Постанова
від 16.10.2012 по справі 2/059-12
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.10.2012 № 2/059-12

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Яковлєва М.Л.

суддів: Авдеєва П.В.

Куксова В.В.

при секретарі судового засіданні - Марченко Ю.І.,

за участю представників сторін: згідно протоколу судового засідання від 16.10.2012 року по

справі № 2/059-12 (в матеріалах справи)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу регіонального відділення

Фонду державного майна України по Київській області, м. Київ, на рішення господарського

суду Київської області від 29.08.2012 року (оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України

07.09.2012 року) по справі № 2/059-12 (суддя -Конюх О.В.)

за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області, м. Бровари в

інтересах держави в особі Русанівської сільської ради Броварського району

Київської області, с. Русанів

до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській

області, м. Київ

про зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Броварський міжрайонний прокурор Київської області, м. Бровари звернувся до господарського суду Київської області з позовом в інтересах держави в особі Русанівської сільської ради Броварського району Київської області, с. Русанів до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області, м. Київ, в якому просить зобов'язати Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Київській області передати дитячий садок, розташований за адресою Київська обл., Броварський район, с. Русанів, вул. Леніна, 73 до комунальної власності Русанівської сільської ради шляхом прийняття відповідного рішення та підписання відповідного акту приймання-передачі.

Рішенням господарського суду Київської області від 29.08.2012 року позов Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Русанівської сільської ради Броварського району Київської області задоволено повністю; зобов'язано Регіональне відділення Фонду державного майна України по Київській області передати в комунальну власність Русанівської сільської ради Броварського району Київської області дитячий садок, розташований за адресою Київська обл., с. Русанів, вул. Леніна 73 шляхом прийняття відповідного рішення про передачу та підписання відповідного акту приймання-передачі; стягнуто з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області в доход Державного бюджету України 1073,00 грн. судового збору.

Не погоджуючись з рішенням місцевого суду, відповідач, регіональне відділення Фонду державного майна України по Київській області, м. Київ, звернувся з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду та просить рішення скасувати та прийняти нове, яким у позові відмовити повністю.

Апеляційну скаргу скаржник мотивує тим, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи та має місце невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого суду обставинам справи. Зокрема, скаржник зазначає, що cуд не врахував те, що дитячий садок є державним майном, що знаходиться в управлінні Регіонального відділення, у зв'язку з чим та на виконання положення про управління державним майном зазначений дитячий садок було передано в оренду, однак в порушення вимог договору оренди орендарем не повернуто майно, тож передати садок до комунальної власності є неможливим.

Розпорядженням Голови Київського апеляційного господарського суду від 21.09.2012 року справу № 2/059-12 було передано на розгляд колегії суддів Київського апеляційного господарського суду у складі: головуючого судді - Яковлєва М.Л., суддів: Авдеєва П.В., Куксова В.В.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 21.09.2012 року по справі № 2/059-12 апеляційну скаргу було прийнято до провадження і призначено перегляд рішення на 16.10.2012 року.

Броварським міжрайонним прокурором Київської області, м. Бровари, на підставі ст. 96 ГПК України відзиву на апеляційну скаргу не надано.

Русанівською сільською радою Броварського району Київської області, с. Русанів, на підставі ст. 96 ГПК України відзиву на апеляційну скаргу не надано.

Представник відповідача був присутнім в судовому засіданні та надав свої пояснення, якими підтримав доводи, що викладені в апеляційній скарзі та просив апеляційну скаргу задовольнити, а рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року скасувати та прийняти нове, яким у позові відмовити повністю.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні надали свої пояснення та просили рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року залишити без змін, а апеляційну скаргу регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області, м. Київ, - без задоволення.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, виступ представників сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, проаналізувавши застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року по справі № 2/059-12 - слід залишити без змін, виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 99 ГПК України, в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у розділі ХІІ ГПК України.

Слід зазначити, що відповідно ст. 101 ГПК України, у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області № 5/38-ВП від 29.03.1996 року затверджено акт оцінки вартості цілісного майнового комплексу державного сільськогосподарського підприємства «Русанівське» станом на 01.03.1996 року.

Пунктом 2 зазначеного наказу встановлено, що вартість майна, що залишається в загальнодержавній власності - 41692454 тис. крб., серед них: вартість об'єктів соціально-побутового призначення - 3005753 тис.крб., вартість державного житлового фонду - 9167885 тис. крб., вартість об'єктів, які не підлягають приватизації - 26321211 тис. крб., вартість майна, щодо якого органом приватизації встановлено особливий режим приватизації - 3197626 тис. крб.

Начальником регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області 26.04.1996 року затверджено план приватизації державного сільськогосподарського підприємства «Русанівське» (а.с. 12-22).

Розділом 2 плану визначена вартість об'єкта приватизації.

Відповідно до п. 2.2 розділу 2 плану визначений перелік об'єктів соціально-побутового призначення, який не підлягає приватизації та залишається в загальнодержавній власності, а саме: будинок культури, 1972 року; дитячий сад бр.2, 1949 року, дитячий сад, 1980 року.

Отже, під час приватизації державного сільськогосподарського підприємства «Русанівське» до статутного фонду останнього не ввійшов та залишився на балансі підприємства об'єкт соціально-побутового призначення - дитячий садок, розташований за адресою: Київська область, Броварський район, с. Русанів, вул. Леніна, 73, що засвідчується вказаним планом.

Разом з тим, п. 2.2 розділу 2 плану зазначено, що об'єкти соціально-побутового призначення (в тому числі, дитячий садок) відповідно до п. 8 Указу Президента України від 19.01.1995 року № 66/95 залишаються на балансі підприємства «до моменту передачі їх в комунальну власність органам місцевого самоврядування».

Відповідно до п. 1.3 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 року № 908/68, «управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, полягає у виборі та забезпеченні уповноваженим органом (державні органи приватизації) способу та умов подальшого використання майна у межах чинного законодавства, зокрема, відповідно до принципу забезпечення ефективності використання та збереження державного майна, здійснення заходів контролю».

Пунктом 1.4 Положення передбачено: здійснення приватизації відповідно до Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», «Про Державну програму приватизації» та інших нормативно-правових актів; передача майна в оренду відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; передача майна у комунальну власність у порядку, передбаченому Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»; передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482; передача майна господарським товариствам, у тому числі у разі ліквідації балансоутримувача, на умовах відповідного договору безоплатного зберігання відповідно до вимог законодавства.

Розпорядженням Президента України «Про заходи щодо запобігання перепрофілюванню дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів» від 29.12.1994 року передбачено збереження існуючої мережі дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів та припинення невиправданого їх перепрофілювання чи використання не за призначенням.

Відповідно до п. 2.3.1 Положення про управління, «передача у комунальну власність державного майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», постановами Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», від 19.02.96 N 222 «Про поетапну передачу до комунальної власності об'єктів соціальної інфраструктури, які належать суб'єктам підприємницької діяльності» та від 06.11.95 № 891 «Про затвердження Положення про порядок передачі в комунальну власність загальнодержавного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій».

Згідно зі ст. 3 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», ініціатива щодо передачі об'єктів права державної та комунальної власності може виходити, зокрема, від відповідних органів місцевого самоврядування.

У зв'язку з чим, 19.06.2007 року Русанівською сільською радою прийнято відповідне рішення № 142 щодо передачі до комунальної власності територіальної громади села Русанів ряду об'єктів, які не увійшли до статутного фонду АТОВ «Русанівське», зокрема, дитячого садка, розташованого по вул. Леніна, 73 в с. Русанів.

Після вказаного рішення Русанівська сільська рада неодноразово зверталась до фонду з листами щодо передачі приміщення дитячого садочка до комунальної власності (а.с. 23-24).

Однак, всупереч ч. 1 ст. 4 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській області не вчинено будь-яких дій щодо передачі дитячого садка з державної у комунальну власність і сама передача не була оформлена в порядку, визначеному чинним законодавством України, шляхом підписання відповідного акту приймання-передачі за формою, згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженого постановою КМ України від 21 вересня 1998 р. № 1482.

Згідно ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво інтересів громадянина та держави в суді покладається на органи прокуратури. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

У зв'язку з чим, Броварський міжрайонний прокурор Київської області звернувся до суду з позовом про зобов'язання Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Київській області передати дитячий садок, розташований за адресою Київська обл., Броварський район, с. Русанів, вул. Леніна, 73 до комунальної власності Русанівської сільської ради шляхом прийняття відповідного рішення та підписання відповідного акту приймання-передачі.

Статтею 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Як вбачається з абзацу восьмого частини 1 ст. 3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» об'єктами управління державної власності є державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних фондів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій.

Абзацом четвертим пункту 1.4 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 р. № 908/68 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.1999 р. за № 414/3707 (зі змінами і доповненнями) серед способів управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, визначено передачу майна у комунальну власність у порядку, передбаченому Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".

Об'єктами передачі є об'єкти житлового фонду, гуртожитки та інші об'єкти соціальної інфраструктури (навчальні заклади, заклади культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров'я (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячі оздоровчі табори), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом (шостий абзац ч. 1 ст. 2 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності»).

З огляду на зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що закон дозволяє здійснити передачу спірного дитячого садка з державної до комунальної власності Русанівської сільради.

Як вбачається з листа від 02.03.2012 року № 08-11-598 (а.с. 25, т. 1), який надіслано Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській області на адресу Русанівської сільської ради Броварського району Київської області, в якому зазначено, що спірний дитячий садок був переданий відповідачем в оренду.

02.07.2007 року між РВФДМУ по Київській області та товариством з обмеженою відповідальністю «Поліцейський фінансово-правовий коледж» укладено договір оренди № 499 індивідуально визначеного нерухомого майна, що належить до державної власності, відповідно до якого РВ ФДМУ по Київській області (орендодавець) передало, а товариство з обмеженою відповідальністю «Поліцейський фінансово-правовий коледж» (орендар) прийняло у строкове платне користування окреме державне нерухоме майно-нежитлові приміщення (дитячий садок), що не увійшли до статутного капіталу/фонду АТОВ «Русанівське», загальною площею 1168,6 кв.м., розміщене за адресою: Київська обл., Броварський район, с. Русанів, вул. Леніна, 73. Відповідно до умов пункту 2.2 договору власником майна залишається держава, а орендар користується ним протягом строку оренди.

Однак, рішенням господарського суду Київської області від 04.01.2012 року задоволено позов РВФДМУ по Київській області про розірвання вказаного договору оренди та повернення майна до органу управління, разом з тим, станом на момент звернення орендар не виконав рішення суду та не повернув відповідачу орендовану будівлю дитячого садка.

У зв'язку з чим регіональне відділення зазначає, що питання передачі нежитлового приміщення (дитячого садка) розташованого за адресою: Київська область, с. Русанів, вул. Леніна, 73 до комунальної власності може бути розглянуто лише після повернення вказаного державного майна Регіональному відділенню ФДМ України по Київській області.

Тобто, фактично відповідач не проти передати спірне приміщення, але лише після повернення його орендарем.

Однак, до зазначеного колегія суддів відноситься критично, оскільки, неповернення спірного дитячого садка ТОВ «Поліцейська фінансово-правова академія» після розірвання договору оренди жодним чином не впливає на відносини між РВФДМУ по Київській області та Русанівською сільською радою щодо передачі до комунальної власності спірного дитячого садка і не перешкоджає прийняттю відповідних рішень органом управління - РВ ФДМУ по Київській області, в порядку, передбаченому Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», відповідно відмова відповідача здійснити таку передачу суперечить чинному законодавству України.

Що стосується доводів апеляційної скарги, колегія не бере їх до уваги, оскільки прийшла висновку про їх необґрунтованість.

Крім того, у судовому засіданні, призначеному на 16.10.2012 року у Київському апеляційному господарському суді, представниками сторін було надано для огляду акт передачі дитячого садка до комунальної власності Русанівської сільської ради, однак зазначений акт було підписано уже після винесення рішення у суді першої інстанції.

Зазначений факт також підтверджує виконання відповідачем оскаржуваного рішення.

Інших належних доказів на підтвердження своїх доводів та заперечень викладених в поданій апеляційній скарзі, апелянтом не було надано суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень та подати до суду відповідні докази.

Як встановлено ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Згідно ст. 4-7 ГПК України, судове рішення приймається суддею за результатами обговорення усіх обставин справи.

Згідно постанови Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009 року № 14 «Про судове рішення у цивільній справі», рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а також правильно витлумачив ці норми. Обґрунтованим визнається рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених доказами, які були досліджені в судовому засіданні і які відповідають вимогам закону про їх належність та допустимість, або обставин, що не підлягають доказуванню, а також якщо рішення містить вичерпні висновки суду, що відповідають встановленим на підставі достовірних доказів обставинам, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до п. 1 ст. 103 Господарського процесуального кодексу України апеляційна інстанція за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити рішення місцевого господарського суду без змін, а скаргу без задоволення.

Виходячи з викладеного вище, колегія суддів Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року у справі № 2/059-12 - слід залишити без змін.

З огляду на вищезазначене, керуючись ст. ст. 4-7, 33, 43, 49, 99, 101-105 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області, м. Київ, на рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року у справі № 2/059-12 залишити без задоволення.

2. Рішення господарського суду Київської області від 29.08.2012 року у справі № 2/059-12 залишити без змін.

3. Матеріали справи № 2/059-12 повернути до господарського суду Київської області.

Постанову Київського апеляційного господарського суду може бути оскаржено до Вищого господарського суду України у порядку, передбаченому ст. 107 ГПК України.

Постанова Київського апеляційного господарського суду за наслідками перегляду відповідно до ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття.

Головуючий суддя Яковлєв М.Л.

Судді Авдеєв П.В.

Куксов В.В.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено18.10.2012
Номер документу26444062
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/059-12

Постанова від 16.10.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Рішення від 29.08.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 07.07.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні