КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-8374/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Головань О.В.
Суддя-доповідач: Романчук О.М
У Х В А Л А
Іменем України
"09" жовтня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого: Романчук О.М.,
Суддів: Глущенко Я.Б.,
Шелест С.Б.,
при секретарі Воронець Н.В.
розглянувши в судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Державного комунального підприємства «Київжитлотеплокомуненерго» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2012 р. у справі за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі міста Києва до Державного комунального підприємства «Київжитлотеплокомуненерго» про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В :
Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом про стягнення з Державного комунального підприємства «Київжитлотеплокомуненерго»суми заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 41 983,73 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2012 року позовні вимоги задоволено у повному обсязі.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач по справі подали апеляційну скаргу, в якій просили скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2012 року та прийняти нову, якою у задоволені позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Судом першої інстанції встановлено, що Державне комунальне підприємство «Київжитлотеплокомуненерго»є юридичною особою, платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва.
УПФУ в Шевченківському районі міста Києва згідно поданих вищевказаним підприємством звітів, було виявлено, заборгованість, яка становить 41 983, 73 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Статтею 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»передбачено, що облік осіб, зазначених у частині першій статті 4 цього Закону, ведеться в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників.
Частиною 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»єдиний внесок нараховується: для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.
Статтею 9 вказаного Закону передбачено, що обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
З матеріалів справи вбачається, що заборгованість відповідача виникла внаслідок сплати єдиного внеску в неповному обсязі за період з вересня 2011 року по березень 2012 року, що підтверджується карткою особового рахунку відповідача.
Так як сума єдиного внеску у строки, встановлені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідачем самостійно не була сплачена, позивач направив йому вимогу про сплату боргу № Ю-2020/3829 від 03.05.2012 р. на суму 41 983,73 грн., проте недоїмка у розмірі 41 983,73 грн. відповідачем погашена не була.
Посилання апелянта на відсутність коштів для виплати заробітної плати, як на підставу чому не сплачувався єдиний внесок, суд не приймає до уваги, оскільки згідно чинного законодавства єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про стягнення з Державного комунального підприємства «Київжитлотеплокомуненерго»на користь Управління Пенсійного фонду в Шевченківському районі міста Києва заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 41 983 грн. 73 коп., а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують
За таких обставин ухвалене судом рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування немає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державного комунального підприємства «Київжитлотеплокомуненерго»- залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2012 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено: 12 жовтня 2012 року.
Головуючий суддя Романчук О.М
Судді: Глущенко Я.Б.
Шелест С.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 18.10.2012 |
Номер документу | 26446441 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Романчук О.М
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні