Постанова
від 09.10.2012 по справі 2а-2073/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.10.12Справа №2а-2073/12/2770 12 год. 50 хв.

м. Севастополь

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Мінько О.В.;

при секретарі - Бойко М.С.,

за участю: представника позивача, Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби - Євсеєва Павла Олександровича, довіреність, № 1787/9/10-039 від 14.09.12 р.;

представників третьої особи, Севастопольської митниці Державної митної служба України - Пальнова Анатолія Володимировича, довіреність № 03-09/4722 від 08.10.12 р.,

- Чумака Івана Сергійовича, довіреність № 03-09/4723 від 08.10.12 р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до приватного підприємство "Експострой", третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Севастопольська митниця Державної митної служби України про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємство "Експострой" про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість з товарів, увезених на територію України в сумі 4240,84 грн., з мита на товари що ввозяться на територію України в сумі 21204,33 грн., з податку на додану вартість з товарів вироблених в Україні (робіт, послуг) в сумі 16679,06.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог податкового законодавства України не сплатив заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість - товарів увезених на територію України, товарів (робіт, послуг) вироблених на території України та мита на товари, що ввозяться на територію України в загальній сумі 42124,23 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 07.09.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 27.09.2012 р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Севастопольську митницю Державної митної служби України.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав зазначених у позові, просив позов задовольнити.

Представники третьої особи просили позов задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених в поясненнях.

Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання з проханням розглянути справу за відсутністю представника.

В письмових поясненнях відповідач зазначає, що приватне підприємство "Експострой" вважає незаконним одночасне подання позовної заяви від двух різних позивачів - Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби та Державної митної служби України. Відповідач вважає, що акт позапланової виїздної документальної перевірки № 0004/2/123000000/0033276363 від 12.04.2012 р. виконаний з порушеннями, про що він повідомляв Севастопоольську митницю Державної митної служби України. Щодо факту заборгованості перед бюджетом по деклараціям з податку на додану вартість на суму 16679,06 грн., відповідач не заперечує.

Суд, заслухавши представника позивача, представників третьої особи, встановивши обставини у справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Пунктом 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що до юрисдикції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 2 закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 р. № 509-XII (далі - Закон № 509-XII), завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Статтею 4 Закону № 509-XII встановлено, що податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Пунктами 1, 2 статті 10 цього Закону передбачено, що одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.

Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.

Встановлено, що приватне підприємство "Експострой" зареєстровано як юридична особа в Ленінській районній державній адміністрації м. Севастополя з 23.012.2004 р. та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополя як платник податків і зборів (обов'язкових платежів) з 06.01.2005 р. за № 7159 (а.с. 6-7).

У відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України, приватне підприємство "Експострой" є платником податків і зборів.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Положеннями пункту 56.11 статті 56 вказаного Кодексу визначено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом. Суму податкового зобов'язання, визначену у митній декларації, платник податків зобов'язаний сплатити до/або на день подання митної декларації.

18.04.2012 приватним підприємстовм "Експострой" подано до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (далі - ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС) податкову декларацію з податку на додану вартість (далі - ПДВ) № 9019976599, у якій підприємство самостійно визначило собі суму зобов'язання до сплати за березень 2012 року у розмірі 2675,00 грн. (а.с. 10-11)

16.05.2012 приватним підприємстовм "Експострой" подано до ДПІ у Ленінському районі м. Севастопол ДПС податкову декларацію з ПДВ № 9027020863, у якій підприємство самостійно визначило собі суму зобов'язання до сплати за квітень 2012 року у розмірі 8679,00 грн. (а.с. 13-15).

16.06.2012 приватним підприємстовм "Експострой" подано до ДПІ у Ленінському районі м. Севастопол" ДПС податкову декларацію з ПДВ № 9033941004, у якій підприємство самостійно визначило собі суму зобов'язання до сплати за травень 2012 року у розмірі 5189,00 грн. (а.с. 16-19).

У встановлені Податковим кодексом України терміни самостійно визначених грошових зобов'язань з ПДВ платником сплачено не було, у зв'язку з чим на обліковій картці платника з цього податку утворилась заборгованість із перелічених податкових декларацій у сумі 16543,00 грн., а також нараховано пені у сумі 136,06 грн. за не несвоєчасне погашення частини попередньої суми заборгованості. (а.с. 42).

Відповідно до пункту 41.5 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Згідно з пунктом 59.2 статті 59 Податкового кодексу України, якщо контролюючий орган, що визначив суми грошового зобов'язання платника податків, не є органом державної податкової служби, такий контролюючий орган надсилає відповідному органу державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, а також розрахунок його розміру, на підставі якого орган державної податкової служби надсилає податкову вимогу. Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Міністрів України.

Форма зазначеного подання затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1237 у Порядку надіслання органам податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого грошового зобов'язання (далі - Порядок № 1237).

Наказом Державної митної служби України від 11.05.2006 № 370 затверджено Порядок дії митних органів при несвоєчасному погашенні платниками податків податкових зобов'язань (далі - Порядок № 370).

Підпунктом 2.1 пункту 2 Порядоку № 370 передбачено, що якщо платник податків не сплачує в установлені строки узгоджену суму податкового зобов'язання, то митним органом відповідно до Порядоку № 1237, надсилається до податкового органу за місцем реєстрації платника податків - подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу через несплату платником (платниками) податків у встановлені строки узгоджених сум податкових зобов'язань (далі - подання) відповідно до строків, зазначених у пунктах 3 - 5 Порядоку № 1237.

Севастопольською митницею у період з 20.02.2012 р. по 16.03.2012 р. було проведено позапланову виїзну перевірку системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщувалися через митний кордон України приватним підприємством "Експострой", в частині дотримання ним вимог законодавства України з питань митної справи за період з 01.02.2009 р. по 31.01.2012 р. За результатами перевірки складений акт перевірки № 0004/2/123000000/0033276363 від 12.04.2012 р. (а.с. 31-36).

У акті перевірки зафіксоване порушення приватним підприємством "Експострой" вимог Закону України "Про митний тариф України" від 05.04.2001 № 2371-111, статей 7, 8, 17 Закону України "Про єдиний митний тариф України" від 05.02.1992 №2097-ХІІ, а саме: невірно класифіковано товари, що призвело до несплати до Держбюджету України податків (обов'язкових платежів) на суму 20365,13 грн. у т.ч. за ввізним митом (вид 020) 16963,46 грн., за податком на додану вартість (вид 028) 3392,67 грн.

Відповідно до пункту 54.3.6 статті 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

За результатами перевірки, керівництвом Севастопольської митниці були прийняті податкове повідомлення № 9 від 19.04.2012 р. про нарахування податкового зобов'язання з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у сумі 21204,33 грн., в тому числі за основним платежем 16963,46 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 4240,87 грн., та податкове повідомлення № 10 від 19.04.2012 р. про нарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість з товарів, увезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності у сумі 4240,84 грн., в тому числі за основним платежем 3392,67 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 848,17 грн.(а.с. 24-27).

Податкові повідомлення були надіслані на адресу приватного підприємства "Експострой" поштою з повідомленням про вручення, які повернулися до Севастопольської митниці з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання", про що складено акт № 1 від 28.05.2012 р. (а.с. 23).

Відповідно до пунктів 2.2, 2.3, 3.8, 3.9 Порядку підготовки та направлення митними органами податкових повідомлень платникам податків, установлення й експлуатації дощок податкових повідомлень, затвердженого наказом Державної митної служби України від 11.05.2006 № 370, останнім днем оплати приватного підприємства "Експострой" податкового зобов'язання за повідомленнями від 19.04.2012 р. № № 9,10 є 05.06.2012 р.

Севастопольською митницею 06.06.2012 р. на адресу ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС були надіслані подання № 12 та № 13 про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, яке не було сплачено приватним підприємством "Експострой" у встановлені терміни (а.с. 20-22).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя ДПС на адресу приватного підприємства "Експострой" направлено податкову вимогу № 12/1 від 17.01.2011 р. з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, що становила 55527,99 грн., яка вручена представнику відповідача 23.02.2011 р., про що свідчить підпис на поштовому повідомленні. (а.с. 40).

Судом зазначається, що відповідачем визнано адміністративной позов в частині суми заборгованості, а саме: 16679,06 грн.

Суд не бере до уваги доводи представника відповідача щодо виконання акту позапланової виїздної документальної перевірки № 0004/2/123000000/0033276363 від 12.04.2012 р. з порушеннями, оскільки доказів його оскарження відповідачем суду не надано.

Також суд зазначає, що доводи представника відповідача, щодо подання позовної заяви двома різними позивачами Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби та Державною митною службою України помилкові, оскільки позивачем у цій справі є Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби, а Севастопольська митниця Державної митної служби України - третьою особою.

Податкова заборгованість приватного підприємства "Експострой" зі сплати податкового зобов'язання та штрафних санкцій з мита становить 21204,33 грн., з податку на додану вартість 4240,84 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 16679,06 грн.

Встановлено, що згідно витягу про реєстацію в Державному реєстрі обтяжень нерухомого майна № 32788738 від 01.09.2011 в податковій заставі знаходяться активи платника податків.

Відповідно до пункту 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення, податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахування обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктомами 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини. Погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, потребує відповідного дозволу суду. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення кощтів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Відповідно до Постанови Правління Національного банку України "Про затвердження змін в Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" № 66 від 26.02.2003 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 12.03.2003 р. за № 197/7518, безспірне стягнення, безакцептне або примусове списання (стягнення) коштів з рахунків осіб проводиться тільки на підставі виконавчих документів, встановлених законами України.

Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України закріплено право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог.

Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, повний текст постанови складено, та постанова підписана 15.10.2012.

На підставі викладеного та керуючись статтями 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби, задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства "Експострой" (99003, м. Севастополь, вул. Сафронова 4. кв.7 ЄДРПОУ 33276363, рахунки в установах банків: р/р 26000000093780, МФО 300023. ПАТ "Укрсоцбанк"; р/р 26009000093781, МФО 300023, ПАТ "Укрсоцбанк"; р/р 26035000009943, МФО 300023, ПАТ "Укрсоцбанк") суму заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість з товарів, увезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності в сумі 4240,84 грн., код платежу 14010300, яка підлягає перерахуванню на р/р 31112031705001, МФО 824509, одержувач: ГУДКУ в м. Севастополі; суму заборгованості перед бюджетом з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності, в сумі 21204,33 грн., код платежу 15010100, яка підлягає перерахуванню на р/р 31116060705001, МФО 824509, одержувач: ГУДКУ в м. Севастополі; суму заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 16679,06 грн., код платежу 14010100, яка підлягає перерахуванню на р/р 31112029700007, МФО 824509, одержувач: ГУДКУ в м. Севастополі, шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника, у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення09.10.2012
Оприлюднено18.10.2012
Номер документу26441343
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2073/12/2770

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Шаповал І.І.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 11.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 09.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

Ухвала від 07.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні