Постанова
від 27.10.2012 по справі 2а-14797/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 жовтня 2012 року 18:26 № 2а-14797/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О. та представників:

позивача : не з'явились;

відповідача 1: не з'явились;

відповідача 2: не з'явились;

відповідача 3: не з'явились;

відповідача 4: не з'явились;

відповідача 5: не з'явились;

відповідача 6: не з'явились;

відповідача 7: не з'явились;

третьої особи: не з'явились

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовомКиївської міської державної адміністрації до 1. Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Батьківщина молода" 2. Всеукраїнської громадської організації "Молоді регіони" 3. Громадської організації "Київ за зелену Україну" 4. Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Ліга слов'янської молоді" 5. Української спілки молодих депутатів 6. Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників помаранчевої революції" 7. Громадської організації "Блок соціального партнерства "Порядок і Достаток" третя особаГоловне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві прообмеження права на мирні зібрання ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

27 жовтня 2012 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) Київська міська державна адміністрація (далі по тексту -позивач, КМДА) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Батьківщина молода" (далі по тексту -відповідач 1), Всеукраїнської громадської організації "Молоді регіони" (далі по тексту -відповідач 2), Громадської організації "Київ за зелену Україну" (далі по тексту -відповідач 3), Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Ліга слов'янської молоді" (далі по тексту -відповідач 4), Української спілки молодих депутатів (далі по тексту -відповідач 5), Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників помаранчевої революції" (далі по тексту -відповідач 6), Громадської організації "Блок соціального партнерства "Порядок і Достаток" (далі по тексту -відповідач 7), в якому просить встановити обмеження права на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів тощо) шляхом заборони відповідачам та іншим суб'єктам, які реалізують право на мирні зібрання, проведення заходів та встановлення малих архітектурних форм у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, з 28 жовтня 2012 року до 12 листопада 2012 року включно у місті Києві на площі Лесі Українки, 1 та на Майдані Незалежності.

Позовні вимоги мотивовані тим, що до КМДА надійшли повідомлення відповідачів про намір проведення громадських акцій з 28 жовтня 2012 року до моменту встановлення результатів виборів народних депутатів Україна на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії та з 28 жовтня 2012 року безстроково про проведення громадських акцій на Майдані Незалежності для інформування громадськості про хід голосування в Україні та проведення акції, присвяченої річниці визволення Києва від фашистських загарбників; однак, повідомлення у неприйнятні строки, що передують даті проведення зазначених громадських акцій, ускладнює забезпечення громадського порядку; не виключена можливість участі в громадських акціях представників політичних партій, об'єднань та громадських організацій з різнополярними політичними поглядами, що створює високу вірогідність виникнення протистояння та конфліктних ситуацій, а тому, з метою забезпечення прав і свобод громадян на підставі статті 39 Конституції України вважає за необхідне обмежити право громадян на мирні зібрання шляхом заборони проведення заходів відповідачам та іншим суб'єктам, які реалізують право на мирні зібрання, проведення заходів та встановлення малих архітектурних форм у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, з 28 жовтня 2012 року до 12 листопада 2012 року включно у місті Києві на площі Лесі Українки, 1 та на Майдані Незалежності.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 жовтня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі №2а-14797/11/2670, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 27 жовтня 2012 року о 17 год. 00 хв.

До позовної заяви представником позивача Совою Т.О. подано заяву про розгляд даної справи за відсутності представника КМДА.

Відповідно до частини третьої статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України про відкриття провадження у справі, дату, час та місце розгляду справи суд негайно повідомляє позивача та організатора (організаторів) зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших мирних зібрань.

Частина четверта статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що адміністративна справа про обмеження права на мирні зібрання вирішується судом протягом трьох днів після відкриття провадження, а в разі відкриття провадження менш як за три дні до проведення відповідних заходів - невідкладно.

Як свідчать матеріали справи, провадження у даній справі відкрито менш ніж за три дні до проведення запланованих масових заходів, відтак, адміністративну справу належить вирішувати невідкладно.

З огляду на невідкладність розгляду справи, відповідачі та третя особа повідомлялися про дату, час та місце проведення судового засідання в порядку передбаченому статтею 38 Кодексу адміністративного судочинства України, однак до суду не прибули та не скористались своїм правом подати до суду заперечення проти позовних вимог.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Матеріали справи свідчать, що 23 жовтня 2012 року до КМДА надійшло повідомлення від Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Батьківщина молода" про проведення 28 жовтня 2012 року о 20 год. 00 хв. до моменту встановлення правдивих результатів виборів народних депутатів України на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії громадської акції контролю за чесністю та прозорістю встановлення результатів волевиявлення громадян України з використанням звукопідсилюючої апаратури, кількість учасників 4 000 осіб; 25 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Ліга слов'янської молоді" про проведення з 28 жовтня 2012 року о 20 год. 00 хв. до моменту встановлення правдивих результатів виборів народних депутатів України на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії громадської акції контролю за чесністю та прозорістю встановлення результатів волевиявлення громадян України з використанням гучномовців, транспарантів та звукової апаратури, кількість учасників 4 000 осіб; 25 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Громадської організації "Київ за зелену Україну" про проведення з 28 жовтня 2012 року о 20 год. 00 хв. до моменту встановлення правдивих результатів виборів народних депутатів України на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії громадської акції контролю за чесністю та прозорістю встановлення результатів волевиявлення громадян України з використанням гучномовців, транспарантів та звукової апаратури, кількість учасників 4 000 осіб; 25 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Молоді регіони" про проведення з 28 жовтня 2012 року о 20 год. 00 хв. до моменту встановлення правдивих результатів виборів народних депутатів України на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії громадської акції контролю за чесністю та прозорістю встановлення результатів волевиявлення громадян України з використанням гучномовців, транспарантів та звукової апаратури, кількість учасників 4 000 осіб; 26 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Української спілки молодих депутатів про проведення з 28 жовтня 2012 року до 12 листопада 2012 року на площі Лесі Українки, 1 біля будівлі Центральної виборчої комісії громадської акції контролю за чесністю та прозорістю встановлення результатів волевиявлення громадян України з використанням гучномовців, транспарантів та звукової апаратури, кількість учасників 4 000 осіб та інші особи; які мають намір взяти участь в акції; 26 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників помаранчевої революції" про проведення з 28 жовтня 2012 року о 00 год. 00 хв. безстроково на Майдані Незалежності акції "Захистимо своє право вибору" зі встановленням агітаційних наметів, імпровізованої сцени, транспарантів, звукопідсилюючої апаратури, орієнтовна кількість учасників до 100 осіб; 26 жовтня 2012 року надійшло повідомлення від Громадської організації "Блок соціального партнерства "Порядок і Достаток" про проведення з 28 жовтня 2012 року о 00 год. 00 хв. безстроково на Майдані Незалежності акції, присвяченої річниці визволення Києва від фашистських окупантів зі встановленням агітаційних наметів, імпровізованої сцени, транспарантів, звукопідсилюючої апаратури, орієнтовна кількість учасників до 100 осіб.

Листом від 26 жовтня 2012 року №1/5162 Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві повідомлено голову КМДА про можливість участі в громадських акціях з 28 жовтня 2012 року по 12 листопада 2012 року представників різнополярних партій, об'єднань та громадських організацій, під час проведення яких існує висока вірогідність протистояння та конфліктних ситуацій, у зв'язку з чим просило звернутись до суду про обмеження прав на мирні зібрання.

Крім того, згідно з розпорядженням КМДА від 22 жовтня 2012 року №1252 "Про відзначення 68-ї річниці визволення України від фашистських загарбників" на 28 жовтня 2012 року заплановано проведення народних гулянь з нагоди відзначення 68-ї річниці визволення України від фашистських загарбників на вул. Хрещатик та на Майдані Незалежності. У пункті 3 цього розпорядження вирішено просити Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві забезпечити охорону правопорядку під час проведення масових заходів, цілодобову охорону військової техніки часів Великої Вітчизняної Війни та святкового оформлення.

Розглянувши матеріали справи, виходячи з норм чинного законодавства, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Частиною другою статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що здійснення прав на свободу зібрань та об'єднання не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб

Згідно статті 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування; обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій (справа щодо завчасного сповіщення про масові зібрання) від 19 квітня 2001 року №4рп/2001 (справа №1-30/2001), організатори таких мирних зібрань мають сповістити зазначені органи про проведення заходів заздалегідь, тобто у прийнятні строки, що передують даті їх проведення. Ці строки не повинні обмежувати передбачене статтею 39 Конституції України право громадян, а мають служити його гарантією і, водночас, надавати можливість відповідним органам вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського порядку, прав і свобод інших людей. При здійсненні громадянами права на свободу думки і слова, на вільне поширення своїх поглядів і переконань не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Таким чином, умовою можливого обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання є створення реальної небезпеки заворушень чи злочинів, загрози здоров'ю населення або правам і свободам інших людей через проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань та лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку.

Відповідно до статті 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" на виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію) покладено обов'язок вжиття заходів щодо забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ і організацій, забезпечення захисту здоров'я людей.

Разом з тим, Конституція України та Кодекс адміністративного судочинства України наділяє Київську міську державну адміністрацію повноваженнями щодо звернення до суду з позовною заявою про обмеження права на проведення масових акцій.

Так, відповідно до частини першої статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо).

Завданням суду у таких справах є перевірити обґрунтованість застосування обмеження у реалізації конституційного права громадян на мирні зібрання за зверненням відповідного суб'єкта владних повноважень, а в разі обґрунтованості обрати той спосіб обмеження цього права, який був би адекватним (найменшим) за встановлених небезпеки чи загроз і забезпечував досягнення мети такого обмеження - запобігання заворушенням чи злочинам, охорона здоров'я населення або захист прав і свобод інших людей.

Позивачем в адміністративній справі про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання є орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що одержав повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо від організатора (організаторів) цих заходів, а відповідачем (відповідачами) в адміністративній справі про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання є організатор (організатори) зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших мирних зібрань, що зробив відповідне повідомлення. Таким організатором може бути політична партія, громадська організація, профспілка, підприємство, фізична особа тощо.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основи національної безпеки України" національна безпека - захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам.

Статтею 3 Закону України "Про основи національної безпеки України" передбачено, що об'єктами національної безпеки є людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи; суспільство - його духовні, морально-етичні, культурні, історичні, інтелектуальні та матеріальні цінності, інформаційне і навколишнє природне середовище і природні ресурси; держава - її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність.

За визначенням статті 1 Закону України "Про основи національної безпеки України" національні інтереси - життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток; загрози національній безпеці - наявні та потенційно можливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України.

Згідно статті 27 Конституції України кожна людина має невід'ємне право на життя, обов'язок держави - захищати життя людини.

Частиною п'ятою статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей.

При цьому Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу, що у практиці застосування юридичних термінів громадський порядок можна визначити як сукупність усіх правил, що регламентують суспільні процеси і відносини між його окремими частинами; у вузькому - інститути і норми, що обумовлюють статус людини і громадянина та соціальних груп у суспільстві тою мірою, якою це зумовлено їх інтересами та закономірностями розвитку самого суспільства, а також науково обґрунтовані відносини між членами суспільства та його структурними елементами.

За визначенням пункту 1.6 Положення про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11 листопада 2010 року №550, громадський порядок - це система суспільних відносин, які складаються і розвиваються в громадських місцях під впливом правових та соціальних норм, спрямованих на забезпечення нормального функціонування установ, організацій, громадських об'єднань, праці й відпочинку громадян, повагу до їх честі, людської гідності та громадської моралі.

З метою забезпечення прав і свобод громадян та правового регулювання організації і проведення недержавних масових заходів рішенням Київської міської ради від 24 червня 1999 року №317/418 затверджено Порядок організації та проведення в м. Києві недержавних масових громадських заходів політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру (далі по тексту - Порядок).

Відповідно до пункту 1 Порядку для проведення недержавних масових заходів, за винятком проведення похоронних процесій (далі - заходи), їх організаторами не пізніше ніж за 10 днів до проведення подається письмове повідомлення до виконавчого органу Київської міської ради. У повідомленні зазначається мета, форма, місце проведення заходу, маршрут проходження, час його початку та закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвище, ім'я організаторів, місце їх проживання, номер контактного телефону, дата подачі повідомлення, необхідність (чи відсутність такої) використання звукопідсилюючої апаратури. Повідомлення підписується організаторами заходів.

Зазначена вимога обумовлена необхідністю певного часу на створення КМДА та іншими державними органами належних умов для проведення заходів масового характеру та забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ і організацій, забезпечення захисту здоров'я людей при проведені таких заходів.

Як встановлено вище, організатори акцій подали повідомлення про проведення громадських заходів пізніше ніж за десять днів до дати запланової акції, що унеможливлює створити належні умови для забезпечення громадського порядку та дотримання прав і свобод інших людей, зокрема з боку Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві.

Згідно з пунктом 9 Порядку передбачено, що з метою дотримання громадського порядку, законності, збереження культурно-історичної спадщини та забезпечення нормальної діяльності органів законодавчої, виконавчої та судової влади в центральній частині міста Києва (в межах території: Європейська площа - вул. Михайла Грушевського - Паркова дорога - площа Слави - вул. Суворова - вул. Московська - вул. Кутузова - площа Лесі Українки - бульвар Лесі Українки - вул. Басейна - Бессарабська площа - бульвар Тараса Шевченка - вул. Володимирська - Софійська площа - Михайлівська площа - вул. Трьохсвятительська - Європейська площа, включаючи вул. Хрещатик та майдан Незалежності): 1) проводяться тільки загальнодержавні та загальноміські заходи відповідно до Указів Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, рішень Київської міської ради, розпоряджень Київського міського голови та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); 2) не допускається використання гучномовців та іншої звукопідсилюючої апаратури, встановлення малих архітектурних форм (кіосків, лотків, навісів, наметів, в т. ч. тимчасових та пересувних, призначених для роздрібної торгівлі, інформаційних, рекламних, презентаційних та інших цілей) та об'єктів зовнішньої реклами (рекламних тумб, будь-яких стендів, щитів, панно, прапорів, екранів, транспарантів, наклейок та ін.) без погодження у порядку, визначеному законодавством України.

На думку суду, проведення відповідачами громадських акцій, використання звукопідсилюючої апаратури, улаштування наметів створюватиме перешкоди у забезпеченні громадського порядку, може перешкодити нормальній життєдіяльності міста.

Крім того, при вирішенні спору суд враховує, що проведення масових заходів передбачається за участю представників різних політичних напрямів, які збігаються у часі та місці їх проведення, а тому існує реальна загроза виникнення протистояння та конфліктних ситуацій між учасниками масових заходів, а також конфліктів із нарядами міліції, які можуть призвести до різкого загострення ситуації.

Окружний адміністративний суд міста Києва з урахуванням викладеного, з метою забезпечення правопорядку, запобігання вчиненню злочинів, правопорушень, для охорони здоров'я населення, захисту прав і свобод мешканців міста Києва, забезпечення нормального функціонування підприємств та установ у центрі міста Києва вважає за доцільне вирішити питання про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання з 28 жовтня 2012 року до 12 листопада 2012 року, включно, у місті Києві на площі Лесі Українки, 1 та на Майдані Незалежності.

При цьому суд звертає увагу, що зазначені обмеження не порушують права громадян на мирні зібрання, оскільки стосуються лише визначеної частини міста Києва та не перешкоджають проведенню таких мирних зібрань в інших місцях.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому адміністративний позов Київської міської державної адміністрації підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання виконуються негайно.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 -163, 182, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Київської міської державної адміністрації задовольнити повністю.

2. Встановити обмеження права на мирні зібрання шляхом заборони Всеукраїнській молодіжній громадській організації "Батьківщина молода", Всеукраїнській громадській організації "Молоді регіони", Громадській організації "Київ за зелену Україну", Всеукраїнській молодіжній громадській організації "Ліга слов'янської молоді", Українській спілці молодих депутатів, Всеукраїнській громадській організації "Коаліція учасників помаранчевої революції", Громадській організації "Блок соціального партнерства "Порядок і Достаток" та іншим суб'єктам, які реалізують право на мирні зібрання, проведення заходів та встановлення малих архітектурних форм у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, з 28 жовтня 2012 року до 12 листопада 2012 року, включно, у місті Києві на площі Лесі Українки, 1 та на Майдані Незалежності.

3. Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили відповідно до статей 254 та 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.10.2012
Оприлюднено29.10.2012
Номер документу26541588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14797/12/2670

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Кривенда Олег Вікторович

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 27.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні