Постанова
від 16.10.2012 по справі 5017/1594/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" жовтня 2012 р.Справа № 5017/1594/2012 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

Головуючого Єрмілова Г.А.

Суддів : Воронюка О.Л.

Поліщук Л.В.

(згідно розпорядження голови суду №813 від 15.10.2012р.)

при секретарі Соколовій Ю.М.

Представники учасників провадження у справі про банкрутство в судове засідання не з'явились. Про час і місце його проведення повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ДПІ у Приморському районі м.Одеси

на ухвалу господарського суду Одеської області від 26.09.2012р. про припинення провадження

по справі №5017/1594/2012

про банкрутство ТОВ "Південний Альянс-М"

ВСТАНОВИЛА:

Ухвалою господарського суду Одеської області від 29.05.2012р. за заявою голови ліквідаційної комісії ТОВ "Південний Альянс-М" Харабарь С.М. порушено провадження у справі про банкрутство підприємства в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Одеської області від 06.06.2012р. ТОВ "Південний Альянс-М" визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Харабарь С.М., зобов'язано ліквідатора провести ліквідаційній заходи, передбачені ст.ст.25-31, 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою господарського суду Одеської області від 26.09.2012р. (суддя Антощук С.І.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, припинено юридичну особу - ТОВ "Південний Альянс-М"; вимоги, незадоволені за відсутністю майна, ухвалено вважати погашеними; припинено повноваження ліквідатора ТОВ "Південний Альянс-М"; провадження у справі припинено на підставі п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвала суду мотивована тим, що ліквідатором боржника проведено у встановленому ст.ст.25-31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку ліквідаційну процедуру, складено ліквідаційний баланс підприємства та звіт, які свідчать про те, що на час завершення ліквідаційної процедури, будь-які активи у банкрута відсутні, а тому задоволення вимог кредиторів є неможливим

Не погоджуючись із зазначеною ухвалою, ДПІ у Приморському районі м.Одеси подала апеляційну скаргу, де просить ухвалу від 26.09.2012р. скасувати та „поновити провадження у справі".

В обґрунтування своїх вимог скаржник вказує на те, що господарський суд, в порушення приписів ст.39 Закону України „Про реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не направив державному реєстратору ухвалу про порушення провадження у цій справі, що не дало можливість податковій службі, відповідно до п.п.78.1.7 ст. Податкового кодексу України, провести документальну позапланову виїзну перевірку юридичної особи, стосовно якої порушення провадження у справі про банкрутство.

Крім того, інспекція наполягає на тому, що ліквідаційною комісією ТОВ "Південний Альянс-М" не дотримано положень ч.1 ст.111 ЦК України, а саме не складено проміжний ліквідаційний баланс після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів до боржника.

Відзивів на апеляційну скаргу ДПІ у Приморському районі м. Одеси до Одеського апеляційного господарського суду не надходило.

Учасники провадження у сраві своїм правом на участь в судовому засіданні не скористались, про час і місце його проведення повідомлялись належним чином, що підтверджується витягом з реєстру на відправку рекомендованої пошти з повідомленням відділу документального забезпечення Одеського апеляційного господарського суду, про причини неявки суд не повідомили.

Враховуючи викладене, а також встановлені ст.102 ГПК України строки перегляду ухвал місцевого господарського суду в апеляційному порядку, судова колегія вважає, що неявка представників учасників процесу не перешкоджає розгляду апеляційної скарги за наявними в справі матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши наявні матеріали справи на предмет їх юридичної оцінки господарським судом Одеської області, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до п. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою встановлені особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

У разі виявлення обставин, зазначених у абзаці першому цієї частини, після прийняття рішення про ліквідацію до створення ліквідаційної комісії (призначення ліквідатора) заява про порушення справи про банкрутство подається власником майна боржника (уповноваженою ним особою).

У відповідності до п.1 ст.105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, що прийняли рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Згідно із ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою.

Статтею 34 цього Закону встановлена необхідність внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення щодо припинення юридичної особи та порядок внесення такого запису.

Згідно зі ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Тобто, звернення з заявою про порушення справи про банкрутство та порушення судом провадження за спрощеною процедурою, відповідно до ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", можливе лише після закінчення строку, який передбачений ч.4 ст.105 ЦК України.

За змістом частини 5 статті 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст.111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, 14.03.2012 р. учасником ТОВ "Південний Альянс-М" Харабарем С.М. прийнято рішення, оформлене протоколом №4 від 14.03.2012р., про припинення діяльності товариства, призначення ліквідаційної комісії у складі єдиного члена -Харабарь С.М. та встановлення строку заявлення вимог кредиторів до ТОВ "Південний Альянс-М".

Оголошення про припинення ТОВ "Південний Альянс-М" було опубліковано в Бюлетені державної реєстрації №208(8) від 23.03.2012р.

Головою ліквідаційної комісії направлено заяву по формі №8-ОПП від 16.03.2012р. про припинення платника податку до ДПІ у Приморському районі м.Одеси Одеської області ДПС у зв'язку з припиненням діяльності товариства, що підтверджено фіскальним чеком №4296 від 16.03.2012 (т.1, а.с.31-32) .

02.04.2012р. від ТОВ "Промисловий Синдикат" до боржника надійшла претензія з кредиторськими вимогами до товариства у розмірі 185910грн.

04.04.2012р. від ДПІ у Приморському районі м.Одеси до ТОВ "Південний Альянс-М" надійшов лист вих.№5781/10/19-01, в якому податкова інспекція повідомила про наявність у боржника заборгованості по податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 14014,93грн.

Зазначені кредиторські вимоги були визнані головою ліквідаційної комісії та внесені до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Південний Альянс-М".

За даними інвентаризаційного опису, складеного 24.05.2012р., будь-якого майна, грошових коштів або залишків коштів на банківських рахунках товариства головою ліквідаційної комісії не виявлено.

У відповідності до проміжного ліквідаційного балансу ТОВ "Південний Альянс-М" станом на 24.05.2012р., складеного головою ліквідаційної комісії, боржник має лише пасив у вигляді кредиторської заборгованості при відсутності активів.

24.05.2012р., тобто після спливу 2-х місячного строку, встановленого ст.105 ЦК України, головою ліквідаційної комісії товариства Харабарь С.М. прийнято рішення про звернення до господарського суду Одеської області із заявою про порушення справи про банкрутство товариства.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 29.05.2012р. порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Південний Альянс-М", постановою суду від 06.06.2012р. боржника визнано банкрутом, а ухвалою суду від 26.09.2012р., після завершення ліквідаційних заходів, провадження у справі припинено.

В апеляційній скарзі податкова інспекція стверджує, що ліквідаційною комісією, в порушення вимог ст.111 ЦК України, не був складений проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Південний Альянс-М".

Однак, такі твердження не відповідають дійсності, адже належним чином складений проміжний ліквідаційний баланс міститься в матеріалах справи (т.1 а.с. 37-38), і він був доданий головою ліквідаційної комісії ТОВ "Південний Альянс-М" до заяви про порушення провадження у цій справі.

Також, кредитор зазначає, що господарський суд не направив копію ухвали від 29.05.2012р. державному реєстратору, що в свою чергу призвело до необізнаності податкової інспекції про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Південний Альянс-М" та до неможливості провести документальну позапланову виїзну перевірку боржника.

Проте, ці доводи повністю спростовуються матеріалами справи, оскільки, по-перше, згідно наявного в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення, копія ухвали про порушення провадження у цій справі була направлена державному реєстратору Виконавчого комітету Одеської міської ради 29.05.2012р. та отримана 06.06.2012р. (т.1 а.с.68).

По-друге, ця ухвала направлялась і ДПІ у Приморському районі м. Одеси та була отримана нею 05.06.2012р. Тобто, податкова інспекція була обізнана про порушення провадження у справі стосовно ТОВ "Південний Альянс-М".

ДПІ у Приморському районі м. Одеси набула статусу кредитора ТОВ "Південний Альянс-М" - її грошові вимоги до боржника у сумі 14014,93грн. були повністю визнані ліквідатором. З цим обгрунтовано погодився суд першої інстанції (ухвала суду від 26.09.2012р. про визнання кредиторських вимог).

ДПІ у Приморському районі м. Одеси також надавала на вимогу суду копії бухгалтерської та податкової звітності ТОВ "Південний Альянс-М" за останні три місяці (т.1 а.с.82-144).

Отже, податкова інспекція з моменту порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Південний Альянс-М" (29.05.2012р.) до винесення оскарженої ухвали про ліквідацію товариства та припинення провадження у справі (26.09.2012р.) мала достатньо часу, щоб провести документальну позапланову виїзну перевірку боржника в порядку п.п.78.1.7 ст. Податкового кодексу України, та за необхідності уточнити розмір своїх вимог до боржника.

Відповідно до ст. 104 ГПК України, підставами для скасування або зміни рішення суду є: 1) неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи; 4) порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Апеляційна скарга ДПІ у Приморському районі м. Одеси ніяких доводів, які б могли свідчити про неповноту проведеної ліквідаційної процедури стосовно ТОВ "Південний Альянс-М" та незаконність оскарженої ухвали місцевого господарського суду, не містить, а тому підстави для її задоволення відсутні.

Керуючись ст.ст.85,103,105,106 ГПК України, колегія суддів-

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ДПІ у Приморському районі м.Одеси залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Одеської області від 26.09.2012р. у справі №5017/1594/2012 -без змін.

Повний текст постанови складено 18.10.2012р.

Головуючий суддя Г.А. Єрмілов

Суддя О.Л. Воронюк

Суддя Л.В.Поліщук

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено22.10.2012
Номер документу26473553
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/1594/2012

Постанова від 12.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Ухвала від 26.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Короткевич O.Є.

Постанова від 16.10.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 05.10.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 26.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

Ухвала від 26.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

Ухвала від 12.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

Ухвала від 01.08.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

Ухвала від 13.07.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Антощук С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні