Постанова
від 19.09.2012 по справі 2а-6294/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2012 р. № 2а-6294/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої cудді -Потабенко В.А.

за участю секретаря - Гойни Є.А.,

за участю сторін:

представника позивача -Лебедь О.В., згідно довіреності,

представника відповідача -Яценко Я.В., згідно довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Новороздільського міського центру зайнятості до комунального культурно-освітнього закладу Палац культури "Юність" про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в :

Новороздільський МЦЗ звернувся до суд з позовом до комунального культурно-освітнього закладу Палац культури "Юність" (надалі - палац культури "Юність") про стягнення заборгованості в розмірі 2632,67 грн., що виникла в зв'язку з несплатою страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

В обґрунтування своїх вимог позивач покликається на те, що палац культури "Юність" зареєстрований у Новороздільському МЦЗ як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття. 09.12.2012 року рішенням Новороздільської міської ради створено комісію по ліквідації відповідача та в зв'язку з цим проведено перевірку з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття. Внаслідок вказаної перевірки палацу культури "Юність" за період з 01.04.2008 року по 31.12.2010 року виявлено розбіжності між поданою до МЦЗ звітністю за 2008 рік та даними первинних бухгалтерських даних відповідача. Відхилення складає 2632,67 грн., що випливає з розрахункових відомостей про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року та 2008 рік. Так, ПК "Юність" не відображено фонд оплати праці за травень, червень та вересень 2008 року на загальну суму 2632,67 грн. Рішенням ліквідаційної комісії визнано кредиторські вимоги позивача в розмірі 398,45 грн. та не визнано вимогу в частині штрафу в розмірі прихованого фонду оплати праці на суму 2632,67 грн. Станом на 04.05.2012 року штраф у розмірі прихованого фонду оплати праці по відповідачу у розмірі 2632,67 грн. самостійно не сплачено, що є підставою для стягнення його в судовому порядку.

Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала повністю, просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечила з підстав, наведених у заперечені, поданому до суду 19.09.2012 року, суть яких зводиться до наступного. На рішення директора Новороздільського МЦЗ від 27.01.2012 року № 1 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків, пені та штрафу, зокрема, щодо нарахування штрафних санкцій у розмірі прихованого фонду оплати праці - 2632,67 грн., палацом культури "Юність" було подано до Новороздільського МЦЗ відповідні заперечення. У відповідь на скаргу відповідача, Новороздільським МЦЗ було повідомлено про відмову у задоволенні такої. Однак, відповідач вважає, що штрафні санкції нараховано з порушенням законодавства та застосовано їх неправомірно, оскільки перевірка дотримання палацом культури "Юність" вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків в 2008 році повинна здійснюватися позивачем на підставі законодавства, що діяло до 01.01.2011 року, відповідно до якого відповідач ніс би відповідальність за виявлені порушення у випадку несвоєчасності або неповноти сплати страхових внесків. Водночас, незважаючи на зафіксовану позивачем під час перевірки відсутність простроченої заборгованості палацу культури "Юність" чи іншої недоїмки по платежах, прийнято рішення стягувача стягнути з роботодавця штраф в розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески, тобто, 2632,67 грн. Зазначає, що, оскільки заробітна плата (прихована) на момент перевірки не виплачена, то, відповідно, строк сплати страхових внесків не настав. Наголошує, що заниження у звітності бази для визначення страхових внесків могло мати місце внаслідок помилки. В зв'язку з наведеним ПК "Юність" просить у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

В ході розгляду справи судом було досліджено докази, наявні в матеріалах справи.

Палац культури "Юність" зареєстровано виконкомом Новороздільської міської ради Львівської області 12.08.2005 року за адресою 81652, Львівська обл., м. Новий Розділ, просп. Шевченка, 13.

Відповідачем подавалась до Новороздільського МЦЗ звітність про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Так, були подані розрахункові відомості:

- за І-ше півріччя 2008 року, згідно яких відповідачем самостійно зазначено розмір внесків, що підлягав сплаті в сумі 760,26 грн., заборгованість на кінець звітного періоду - 109,51 грн.;

- за 9-ть місяців 2008 року, згідно яких відповідачем самостійно зазначено розмір внесків, що підлягав сплаті в сумі 781.25 грн., заборгованість на кінець звітного періоду - 119,65 грн.;

- за 2008 рік, згідно яких відповідачем самостійно зазначено розмір внесків, що підлягав сплаті в сумі 844.05 грн., заборгованість на кінець звітного періоду - 70,98 грн.

09.12.2011 року рішенням № 156 9-ї сесії 6 демократичного скликання Новороздільської міської ради Львівської ради та рішенням № 180 12-ї сесії від 12.01.2012 року вирішено припинити комунальний культурно-освітній заклад палац культури "Юність" шляхом ліквідації та створити ліквідаційну комісію. 18.01.2012 року до ЄДРПОУ внесено запис про припинення юридичної особи.

26.01.2012 року Новороздільським МЦЗ проведено перевірку палацу культури "Юність" з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.04.2008 року по 31.12. 2010 року, за результатами якої складено акт № 4 від 26.01.2012 року.

Актом перевірки встановлено, що палацом культури "Юність" порушено статтю 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття", а саме: у нарахованій зарплаті за травень, червень, вересень 2008 року виявлено прихований фонд оплати праці у розмірі 2632,67 грн., на який нараховано 34,23 грн. страхових внесків. Заборгованість з виплати зарплати складає суму зарплати, нарахованої і не виплаченої за період з червня 2008 року по грудень 2010 року (кінець періоду перевірки). 3агальна заборгованість станом на 26.01.2012 року складає: 3031,12 = 2632,67 (штраф за прихований фонд оплати праці) + 364,22 (страхові внески, строк сплати яких не настав) + 34,23 (донараховані страхові внески). У висновках до акта перевірки зазначено про обов'язок Палацу культури "Юність" сплатити в 10-тиденний термін 2632,67 грн. штрафу за прихований фонд оплати праці.

27.01.2012 року директором Новороздільського МЦЗ прийнято рішення № 1 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі, донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу. Зазначене рішення відповідач потягом 10 днів з дня отримання такого повинен був виконати самостійно.

16.02.2012 року відповідачем було направлено Новороздільському МЦЗ заперечення до акта перевірки № 4 від 26.12.2012 року та скаргу на рішення директора Новороздільського МЦЗ № 1 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків.

12.03.2012 року Новороздільським МЦЗ повідомлено відповідача про відмову у задоволенні його скарги від 27.01.2012 року та про можливість вирішити спір, що виник при застосуванні Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представників сторін, даних ними в судовому засіданні, голова ліквідаційної комісії в особі ПК "Юність" до суду з позовом про оскарження рішення Новороздільського МЦЗ від 27.01.2012 року № 1 не звертався.

04.04.2012 року ліквідаційною комісією Палацу культури "Юність" частково задоволено заяву Новороздільського МЦЗ про визнання кредиторських вимог на суму 398,45 грн. (з них, 34,23 грн. донарахованих внесків, 364,22 грн. -сума внесків, строк сплати по яких не настав), та не визнано в частині штрафу в розмірі прихованого фонду оплати праці, на суму 2632,67 грн.

Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 8.07.2010 року № 2464-VI, суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Таким чином, спеціаліст Новороздільського МЦЗ при проведенні перевірки Палацу культури "Юність" 26.01.2012 року правомірно керувалась статтю 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття" в редакції, що діяла до 01.01.2011 року.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), роботодавець зобов'язаний подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про:

- прийняття на роботу працівників;

- розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних;

- виплату застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю;

- використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Так, порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття визначає інструкція, затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339, визначає порядок обчислення і сплати роботодавцями та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та контролю за сплатою страхових внесків.

У відповідності до п. 7.1 вказаної Інструкції (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок.

Згідно п. 5.1 Інструкції, роботодавець починає сплачувати страхові внески з дня набуття статусу платника страхових внесків до Фонду.

Відповідно до п. 7.4 Інструкції, до винних у порушеннях посадових осіб застосовується адміністративна відповідальність у порядку, визначеному Інструкцією з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженою постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 24.04.2003 N 196, зареєстрованою в Мін'юсті 21.05.2003 за N 382/7703. Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

Дана норма кореспондується і з п. 9.1 Інструкції.

Згідно п. 9.2. Інструкції, у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Відповідно до п. 9.7 Інструкції, не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Як було встановлено під час перевірки з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.04.2008 року по 31.12.2010 року, ПК "Юність" в травні 2008 року, червні 2008 року та вересні 2008 року нараховувало заробітну плату працівникам в розмірі більшому, аніж зазначало у розрахункових відомостях про нарахування і перерахування страхових внесків на випадок безробіття за І-ше півріччя 2008 року, 9-ть місяців 2008 року та за 2008 рік в цілому.

Зазначена розбіжність, встановлена на підставі відомостей про нарахування зарплати та страхових внесків, документів про нарахування заробітної плати, головних книг, складає 2632,67 грн., в тому числі за травень 2008 року -1087,00 грн., червень 2008 року -903,35 грн. та вересень 2008 року -642,32 грн. .

Факт наявності розбіжності сумі 2632,67 грн. сторонами не заперечується.

Однак, судом не беруться до уваги твердження представника відповідача про помилкове зазначення заробітної плати більше, аніж подано до Фонду, оскільки докази на підтвердження такої помилки суду не представлені, а про те, що розбіжність є помилкою, ПК "Юність" зазначив лише під час судового розгляду справи.

На твердження представника відповідача про те, що у спірних правовідносинах, з огляду на ч. 1 ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", не мали місця ані несвоєчасність сплати страхових внесків, ані неповна сплата таких, суд зазначає наступне.

Як вже зазначалося вище, чинною на момент виникнення спірних правовідносин редакцією ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" було встановлено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Таким чином, в разі наявності розбіжності між розміром фактично виплаченої заробітної плати і розміром нарахованої заробітної плати, на таку розбіжність мали б так само нараховуватись страхові внески. Оскільки вони не були нараховані, має місце неповна сплата страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Отже, їх слід нарахувати, а на роботодавця накласти штраф у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до Закону нараховуються страхові внески, тобто в сумі 2632,67 грн.

Що і було зроблено позивачем.

Слід також зазначити, що на момент пред'явлення позову про стягнення коштів до Фонду, відповідач не скористався своїм правом на оскарження рішення № 1 від 27.01.2012 року в судовому порядку, відтак, таке станом на даний час є чинним, а, отже, ПК "Юність" зобов'язаний погасити заборгованість по штрафу перед Фондом.

Враховуючи все вищенаведене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Новороздільського МЦЗ про стягнення з палацу культури "Юність" заборгованості в розмірі 2632,67 грн., що виникла в зв'язку з несплатою штрафу до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального культурно-освітнього закладу Палац культури "Юність", ідентифікаційний код 02597479, що зареєстроване за адресою: 81652, Львівська обл., м. Новий Розділ, пр. Шевченка, 13, на користь Новороздільського центру зайнятості штраф в сумі 2632 (дві тисячі шістсот тридцять дві) гривні 67 коп.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 24.09.2012 року.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено15.10.2012
Номер документу26411524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6294/12/1370

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 09.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні