Ухвала
від 19.09.2012 по справі 2а-1670/2810/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2012 р.Справа № 2а-1670/2810/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Дюкарєвої С.В.

Суддів: Жигилія С.П. , Перцової Т.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Полтаві на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2012р. по справі № 2а-1670/2810/12

за позовом Приватного підприємства "Хард"

до Державної податкової інспекції у м. Полтаві , Управління державної казначейської служби України в м. Полтаві

про стягнення надмірно сплачених коштів,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Приватне підприємство "Хард", звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві, Головного управління Державного казначейства України у Полтавській області, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просить стягнути з місцевого бюджету м. Полтави надмірно внесену плату за торгові патенти в сумі 30 793,11 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 08.06.2012 замінено первинного відповідача - Головне управління Державного казначейства України у Полтавській області на належного відповідача - Управління Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2012 року адміністративний позов Приватного підприємства "ХАРД" задоволено частково.

Стягнуто з місцевого бюджету м. Полтави на користь Приватного підприємства "ХАРД" (код ЄДРПОУ 31118512) надмірно внесену плату за торгові патенти за І квартал 2004 року та І квартал 2005 року в сумі 7350,00 грн. (сім тисяч триста п'ятдесят гривень 00 копійок).

В решті позову відмовлено.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "ХАРД" (код ЄДРПОУ 31118512) судовий збір в сумі 73,50 грн. (сімдесят три гривні п'ятдесят копійок).

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі, посилаючись на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, відповідач просить постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2012 року скасувати та прийняти нове рішення, яким повністю відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач, зокрема, посилається на порушення судом першої інстанції приписів ст. 57 Закону України від 27.11.2003 р. № 1344-ІY "Про державний бюджет України на 2004 рік", ст. 159 КАС України, ст. 129 Конституції України, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на доводи та обставини викладені в апеляційній скарзі.

Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

У відповідності до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до заявок позивача на придбання торгових патентів, підприємству позивача видано торгові патенти на право здійснення діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу з використанням гральних автоматів. За придбання торгових патентів позивачем за період з 01.01.2004 по 30.06.2005 та за останній квартал дії торгових патентів з надання послуг у сфері грального бізнесу всього сплачено 70510,68 грн. до місцевого бюджету, з них у 2004 році - 46623,10 грн. та у 2005 році - 23887,58 грн.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що сплата відповідачем вартості торгових патентів за І квартал 2004 року та за І квартал 2005 року до 15 грудня 2003 року та до 15 грудня 2004 року відповідно, повинна здійснюватися в розмірах, встановлених частиною 3 статті 5 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" на час виконання обов'язку по оплаті вартості торгового патенту. Зі сплатою установленої вартості торгового патенту у визначений цим Законом строк, обов'язок щодо сплати вартості торгового патенту вважається виконаним, а відтак, зобов'язання суб'єкта підприємницької діяльності сплатити вартість цих же торгових патентів за ці ж періоди (квартали) у більшому розмірі у разі зміни вартості торгових патентів в подальшому відсутні.

Разом з цим, на момент здійснення позивачем оплати вартості торгових патентів за ІІ-ІV квартали 2004 року набрав чинності Закон України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", яким було збільшено вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу з 1400,00 грн. до 2800,00 грн. на рік, а на момент здійснення позивачем оплати вартості торгових патентів за ІІ квартал 2005 року набрав чинності Закон України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", яким збільшено вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу з 2800,00 грн. до 4200,00 грн. на рік.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку, що оплата вартості торгових патентів за ІІ-ІV квартали 2004 року та ІІ квартал 2005 року повинна була здійснюватись позивачем в розмірах, передбачених Законом України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" та Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", тобто з врахуванням внесених змін до розміру вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу, а тому позивачу підлягає поверненню лише сума надмірно сплаченої вартості торгівельних патентів за І квартал 2004 року в сумі 3850,00 грн. та за І квартал 2005 року в сумі 3500,00 грн., а всього 7350,00 грн., в іншій частині позов задоволенню не підлягає.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно з пунктом 19 частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Статтею 5 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що патентуванню підлягають операції з надання послуг у сфері грального бізнесу, які здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами.

Під гральним бізнесом у цьому Законі слід розуміти діяльність, пов'язану з влаштуванням казино, інших гральних місць (домів), гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, проведенням лотерей (крім державних) та розиграшів з видачею грошових виграшів у готівковій або майновій формі.

Як обґрунтовано встановлено судом першої інстанції та підтверджено в суді апеляційної інстанції, ДПІ у м. Полтаві листом від 12.12.2003 №23451/10/15354 зобов'язано ПП "Хард" сплатити вартість торгових патентів за І квартал 2004 року в розмірі, встановленому Законом України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" від 27.11.2003 №1344-ІV в сумі 700,00 грн. за квартал.

ПП "Хард" сплатило за І квартал 2004 року за 11 діючих торгових патентів 7700,00 грн., а саме:

- платіжним дорученням №15 від 15.12.2003 сплачено 3150,00 грн.;

- в рахунок оплати залишку несплаченої вартості торгових патентів, відповідно до листів ПП "Хард" від 15.12.2003, ДПІ у м. Полтаві 15.12.2003 була зарахована одноразова оплата 11 патентів, анульованих з 01.04.2004 (350 х 11 = 3850 грн.) та 2 патентів анульованих з 01.01.2004 (350 х 2 = 700 грн.), а всього зараховано 4550,00 грн.

Крім того, ПП "Хард" сплатило за І квартал 2005 року за 10 діючих торгових патентів 7000,00 грн., а саме:

- платіжним дорученням №260 від 14.12.2004 сплачено 5600,00 грн.;

- надлишок сплачених сум за останній квартал п'ятого року дії торгових патентів 1400,00 грн. (2 патенти х 700,00 грн.) згідно листа ПП "Хард" від 14.12.2004 про зупинення дії торгових патентів №349691, №349692 та зарахування переплати на рахунок діючих, ДПІ у м. Полтаві 14.12.2004 зараховано як оплату за патенти за І квартал 2005 року.

Таким чином, ПП "Хард" здійснило оплату вартості торгових патентів за І квартал 2004 року та І квартал 2005 року 15.12.2003 та 14.12.2004 відповідно.

ДПІ у м. Полтаві листом від 18.01.2005 №818/10/15-577 зобов'язано ПП "Хард" сплатити вартість торгових патентів за І квартал 2005 року в розмірі, встановленому Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" від 23.12.2004 №2285-ІV в сумі 1050,00 грн. за квартал та було зазначено, що за умови доплати до 15 березня 2005 року вартості за торговий патент за І квартал 2005 року, пеня на суму доплати нараховуватися не буде.

Враховуючи зазначене, ПП "Хард" сплатило платіжним дорученням №49 від 14.03.2005 15050,00 грн., з яких:

- 3500,00 грн. зараховано ДПІ у м. Полтаві як доплата вартості 10 торгових патентів за І квартал 2005 року;

- 11550,00 грн. зараховано ДПІ у м. Полтаві як оплата вартості 11 торгових патентів за ІІ квартал 2005 року.

Статтею 57 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік" від 27.11.2003 р. N 1344 встановлено, що у 2004 році збільшується вартість торгового патенту на здійснення діяльності з обміну готівкових валютних цінностей, надання послуг у сфері грального бізнесу. Встановлені частиною третьою статті 5 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" стосовно вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу цифри "1400", "64000", "48000", "2000", "600", "2400" замінено відповідно цифрами "2800", "128000", "96000", "4000", "1200", "4800". Цей Закон набув чинності з 1 січня 2004 року.

Згідно ст. 47 Закону України від 23.12.2004р. № 2285 "Про Державний бюджет України на 2005 рік", вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу збільшена до 4200,00 грн. на рік (1050,00 грн. за кожний торговий патент в квартал).

Статтею ст.47 Закону України від 23.12.2004р. № 2285-ІУ "Про Державний бюджет України на 2005 рік", встановлено, що у 2005 році збільшується вартість торгового патенту на здійснення діяльності з обміну готівкових валютних цінностей, надання послуг у сфері грального бізнесу. Встановлені частиною третьою статті 5 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" стосовно вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу цифри "1400", "64000", "48000", "2000", "600", "2400" замінено відповідно цифрами "4200", "192000", "144000", "6000", "1800", "7200". Цей Закон набув чинності з 1 січня 2005 року.

Вище вказані положення Законів України "Про Державний бюджет України на 2004 та 2005 роки" неконституційними визнані не були.

Згідно ст. 5 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, патентуванню підлягають операції з надання послуг у сфері грального бізнесу, які здійснюються суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами. Вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу встановлюється у фіксованому розмірі (за рік): для використання грального автомата з грошовим або майновим виграшем - 1400 гривень.

Оплата вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу проводиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує звітному кварталу.

Згідно п.5 ст. 5 вказаного Закону, під час придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт підприємницької діяльності вносить одноразову плату у розмірі вартості торгового патенту за 3 місяці. На суму, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується розмір плати за торговий патент, яка підлягає внесенню в останній квартал його дії.

Згідно абзацу 3 частини 5 ст. 5 вказаного Закону, суб'єкт підприємницької діяльності може здійснити попередню оплату вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу за весь термін дії торгового патенту. При цьому суб'єкт підприємницької діяльності звільняється від обов'язків додаткового внесення вартості торгового патенту у разі, якщо прийнятими після цього актами законодавства збільшується його вартість.

Як було встановлено під час розгляду справи, ПП "Хард" сплатило вартість торгових патентів за І квартал 2004 року та І квартал 2005 року 15.12.2003 року та 14.12.2004 року відповідно.

На день сплати позивачем вартості торгових патентів за період з 1 кв. 2004 р. Закон України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" діяв в редакції станом на 22.05.03 р., який передбачав вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу для використання грального автомата з грошовим або майновим виграшем - 1400 гривень за рік (350 грн. за кожний торговий патент в квартал).

На день сплати позивачем вартості торгових патентів за період з 1 кв. 2005 р. Закон України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" діяв в редакції станом на 27.12.2003 р., який передбачав вартість торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу для використання грального автомата з грошовим або майновим виграшем - 2800 гривень за рік (700,00 грн. за кожний торговий патент в квартал).

Крім того, згідно п. 19 ст. 14 Закону України "Про систему оподаткування", плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності відноситься до загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до частини 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється, зокрема, із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу).

Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції, аналізуючи вищезазначені положення законів, правомірно дійшов висновку про те, що зі сплатою позивачем до 15 грудня поточного року вартості торгового патенту за 1 квартал наступного року у розмірі, встановленому чинним на момент сплати законодавством, обов'язок по сплаті платежу припиняється.

Крім цього, колегія суддів звертає увагу на те, що суд першої інстанції обґрунтовано зазначив, що в спірних правовідносинах перевагу мають не норми Закону України «Про систему оподаткування» норми якого є загальними, а перевагу за наведених вище обставин, мають приписи Закону України «Про Державний бюджет України на 2004 та 2005 роки».

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позивачу підлягає поверненню лише сума надмірно сплаченої вартості торгівельних патентів за І квартал 2004 року в сумі 3850,00 грн. та за І квартал 2005 року в сумі 3500,00 грн., а всього 7350,00 грн. в іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Отже, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Полтаві залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2012р. по справі № 2а-1670/2810/12 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Дюкарєва С.В. Судді (підпис) (підпис) Жигилій С.П. Перцова Т.С. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Дюкарєва С.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено11.10.2012
Номер документу26376552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/2810/12

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 24.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 19.09.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Постанова від 15.06.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 10.05.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні