Справа № 1570/5326/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Каракаш Ю.І.
за участю сторін:
від позивача (представник) - Зубарев І.І., за довіреністю
від відповідача (представник) - Алєксєєнко О.Ю., за довіреністю
від відповідача (представник) - Морщак Ю.І., за посвідченням
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщені Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»»до Військової частини А2571 про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Державне підприємство «Національна енергетична компанія Укренерго» з адміністративним позовом до Військової частини А 2571 про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 24.07.2012 року №05/10-01-0014 на відповідача було накладено штраф за ухилення від виконання вимог пп. 1,2,6,13,16,17,18,19,20,23,36,41,43,44,45,49,56,63 припису від 12.03.2012 року №05/01-01-0001 на суму 5100 грн. Відповідачу було запропоновано самостійно, протягом тридцяти днів з дня прийняття постанови сплатити до Державного бюджету України зазначений у постанові штраф, але у встановлений позивачем строк відповідач не сплатив суму штрафу, що стало підставою звернення позивача до суду з позовом про стягнення цієї суми у судовому порядку.
В судовому засіданні представник Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представники Військової частини А2571 в судовому засіданні позовні вимоги не визнали та просили суд відмовити Державному підприємству «Національна енергетична компанія «Укренерго»у їх задоволенні з підстав викладених у письмових запереченнях (а.с. 36-38).
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представника позивача та представників відповідача суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Судом встановлено, що 06 березня 2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Москаленко В. М. відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах
Військової частини А 2571 з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії.
За результатами зазначеної перевірки складено акт №05/01-01-0001 від 06 березня 2012 року, яким встановлені факти невиконання суб'єктом господарювання встановлених законодавством вимог (а.с. 20-28).
З матеріалів справи вбачається, що командир військової частини А 2571 полковник ОСОБА_5 з актом перевірки №05/01-01-0001 від 06 березня 2012 року ознайомлений, що підтверджується відповідним підписом (а.с.27).
На підставі вищезазначеного акту перевірки позивачем виписано Військовій частині А2571 припис №05/01-01-0001 від 12 березня 2012 року (а. с. 14-19) про усунення виявлених під час перевірки порушень, про виконання вимог якого повідомити Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»у термін до 15 червня 2012 року.
Судом також встановлено, що відповідач не оскаржував вищезазначений припис ні в адміністративному, ні судовому порядку.
20 липня 2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Негрієнко М.О. була здійснена позапланова перевірка відповідача з питань виконання ним вимог припису Держенергонагляду №05/01-01-0001 від 12 березня 2012 року, за результатами якої був складений акт №05/11-05-0007 від 20 липня 2012 року, яким виявлено невиконання відповідачем вимог пунктів пп. 1,2,6,13,16,17,18,19,20,23,36,41,43,44,45,49,56,63 вище зазначеного припису.
Судом встановлено, що командир військової частини А 2571 полковник Морщак Ю.А. був ознайомлений з вищезазначеним актом перевірки, що підтверджується відповідним підписом (а.с. 11), зауважень або пояснень по виявленим порушенням не надав.
24.07.2012 року на підставі вищезазначених матеріалів перевірки старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Топор В.Б. прийнято постанову № 05/10-01-0014 від 24 липня 2012 року (а.с. 7) про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100 грн. за невиконання Військовою частиною А2571 припису №05/01-01-0001 від 12 березня 2012 року у частині пунктів: пп. 1,2,6,13,16,17,18,19,20,23,36,41,43,44,45,49,56,63, що є порушенням Закону України «Про електроенергетику».
З матеріалів справи вбачається, що постанову №05/10-01-0014 направлено командиру військової частини А 2571 полковнику Морщак Ю.А. супровідним листом (а.с. 8) та одержано ним 14 серпня 2012 року (а.с. 9).
Військовою частиною А 2571 з моменту отримання зазначеної постанови та у строки, передбачені законодавством, сума штрафу самостійно не погашена.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Відповідно до п.1 Положення «Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929 (у редакції від 05.11.2008 №970), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.11.2006 №422 «Про державний енергетичний нагляд» встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 N 929.
Відповідно до абз.3 ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 (далі - Положення), штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Відповідно до п. 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Згідно з ч. 6 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Пунктом 10 Положення встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як видно з матеріалів справи, постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 24.07.2012 року №05/10-01-0014 відповідачем у судовому порядку не оскаржувалась.
Поряд з цим станом на день розгляду спору сума штрафних санкцій, визначена відповідачу, ним до Державного бюджету України не сплачена.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Посилання представників відповідача, що Військова частина А 2571 не ухилялась від виконання припису та вжила всі необхідні заходи для виконання припису, а саме: надіслала відповідні запити для надання військової частини допомоги відповідними фахівцями РЕС КЕВ м. Одеси та певних матеріальних засобів (фарби, цемент, пісок), але ці запити були залишені без відповіді та задоволення, судом не приймаються як докази належного виконання припису, оскільки, вони не свідчать про виконання припису.
Інших доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Судом встановлено, що позивачем при визначенні штрафних санкцій не порушено строки застосування адміністративно-господарських санкцій, встановлені ст. 250 Господарського кодексу України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено правомірно, а тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій у розмірі 5100 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі вищевикладеного, відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», ст. 10 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», та керуючись ст. ст. 2, 4, 94, 158, 160, 163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»»до Військової частини А2571 про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн. -задовольнити повністю.
Стягнути з Військової частини А2571 (67098, м. Одеса-98, код ЄДРПОУ 07739122, р/р 35217001004895 ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011) штраф у розмірі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень) на р/р 31116106700111, ГУДКСУ в Одеській області, м. Одеса, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37913781.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений та підписаний 22 жовтня 2012 року.
Суддя: /підпис/
З оригіналом згідно:
Суддя: Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2012 |
Оприлюднено | 24.10.2012 |
Номер документу | 26507100 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні