Ухвала
від 28.01.2013 по справі 2а-9024/12/0170/23
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-9024/12/0170/23

28.01.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Кукти М.В. ,

Кучерука О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керч на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Алексєєва Т.В. ) від 10.09.12 у справі № 2а-9024/12/0170/23

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95001)

до Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керч (Цементна слобода, буд.14,Керч,Автономна Республіка Крим,98300)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Алексєєва Т.В. ) від 10.09.12 у справі № 2а-9024/12/0170/23 адміністративний позов - задоволено.

Стягнуто з Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керчі до державного бюджету м. Керч 100652,00 грн. адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2011 році.

Не погодившись з постановою суду, представник Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керч звернувся до Севастопольського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 28.01.13 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Централізоване автогосподарство охорони здоров'я м. Керчі є юридичною особою, для якої відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідач використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем надана форма № 10-ПІ поштова-річна "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, затверджена наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, зареєстрована у відділенні Фонду за вх. № 3892 від 29.02.2012 року.

Відповідно до наказу відділення Фонду № 30 від 08.06.2012 року і п. 4 ч. 2 "Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 була проведена позапланова невиїзна перевірка щодо заповнення ф. 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, відповідно вимог "Інструкції щодо заповнення форми № 10-ІП "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" та виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" на підставі наданої форми № 10-ІП "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, про що складений Акт від 16.06.2012 року.

Згідно даних Акту невиїзної перевірки виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 26.06.2012 року у ході перевірки виявлені розбіжності у показниках рядків 03, 05, 06 звіту.

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 130 осіб (01 р.).

Фактична середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа (02 р.).

Кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 закону - 5 осіб (03 р.=130 осіб* 4%).

Фонд оплати праці -3271,2 тис. грн. (04 р.).

Середньорічна заробітна плата становить 25652,00 грн. (05 р.=04р./01 р.)

Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів становить 100652,00 грн.

27.06.2012 року акт перевірки від 26.06.2012 року були направлені на адресу відповідача та отримані ним 02.07.2012 року.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не виконав встановлений норматив працевлаштування інвалідів на 2011 рік в кількості 4 осіб.

Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2012 року самостійно визначити та сплатити адміністративно-господарську санкцію за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 100652,00 грн.

Однак, як вбачається зі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік відповідачем самостійно не нарахована сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Фактично стягненню підлягає заборгованість по адміністративно - господарським санкціям за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 100652,00 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації, незалежно від форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти проведенню державної політики зайнятості на основі:

додержання законодавства про працю, а також прийнятих відповідно до нього умов договорів та угод;

організації професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників, а також професійного перенавчання тих, хто підлягає вивільненню з виробництва, у тому числі інвалідів;

працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, в кількості, визначеній місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, та інвалідів у кількості, визначеній згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»;

інформування працівників про наявність вакантних робочих місць (посад), у тому числі з неповним робочим часом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420 «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення» , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за № 1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій».

У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій», зазначено, що відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 14.08.2012 року за № 05-5105 Керченський міський центр зайнятості повідомив Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів про те, що Централізоване автогосподарство охорони здоров'я м. Керчі за період з 01.01.2011 року по 01.01.2012 року подавало 17 звітів, окремо звітів про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів не було надано.

Таким чином, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що у 2011 році на підприємстві відповідача не працевлаштовувалися інваліди, а відтак, відповідач повинен був за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, самостійно провести розрахунок та сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 100652,00 грн.

При цьому судова колегія вважає необхідним визначити, що здійснювати функції контролю за своєчасним і повним отриманням коштів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарських санкцій підприємств, установ, організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються у відповідне відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій у встановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.

Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керч на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.09.12 у справі № 2а-9024/12/0170/23 залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.09.12 у справі № 2а-9024/12/0170/23 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис М.В. Кукта

підпис О.В.Кучерук

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2013
Оприлюднено11.02.2013
Номер документу29228722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9024/12/0170/23

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 10.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні