ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"04" жовтня 2012 р. м. Київ К/9991/37181/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів : Логвиненко А.О. (доповідач), Донець О.Є., Мороз В.Ф.
за участю секретаря судового засідання -Кошелєва С.В.
з участю представника відповідача -Тімачова О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Достаток»на постанову Краматорського міського суду Донецької області від 2.11.2011р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 16.05.2012р. у справі
за позовом Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області
до відповідача Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Достаток»
про визнання недійсною державної реєстрації та припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
9.10.2011р. до суду з позовом про визнання недійсною державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Достаток»(далі ОСББ) та про припинення юридичної особи звернувся виконавчий комітет Краматорської міської ради Донецької області. Свої вимоги позивач мотивував тим, що в жовтні 2010р. рішенням виконкому було здійснено державну реєстрацію відповідача, проте, в подальшому це рішення було скасовано рішенням Краматорської міської ради Донецької області. На цій підставі позивач просив скасувати державну реєстрацію відповідача та припинити ОСББ.
Постановою Краматорського міського суду Донецької області від 2.11.2011р., залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 16.05.2012р., позов задоволено.
Не погодившись з рішеннями судів попередніх інстанцій, ОСББ звернулось з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права, просило їх скасувати та відмовити в задоволенні позову. При цьому, скаржник зазначив, що суди дійшли помилкового висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.
Позовні вимоги міськради обґрунтовано тим, що під час проведення установчих зборів було порушено вимоги чинного законодавства, а саме -учасниками зборів не голосувались питання про : обрання голови та секретаря зборів; обрання правління та ревізійної комісії; обрання уповноваженої особи для подання документів для державної реєстрації та про прийняття будинку на баланс. При цьому, позивач послався на додаток до протоколу, з якого вбачається, що учасники зборів шляхом проставлення підпису проголосували лише два питання - створення ОСББ та затвердження його статуту.
Задовольнивши позов, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку про те, що державна реєстрація ОСББ відбулась з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки на установчих зборах не відбулось голосування по частині питань порядку денного, а позивач при здійсненні реєстрації не перевірив відповідність складення протоколу згідно з законодавством, не перевірив правильність проведення та оформлення рішення установчих зборів на предмет відповідності Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».
Вказані висновки судів попередніх інстанцій є помилковими, в зв'язку з наступним.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 4.09.2010р. відбулись установчі збори власників квартир будинку, розташованого за адресою : вул. Бикова, 6, м. Краматорськ, Донецька область, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затверджено Статут об'єднання, який було зареєстровано позивачем 6.10.2010р. Ані на час звернення позивача до суду, ані на час розгляду справи в суді, установчі та статутні документи ОСББ у передбачений законом спосіб недійсними не визнано та не скасовано.
Рішення про створення ОСББ, відповідно до ст.6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», було прийнято шляхом поіменного голосування та оформлено особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти"). Зі змісту вказаної статті вбачається, що такий порядок голосування встановлено лише для розгляду питання про створення об'єднання. Голосування по іншим, поточним питанням не потребують такого оформлення результатів голосування і відбуваються у обраний самими учасниками зборів спосіб. З протоколу загальних зборів від 4.09.2010р. вбачається, що учасниками зборів було одноголосно прийнято рішення по всім питанням порядку денного і жодний учасник вказаних зборів не оскаржив правильність відображення результатів голосування у вищезазначеному протоколі.
Згідно із Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»(в редакції, що діяла на час проведення реєстрації) оформлення і реєстрація всіх документів, що засвідчують створення об'єднання, здійснюються безоплатно у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Об'єднання вважається створеним з моменту видачі свідоцтва про державну реєстрацію.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. №1521 затверджено Порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, пунктом 3 якого передбачено, що для державної реєстрації об'єднання уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою до органу державної реєстрації :
1) реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію об'єднання, оформлену за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку;
2) протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту;
3) два примірники оригіналу і п'ять копій статуту об'єднання, оформлені згідно з вимогами законодавства;
4) список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку.
З протоколу установчих зборів ОСББ слідує, що особою, уповноваженою зборами на вчинення дій з реєстрації об'єднання, є ОСОБА_5 Зазначеною особою подано всі вище перелічені документи, в зв'язку з чим рішенням виконкому Краматорської міської ради Донецької області від 6.06.2010р. №647 зареєстровано ОСББ.
Таким чином, відсутні підстави вважати, що уповноваженою особою ОСББ позивачу було надано документи, зміст чи оформлення яких не відповідали чинному законодавству, а відтак, реєстрація відповідача відбулась у відповідності до приписів Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, що унеможливлює задоволення позову, поданого на підставі положень ст.110 ЦК України.
Що стосується рішення Краматорської міської ради від 8.12.2010р. №2/VI-2 про скасування рішення виконкому від 6.06.2010р. №647, мотивоване посиланням на лист громадської організації, яка вважає, що реєстрація ОСББ відбулась з порушеннями порядку державної реєстрації, то, в зв'язку з відсутністю відповідних позовних вимог про його недійсність, колегія суддів не вдається в обговорення питання щодо відповідності цього рішення вимогам закону.
Згідно зі ст.229 КАС України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.
Оскільки обставини справи встановлено повно, а судами першої та апеляційної інстанцій неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про те, що постанова Краматорського міського суду Донецької області 2.11.2011р. та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 16.05.2012р. повинні бути скасовані, а позов - залишено без задоволення.
Керуючись статтями 221, 223, 229, 230, 232, 254 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Достаток»задовольнити.
Постанову Краматорського міського суду Донецької області від 2.11.2011р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 16.05.2012р. скасувати.
В задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, передбаченому ст.ст. 235-244 КАС України.
Судді А.О. Логвиненко
О.Є. Донець
В.Ф. Мороз
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2012 |
Оприлюднено | 23.10.2012 |
Номер документу | 26493558 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Логвиненко А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні