Постанова
від 16.04.2008 по справі 2а-660/08
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 2а-660/08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2008 року Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді Шенцевої О.П., при секретарі Ющенко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Од есі адміністративну справу за позовом Приватного підприємства „Доброб удком" до Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одесь кої області, Комінтернівського районного відділу земельних ресурсів, т ретя особа Одеська міська Рада про встановлення наявності повноважень та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство „Доб робудком" звернулося до Приморського районного суду м. Одеси з адміністр ативним позовом до Крижанівської сільської ради Комінтернівського рай ону Одеської області, Комінтернівського районного відділу земельних р есурсів, третя особа Одеська міська Рада, про встановлення наявності пов новажень у Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одес ької області, що до розпорядження земельною ділянкою площею 4,68 га, розташ ованою на території Крижанівської сільської ради, в межах населеного пу нкту, згідно викупіруванню з плану землекористування Крижанівської сі льської ради, та зобов'язання Крижанівську сільську раду та Комінтернів ський районний відділ земельних ресурсів узгодити Акт вибору передава ємої Приватному підприємству „Добробудком" вказаної земельної ділянки площею 4,68 га, та надати позитивний висновок, що до її вибору.

У судовому засіданні представник позивача позов пі дтримав та просить його задовольнити, обгрунтуючи позовні вимоги тим, що 30 травня 2007 року Рішенням десятої сесії Крижанівської сільської ради У ск ликання № 248-У, Приватному підприємству „Добробудком" був наданий дозвіл н а попередній вибір земельної ділянки, в оренду терміном на 49 років, орієнт овно площею 4,68 га, із земель житлової та громадської забудови, що перебува ють в запасі на території Крижанівської сільської ради в межах населено го пункту, для будівництва та експлуатації житлового комплексу з об'єкта ми соціального призначення.

Крім того, вказаним рішенням Крижанівської Сільськ ої ради ПП „Добробудком" був наданий дозвіл на розробку містобудівного о бґрунтування по розміщенню комплексу висотних жилих будинків, та була с творена комісія по вибору земельної ділянки в оренду, терміном на 49 років та по узгодженню Акту вибору вказаної земельної ділянки, орієнтовно пло щею 4,68 га.

Згідно п. 5 „Порядку вибору земельних ділянок для роз міщення об'єктів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 427 від 31.03.2004 року, „постійнодіюча комісія з питань вибору земельних діляно к для розміщення об'єктів, протягом двох тижнів опрацьовує надані матері али та оформлює відповідний акт, в якому фіксуються результати її роботи . У разі неможливості вибору земельної ділянки, в акті зазначаються моти вовані обґрунтування відмови".

Керуючись Положенням вищевказаної Постанови КМУ, П риватне підприємство „Добробудком" мало отримати погоджений Акт вибор у в термін до 25.07.2007 року. Але по теперішній час вказаний документ Приватним підприємством „Добробудком" не отриманий.

Причиною такої затримки є несподівана відмова в пог одженні Акту вибору земельної ділянки членів комісії - посадових осіб Кр ижанівської Сільської ради та Комінтернівського районного відділу зем ельних ресурсів.

Свої відмови вони мотивують тим, що згідно Постанов и Верховної Ради України №3064-111 від 07.02.2002 року „Про зміну меж міста Одеси Одесь кої області" вказана земельна ділянка площею 4,68 га входить до складу тери торії, що виключена з меж Комінтернівського району та включена до меж мі ста Одеси.

Представники відповідачів та третьої особи до суду не з'явилися, були належним чином сповіщені про дату, час та місце судовог о засідання. Причини неявки суду не сповістили. В зв'язку з чим, суд вважає , що справу можна розглядати без їх присутності на підставі доказів, що ма ються у справі.

Розглянувши подані документи, заслухавши поясненн я представника позивача, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини на я ких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення дл я розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до такого висн овку:

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного суд очинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законно сті, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та зако нами України, а згідно ч.3 ст. 105 КАС України позивач має право вимагати зобо в'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії, а т акож вимагати встановлення наявності чи відсутності компетенції (повн оважень) суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до ст. 104 КА С України до адміністративного суду має право звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вважає, що порушені її права, свободи та інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи держа вної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Приписи ст. 13 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституц ією.

Відповідної до ст.ст.142-145 Конституції України до матер іальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, на лежить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через о ргани самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень. Пр ава органів місцевого самоврядування захищаються у судовому порядку.

Стаття 173 Земельного кодексу України визначає межу а дміністративно-територіального утворення як умовну замкнену лінію на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, райо ну у місті від інших територій . У межах конкретного адміністративно-тер иторіального утворення здійснюється повноваження компетентних орган ів, як-то, органів місцевого самоврядування.

Технічними вказівками по складанню проектів встан овлення меж сільських населених пунктів, затвердженими Держкомземом У країни 30.10.1991 p ., передба чено, що проекти встановлення меж сільських населених пунктів розробля ються на підставі завдання на проектування.

Межі району, села, селища, міста, району у місті не тіл ьки встановлюються, але й змінюються за проектами землеустрою, які розро бляються державними та іншими землевпорядними організаціями відповід но до техніко-економічного обґрунтування розвитку адміністративно-тер иторіальних утворень та генеральних планів населених пунктів.

Межа адміністративно-територіальних утворень не є постійною. Сам факт включення нових земельних ділянок у межу району, сел а, селища, міста, району у місті не приганяє права власності і права корист ування цими земельними ділянками. Правовий режим вказаних земельних ді лянок може, бути змінений лише у випадку їх вилучення (викупу у відповідн их суб'єктів з відшкодуванням збитків в повному об'ємі згідно вимог чинн ого законодавства.

Як встановлено в ході розгляду справи, рішенням Оде ської міської ради від 20.07.2001 р. № 2655- XXIII „Про погодження межі м. Одеси" була погоджена межа м. О деси згідно з її описом та балансом території, в якому передбачено збіль шення площі м. Одеси, у тому числі на 887 га за рахунок земель Комінтернівськ ого району, з них: 526 га земель Красносілської сільської ради та 361 га земель Крижанівської сільської раді.

Одеська обласна рада прийняла рішення від 07.08.2001 р. № 347-Х ХПІ „Про межу м. Одеси", яким затвердила межі міста Одеси загальною площею 16242,0 га, із включенням у тому числі до меж міста 887,0 га земель Комінтернівсько го району, з них: 526 га земель Красносілської сільської ради та 361 га земель К рижанівської сільської ради.

Постановою Верховної ради України від 07.02.2002 р. № 3064-Ш „Пр о зміну меж міста Одеси Одеської області" постановлено включити у межі м іста Одеси Одеської області 526,0 га земель Красносільської сільради та 361,0 г а земель Крижанівської сільради Комінтернівського району Одеської обл асті, та затверджено межі міста Одеси загальною площею 16242,0 га, але відсутн ій додаток до даної Постанови, який би встановлював які саме землі увійш ли до меж міста Одеси.

Чинний Земельний кодекс України закріпив Положенн я щодо встановлення меж адміністративно-територіальних утворень в пев ному порядку та відповідно до закону.

Згідно ст.125 Земельного кодексу України право власно сті на землю, як сукупність прав володіння, користування та розпорядженн я земельними ділянками, встановлюється для всіх суб'єктів земельних пра вовідносин без будь-яких виключень, та виникає після одержання її власни ком або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право по стійного користування на земельну ділянку, та його державної реєстраці ї. Приступати до використання земельної ділянки до одержання документа, що посвідчує право на неї та державної реєстрації забороняється.

Згідно ст. 176 Земельного кодексу України межі адмініс тративно-територіальних утворень посвідчуються державним актом Украї ни, форма та порядок якого встановлюється Верховною Радою України. Дійсн о, на даний час Верховною Радою України не розроблено такого Державного акту, але, Земельним кодексом України не передбачено будь-яких виключень щодо юридичного посвідчення меж адміністративно-територіальних утвор ень у випадку відсутності встановленого законодавством документу. За т аких обставин, юридично не відбулося встановлення меж міста Одеси.

Також, згідно листа Одеського міського голови від 14.12.2005 р. № 03-30/132, згідно якого станом на дату підписання цього листа меж м. Одеси в натурі (на місцевості) не встановлені, направлений до Держкомзему Укра їни технічний звіт по встановленню межі м. Одеси не пройшов державну зем левпорядну експертизу і направлений на доопрацювання, оскільки при обр ахуванні площі міста за результатами геодезичної зйомки виявлено розб іжності між обчисленою фактичною площею міста та межами міста, затвердж еними Постановою Верховної Ради України.

Крім того, згідно листа Одеської обласної ради від 30.01.2005 р. №31\Р-27-1104\928, на виконання постанови ВР України від 07.02.2002 р. № 3064-ІИ було склад ено Акт про встановлення в натурі меж м. Одеси по суміжності з Комінтерні вським районом Одеської області та передачу на зберігання межових знак ів від 30.12.2002 р. Однак, станом на теперішній час у Одеській міській ради відсу тні будь-які встановлені чинним законодавством документи на вказані сп ірні земельні ділянки і зазначені землі, на даний момент залишаються на території Комінтернівського району.

В слід чого, задоволенню на думку суду підлягає вимо га позивача, що до встановлення наявності повноважень у Крижанівський с ільській ради Комінтернівського району Одеській області, що до розпоря дження спірною земельною ділянкою площею 4,68 га.

Також, відповідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрі в України „Про затвердження порядку вибору земельних ділянок для розмі щення об'єктів" від 31.03.2004 р. № 427, постійно діюча комісія з питання вибору земел ьних ділянок, протягом двох тижнів після отримання матеріалів, обстежує бажане місце розташування об'єктів, погоджує орієнтований розмір земел ьної ділянки, умови її вилучення, або зміни цільового призначення, з урах уванням містобудівної документації, місцевих правил забудови та компл ексного розвитку території.

Пунктом 6 Постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів № 427 від 31.03.2004 р." встановлено, що результати роботи комісії оформляються акто м, у якому зазначаються склад комісії, назва об'єкта, для розміщення якого здійснюється вибір земельної ділянки, основні характеристики земельно ї ділянки. У разі неможливості вибору земельної ділянки в акті зазначаєт ься мотивоване обгрунтування відмови.

Однак, станом на теперішн ій час результати комісії відсутні, не зважаючи на те, що рішення № 248-У, Десятої сесії Крижанівської сільської ради у скликання про створення комісії по вибору земельної ділянки в оренду ПП „Добробудком" терміном на 49 рок ів та по узгодженню акту вибору вказаної земельної ділянки, орієнтовно площею 4,68 га, було прийнято ще 30 травня 2007 року.

Аналізуючи матеріали справ и, норми чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд до ходить до висновку, що посадовими особами Крижанівської Сільської ради та Комінтернівського районного відділу земельних ресурсів порушені но рми Земельного Кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України « Про затвердження Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єк тів» від 31.03.2004 р. № 427, Господарського Кодексу України.

За таких обставин вимоги позивача правомірні, підтв ерджені матеріалами справи, тому підлягають задоволенню в повному обся зі.

Керуючись, ст. ст. 17, 18, 19, 158-163 Кодексу Адміністративного с удочинства України, ст. 20; ст. 147 Господарського Кодексу України, ст. 152, 154 Земел ьного Кодексу, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Приватного підприємс тва „Добробудком" - задовольнити.

Встановити наявність повноважень у Крижанівської сільської Ради Комінтернівського району Одеської області, щодо розпор ядження земельною ділянкою площею 4,68 га, розташованої на території Крижа нівської сільської Ради в межах населеного пункту, згідно викопіруванн ю з плану землекористування Крижанівської сільської Ради.

Зобов'язати Крижанівську сільську Раду Комінтерні вського району Одеської області, в особі Голови ради, узгодити Акт вибор у передаваємої Приватному підприємству „Добробудком" земельної ділянк и, орієнтовно площею 4,68 га, для будівництва та експлуатації житлового ком плексу з об'єктами соціального призначення, із земель житлової та громад ської забудови, що перебувають в запасі на території Крижанівської сіль ської Ради в межах населеного пункту, та надати позитивний висновок до ї ї вибору.

Зобов'язати Комінтернівський районний відділ Земе льних ресурсів, в особі начальника відділу, узгодити Акт вибору передава ємої Приватному підприємству „Добробудком" земельної ділянки, орієнто вно площею 4,68 га, для будівництва та експлуатації житлового комплексу з о б'єктами соціального призначення, із земель житлової та громадської заб удови, що перебувають в запасі на території Крижанівської сільської Рад и в межах населеного пункту, та надати позитивний висновок до її вибору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному поряд ку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої і нстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10-ти дн ів з дня її проголошення і поданням після цього протягом 20 днів апеляційн ої скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення16.04.2008
Оприлюднено25.11.2009
Номер документу5984848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-660/08

Постанова від 16.04.2008

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О.П.

Ухвала від 20.11.2008

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Стамбула М.І.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бондар В.М.

Постанова від 15.05.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні