Постанова
від 04.10.2012 по справі 2-а-1697/11/1514
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2012 р.Справа № 2-а-1697/11/1514

Категорія:5.1.1Головуючий в 1 інстанції: Сопільняк О.М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача -судді Стас Л.В.

суддів- Турецької І.О., Косцової І.П.

за участю секретаря - Ридванської Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою державного реєстратора Кодимської районної Державної адміністрації Одеської області на постанову Кодимського районного суду Одеської області від 11 квітня 2012 року по справі за позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Кодимської районної Державної адміністрації про визнання протиправною відмову вчинити певні дії та зобов'язанні вчинити ці дії

ВСТАНОВИВ:

Позивач -ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Кодимської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправною відмову державного реєстратора вчинити реєстраційні дії щодо товариства з обмеженої відповідальністю «Каскад»(далі ТОВ «Каскад») та зобовязання державного реєстратора вчинити ці реєстраційні дії, посилаючись на те, що 03 жовтня 2011 року він звернувся до державного реєстратора Кодимської райдержадміністрації з заявою про вчинення реєстраційних дій щодо товариства з обмеженої відповідальністю «Каскад»(далі ТОВ «Каскад»), зокрема:

- внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про нього, як про керівника ТОВ «Каскад»;

- реєстрація Статуту ТОВ «Каскад»в новій редакції;

- виключення з Єдиного державного реєстру відомостей про Кодимську районну раду Одеської області та АТЗТ «Одесаагрострой», як про учасників (засновників) ТОВ «Каскад»у звязку з їх виключенням з ТОВ;

- внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про збільшення частки кооперативу «Кодимський агробуд»у статутному фонді ТОВ «Каскад»за рахунок приєднання часток учасників, що вибули;

- виключення з Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність ТОВ «Каскад».

Для вчинення вказаних реєстраційних дій до заяви додав реєстраційну картку для проведення реєстраційних дій, рішення загальних зборів про внесення змін до установчих документів, нову редакцію статутних документів, квитанції про оплату реєстраційних дій, рішення уповноваженого органу про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, копію опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів статних документів та рішення Кодимського районного суду Одеської області від 01 жовтня 2010 року (справа №2-а-1/10). Після вивчення наданих ним документів державний реєстратор письмово повідомила про неможливість вчинення вказаних реєстраційних дій через надання документів не в повному обсязі та через невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці, відомостям, зазначеним в документах, що подані для проведення змін.

Постановою Кодимського районного суду Одеської області від 11 квітня 2012 року -позов задоволено. Визнано протиправною відмову державного реєстратора Кодимської районної державної адміністрації Одеської області вчинити реєстраційні дії щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад», а саме: щодо внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про зміну складу засновників (учасників) ТОВ «Каскад»- виключення зі складу учасників (засновників) товариства Кодимської районної ради Одеської області (код 20949048) та акціонерного товариства закритого типу «Одесаагрострой»; щодо внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про ОСОБА_2, як про керівника ТОВ «Каскад». Визнано протиправним внесення державним реєстратором Кодимської районної державної адміністрації Одеської області до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад»та відомостей про відсутність підтвердження відомостей про цю юридичну особу. Зобов'язано державного реєстратора Кодимської районної державної адміністрації Одеської області: виключити з Єдиного державного реєстру відомості щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад»(код 05516919) про його засновників (учасників) Кодимську районну раду Одеської області (код 20949048) та акціонерне товариство закритого типу «Одесаагрострой»; внести зміни до Єдиного державного реєстру щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад»про те, що його учасником (засновником) є кооператив «Кодимський агробуд»з розміром частки 100%; скасувати запис №5 про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про відсутність товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад»(реєстраційна дія №1 537 143 0004 000350); скасувати запис №6 про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад»(реєстраційна дія №1 537 144 0005 000350); зареєструвати Статут товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад» в новій редакції.

В апеляційній скарзі, Державний реєстратор, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить постанову суду від 11.04.2012 року -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»№755-IV від 15 травня 2003 року (далі Закон №755-IV), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців являє собою засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст.1 цього закону державним реєстратором є посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Судом встановлено, що ТОВ «Каскад»було створено кооперативом «Кодимський агробуд»та АТЗТ «Одесаагрострой»з розмірами часток, відповідно, 66.46 % та 33.54%.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Каскад»№1 від 22 вересня 2008 року до складу учасників (засновників) ТОВ включено Кодимську районну раду Одеської області з визначенням її частки в розмірі 18.38%, У звязку з цим частки учасників ТОВ визначені у розмірі: кооператив «Кодимський агробуд»- 48.08%, АТЗТ Одесаагробуд»- 33.54%, Кодимська районна рада - 18.38%.

Постановою Кодимського районного суду від 01 жовтня 2010 року (справа №2-а-1/10) визнані незаконним та скасовані рішення Кодимської районної ради Одеської області про прийняття у спільну власність територіальної громади сіл, селища міста району часток підприємств і організацій в статутному фонду ТОВ «Каскад».

Після цього, рішенням господарського суду Одеської області від 02 березня 2012 року (справа №5017/157/2012) визнано недійсним і рішення загальних зборів учасників (засновників) ТОВ «Каскад»№1 від 22 вересня 2008 року, яким до складу учасників (засновників) ТОВ було включено Кодимську районну раду Одеської області.

Створення, діяльність та припинення товариства з обмеженою відповідальність, окрім іншого, регламентовано Цивільним кодексом України та Законом України «Про господарські товариства»від 9 вересні 1991 року №1576-XII (далі закон №1576-XII).

Зокрема, відповідно до ч.1 ст.58 закону №1576-XII вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори учасників.

Загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів (ст.60 закону №1576-XII).

Відповідно до ст.ст.41 та 59 закону №1576-XII до компетенції зборів товариства з обмеженою відповідальністю крім питань, зазначених у пунктах "а", "б", "г - ж", "и - й" статті 41 цього Закону, належить: б) вирішення питання про придбання товариством частки учасника; в) виключення учасника з товариства. При цьому, при вирішенні питання про виключення учасника з товариства рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасників товариства.

Таким чином, суд першої інстанції зазначає, що після ухвалення судових рішень, а саме постанови Кодимського районного суду від 01 жовтня 2010 року (справа №2-а-1/10) та рішення господарського суду Одеської області від 02 березня 2012 року (справа №5017/157/2012) засновниками (учасниками) ТОВ «Каскад»залишились кооператив «Кодимський агробуд»та АТЗТ «Одесаагрострой»з розмірами часток в статутному фонді ТОВ, відповідно, 66.46 % та 33.54%.

Як вбачається з матеріалів справи, 21.09.2011 року за вхідним №122 до державного реєстратора надійшло повідомлення Кодимського відділу БМДГО за вих. № 2616 від 16.09.2011 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Відповідно до п.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців»(далі Закон), у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

24.09.2011р. таке повідомлення роздруковане із програми АРМ і було направлене юридичній особі. У повідомленні було зазначено, що керівнику Максимішину Ф. О., протягом місяця, а саме до 23.10.2011р. необхідно підтвердити відомості про юридичну особу ТОВ «Каскад».

03.10.2011року ОСОБА_2 подає документи на проведення державної реєстрації змін до установчих документів та зміну керівника. Відповідно до ст. 29 Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:

рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);

заяви Фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників):

заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;

рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Із викладено випливає, що для реєстраційної дії необхідно подати оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів.

Тому попередньо необхідно внести запис про втрату установчих документів. Для цього відповідно до ст.19 Закону засновники подають заяву, довідку із МВС та реєстраційний збір для виготовлення дублікату, про що було внесено запис до Єдиного державного реєстру (далі ЄДР).

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - четвертою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 Закону.

За наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор зобов'язаний не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів для проведення державної реєстрації видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації змін, відповідно до опису.

Тому вивчивши документи, державний реєстратор знайшов підстави для відмови, а саме невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Також реєстратором було встановлено, що загальні збори не правомочні, оскільки на них присутні були засновники, яким згідно відомостей в ЄДР належить 48.08%. Відповідно до норм Господарського Кодексу, ст.60 ЗУ «Про господарські товариства»збори вважаються повноважними, коли на них присутні учасники, що володіють більш як 60% голосів. Тобто відсутні протоколи - документи подані не в повному обсязі. Відсутність Статуту в старій редакції при розгляді документів вважався наявним, оскільки подано заяву на виготовлення дублікату. Однак при подачі необхідно подати Статут 2008 року і про це було наголошено заявнику. Засновник подає заяву на виготовлення дублікату 2003року.

Відповідно до ст.18 Закону: якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні, третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

11.10.2011р. до державного реєстратора надійшло нове повідомлення Кодимського відділу БМДГП за вих. №2809 від 11.10.2011 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Відповідно до п.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців», реєстратор повинен надіслати листа юридичній особі. Тому 12..10.2011р. таке повідомлення роздруковане із програми АРМ було направлене юридичній особі. У повідомленні було зазначено, що керівнику Максимішину Ф. О. , протягом місяця, а саме до 12.11.2011р. підтвердити реєстраційні дії про юридичну особу «Каскад»13.10.2011р. цей лист повернуто поштою із відміткою форми 20, що підприємство за зазначеною адресою не існує.

Відповідно до п. 14 ст. 19 Закону, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про, юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Тому в ЄДР державним реєстратором обґрунтовано внесені два записи 13.10.2011р. та 27.10.2011р. відповідно до вимог п. 14 ст. 19 Закону.

Таким чином, колегія суддів вважає, що державний реєстратор, діяла виключно в межах чинного законодавства, згідно ст. 19.Конституції, ст.19 та 25,27,29 Закону «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних

- осіб підприємців», а саме:

1. Внесення записів про відсутність за вказаною адресою та відсутність

підтвердження відомостей (13.10.2011р. , 27.10.2011р.) проведено на підставі п.14.ст. 19 Закону;

2. Відмова щодо проведення державної реєстрації змін до установчих документів проведена відповідно до ст.27 Закону. Відмова не стосується втраченого Статуту, оскільки засновники мають право звернутися до держреєстратора стосовно втрачених установчих

документів. Підстави відмови - дані вказані в реєстраційній картці і в новій редакції Статуту стосовно статутного фонду різняться. На зборах ТОВ, що є вищим органом управління присутні 48,08%, тобто збори не правомочні приймати будь-які рішення. В протоколі допущені грубі помилки стосовно органу в якому провести відповідні

дії ( вказано ЄДРПОУ, що є територіальними органами Статистики). Документи вивчені на протязі трьох робочих днів і направлені юридичній особі з відмовою.

3. Виготовлення дублікату Статуту 2003 р., як просили в заяві засновники проведено згідно ст.19. і особисто вручено ОСОБА_2

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв постанову з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, яка підлягає скасуванню.

Керуючись ч. 1 ст. 195, п.3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргою державного реєстратора Кодимської районної Державної адміністрації Одеської області - задовольнити.

Постанову Кодимського районного суду Одеської області від 11 квітня 2012 року по справі за позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Кодимської районної Державної адміністрації про визнання протиправною відмову вчинити певні дії та зобов'язанні вчинити ці дії -скасувати.

Прийняти нову постанову. В задоволенні позову ОСОБА_2 до державного реєстратора Кодимської районної Державної адміністрації про визнання протиправною відмову вчинити певні дії та зобов'язанні вчинити ці дії -відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.

Головуючий:

Судді:

Дата ухвалення рішення04.10.2012
Оприлюднено12.10.2012
Номер документу26388835
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1697/11/1514

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 04.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 23.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Кодимський районний суд Одеської області

Сопільняк О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні