Постанова
від 15.05.2008 по справі 2а-660/08
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-660/08

Справа № 2а-660/08

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

“15” травня 2008 року                                                                                        

м. Харків

 

Харківський

окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого

- судді Зінченка А.В.,

За

участю секретаря - Король Д.О.,

За

участю представників сторін:

Представники

позивача Кизим Т.В.

Відповідач

та представник відповідача не з'явилися

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Куп'янської

об'єднаної державної податкової інспекції до відкритого акціонерного товариства

«Дворічанське підприємство „Райагрохім» та арбітражного керуючого Цимберова

Дмитра Ілліча про зобов'язання вчинити певні дії,

 

встановив

:

 

Позивач, Куп'янська об'єднана

державна податкова інспекція звернулася до Харківського окружного

адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить після

доповнення позовних вимог зобов'язати відкрите акціонерне товариство

«Дворічанське підприємство „Райагрохім» та арбітражного керуючого Цимберова

Дмитра Ілліча допустити посадових осіб позивача до проведення позапланової

виїзної перевірки за період діяльності підприємства з 01.07.05 по 29.05.07 та

надати документи ВАТ «Дворічанське підприємство Райагрохім», а саме: установчі

документи, головні книги, журнали-ордери з додатками (первинні документи),

касові книги (прибуткові та касові документи, видаткові ордери), банківські документи, накопичувальні

відомості, оборотні відомості, авансові

звіти з підтверджуючими документами, книги  придбання та продажу товарів (робіт, послуг)

та реєстри виданих та отриманих податкових

накладних, податкові накладні,

товарно-транспортні накладні, лімітно-заборні

картки, подорожні листи, матеріальні

звіти, відомості нарахування

амортизаційних відрахувань, акти на

введення в експлуатацію основних фондів, акти на списання основних фондів,

Форма 2 про результати фінансово-господарської діяльності, баланс, калькуляція

на основні види продукції, книги доходів та витрат, угоди та контракти, що укладаються з контрагентами для

ведення діяльності підприємства, а також інші документи, пов'язані з

нарахуванням та сплатою податків та інших обов'язкових платежів до бюджетів

усіх рівнів.

В обґрунтування заявлених вимог позивач

посилається на те, що відповідно службової

записки заступника начальника Дворічанського відділення Куп'янської ОДПІ в газеті "Голос України" від

19.05.07 надруковано оголошення, що

постановою господарського суду Харківської області від 07.05.07 по справі № Б-39/65-07 ВАТ "Дворічанське

підприємство „Райагрохім" (код ЄДРПОУ 05491066), Харківська область, Дворічанський район, с. Гряниківка вул.

Гагаріна, буд.1 визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.

Ліквідатором призначено арбітражного

керуючого Цимберова Дмитра Ілліча, АДРЕСА_1.

Відповідно до абз. 6 п.

1 ст.25 Закону України "Про відновлення  платоспроможності

боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.92 № XII (далі Закон

2343) ліквідатор з дня свого призначення виконує повноваження керівника банкрута згідно з законодавством.

Відповідно  до  п. 

2.  ст.  25 

Закону 2343  протягом  п'ятнадцяти 

днів з дня призначення ліквідатора   відповідні  

посадові   особи   банкрута  

зобов'язані   передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і

штампи, матеріальні ті цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від

виконання зазначених обов'язків відповідні   посадові  

особи  банкрута  несуть 

відповідальність   відповідно  до 

законів України. З дня призначення

ліквідатора до нього переходять права керівника управління) юридичної особи - банкрута.

Таким   чином,  

з   07.05.07  до  

арбітражного   керуючого   Цимберова Д.І. перейшли права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута "Дворічанське підприємство "Райагрохім".

Відповідно до п. 1 ст. 9

Закону України "Про систему оподаткування 25.06.91             

№ 1251 -XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів)

зобов'язані:

1)    вести бухгалтерський облік, складати звітність про

фінансово-господарську

2)         

діяльність і забезпечувати її

зберігання у терміни, встановлені законами;

3)    подавати до державних податкових органів та інших

державних органів

4)    відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність

та інші документи і відомості пов'язані з обчисленням і сплатою

податків і зборів (обов'язкових платежів);

5)     

сплачувати

належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів)

6)            

встановлені

законами терміни;

7)     

допускати  посадових 

осіб державних  податкових  органів до обстеження

8)     

приміщень, що

використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням

9)     

об'єктів

оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків ї

10)  зборів (обов'язкових платежів).

Листом ліквідатора ВАТ "Дворічанське

підприємство "Райагрохім" від 22.06.07                № 03/183,  Цимберовим Д.І.  повідомлено, що ліквідатор  не має бухгалтерської документації

боржника ВАТ "Дворічанське підприємство "Райагрохім".

16.07.07 начальником

Куп'янської ОДПІ на підставі п. 6 ч. 6 ст. 11-видано наказ

№ 546 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки ВАТ   "Дворічанське підприємство

"Райагрохім"  (код   ЄДРПОУ 

05491066) з 26.07.07 по 30.07.07.

26.07.07 фахівцями

Куп'янської ОДПІ, було складено акт про перевірку місцезнаходження СГД, згідно якого встановлено, що ВАТ

"Дворічанське підприємство "Райагрохім" за

юридичною адресою не знаходиться.

Вищезазначений наказ №

546 було направлено на адресу ліквідатора, ВАТ "Дворічанське підприємство

"Райагрохім" поштою та отримано представником за довіреністю 26.07.07.

Відповіді Куп'янською

ОДП1 від ліквідатора ВАТ "'Дворічанське підприємство „Райагрохім" до податкової інспекції не надходило. Умови допуску посадових осіб органів державної

податкової служби до проведення планових та

позапланових виїзних перевірок чітко регламентовані ст. 11-2 Закону, а саме: посадові особи органу державної

податкової служби вправі приступити до

проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для

їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання

платнику податків під розписку:

1) направлення на

перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або

позапланова), підстави, дата початку та

дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть

перевірку. Направлення на перевірку є

дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової

служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби;

2) копії наказу

керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення

позапланової виїзної перевірки, дата її

початку та дата закінчення.

Ненадання цих документів

платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є

підставою для недопущення посадових

осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.

Куп'янська ОДПІ виконала всі необхідні вимоги

ст.11-2 Закону щодо умов допуску посадових

осіб органів державної податкової служби до проведений позапланової перевірки ВАТ "Дворічанське

підприємство "Райагрохім".

 

 

 

В судовому засіданні

представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі, прохала суд їх

задовольнити, пославшись на обставини викладені в позовній заяві, а також

додала, що відповідно до ст.124 Конституції України юрисдикція судів

поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Тобто що будь-який спір, який виникає з будь-яких

правовідносин, повинен бути вирішений органом

судової влади у встановленому законом порядку по суті, позаяк ухилення від

вирішення такого спору з формальних мотивів не відповідає зазначеному в ст.8 Конституції

України принципу верховенства права і порушує передбачене ч.1 ст.6 Закону України "Про судоустрій в Україні"

право на судовий захист.

При цьому, при вирішенні справи підлягає

застосуванню положення ч.2 ст.4 КАС України,

де вказано, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений

інший порядок судового вирішення. Іншого порядку судового вирішення за зверненням

суб'єкта владних повноважень публічно-правого спору про зобов'язання виконання

зупиненої чи не вчиненої дії платником податку

не існує. Відповідно до ст.3 КАС України такий спір повинен вирішуватись

адміністративним судом, бо за визначенням

вказаної норми кодексу є справою адміністративної юрисдикції.

Згідно ст.129

Конституції України та ст.159 КАС України щодо додержання при здійсненні судочинства такої засади як законність, слід

керувався належними нормами процесуального права - ст.3 і ст.4 КАС України,

внаслідок чого правомірним є висновок про наявність

у податкових органів права на звернення до суду з позовами про зобов'язання виконання зупиненої чи не вчиненої дії платником

податку з метою реалізації права на судовий

захист. Відповідні положення містить

рішення Конституційного Суду України від 09.07.02 №15-рп/2002 у справі

№1-2/2002 за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Кампус

Коттон клаб" щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України. Названим

рішенням Конституційного Суду України

зазначено, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду

за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими

нормативно-правовими актами.

Відповідач проти позову заперечував та прохав суд відмовити в задоволенні всіх позовних вимог позивачу.

Дослідивши матеріали справи,

заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступні обставини.

Постановою

господарського суду Харківської області по справі № Б-39/65-07 від 07.05.07 Відкрите акціонерне товариство «Дворічанське підприємство «Райагрохім», зареєстроване рішенням Дворічанської районної державної

адміністрації № 14551070001000075 від 09.08.1997

року за адресою: Харківська область, Дворічанський

район, с.Гряниківка, вул.Гагаріна,1, код ЄДРПОУ 05491066 - відповідно до ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності

боржника або визнання його банкрутом" визнано банкрутом 

відсутнього боржника та відкрито ліквідаційну процедуру.

Відповідно

до службової записки заступника начальника Дворічанського відділення Куп'янської ОДПІ у Харківській

області № 208/7/01-048 від 29.05.07 в газеті

"Голос України" від 19.05.07 надруковано оголошення, про те що постановою господарського

суду Харківської області від 07.05.07 по

справі № Б-39/65-07 ВАТ "Дворічанське підприємство «Райагрохім»" визнано банкрутом і відкрито

ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого Цимберова Дмитра Ілліча, АДРЕСА_1.

На виконання питань, поставлених

у доповідній записці, виконуючим обов'язки начальника Куп'янської ОДПІ у

Харківській області було видано наказ „Про надання дозволу на проведення

виїзної позапланової перевірки” від 16.07.07 № 546, термін проведення перевірки

визначено з 26.07.07 по 30.07.07.

Згідно реєстру поштових

відправлень за 17.07.07 копію вказаного вище наказу було надіслано на адресу

ліквідатора ВАТ «Дворічанське

підприємство «Райагрохім» -  Цимберова Д.І.17.07.07, який було отримано представником відповідача за

дорученням 26.07.07.

26.07.07  для проведення позапланової перевірки,

посадовим особам Куп'янської ОДПІ у Харківській області було видано

відповідне направлення № 475.

За результатами здійсненої

перевірки 26.07.07 працівниками Куп'янської

ОДПІ складено акт № 189/23-05491066 „Про

перевірку місцезнаходження СГД”. Зі змісту якого встановлено, що Відкрите акціонерне товариство „Дворічанське підприємство Райагохім" (код ЄДРПОУ 05491066),

Харківська область, Дворічанський район, с. Гряниківка по зареєстрованому

місцезнаходженню відсутнє, фактична адреса підприємства не відома.

Окрім цього

до матеріалів справи долучено довідку за підписом начальника Дворічанського

відділення Куп'янської ОДПІ у Харківській області № 1707/10/01-051 від 19.09.07

згідно якої зареєстроване місцезнаходження Відкритого акціонерного товариства

«Дворічанське підприємство «Райагрохім», за

адресою: Харківська область, Дворічанський

район, с.Гряниківка, вул.Гагаріна,1, код ЄДРПОУ 05491066.  Інші відомості щодо зміни місцезнаходження

зазначеного підприємства станом на 19.09.07 відсутні.

Тобто арбітражний керуючий Цимберов Д. І. отримавши лише

26.07.2007 року в м.Харкові по пошті наказ позивача „Про надання

дозволу на проведення виїзної позапланової перевірки” від 16.07.07 № 546 не мав

фізичної можливості в цей же день в с.Гряниківка Дворічанського району

Харківської області надати можливість працівникам ДПС розпочати перевірку.

Також суд зазначає, що працівниками

Куп'янської ОДПІ у Харківській області було складено

акт № 189/23-05491066 „Про перевірку місцезнаходження СГД” відповідно до якого

ВАТ «Дворічанське підприємство

«Райагрохім», зареєстрований за

адресою: Харківська область, Дворічанський

район, с.Гряниківка, вул.Гагаріна,1, код ЄДРПОУ 05491066, і якого постановою господарського суду Харківської області визнано

банкрутом як відсутнього боржника, по

зареєстрованому місцезнаходженню відсутнє, фактична адреса підприємства не

відома.

Акту, який би встановлював факт

саме недопуску до проведення позапланової перевірки посадовими особами Відкритого акціонерного товариства „Дворічанське ремонтно -

транспортне підприємство" працівників

Куп'янської ОДПІ у Харківській області 

або арбітражним керуючим Цимберовим Д.І. взагалі не складалося.

Таким чином в діях відповідачів

судом не встановлено будь-яких порушень прав позивача щодо недопуску

працівників Куп'янської ОДПІ у Харківській області до проведення позапланової

перевірки, а тому і відновлення прав позивача судом через данні обставини не

можливо.

Також суд зазначає, що відповідно до частини другої статті 19

Конституції України, органи державної влади

та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти

лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Куп'янська

ОДПІ у Харківській області є органом

державної влади і відповідно її діяльність має підпорядковуватись

вимогам наведеної норми Конституції України

та аналогічним вимогам Закону України “Про державну податкову службу в

Україні”. Право звернення ДПІ до суду підлягає

законодавчим обмеженням та реалізується з дотриманням порядку, встановленого законом.

Законодавець

чітко визначив права податкового органу подавати позови до суду. Але ж

право звернення до суду ДПІ з вимогою зобов'язати

допустити посадових осіб позивача до проведення виїзної перевірки та надати

документи законодавець будь-яким законодавчим актом прямо не передбачив.

За таких обставин правомірність

вимог позивача про зобов'язання допустити посадових осіб позивача до проведення

виїзної перевірки та надати документи не є такими, які ґрунтуються на вимогах

Закону, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

На підставі

вищевикладеного, керуючись статтями 19 Конституції України, ст.ст. 4, 8, 17, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                                   

ПОСТАНОВИВ :

 

  В задоволенні позовних вимог за позовом Куп'янської

об'єднаної державної податкової інспекції до відкритого акціонерного товариства

«Дворічанське підприємство Райагрохім» та арбітражного керуючого Цимберова

Дмитра Ілліча про зобов'язання вчинити певні дії відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо

було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до

Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний

адміністративний суд  шляхом подачі в

10-ти денний строк з дня складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.

160 КАС України, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього

протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної

інстанції або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.

 

Постанова в повному обсязі виготовлена 20 травня 2008

року.

 

 

 

Суддя                                                                                       

А.В. Зінченко             

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2008
Оприлюднено12.01.2009
Номер документу2671217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-660/08

Постанова від 16.04.2008

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О.П.

Ухвала від 20.11.2008

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Стамбула М.І.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бондар В.М.

Постанова від 15.05.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні