Постанова
від 26.08.2008 по справі 2а-5113/08
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-5113/08

Справа № 2а-5113/08

 

 

Харківський окружний адміністративний суд

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

      26 серпня 2008 року                                                                                               

м. Харків

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

                                                

Головуючого - судді Зінченка А.В.,

                                                

при секретарі - Набока О.О.

розглянувши у

відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління

праці та соціального захисту населення Красноградської районної державної

адміністрації, з участю третьої особи Головного

управління праці та соціального захисту населення Харківської обласної

державної адміністрації, про зобов'язання в перерахунку та виплаті належних

соціальних виплат, -

 

В С Т А Н О В И В :

 

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до

Управління праці та соціального захисту населення Красноградської районної

державної адміністрації, в якому просить суд після зміни позовних вимог,

визнати дії відповідача щодо не нарахування та виплати йому соціальних виплат

не в повному обсязі незаконними та стягнути на його користь недоплаченої у 2007

році щорічної допомоги на оздоровлення у розмірі 2200,00 грн.

Свій позов він обґрунтував тим, що він віднесений до ІІ

категорії учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. У зв'язку із

вищезазначеним, позивач має право на отримання різних пільг, компенсацій і

допомог, передбачених Законом України «Про статус і соціальний захист громадян,

які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» а саме, право на отримання

щорічної грошової допомоги на оздоровлення у розмірі 5 мінімальних заробітних

плат, згідно із ст. 48 Закону.

            Проте, нарахування та виплата

вказаних допоміг здійснюється відповідачем в значно менших розмірах ніж

передбачено законодавством.

            Позивач в судовому засіданні свої

змінені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, прохав суд їх задовольнити.

Відповідач до суду надав письмові заперечення на позов, в яких прохав відмовити

у задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що УПСЗН

Красноградського району діяло в межах своїх повноважень, передбачених

законодавством, і виплати позивачу проведені згідно з чинним законодавством і в

межах бюджетних асигнувань. Та прохав суд розглядати справу за відсутності його

представника.

До суду третя особа надала письмові заперечення на позов в яких прохали

відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, пославшись на підстави

аналогічні позиції відповідача, та прохали розглянути справу за відсутності їх

представника.

Суд заслухавши пояснення позивача та дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про часткове

задоволення позовних вимог, встановивши наступні обставини.

ОСОБА_1 віднесений до другої

категорії учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986

році, що підтверджується посвідченням НОМЕР_1.

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від

28.02.91 щорічна допомога на оздоровлення учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС другої

категорії виплачується в розмірі 5 мінімальних

заробітних плат.

Згідно з пунктом 30 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України

на 2007 рік»  від 19.12.06 № 489-V на

2007 рік дія ч. 4 ст. 48 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в частині виплати компенсацій

і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати була зупинена.  

Рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним поданням

46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України

(конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини

другої статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29,

30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України

«Про Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальні гарантії

громадян) № 6-рп/2007 від 09.07.07р. пункт 30 статті 71 Закону України «Про

Державний бюджет на 2007 рік»  було

визнано такими, що не відповідає Конституції України (є не

конституційними). 

            Пунктом 5 зазначеного Рішення

Конституційного суду України визначено, що рішення має преюдиціальне значення

для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з

правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів,

що визнані неконституційними.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивач мав право на

отримання щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік відповідно до частини 4

статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.91, в

редакції закону від 09.07.07 року у розмірі 5 мінімальних заробітних плат.

Відповідно до ч. 7 ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від

28.02.91, в редакції закону від 09.07.07, розмір

мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.

Судом встановлено, що позивачу у липні 2007 року була виплачена допомога на

оздоровлення у розмірі 100,00 грн., що підтверджується довідкою від 23 травня 2008 року №

08-23/1286 відповідача - Управління праці та соціального захисту населення

Красноградської районної державної адміністрації Харківської області. Дані

обставини не заперечуються сторонами.

Згідно зі ст. 76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»

встановлено з 1 січня 2007 року розмір мінімальної заробітної плати 400 гривень

на місяць, з 1 квітня 2007 року - 420 гривень, з 1 липня 2007 року - 440

гривень та з 1 жовтня 2007 року - 460 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачу повинна бути виплачена

щорічна допомога на оздоровлення у 2007 році в сумі 2200,00 грн., з розрахунку

5 мінімальних заробітних плат (440 грн. х 5=2200 грн.). Фактично виплачено

100,00 грн. Таким чином недоплаченою залишається сума в розмірі 2100,00 грн.

(2200-100=2100 грн.).

Посилання відповідача на виплату щорічної допомоги на оздоровлення в сумах

відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.05 № 562 «Про

щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи», відповідно до якої розмір допомоги на оздоровлення учасникам ліквідації наслідків аварії

на Чорнобильській АЕС другої категорії -   становить 100,00 грн., не можуть бути взяті

до уваги судом з огляду на наступне.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України виключно законами

визначаються, зокрема, основи соціального захисту, а ст. 75 Конституції

встановлено, що єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент -

Верховна Рада України. Закон України «Про статус і соціальний захист громадян,

які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.91 має

вищу юридичну силу і виходячи з загальних засад пріоритетності законів над

урядовими нормативними актами, саме Закон підлягає застосуванню при вирішення

даного спору.

Відповідно до ч. 5 ст. 48 Закону України „Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” № 796-ХІІ від

28.02.91 в редакції закону від 09.07.07, щорічна

допомога на оздоровлення виплачується громадянам за місцем їх проживання

органами соціального захисту населення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відмова управління праці та  соціального захисту населення Красноградської

РДА в Харківській області щодо виплати позивачу щорічної допомоги на

оздоровлення у 2007 році в розмірі 3 мінімальних заробітних плат у вигляді

листа №01-36/3.68 від 30.05.2008 року не відповідає чинному законодавству.

Також суд

зазначає, що згідно ч.2

ст.19 Конституції України та ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, органи державної влади,

органи місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень

та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами

України.

На час

виплати позивачу щорічної допомоги на оздоровлення у липні

2007 року положення ст. 48 „Про статус і соціальний захист громадян, які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” були дійсними, а тому дії

відповідача щодо виплати позивачу допомоги не в повному обсязі не можуть бути

законними.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 160-164,

167, 186, КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

 

Позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення

Красноградської районної державної адміністрації, з участю третьої особи Головного управління праці та соціального захисту населення

Харківської обласної державної адміністрації, про зобов'язання в перерахунку та

виплаті належних соціальних виплат задовольнити частково.

Визнати дії Управління праці та соціального захисту

населення Красноградської  районної

державної адміністрації щодо ненарахування та виплати суми щорічної допомоги на

оздоровлення за 2007 рік не в повному обсязі ОСОБА_1 незаконною.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту

населення Красноградської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1

щорічну допомогу на оздоровлення в розмірі 2100 грн. 00 коп.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний

суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня її проголошення

та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву

про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений

строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі

подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної

сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова в повному обсязі виготовлена 27 серпня 2008 року.

 

 

Суддя                                                                                                                   

А.В. Зінченко     

 

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2008
Оприлюднено09.01.2009
Номер документу2659134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5113/08

Постанова від 11.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 26.08.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні