Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/9591/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Загацької Т.В.
при секретарі Телешові В.О.
за участі: представника позивача Лютого Р.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою : м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» про стягнення податкової заборгованості у розмірі 2037,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Державна податкова інспекція у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, звернувся з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» про стягнення податкової заборгованості з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства у загальному розмірі 2037,00 грн.
До початку розгляду справи по суті, позивач надав уточнення до позовної заяви, згідно яких вказав, що ним помилково вказана сума самостійно узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість за червень 2009 року у розмірі 10,00 грн. Однак згідно вищезазначеної декларації сума боргу складає 190 грн. Просив суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» суму боргу у розмірі 2217,00 грн.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що за відповідачем обліковується заборгованість у загальному розмірі 2217,00 грн., яка виникла з самостійно узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість у розмірі 1432,00 грн., з податку на прибуток підприємств у розмірі 445,00 грн. та несплачених штрафних (фінансових) санкцій за податковими повідомленнями - рішеннями у розмірі 340,00 грн.
Станом на день направлення позову сума боргу не змінилась.
На підставі вищезазначеного позивач просив суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» податкову заборгованість з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства у загальному розмірі 2217,00 грн.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні змісту позовних вимог, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, ніяких заперечень та клопотань до суду не надав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Позивач відповідно до норм Податкового кодексу України є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в України», завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач зареєстрований як юридична особа 23 вересня 2007 року виконавчим комітетом Донецької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 35398223 згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи № 738349 серія А00.
Судом встановлено, що відповідачем надано до Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби наступні податкові декларації з податку на додану вартість:
- 27 квітня 2011 року (вх. № 50866) за звітний податковий період - червень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 1122,00 грн.;
- 27 квітня 2011 року (вх. №50865) за звітний податковий період - липень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 27 квітня 2011 року (вх..№50868) за звітний податковий період - серпень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.
- 07 травня 2010 року (вх. №14321 від 11.05.2010 року) за звітний податковий період - квітень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 01 лютого 2010 року (вх. №5349 від 15.03.2010 року) за звітний податковий період - січень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 09 березня 2010 року (вх. №5293 від 15.03.2010 року) за звітний податковий період - лютий 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 07 квітня 2010 року (вх. №9703 від 12.04.2010 року) за звітний податковий період - березень 2010 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 15 липня 2009 року (вх.№29681 від 17.08.2009 року) за звітний податковий період - червень 2009 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 190,00 грн.;
- 17 серпня 2009 року (вх. №29694 від 17.08.2009 року) за звітний податковий період - липень 2009 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 03 вересня 2009 року (вх. №31382 від 04.09.2009 року) за звітний податковий період - серпень 2009 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 08 жовтня 2009 року (вх. № 36742 від 12.10.2009 року) за звітний податковий період - вересень 2009 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 03 листопада 2009 року (вх. №44712 від 24.11.2009 року) за звітний податковий період - жовтень 2009 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 08 грудня 2009 року (вх. №45214 від 09.12.2009 року) за звітний податковий період - листопад 2011 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.;
- 05 січня 2010 року (вх. № 49571 від 14.01.2010 року) за звітний податковий період - грудень 2011 року, рядком 25 якої відповідач визначив до сплати суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10,00 грн.
Також відповідачем надано до Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби податкову декларацію з податку на прибуток підприємства (вх. № 37245) за звітний податковий період - півріччя 2010 року, згідно якої визначив до сплати суму податку до сплати у розмірі 445,00 грн.
Крім того, судом встановлено, що позивачем за результатами невиїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності № 2287/15-011/35398223 від 30.09.2009 року. Згідно вищевказаного акту відповідачем порушено пп. 4.1.4 «б» п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме несвоєчасно подана декларація з податку на прибуток за 1 півріччя 2009 року.
На підставі вищезазначеного акту позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000220015/0/2268/15-013/35398223/10726/10 від 13.10.2009 року, відповідно до якого відповідачу були нараховані податкові зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170,00 грн. за платежем: податок на прибуток приватних підприємств. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем, що підтверджується його підписом на корінці податкового повідомлення - рішення.
Також державною податковою інспекцією у Будьонівському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби за результатами невиїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності № 2149/15-011/35398223 від 24.06.2010 року. Згідно вищевказаного акту відповідачем порушено пп. 4.1.4 «б» п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме не надано декларацію з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року.
На підставі вищезазначеного акту позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення № 0002151501/0/9969/35398223/15-013/10 від 02.08.2010 року, відповідно до якого відповідачу були нараховані податкові зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170,00 грн. за платежем: податок на прибуток приватних підприємств. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлене на адресу відповідача, але повернулось з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Однак, посадовими особами Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби складено акт щодо необхідності розміщення повідомлення - рішення на дошку податкових об'яв № 11615/15-211/35398223 від 02.08.2010 року згідно якого вищезазначене податкове повідомлення - рішення розміщується на дошці податкових об'яв та вважається врученим.
Вищезазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржували.
Тобто, на час розгляду справи у відповідача існує податкова заборгованість у загальному розмірі 2217,00 грн., яка складається з податку на додану вартість у розмірі 1432,00 грн., з податку на прибуток підприємств у розмірі 445,00 грн. та з штрафних санкцій у розмірі 340,00 грн., що підтверджується даними зворотного боку облікової картки платника податків.
Згідно п.16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно зі статтею 203 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Судом встановлено, що відповідач податкові зобов'язання, визначені у вищезазначених податкових деклараціях з податку на додану вартість, податкові зобов'язання, визначені у вищезазначеній податковій декларації з податку на прибуток підприємства та штрафні (фінансові) санкції не сплатив у строк встановлений законом.
Державною податковою інспекцією у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби 06.10.2008 року виставлено першу податкову вимогу № 1/340 від 06.10.2008 року, згідно якої сума податкового боргу з податку на додану вартість відповідача за узгодженими податковими зобов'язаннями становить 2521,78 грн. Зазначену податкову вимогу направлено на адресу відповідача, але повернуто з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Однак, посадовими особами Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби складено акт № 71 від 18.11.2008 року згідно якого вищезазначена податкова вимога розміщується на дошці податкових об'яв та вважається врученою.
Також позивачем виставлено другу податкову вимогу № 2/527 від 19.12.2008 року, згідно якої сума податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств відповідача за узгодженими податковими зобов'язаннями становить 5549,78 грн. Зазначену податкову вимогу направлено на адресу відповідача, але повернуто з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Однак, посадовими особами Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби складено акт № 4 від 27.01.2009 року згідно якого вищезазначена податкова вимога розміщується на дошці податкових об'яв та вважається врученою.
Перелік підстав, наявність яких надає можливість визначати податкові вимоги відкликаними передбачався статтею 60 Податкового кодексу України.
При цьому, зазначеною статтею кодексу визначено, що якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Отже, законодавчими нормами (Податковим кодексом України, чинного з 01 січня 2011 року) прямо встановлені підстави визнання податкових вимог відкликаними, тобто такими, що не підлягають виконанню.
Як вбачається із матеріалів справи товариство з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» починаючи з 06 жовтня 2008 року (дата формування першої податкової вимоги) по теперішній час безперервно мало податковий борг, у зв'язку з цим податкові вимоги № 1/340 від 06.10.2008 року та № 2/527 від 19.12.2008 року є чинними.
Представником відповідача зазначене не спростовано, документальних обґрунтувань в підтвердження того, що наведені податкові вимоги вважаються відкликаними не надано.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначеної позивачем суми податкового боргу відповідача з податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств, та наявність підстав для стягнення зазначеної суми боргу в судовому порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Наявними в матеріалах справи документами підтверджено, що на день звернення позивача до суду із позовом, позивачем були вчинені всі залежні від нього дії, направлені на стягнення наявної суми податкового боргу з відповідача, проте зазначені дії не призвели до позитивних результатів.
Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача про наявність підстав для стягнення з позивача загальної суми податкового боргу у розмірі 2217,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 105, 158 -162, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» про стягнення податкової заборгованості з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства у загальному розмірі 2217,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» (ідентифікаційний код 35398223, адреса: 83058, м. Донецьк, вул. Арктики, буд. 31, кв. 6) суму податкової заборгованості з податку на прибуток підприємств перед бюджетом з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Донремонтсервіс» у розмірі 445 (чотириста сорок п'ять) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету Будьонівського району р/р 31111009700003, ЄДРПОУ 38034036, код платежу 11021000, одержувач банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016, суму заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 1432 (одна тисяча чотириста тридцять дві) грн. 00 коп., р/р 31113029700003, код платежу 14010100, Державний бюджет Будьонівського району, ЄДРПОУ 38034036, одержувач банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя Загацька Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2012 |
Оприлюднено | 11.10.2012 |
Номер документу | 26366587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні