Постанова
від 16.10.2012 по справі 2а-7115/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2012 р. № 2а-7115/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання -Семеряк М.І.,

представника позивача -Новосад І.Д., представника відповідача -Хильченко Л.С.,

розглянувши у м. Львові у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Термоком»до Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства «Термоком»до Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000481552 від 16.03.2012 року.

Ухвалою суду від 10.08.2012 року відкрито провадження у справі. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду. В судовому засіданні 16.10.2012 року відповідно до вимог ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позові, просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив. Позиція відповідача викладена у письмовому запереченні позовних вимог від 05.10.2012 року. Відповідач стверджує, що у даній справі відсутній предмет спору оскільки податкове повідомлення-рішення №0000481552 від 16.03.2012 року є відкликаним 31.07.2012 року, тобто тоді, коли позивачу було вручено нове податкове повідомлення-рішення № 0001081552 від 01.06.2012 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши представлені сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та висновки податкового органу, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Державною податковою інспекцією у Пустомитівському районі Львівської області Державної податкової служби складено Акт № 240/152/32200983 від 14.03.2012 року про порушення податкового законодавства ПП «Термоком», зокрема за період грудень 2010 р., січень 2011 р., лютий 2011 р., березень 2011 р., квітень 2011 р., травень 2011 р., серпень 2011 р., вересень 2011 р., жовтень 2011 р. підприємство несвоєчасно сплатило суми податкового зобов'язання, зазначеного у поданій податковій декларації по ПДВ за грудень 2010 р., січень 2011 р., лютий 2011 р., березень 2011 р., квітень 2011 р., травень 2011 р., серпень 2011 р., вересень 2011 р., жовтень 2011 р.

Загальна сума несвоєчасно сплаченого ПДВ за даними ДПІ у Пустомитівському районі становить 20 669,00 грн., у тому числі: за грудень 2010 р. - 2663,00 грн. (за даними перевірки сплачено 29.06.2011 р., замість 30.01.2011 р.), за січень 2011 р.- 1024,00 грн. (за даними перевірки сплачено 29.06.2011 р., замість 02.03.2011 р.), за лютий 2011 р. - 6712,00 грн. (за даними перевірки сплачено 6 210,30 грн. 29.06.2011 р. і 501,70 грн. 27.07.2011 р., замість 30.03.2011 р.), за березень 2011 р. -2 729,00 грн. (за даними перевірки сплачено 633,75 грн. 27.07.2011 р., 1 751,00 грн. 26.08.2011 р. і 344,25 грн. 28.09.2011 р., замість 30.04.2011 р.), за квітень 2011 р. - 1249,00 грн. (за даними перевірки сплачено 28.09.2011 р. замість 30.05.2011 р.), за травень 2011 р. -4 000,30 грн. (за даними перевірки сплачено 28.09.2011 р. замість 30.06.2011 р.), за серпень 2011 р. - 649,70 грн. (за даними перевірки сплачено 21.10.2011 р. замість 30.09.2011 р.), за вересень 2011 р. - 874,00 грн. (за даними перевірки сплачено 29.11.2011 р. замість 30.10.2011 р.), за жовтень 2011 р. - 768,00 грн. (за даними перевірки сплачено 500,00 грн. 26.01.2012 р., 200,00 грн. 13.02.2012 року і 68,00 грн. 28.12.2011 р., замість 30.11.2011 р.).

16.03.2012 р. ДПІ у Пустомитівському районі прийняті податкові повідомлення - рішення №0000481552 та № 0000491552, якими до ПП «Термоком»згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України застосовано штраф у сумі 3 815,46 грн. і 159,17 грн., а загальна сума штрафу становить 3 974,63 грн.

02.04.2012 р. прийняті ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області податкові повідомлення-рішення № 0000481552 та № 0000491552 від 16.03.2012 р. були оскаржені до Державної податкової служби у Львівській області.

Згідно з рішенням Державної податкової служби у Львівській області про результати розгляду первинної скарги від 01.06.2012 р. №11039/10/10-2005/942:

- скасоване податкове повідомлення-рішення ДПІ у Пустомитівському районі від 16.03.2012 р. № 0000481552 в частині 940,06 грн. штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість, а в іншій частині податкове повідомлення-рішення ДПІ у Пустомитівському районі від 16.03.2012 р. № 0000481552 залишене без змін;

- скасоване податкове повідомлення-рішення ДПІ у Пустомитівському районі від 16.03.2012 р. № 0000491552;

- скарга ПП «Термоком»була частково задоволена.

ПП «Термоком»26.06.2012 р. повторно оскаржило податкове повідомлення-рішення №0000481552 від 16.03.2012 р., а також рішення про результати розгляду первинної скарги №11039/10/10-2005/942 від 01.06.2012 р. до Державної податкової служби України, яка залишила оскаржене податкове повідомлення-рішення без змін, а скаргу підприємства без задоволення (рішення від 23.07.2012 р. № 10634/6/10-2215).

Не погоджуючись із викладеним, позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховував наступні обставини справи та норми діючого законодавства.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України (далі -ПК України) у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п.п.56.17.1 п.56.17 ст.56 ПК України процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з п.п.14.1.152 п.14.1 ст.14 ПК України погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Як вбачається з п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 4.1. Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.05 №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.05 за №843/11123 (далі по тексту - Інструкція №276), нарахуванню в особових рахунках платників підлягають податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником; податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, нараховані органом державної податкової служби та узгоджені платником відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 4.3 Інструкції № 276 визначено, що нарахування платежів до бюджету в особових рахунках платників податків здійснюються відповідно до порядків адміністрування відповідних податків, розроблених на підставі чинного законодавства. Нарахування узгоджених податкових зобов'язань у картках особових рахунків платників здійснюється датою граничного терміну сплати зазначених зобов'язань.

Згідно з пп. 11.4 п. 11 Інструкції № 276 під погашенням податкового боргу за певним видом платежу слід розуміти зменшення абсолютного значення від'ємного сальдо розрахунків платника з бюджетом та пені, підтверджене відповідним документом.

Відповідно до п.56.18 ст.56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до п.3.7 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платниками податків, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10 № 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.10 за №1440/18735 (далі Порядок), податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків - юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

При цьому, дата відправлення (вручення) проставляється на корінці

податкового повідомлення-рішення:

а) посадовою особою платника податків - юридичної особи (фізичною особою - платником податків) або її законним представником - у разі вручення податкового повідомлення-рішення під розписку;

б) працівником структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальною особою, визначеною керівником органу державної податкової служби для виконання таких функцій, у разі надіслання листом з повідомленням про вручення. При цьому повідомлення про вручення прикріплюється до корінця податкового повідомлення-рішення (п. 3.9 Порядку).

Відповідно до п. 3.10 Порядку якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Як вбачається з матеріалів справи рішенням Державної податкової служби України у Львівській області від 01.06.2012 року №11039/10/10-2005/942 скасовано податкове повідомлення - рішення ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області від 16.03.2012 року №0000481552 в частині 940,06 грн. як штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість, а в іншій частині податкове повідомлення - рішення залишено без змін.

Представник відповідача стверджує, що податкове повідомлення - рішення від 16.03.2012 року №0000481552 є відкликаним на підставі пп. 60.4 ст. 60 ПК України, відповідно до якого у випадках, визначених підпунктами 60.1.3 і 60.1.5 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов'язання або податкового боргу.

Представник відповідача зазначає, що вручено нове податкове повідомлення-рішення № 0001081552 від 01.06.2012 року направлено ПП «Термоком»рекомендованим листом. Даний лист повернувся з відміткою поштового органу «за терміном зберігання»31.07.2012 року.

Однак, на вимогу суду представник відповідача не представив документального підтвердження належного вручення позивачу нового податкового повідомлення-рішення.

Представник позивача в судовому засіданні пояснив, що підприємство не отримувало від податкового органу податкового повідомлення-рішення № 0001081552 від 01.06.2012 року.

А відтак, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області від 16.03.2012 року №0000481552 в частині податкового зобов'язання ПП «Термоком»по сплаті штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість в сумі 2 875,40грн. (3815,46-940,06 =2875,40) є чинним.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2010 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 27) становить 2663,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету 20.01.2011 р. згідно платіжного доручення № 390, а не 29.06.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 27) становить 1024,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету 28.02.2011 р. згідно платіжного доручення № 423, а не 29.06.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 27) становить 6712,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету 29.03.2011 р. згідно платіжного доручення № 450, а не частинами 29.06.2011 р. і 27.07.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 2729,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету 27.04.2011 р. згідно платіжного доручення № 467, а не частинами 27.07.2011 р., 26.08.2011 р. і 28.09.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 1249,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету 30.05.2011 р. згідно платіжного доручення № 496, а не 28.09.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 13541,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету повністю 29.06.2011 р. згідно платіжного доручення № 518, і жодного платежу в сумі 4000,30 грн. 28.09.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р., ПП «Термоком»не здійснювало.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 6056,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету повністю 28.09.2011 р. згідно платіжного доручення № 607, і жодного платежу в сумі 649,70 грн. 21.10.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р., ПП «Термоком»не здійснювало.

Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 2469,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету повністю 21.10.2011 р. згідно платіжного доручення № 636, і жодного платежу в сумі 874,00 грн. 29.11.2011 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р., ПП «Термоком» не здійснювало. Відповідно до поданої до ДПІ у Пустомитівському районі податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 р. сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду (рядок 25) становить 1 0050,00 грн. Зазначена сума була перерахована до бюджету повністю 29.11.2011 р. згідно платіжного доручення № 659, і жодних часткових платежів 28.12.2011 р., 26.01.2012 р. і 13.02.2012 р., як це зазначено в акті № 240/152/32200983 від 14.03.2012 р., ПП «Термоком»не здійснювало.

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»при складанні податкової звітності з метою правильного відображення господарської операції повинні враховуватись відповідні документи первинного обліку, а по зазначених операціях придбання результатів робіт (послуг) повинні бути в наявності.

Згідно ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», первинний документ -документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, згідно з вимогами п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Вищевказані первинні документи передбачені правилами ведення податкового обліку, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та підтверджують своєчасне перерахування коштів до бюджету, доказів протилежного відповідачем не представлено та судом не встановлено.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналізуючи діюче законодавство та обставини справи, суд приходить до висновку, що твердження органу державної податкової служби є безпідставними та не знайшли свого підтвердження зібраними у справі належними та допустимими доказами, а тому, у суду відсутні правові підстави вважати оспорюване податкове повідомлення-рішення правомірним.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, судові витрати у формі судового збору належить стягнути на користь позивача.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 КАС України -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Львівської області Державної податкової служби №0000481552 від 16.03.2012 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Термоком»(ЄДРПОУ 32200983) 110 (сто десять) гривень судового збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 19 жовтня 2012 року.

Суддя (підпис) В.М. Сакалош

З оригіналом згідно

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2012
Оприлюднено23.10.2012
Номер документу26492556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7115/12/1370

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська З.М.

Постанова від 16.10.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні