Постанова
від 15.10.2012 по справі 26/5005/5468/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.10.2012 року Справа № 26/5005/5468/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)

суддів : Лисенко О.М., Євстигнеєва О.С.

При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

Представники сторін:

від скаржника: Загородянська Ю.Ю., довіреність № 1901/9/10-033 від 11.04.12, представник;

інші учасники процесу у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби України

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року у справі № 26/5005/5468/2012

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро Інсайд", м. Дніпропетровськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року у справі №26/5005/5468/2012 (суддя Камша Н.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.

Не погодившись з вказаною ухвалою, Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року у справі №26/5005/5468/2012 та направити справу на розгляд в суд першої інстанції.

Апеляційна скарга мотивована тим, що:

- господарський суд не повно з'ясував усі обставини, що мають значення для справи та неправильно застосував норми матеріального та процесуального права;

- у разі ліквідації платника податків ДПІ позбавлена права здійснити перевірку цього платника, що призводить до неможливості виконання функцій органів ДПІ по контролю за правильністю обчислення та сплати податків;

- ліквідатором було проігноровано вимоги контролюючого органу, щодо ненадання для затвердження судом звіту і ліквідаційного балансу банкрута, що свідчить про неналежне виконання ним повноважень передбачених ст. 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 03.10.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 15.10.2012 року.

09.10.2012 року на адресу Дніпропетровського апеляційного господарського суду від директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпро Інсайд" надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він просив залишити ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року у справі №26/5005/5468/2012 без змін, а апеляційну скаргу ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська без задоволення.

Заслухавши пояснення представника Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26.06.2012 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт", м. Дніпропетровськ за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпро Інсайд», м.Дніпропетровськ на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (а. с. 1).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 10.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на шість місяців. Ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпро Інсайд», м.Дніпропетровськ та зобов'язано його вчинити певні дії (а. с. 45-47).

18.07.2012 року в газеті "Голос України" № 129(5379) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (а. с. 70).

30.08.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (а. с. 59-81).

17.09.2012 року господарським судом Дніпропетровської області винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "Мілос-Лтд", м.Дніпропетровськ, а також припинення провадження у справі (а. с. 75-80).

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість ухвали господарського суду від 17.09.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.

Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).

Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.

В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано довідки КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради №10552 від 08.08.2012 року, Управління Держкомзему у м.Дніпропетровськ Дніпропетровської області №7/7-600 від 03.08.2012 року, Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 підпорядкованого ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-3324 від 17.07.2012 року, Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації №1537-02-13 від 18.07.2012 року, Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України територіального управління Держгірпромнагляд у Дніпропетровській області №05-14/2250 від 24.07.2012 року які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (а. с. 63-67).

Відповідно до витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 13.07.2012 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (а. с. 68-69).

Надані ліквідатору відповіді Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області №4278ю від 20.07.2012р., Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровського обласного відділення №007-22-1060 від 17.07.2012р., Відділення Кіровської виконавчої дирекції Відділення виконавчої дирекції Кіровського районного центру зайнятості №1112 від 16.07.2012р., Кіровського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції №9608/03 від 19.07.2012р., Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі міста Дніпропетровська №241 від 07.08.2012р. свідчать про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні (а.с. 55-59).

Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України листом № 11011/1/10/24-010 від 10.08.2012 року повідомила, що станом на 08.08.2012р. у Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт" податкового боргу немає, розрахункові рахунки в банківських установах закриті (а. с. 49-50).

Листом від 11.09.2012 року №13630/10/24-020 Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України повідомила, що станом на 11.09.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Лік Стандарт»має податковий борг по податку на прибуток у сумі 308 грн.

Включені до реєстру вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.

Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.

Доводи Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Як вбачається з матеріалів справи, копія постанови господарського суду Дніпропетровської області від 10.07.2012 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт" була направлена ДПІ у Кіровському районі і отримана нею 16.07.2012 року (а.с. 61).

Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.

За наведених обставин, Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська мала достатньо часу для здійснення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Лік Стандарт" до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Листом від 13 серпня 2012 року ліквідатор Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпро Інсайд" повідомив Державну податкову інспекцію у Кіровському районі м.Дніпропетровська про неможливість надання документів, які відображають фінансово -господарську діяльність, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей ТОВ «Лік Стандарт» через відсутність боржника за його місцезнаходженням (а.с. 51-54).

За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи -банкрута та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року має бути залишена без змін.

Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 17.09.2012 року у справі №26/5005/5468/2012 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя І.О. Вечірко

Суддя О.М. Лисенко

Суддя О.С. Євстигнеєв

Постанова виготовлена в повному обсязі та підписана 16 .10.2012 року

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення15.10.2012
Оприлюднено18.10.2012
Номер документу26444108
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/5005/5468/2012

Постанова від 26.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Ухвала від 12.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Постанова від 15.10.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 03.10.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 17.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 30.08.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Постанова від 10.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 26.06.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні