Ухвала
від 09.10.2012 по справі 2а/0570/9652/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Михайлик А.С.

Суддя-доповідач - Попов В.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2012 року справа №2а/0570/9652/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Попова В.В.,

суддів Лях О.П., Гайдара А.В.

секретар судового засідання Турко І.Б.

за участю представника позивача - Карабут Г.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2012 р. у справі № 2а/0570/9652/2012 за позовом Колективного підприємства " Ясинуватський ВРП НВД-1" до Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2012 р. у справі № 2а/0570/9652/2012 позовні вимоги Комунального підприємства «Ясинуватський ВРП НВД-1» до Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000961510, № 0000971510, № 0000951510 від 06 липня 2012 року, - задоволено у повному обсязі.

Визнано незаконним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0000961510 від 6 липня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1,00 грн.

Визнано незаконним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0000971510 від 6 липня 2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 340,00 грн.

Визнано незаконним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0000951510 від 6 липня 2012 року про збільшення грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб в сумі 221 192,96, з яких за основним платежем у сумі 185 838,30 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 35 354,66 грн. (арк. справи 42).

Стягнуто з Державного бюджету на користь Комунального підприємства «Ясинуватський ВРП НВД-1» (86000, Донецька область, м. Ясинувата, вул. Октябрська, 182а, код ЄДРПОУ 01101915) судові витрати в сумі 2 947,60 грн. (дві тисячі дев'ятсот сорок сім гривень 60 копійок), у тому числі витрати зі сплати судового збору в сумі 2 146,00 грн. (дві тисячі сто сорок шість гривень 00 коп.) та витрати на правову допомогу у загальній сумі 801,60 грн. (вісімсот одна гривня 60 коп.).

Не погоджуючись з висновком суду першої інстанції, відповідач в апеляційній скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції , як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить постановити нове рішення по справі, яким відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи встановлених судом першої інстанції.

Як вбачається з матеріалів справи, та встановлено судом апеляційної та першої інстанцій , позивач, Колективне підприємство «Ясинуватський ВРП НВД-1» є юридичною особою, зареєстрований та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом 01101915, що підтверджується довідками з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (арк. справи 11,12).

В період з 05 червня 2012 року по 11 червня 2012 року Ясинуватською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби проведено документальну позапланову виїзну перевірку Колективного підприємства «Ясинуватський ВРП НВД-1» з питань правильності обчислення, повноти сплати і своєчасності перерахування до бюджету податку на землю (плати за землю) за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року. За наслідками проведеної перевірки складений акт № 157/15-113/01101915 від 18 червня 2012 року, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. справи 21-30).

Як встановлено в акті перевірки колективне підприємство «Ясинуватський ВРП НВД-1» є користувачем земельних ділянок згідно державних актів на право постійного користування землею та рішень виконавчого комітету Ясинуватської міської ради, перелік яких наведений в додатку № 2 до акту. В період з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року як суб'єкт малого підприємництва позивач був платником єдиного податку згідно свідоцтва про сплату єдиного податку № 528001559 серії Б № 105542 від 12 грудня 2008 року, № 528001708 серії Б № 303259 від 15 грудня 2009 року, № 528001884 серії Б № 535480 від 10 грудня 2010 року.

У перевіряємому періоді позивач здійснював послуги з надання в оренду нежитлових приміщень. Перелік договорів оренди , укладених колективним підприємством «Ясинуватський ВРП НВД-1» із іншими суб'єктами господарювання за період з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року наведений в додатку № 3 до акту перевірки. У 2009 році надходження від основного виду діяльності склали 862 209,00 грн., у 2010 році - 877 245,00 грн., у 2011 році - 907 121,00 грн. Вся сума виручки від реалізації наданих послуг відображена у розрахунках сплати єдиного податку, наданих підприємством до Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції.

Відповідачем в акті визначено, що оскільки загальна сума отриманого позивачем доходу у перевіреному періоді отримана від надання в оренду нежитлових приміщень, а не оренди земельних ділянок, на яких вони розміщені, земельні ділянки, користувачем яких є позивач не використовувалися ним у здійснюваній господарській діяльності. А тому, за земельні ділянки під будівлями та спорудами, що передані іншим суб'єктам господарювання, позивач має сплачувати земельний податок в порядку та за ставками, визначеними Законом України «Про плату за землю» та Податковим кодексом України.

Згідно висновків акту в ході проведеної перевірки податковою інспекцією встановлено:

1) порушення позивачем статей 5, 7 Закону України від 03.07.1992 року № 2535-XII «Про плату за землю», пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2000 року № 507 «Про роз'яснення Указу Президента України від 03.07.1998 року № 727/98», статті 269, підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270, підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271, статті 274, абзаца 2 пункту 1 підрозділу 8розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, в результаті чого за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року занижено податок на землю в сумі 185 838,30 грн., у тому числі за 2009 рік в сумі 47 106,24 грн., за 2010 рік у сумі 49 884,67 грн.; за 2011 рік в сумі 88 847,39 грн.;

2) статті 14 Закону України від 03.07.1992 року № 2535- XII «Про плату за землю», пункт 286.2 статті 286 Розділу XIII «Плата за землю» Податкового кодексу України внаслідок неподання в установлені строки до податкової інспекції податкових декларацій з податку на землю за 2009, 2010, 2011 роки.

Не погодившись із викладеними в акті перевірки висновками, позивач надав до податкової інспекції заперечення до акту перевірки (арк. справи 32-34). За наслідком розгляду наданих заперечень податковою інспекцією висновки акту перевірки про заниження позивачем податку на землю на 185 838,30 грн. за період з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року залишені без змін, про що позивач повідомлений листом № 5690/10/22-113-1 від 03 липня 2012 року (арк. справи 35-37).

На підставі викладених в акті перевірки № 157/15-113/01101915 від 18 червня 2012 року висновків, Ясинуватською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби 06 липня 2012 року прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0000961510 про збільшення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1,00 грн.;

- № 0000971510 про збільшення суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 340,00 грн. (арк. справи 40);

- № 0000951510 про збільшення грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 221 192,96, з яких за основним платежем у сумі 185 838,30 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 35 354,66 грн. (арк. справи 42).

Наведені обставини та обставини, що стосуються набуття позивачем права користування земельними ділянками згідно переліку наведеному в додатку № 2 до акту перевірки, укладення позивачем договорів оренди нерухомого майна за період з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2011 року згідно переліку наведеному в додатку № 3 до акту перевірки, перебування позивача на спрощеній системі оподаткування у 2009-2011 роках визнаються сторонами та не є спірними.

У межах цієї справи спірними питанням є наявність в позивача обов'язку щодо нарахування та сплати земельного податку за 2009-2011 роки із врахуванням його перебування в цей період на спрощеній системі оподаткування.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів до 1 січня 2011 року визначалися положеннями Закону України «Про плату за землю» № 2535-XII, після 1 січня 2011 року - розділом 13 Податкового кодексу України.

Згідно статті 2 Закону України «Про плату за землю» № 2535-XII використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.

Згідно статті 14 Закону України «Про плату за землю» платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 1 січня 2011 року платниками податку на землю є власники земельних ділянок та землекористувачі. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, як зазначено в пункті 1 статті 270 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Втім, особливості сплати податку за землю встановлені для суб'єктів господарювання, що оподатковують отримані доходи за умовами спрощеної системи оподаткування, що запроваджена Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку, звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 року № 727/98.

Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 6 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від роз'яснення Указу Президента України від 03 липня 1998 року №727/98, який був чинним до 1 січня 2012 року, суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником, зокрема, плати (податку) за землю. Пунктом 6 Постанови Кабінету Міністрів України «Про роз'яснення Указу Президента України від 03 липня 1998 року №727/98»від 16 березня 2000 року №507 передбачено, що суб'єкт малого підприємництва, який згідно з абзацом п'ятим частини першої статті 6 не є платником плати (податку) за землю, звільняється від плати (податку) за землю лише за земельні ділянки, які використовуються ним для провадження підприємницької діяльності.

Згідно підрозділу 8 розділу 20 Перехідні положення Податкового кодексу України з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва Указ Президента України від 3 липня 1998 року N 727 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (з наступними змінами) застосовуються з урахуванням того, що платники єдиного податку не є платниками земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення підприємницької діяльності.

Відповідно до статті 42 Господарського кодексу України підприємництвом є самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Як встановлено в акті та не заперечується сторонами в 2009-2011 роках здійснювана позивачем господарська діяльність полягала у наданні в оренду нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках, що перебувають в користуванні позивача.

В статті 796 Цивільного кодексу України визначено, що одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначено, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.

Із врахуванням викладеного вище та приймаючи до уваги передачу в оренду позивачем нежитлових приміщень разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані, включення до складу орендної плати відповідного прибутку орендодавця, то операції з надання в оренду приміщень підпадають під визначення підприємницької діяльності, а тому, оскільки одночасно з передачею в оренду будівлі до наймача переходить право користування земельною ділянкою, на якій розташована зазначена будівля та ділянкою, що прилягає до неї у розмірі, необхідному для досягнення мети найму суд дійшов висновку, що земельні ділянки, що перебувають в користуванні позивача знаходяться використовуються ним в ході здійснення господарської діяльності. А тому позивач відповідно до вимог п. 1 підрозділу 8 Перехідних положень Податкового кодексу України та статті 6 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» не є платником плати за землю та в нього відсутній обов'язок щодо нарахування та сплати земельного податку за 2009-2011 роки.

Наведене вище свідчить про безпідставність та невідповідність вимогам чинного законодавства висновків податкової інспекції про наявність в позивача обов'язку нараховувати та сплачувати плату за землю за земельні ділянки, що розташовані під будівлями та спорудами, що передані іншим суб'єктам господарювання в порядку та за ставками, визначеними Законом України «Про плату за землю» та Податковим кодексом України, що свідчить про відсутність підстав для застосування штрафних санкцій за неподання декларацій з плати за землю за 2009-2011 роки та для визначення зобов'язань з земельного податку за 2009-2011 роки.

З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що заявлені позивачем вимоги про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 06 липня 2012 року № 0000961510, № 0000971510, № 0000951510, є обґрунтованими , тому правомірно задоволені в повному обсязі.

З врахуванням викладеного, колегія суддів дійшла до висновку про наявність підстав для залишення постанови суду першої інстанції без змін згідно статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2012 р. у справі № 2а/0570/9652/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2012 р. у справі № 2а/0570/9652/2012 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Ухвала в повному обсязі складена та підписана колегією суддів 10.10.2012 року.

Колегія суддів : В.В. Попов

О.П.Лях

А.В.Гайдар

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2012
Оприлюднено12.10.2012
Номер документу26388457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/9652/2012

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов Володимир Васильович

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 27.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 14.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 02.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні