Постанова
від 31.03.2008 по справі 6/40
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

    ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025, 

м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К

Р А Ї Н И

м. Київ

31.03.2008 р.                                                                                                    

№ 6/40 

Окружний

адміністративний суд міста Києвав у складі:

головуючого

- судді Добрянської Я.І.,

секретаря

судового засідання Зубко Л.П.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

 

     Державна податкова інспекція у

Печерському районі м. Києва     

 

до

    ОСОБА_1

 

про  

    стягнення податкового боргу                                                

       

 

Представники:

 

 

від

позивача

Ткач

С.С. (довіреність від 26.12.2008 р. № 17276/9/10-209)

 

від

відповідача  

ОСОБА_2..

(довіреність від 12.07.2008 р.)

 

31.03.2008

р. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного

судочинства України оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

 

Державна

податкова інспекція у Печерському районі міста Києва звернулася в Окружний

адміністративний суд м. Києва з позовом до ОСОБА_1про стягнення податкового

боргу.

Позивач

в обґрунтування позовних вимог зазначає, що 

ОСОБА_1. мала земельну ділянку площею 885,08 м. кв. за адресою АДРЕСА_1,

що підтверджується  витягом з Державного

земельного кадастру по фізичних особах 

станом на 15.02.2007 р.

Відповідач

перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі м. Києва як платник земельного

податку. На підставі витягу з технічної документації № Н - 00315/2004 про

нормативну грошову оцінку земельної ділянки ОСОБА_1. було донараховано 16

150,07 грн. земельного податку, відповідно до ст.. 17 Закону України «Про плату

за землю»від 03.07.1992 р. № 2535-ХІІ (із змінами та доповненнями) (далі Закон

№ 2535-ХІІ). Тому, у ОСОБА_1. існує сума заборгованості в розмірі 22 714,16

грн.

Представник

відповідача  проти позову заперечує з

огляду на наступне. Відповідачем ОСОБА_1. 

в 2003 р. була придбана нежила будівля загальною площею 161,9 кв. м за

адресою АДРЕСА_1. Відповідач не є власником земельної ділянки, або її

орендарем, окрім того, вказана земельна ділянка зарезервована за АТ ХК

«Київміськбуд»згідно з рішенням сесії Київської міської ради від 08.11.2001 р

за № 82/1516.

Тому,

на думку  представника відповідача,

нарахування земельного податку суперечить чинному законодавству України.

Розглянувши

подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників,

всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов,

об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і

вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

 

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1

перебуває на обліку у ДПІ у Печерському районі як платник земельного податку і

є власником земельної ділянки (кадастровий номер 82: 109: 003)  загальною площею 885,08 кв. м за адресою

АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з бази даних державного земельного

кадастру від 30.08.2004 р. та від 15.02.2007 р.

Як

встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою

відповідальністю «Земля - 2000»виготовлений технічний звіт по встановленню

зовнішніх меж землекористування  земельної

ділянки за кадастровим номером 8000000000:82:109:0003 за адресою АДРЕСА_1.

Згідно витягу від 30.09.2004 р. № 539  з

технічної документації № Н-00315/2004 про нормативну грошову оцінку земельної

ділянки, вартість ділянки площею 885,08 кв. м складає 1 560 392,56 грн.

Між

відповідачем та Акціонерним товариством Холдінгової компанії «Київміськбуд»було

укладено договір від 14.12.2004 р. купівлі -продажу нежилої будівлі загальною

площею 161,9 кв. м, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1. Вказаний договір був

розірваний  в судовому порядку в червні

2007 р., в зв'язку з несплатою коштів та не оформленням земельної ділянки на

протязі шестимісячного строку АТ ХК «Київміськбуд».

Як

зазначає представник відповідача, ОСОБА_1. не замовляла у ТОВ «Земля -

2000»технічний звіт про встановлення зовнішніх меж землекористування та не

підписувала вказаний документ. Вона не є 

власником, орендарем або землекористувачем спірної земельної ділянки за

адресою АДРЕСА_1. Згідно з рішенням сесії Київської міської ради від 08.11.2001

р. за № 82/1516 дана земельна ділянка зарезервована  за АТ ХК «Київміськбуд». А тому  на думку представника відповідача, в зв'язку

з відсутністю  у ОСОБА_1. свідоцтва про

право  власності на вказану ділянку, дії

ДПІ у Печерському районі м. Києва по нарахуванню їй земельного податку є

неправомірними та суперечать нормам чинного законодавства.

Суд

не погоджується з вказаною позицією представника відповідача з огляду на

наступне. В матеріалах справи наявний Технічний звіт по встановленню зовнішніх

меж землекористування, який підписаний 

Несенюк Антоніною Едуардівною, таким чином твердження  відповідача про  те що відповідач не ознайомлений з даним Звітом,

не відповідає обставинам справи.

Згідно

ст.2 Закону України "Про плату за землю" № 2535-XII від 03.07.1992 року

(далі Закон № 2535 - XII), використання землі в Україні є платним. Плата за

землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що

визначається залежно від грошової оцінки земель. Об'єктом плати за землю є

ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, в тому числі на умовах

оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач,

у тому числі орендар (ст.. 5 Закону № 2535-ХІІ).

Згідно

витягу з Державного земельного кадастру по фізичних особах  станом на 15.02. 2007 р. земельна ділянка за

адресою АДРЕСА_1 до 26.04.2007 року належала ОСОБА_1., а  відповідно до Витягу  станом на 21.05.2007 р. -  з 26.04.2007 р. - АТ ХК «Київміськбуд».

Відповідно

до ч. І ст.7 Закону № 2535- XII, ставки земельного податку з земель, грошову

оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх

грошової оцінки". Грошова оцінка земель затверджена Рішенням Київської

міської ради від 27.04.2000 року 

№104/825 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Києва».

Підставами

для визначення Головним управлінням земельних ресурсів грошової оцінки

земельних ділянок є офіційні повідомлення юридичних і фізичних осіб про зміни

частин в будівлі чи споруді або їх функціонального використання. Для здійснення

грошової оцінки земельної ділянки, що припадає на викуплене нежитлове

приміщення юридичні та фізичні особи зобов'язані у десятиденний термін в

письмовій формі повідомити про це Головне управління земельних ресурсів як це

передбачено п.1.8 рішення Київської міської ради №242/1219 від 03.04.2001 року.

Методика

визначення грошової оцінки частки земельної ділянки, яка припадає на викуплене

нежитлове приміщення, викладена в Листі ДПА у м. Києві №12269/7/17-106 від

06.12.2001 року «Про рекомендовану форму акту перевірки по платі за землю з

фізичних осіб».

Тому,

частка земельної ділянки та локальний коефіцієнт визначений на підставі

Положення «Про застосування диференційних ставок оподаткування та розмірів

орендної плати за земельні ділянки в м. Києві»№13 від 17.02.1994 року.

Грошова

оцінка 1 кв. м земельної ділянки визначена відповідно до Рішення Київської

міської ради від 27.04.2000 року №104/825 «Про затвердження грошової оцінки

земель м. Києва».

Коефіцієнти

індексації визначені згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000

року №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель»та листів

Держкомзему України від 15.01.2001 року №14-22-7/132 та від 10.01.2002 року №

14-22-6/186.

Відповідно

до ст.2 Закону України  «Про державну

податкову службу в Україні»№ 509-ХІІ від 04.12.1990 р. із змінами та

доповненнями, завданням органів державної податкової служби є: здійснення

контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення,

повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків

і зборів ( обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених

законодавством ( далі -податків, інших платежів).

Згідно

ст. 27 Закону України «Про плату за землю»№ 378/96-ВР від 19.09.1996р.,

контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку

здійснюється державними податковими інспекціями" .

Відповідно

до ч. З ст. 14, ст. 17 цього ж Закону, нарахування земельного  податку 

громадянам  проводиться  державними 

податковими інспекціями, які видають платникові податків до 15 липня

поточного року платіжне повідомлення про сплату податку. Земельний податок

сплачується рівними частками власниками землі землекористувачами - виробниками

товарної сільськогосподарської і рибної продукції та громадянами до 15 серпня і

15 листопада, а всіма іншими платниками щоквартально до 15 числа наступного за

звітним кварталом місяця.

Регулювання

земельних відносин в Україні здійснюється на підставі Земельного Кодексу

України (далі Кодекс), а справляння плати за землю здійснюється відповідно до

Закону України "Про плату за землю" № 378/96 ВР від 19.09.1996р. яким

установлено, що об'єктом плати за землю є ділянка, яка перебуває у власності

або користуванні , тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю

(платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар.

Моментом

(датою) початку нарахування плати за землю, відповідно до ч. І ст. 15 Закону

України  («Про плату за землю»

№  378/96-ВР    із змінами та доповненнями) є день

виникнення права власності або права користування земельною ділянкою: "

Власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення

права власності або права користування земельною ділянкою" Відсутність

належного оформлення землекористування не може бути підставою для звільнення

від сплати податку на землю.

Крім

того, в ч.5 ст.7 Закону України «Про плату за землю»зазначено, що податок за

земельні ділянки, зайняті житловим фондом, кооперативними автостоянками для

зберігання особистих транспортних засобів громадян, гаражно-будівельними,          дачно-будівельними кооперативами,

індивідуальними гаражами і дачами громадян, а також за земельні ділянки, надані

для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового

господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими та господарськими будівлями

і спорудами, справляється у розмірі трьох відсотків суми земельного податку,

обчисленого відповідно до частин першої та другої цієї статті.

Відповідно

до п.п. 6.2.1. п.6.2. ст.6 Закону України " Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими

фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не

сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки,

податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.

Згідно

з п.п. 16.4.1. п.16.4. ст.16 Закону України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими

фондами" № 2181 -III від 21.12.2000 р. за прострочення встановлених

строків сплати, в тому числі не утриманого у джерела виплати або утриманого не

повністю, стягується пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного

банку України від суми недоплати.

На

вимогу абзацу першого п.п.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України №2181-III з моменту

виникнення податкового боргу відповідачу було направлено поштою за адресою:

АДРЕСА_1, першу податкову вимогу 1/212 від 31.08.05р. на суму 7801,97 грн., яка

згідно повідомлення про врученні поштового відправлення №1193943 повернулася.

Відповідно до пл.6.2.4 п-6.2 ст.6 Закону України №2181-111 у разі коли

податковий орган чи пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги у

зв'язку з незнаходженням посадових осіб, податковий орган розміщує податкові

вимоги на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення такої

податкової вимоги вважається днем її вручення. Таким чином, перша податкова

вимога була  розміщена на дошці

податкових оголошень згідно акту від 07.09.05р. за  № 14/3. Сума податкового боргу сплачена не була.

Сума

податкового боргу була сплачена частково, тобто не сплачено повний обсяг пені -

вимоги відкликанню не підлягають.

Згідно

абзацу б) п.п.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України №2181-ІІІ, друга податкова вимога

надсилається не раніше тридцятого календарного дня від дня вручення першої

податкової вимоги. Таким чином, друга податкова вимога №2/290 від 07.10.05р. на

суму 7 801,97 грн. була надіслана поштою, за адресою: 01103, АДРЕСА_1 яка

згідно повідомлення про вручення поштового відправлення №1197574 повернулась.

Згідно п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст.6 Закону України №2181-111 у разі коли податковий

орган чи пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги у зв'язку з

незнаходженням посадових осіб, податковий орган розмішує податкові вимоги на

дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення такої податкової вимоги

вважається днем її вручення. Таким чином, друга податкова вимога була розміщена

на дошці податкових оголошень згідно акту від 13.10.05р. за №110/З-з. Сума

податкового боргу сплачена не була.

Невідповідність

суми, вказаній в податкових вимогах, сумі заявленій до стягнення з

ОСОБА_1пояснюється тим, що після виставлення податкових вимог були проведені

нарахування по земельному податку відповідно до нормативної грошової оцінки

земельної ділянки, а також сума податкового зобов'язання була частково сплачена

ОСОБА_1 . Якщо у платника податків після першої та другої податкової вимоги

(борг по даним вимогам не сплачений), виникає новий податковий борг, то такий

борг є консолідованим.

Податкові

вимоги оскаржені не були, сума податкового боргу залишилась частково

несплачена. Згідно п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 р., податкове зобов'язання

платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно  до п. 4.2 та п. 4.3 ст. 4 цього Закону,

вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового

повідомлення.

На

основі  витягу з технічної

документації № Н-00315/2004 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки

ОСОБА_1.  було донараховано 16 150,07

грн., що підтверджується корінцем податкового повідомлення форми «Ф»№

0010281703/0 від 10.10.2006 р., яке згідно рекомендованого повідомлення про

вручення поштового відправлення № 2755740 ОСОБА_1 отримала  особисто під підпис 09.11.2006 р.

ДПІ у

Печерському районі м. Києва (Позивачем) було проведено  документальну невиїзну перевірку по

земельному податку з питань дотримання вимог платіжної дисципліни (своєчасності

сплати податку).

В результаті проведеної

перевірки було встановлено порушення вимог законодавства про оподаткування

порушення ст.17 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від

03.07.1992 року, а саме , платіжне доручення до установи банку на перерахування

податку на землю подано не своєчасно, що призвело до податкової заборгованості.

На

основі чого було складено Акт № 49/17-319/2564115744 від 27.02.2007 року про

результати дотримання вимог платіжної дисципліни по податку на землю.

За

результатами перевірки відповідачу винесено податкові повідомлення - рішення

№0001411703/0 від 13.03.2007 р., за яким нараховано податкове зобов'язання по

податку на землю на суму 3898,71 грн. та №0001401703/0 від 13.03.2007 р. за

яким нараховано податкове зобов'язання по податку на землю на суму 1560,39 грн.

Податкове повідомлення було вручено 13.03.2007  р. особисто під підпис ОСОБА_1.

Згідно

ст.16 Закону України №2181-111 від 21.12.2000 р., після закінчення встановлених

строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового

боргу нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки

Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу

або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин є

більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Нарахування

пені закінчується у день прийняття банком, обслуговуючим платника податків,

платіжного доручення на сплату суми податкового боргу.

П.п.2.3.1

п.2.3 ст.2 Закону передбачено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з

погашення податкового боргу є виключно податкові органи та державні виконавці у

межах їх компетенції.

Відповідно

до п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України від 21.12.2000р. №2181 активи платника

податку можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового

боргу виключно за рішенням суду.

Таким

чином, податковий борг відповідача перед бюджетом становить 22 714,16 грн.

Відповідно

до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи

по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи

відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення

адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними

рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи

бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його

положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із

зазначенням способу його здійснення.

Суд

може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав,

свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері

публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи

вищенаведене, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог  в повному обсязі.

Відповідно

до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона

повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,

крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу,  відповідач не надав суду належних доказів  щодо не правомірності прийнятого позивачем

податкового повідомлення - рішення.

Враховуючи

вищенаведене та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний

адміністративний суд м. Києва, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з відповідача

ОСОБА_1податковий борг земельного податку в розмірі  22 714,16 грн. на рахунок № 33211813600007,

код 13050300, одержувач ВДК у Печерському районі м. Києва  (код ЗКПО 

26077922), банк одержувач ДКУ у м. Києві МФО 820019.

Постанова

відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова

може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її

складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу

адміністративного судочинства України.

   

Головуючий -

суддя                                                            

Добрянська Я.І. 

            

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.03.2008
Оприлюднено09.01.2009
Номер документу2657896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6/40

Ухвала від 09.06.2010

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

Ухвала від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков Микола Борисович

Ухвала від 26.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 13.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 24.06.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 12.11.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Кравець Т.В.

Ухвала від 17.03.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 07.04.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 07.05.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Постанова від 27.05.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні