Постанова
від 18.10.2012 по справі 2а/1270/7794/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7794/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Качуріної Л.С.

при секретарі: Анісімовій О.В.

в присутності представників сторін:

представника позивача: Саліхова В. Б., довіреність № 1956/10-010/93 від 03.08.2012

представника відповідача: Поворознюк В.М., директор

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 75 632, 03 грн., -

ВСТАНОВИВ:

05 жовтня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 75 632, 03 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради знаходиться на податковому обліку в ДПІ в м. Первомайську Луганської області з 26.06.2002 року та зареєстроване як суб'єкт господарської діяльності виконавчим комітетом Первомайської міської ради Луганської області від 12.06.2002 року.

Станом на 02 жовтня 2012 року по теперішній час відповідач має податковий борг у сумі 72 325, 10 грн. по податку на додану вартість.

Вказана сума податкового боргу з податку на додану вартість складається з самостійно визначних податкових зобов'язань платником податків у податкових деклараціях, а саме:

- декларація з ПДВ № 9012249161 від 15.12.2011 року на суму 1365, 10 грн. (залишок несплаченої суми від нарахованої 14 156, 00 грн.) - термін сплати 30.12.2011;

- декларація з ПДВ № 9013502009 від 17.01.2012 року - 15 326, 00 грн. - термін сплати 17.01.2012 року;

- уточнюючий розрахунок № 9013502242 від 17.01.2012 року - 343, 00 грн. - термін сплати 17.01.2012 року;

- декларація з ПДВ № 9005203035 від 14.02.2012 року - 9809, 00 грн. - термін сплати 01.03.2012 року;

- декларація з ПДВ № 9011922351 від 16.03.2012 року - 19 481, 00 грн. - термін сплати 30.03.2012 року;

- декларація з ПДВ № 9019301271 від 17.04.2012 року - 9758,00 грн. - термін сплати 30.04.2012 року;

- декларація з ПДВ № 9027090708 від 17.05.2012 року - 16 243, 00 грн. - термін сплати 30.05.2012 року.

У зв'язку з несвоєчасністю сплати податкового зобов'язання з ПДВ, відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 - VI нарахована пеня за кожний день прострочення сплати податкових зобов'язань у сумі 3306, 93 грн. (за період з 31.01.2011 року по 25.06.2012 року).

У зв'язку з тим, що станом на 02 жовтня 2012 року відповідач має заборгованість перед бюджетом по податку на додану вартість у розмірі 75 632, 03 грн. позивач звернувся до суду про стягнення її в судовому порядку.

У судове засідання прибув представник позивача, який надав пояснення аналогічні викладеним в адміністративному позові та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У судове засідання прибув представник відповідача, який не заперечував проти того, що Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 75 632, 03 грн., однак у зв'язку зі складним фінансовим становим підприємство немає можливості своєчасно сплачувати податки.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із ст. 14 ПК України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у передбачених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

У відповідності із п.49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Платник податків відповідно до п.57.1 ст. 57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Комунальне підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради зареєстроване виконавчим комітетом Первомайської міської ради Луганської області 12 червня 2002 року, та перебуває на обліку в Первомайській ОДПІ Луганської області Державної податкової служби з 26 червня 2002 року.

Із матеріалів справи вбачається, що станом на 02 жовтня 2012 року відповідач має податковий борг у сумі 72 325, 10 грн. по податку на додану вартість.

Вказана сума податкового боргу з податку на додану вартість складається з самостійно визначних податкових зобов'язань платником податків у податкових деклараціях, а саме:

- декларація з ПДВ № 9012249161 від 15.12.2011 року на суму 1365, 10 грн. (залишок несплаченої суми від нарахованої 14 156, 00 грн.) - термін сплати 30.12.2011 (а. с. 13-14);

- декларація з ПДВ № 9013502009 від 17.01.2012 року - 15 326, 00 грн. - термін сплати 17.01.2012 року (а. с. 15-16);

- уточнюючий розрахунок № 9013502242 від 17.01.2012 року - 343, 00 грн. - термін сплати 17.01.2012 року (а. с. 17-19);

- декларація з ПДВ № 9005203035 від 14.02.2012 року - 9809, 00 грн. - термін сплати 01.03.2012 року(а. с. 20-21);

- декларація з ПДВ № 9011922351 від 16.03.2012 року - 19 481, 00 грн. - термін сплати 30.03.2012 року (а. с. 22-23);

- декларація з ПДВ № 9019301271 від 17.04.2012 року - 9758,00 грн. - термін сплати 30.04.2012 року (а. с. 24-25);

- декларація з ПДВ № 9027090708 від 17.05.2012 року - 16 243, 00 грн. - термін сплати 30.05.2012 року (а. с. 26-27).

У зв'язку з несвоєчасністю сплати податкового зобов'язання з ПДВ, відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 - VI нарахована пеня за кожний день прострочення сплати податкових зобов'язань у сумі 3306, 93 грн. (за період з 31.01.2011 року по 25.06.2012 року).

Відповідно до п. п. 95.1 -95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

У даному випадку, податкові вимоги було направлено боржнику на підставі Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 (далі - Закону № 2181), яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради: перша податкова вимога № 1/98 від 05.10.2009 року, яку відповідач отримав 05.10.2009 року (а. с. 12); друга податкова вимога № 2/108 від 06.11.2009 року, яку відповідач отримав 06.11.2009 року (зворотній бік а. с. 12).

Податкові вимоги відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржені та є чинними на час розгляду даної справи.

П. п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону №2181 визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Підпунктом 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 встановлено, що податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.

Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Вищенаведеними нормативними актами не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках.

Наявність заборгованості відповідачем не заперечується, але зазначена сума до теперішнього часу не сплачена.

Відповідно до ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Згідно ч. 3 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

На підставі вищевикладеного у суду не має підстав для неприйняття визнання адміністративного позову, так як дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи те, що представник відповідача в судовому засіданні визнав адміністративний позов та те, що Комунальне підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради станом на дату розгляду справи у добровільному порядку податковий борг не погашено в повному обсязі, позовні вимоги Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби вважаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги ч.4 ст. 94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 18 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 23 жовтня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови в судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 17, 18, 94, 112, 136, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 75 632, 03 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути кошти Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради (93299, Луганська область, м. Золоте, вул. Лізи Чайкіної, буд. 14, і. к. 31780492) з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, заборгованість по податку на додану вартість у сумі 75 632, 03 грн. (сімдесят п'ять тисяч шістсот тридцять дві грн. 03 коп.) до Державного бюджету України на р/р 31114029700054, отримувач УДКСУ у м. Первомайську, код 37736894, банк отримувача: ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код БК 14010100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі та підписана 23 жовтня 2012 року.

СуддяЛ.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено30.10.2012
Номер документу26538617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/7794/2012

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Постанова від 18.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні