Ухвала
від 04.09.2012 по справі 2а-4466/12/0170/3
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-4466/12/0170/3

04.09.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Горошко Н.П.,

суддів Цикуренка А.С. ,

Лядової Т.Р.

секретар судового засідання Романенко Г.О.

за участю сторін:

представник позивача, Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" - Торосян Лола Абдухаліловна, довіреність № 21 від 06.10.11,

представник відповідача, Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши матеріали справи № 2а-4466/12/0170/3 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Шкляр Т.О. ) від 02.07.12

за позовом Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" (вул. Монтажна, буд.1, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95000)

до Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим (вул.Мате Залки, буд.1/9, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)

про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.07.12 у справі № 2а-4466/12/0170/3 позовні вимоги Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" до Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій задоволені.

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим по відмові у списанні суми грошових зобов'язань відповідно до положень Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію"№ 3319 від 12.05.11 по авансовому внеску на частину чистого прибутку за 2-4 квартал 2011 року Структурного підрозділу "Сімферопольська теплоелектроцентраль"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи"(ЄДРПОУ 24407249) у сумі 3871,00 грн.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АР Крим списати грошові зобов'язання по авансовому внеску на частину чистого прибутку за 2-4 квартал 2011 року Структурного підрозділу "Сімферопольська теплоелектроцентраль"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи"(ЄДРПОУ 24407249) у сумі 3871,00 грн.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Кримські генеруючі системи"(ЄДРПОУ 30909683) 107,30 грн. судового збору.

Не погодившись з даною постановою, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Представник позивача у судовому засіданні 4 вересня 2012 року з апеляційною скаргою не погодилася, просила постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Представник відповідача у судове засідання 4 вересня 2012 року не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно ч.4 статті 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач - Державне підприємство "Кримські генеруючі системи" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про: визнання протиправною відмови у задоволенні заяви від 22.02.12 № 207 про списання грошових зобов'язань по авансовому внеску на частину чистого прибутку Стуркутрному підрозділу «Сімферпольська теплоелектроцентраль»ДП «Кримські генеруючі системи»у сумі 3871 грн.; зобов'язання списати грошових зобов'язань по авансовому внеску на частину чистого прибутку Структурному підрозділу «Сімферпольська теплоелектроцентраль»ДП «Кримські генеруючі системи»у сумі 3871 грн.

Судом встановлено, що вих. № 207 від 22.02.12 ДП «Кримські генеруючі системи»звернулось до ДПІ в м. Сімферополь про списання грошових зобов'язань, що виникли за підсумками декларації 2-4 кварталів 2011 року по СП «Сімферопольська ТЕЦ»ДП «КГС»по авансовому внеску на частину чистого прибутку в сумі 3871 грн.

У вказаному зверненні позивач вказує на те, що на підставі постанови КМУ «Про затвердження порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію»від 08.08.11 № 894 в 4 кварталі 2011 року було проведено в бухгалтерському обліку списання кредиторської заборгованості по ДК «Газ України»в сумі 4227485,42 грн., внаслідок чого в податковому обліку виникли грошові зобов'язання по сплаті частини чистого прибутку (доходу) - 623100 грн. та авансового внеску на частину чистого прибутку по ДП «КГС»-140402 грн., зокрема, по структурному підрозділу ДП «КГС»- «Сімферопольська ТЕЦ»в сумі - 3871 грн., яка, відповідно до положень Закону України № 3320 від 12.05.11 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії», підлягає списанню.

Вих. № 4594/10/19-1 від 11.04.12 ДПІ в м. Сімферополі АР Крим надало відповідь на звернення ДП «КГС»вих. № 207 від 22.02.12, у якій вказано про те, що ДПІ в м.Сімферополі не має підстав для писання грошових зобов'язань по авансовому внеску на частину чистого прибутку в сумі 3871 грн. структурному підрозділу «Сімферопольська ТЕЦ»ДП «КГС»згідно Закону України № 3320, за яким підлягають списанню грошові зобов'язання, що виникнуть у зв'язку з застосуванням механізму списання підприємствам виробникам електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії.

Законом України № 3320 від 12.05.11 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії»внесені зміни до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, зокрема, в частині списання заборгованості платників податків, на яких поширюється дія Закону України «Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію».

Так, згідно п. 2-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, згідно з положеннями Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії»№3320 від 12.05.11 р підлягають списанню також грошові зобов'язання, які виникнуть у зв'язку із застосуванням механізму списання відповідно до статті 2 Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію".

Відповідно до п.п.2.1.1 п. 2.1, п. 2.2 ст. 2 Закону України «Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію»№ 3319 від 12.05.11 на умовах, визначених цим Законом, підлягає списанню: заборгованість за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, у тому числі ліквідованих підприємств, суб'єктів господарювання, що здійснюють постачання природного газу за регульованим тарифом, Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" та її дочірніх підприємств ДК "Газ України", ДК "Укртрансгаз", ДК "Укргазвидобування", ДАТ "Чорноморнафтогаз", що обліковувалася станом на 1 січня 2010 року і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом; заборгованість (в тому числі, встановлена судовими рішеннями) з пені, штрафних та фінансових санкцій, які нараховані підприємствам, визначеним у ст. 1 цього Закону, на заборгованість за природний газ, спожитий ними у період з 1 січня 1997 року по 1 січня 2011 року, і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом.

Статтею1 Закону України № 3319 від 12.05.11 «Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію» передбачено, що дія цього Закону поширюється на підприємства незалежно від їхніх форм власності, що виробляють, транспортують і постачають теплову та електричну енергію, надають послуги з диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, суб'єктів господарювання, що здійснюють постачання природного газу та електричної енергії за регульованим тарифом, Національну акціонерну компанію "Нафтогаз України" та її дочірні підприємства ДК "Газ України", ДК "Укртрансгаз", ДК "Укргазвидобування", ДАТ "Чорноморнафтогаз" та ДП "Енергоринок".

Згідно з положеннями Статуту ДП «Кримські генеруючі системи»(нова редакція) від 13.03.12 останнє засноване на державній власності, створене з метою задоволення соціально-економічних потреб регіону шляхом виробництва електричної енергії, постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом, виробництво теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, здійснення інших видів підприємницької діяльності з метою отримання прибутку.

ДП «КГС»були отримані ліцензії: на виробництво електричної енергії серії АБ № 220592 строком дії з 05.10.05 по 04.10.08; на виробництво теплової енергії серії АВ № 147923 терміном дії з 17.08.06 по 16.08.11 .

Ліцензію АБ № 220592 на право провадження діяльності з виробництва електричної енергії та ліцензію АВ № 147923 на право провадження діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, видані ДП "КГС", анульовано на підставі заяви ліцензіата згідно з Постановою НКРЕ України від 27.12.07 № 1802.

Вказана постанова набула чинності з 01.01.08, тобто зазначені ліцензії ДП «КГС»були анульовані з 01.01.08.

Судом встановлено, що позивач мав заборгованість зі штрафних санкцій перед ДК «Газ України»на загальну суму 4227485,42 грн., про що в матеріалах справи наявні рішення Господарського суду АР Крим.

Вказана заборгованість позивача у сумі 4227485,42 грн. виникла у 2006-2007 р.р., тобто під час дії ліцензій позивача, анульованих постановою НКРЕ від 27.12.07 № 1802.

Відповідно до пп. 1.1 ст. 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" № 2711 від 23.06.05 підприємства паливно-енергетичного комплексу - гірничі підприємства (шахти, рудники, копальні, кар'єри, розрізи, збагачувальні фабрики), газодобувні підприємства, котельні, підключені до магістральних теплових мереж, а також підприємства, які на дату виникнення заборгованості мали ліцензію хоча б з одного виду діяльності: виробництва електричної енергії; передача електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами; передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами; постачання електричної енергії за регульованим тарифом; оптового постачання електричної енергії.

Судом встановлено, що ДП "КГС" є підприємством паливно-енергетичного комплексу в розумінні п.п.1.1 ст. 1 Закону України № 2711 "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Відповідно до п. 2.5 Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію" №3319 від 12.05.11 списання заборгованості відповідно до цього Закону здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок та механізм списання заборгованості за природний газ та електричну енергію, який поширюється на підприємства, незалежно від форми власності, що виробляють, транспортують та постачають теплову та електричну енергію, визначений Порядком списання заборгованості за природний газ та електричну енергію, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.11 № 894.

Згідно з п. 6 Постанови КМУ № 894 від 08.08.11 для списання заборгованості кожен учасник процедури списання утворює комісію з питань списання заборгованості, до складу якої обов'язково входить керівник такого учасника як голова компанії та головний бухгалтер і яка визначає обсяг заборгованості, що підлягає списанню, у розрізі контрагентів.

Списання заборгованості проводиться на підставі протоколів зазначеної комісії, затверджених и головою. Датою списання заборгованості є дата затвердження протоколу.

Судом встановлено, що на підприємстві було утворено відповідну комісію, про що свідчить наявний в матеріалах справи протокол № 1 засідання комісії з питань списання заборгованості за енергоносії з урахуванням штрафних та фінансових санкцій ДП "Кримські генеруючи системи" від 02.11.11 щодо погодження списання заборгованості відповідно до Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію" № 3319 від 12.05.11, згідно з яким визначено суму заборгованості перед ДК "Газ України", яка підлягає списанню, у розмірі 4227485,42 грн.

Шляхом списання позивачем в 4 кварталі 2011 року суми кредиторської заборгованості за природний газ та штрафні санкції, нараховані за несвоєчасні розрахунки за природній газ згідно з Законом України №. 3319 у розмірі 4 227 485,42 грн. позивачем було отримано доход у розмірі 4 227 485,42 грн.

При цьому доход державних унітарних підприємств та їх об'єднань в якості частини чистого прибутку (доходу) вилучається до державного бюджету відповідно до закону та належить до доходів загального фонду Державного бюджету України, до яких також відносяться дивіденди (доход), нараховані на акції (частки, пал) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність, про що прямо вказано в п. 13) ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" № 185 від 21.09.06 господарська організація, у статутному капталі якої є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов'язана спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів, до яких в розумінні пп. 14.1.49 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України прирівнюється також платіж, що здійснюється державним унітарним, комерційним, казенним чи комунальним підприємством на користь відповідно держави або органу місцевого самоврядування у зв'язку з розподілом частини прибутку такого підприємства.

Відповідно до ч. 1 ст. 11-1 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" ДП «КГС»повинно щоквартально сплачувати до державного бюджету наростаючим підсумком частину чистого прибутку у розмірі 15 відсотків.

Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства. Вказана форма розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями затверджена Наказом Державної податкової адміністрації України 16.05.11 №285.

Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.

Чистий прибуток (доход) позивача за формою 2 "Звіт про фінансові результати за 2011 рік»склав 4 246 000 грн.

Вказана форма в розумінні пп.2, 3 ПКМУ № 138 від 23.02.11 складається наростаючим підсумком, з урахуванням значення р.220 форми 2 за 9 місяців 2011 року, що дорівнює 92000 грн., безпосередній прибуток (прибуток для розрахунку податку) за 4 квартал 2011 року складає 4 154 000 грн.

З урахуванням розміру безпосереднього прибутку позивача у сумі 4 154 000 грн. частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до бюджету, становить: 4 154 000 грн. * 15% = 623 100 грн.

Згідно п.п. 153.3.2 п. 153.3 ст. 153 Податкового кодексу України емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку в розмірі ставки, встановленої пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, нарахованої на суму дивідендів, що фактично виплачуються, без змінення суми такої виплати на суму такого податку. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.

Відповідно до абз. 9 п. 152.4 ст. 152 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку, який прийняв рішення про сплату консолідованого податку, сплачує авансовий внесок з податку згідно з підпунктом 153.3.2 пункту 153.3 статті 153 цього Кодексу, такий авансовий внесок сплачується за місцезнаходженням юридичної особи та відокремлених підрозділів пропорційно питомій вазі суми витрат відокремлених підрозділів, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування відповідно до положень цього розділу, в загальній сумі таких витрат цього платника податку, визначених у останній податковій звітності, поданій таким платником податку.

Авансовий внесок на частину чистого прибутку у розмірі 15%, тобто 623100 грн., повинен дорівнювати 23%, а саме: 623100 * 23% = 143313 грн.

З урахуванням питомої ваги Сімферопольської ТЕЦ у розмірі 0,026987, про що вказано у таблиці 2 "Розрахунок податку, що сплачується за місцезнаходженням відокремленого підрозділу", авансовий внесок на частину чистого прибутку по Сімферопольської ТЕЦ склав 3927,00 грн.

З урахуванням авансового внеску, нарахованого та сплаченого за 9 місяців 2011 р. авансовий внесок до сплати склав 141104,00 грн., в т.ч. 3871,00 грн. за місцезнаходженням філії Сімферопольської ТЕЦ.

Тобто сума авансового внеску на частину чистого прибутку по Сімферопольській ТЕЦ у розмірі 3871,00 грн. виникла як грошове зобов'язання у зв'язку з застосуванням позивачем положень Закону України про списання заборгованості згідно з Законом України № 3320 на умовах, визначених Законом України № 3319.

Чинним законодавством не передбачено в якості обов'язкової умови списання платником податків топливно-енергетичного комплексу - учасником списання заборгованості за Законом України № 3320 від 12.05.11 ведення відповідної виробничої діяльності на дату списання заборгованості.

Згідно з затвердженим Міністерством енергетики та вугільної промисловості України переліком підприємств, які перебувають у сфері управління останнього, а саме: НАК «Нафтогаз України», НАК «Енергетична компанія України», ДП НАЕК «Енергоатом», ДП НЕК «Укренерго»з переліком підприємств, філій, структурних та відокремлених підрозділів, що входять до їх складу, станом на 22.09.11 та братимуть участь у реалізації положень Законів України від 12.05.11 .№ 3319 «Про деякі питання заборгованості за спожитий газ та електричну енергію»та № 3320 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії», що надісланий на адресу Державної податкової служби України від 22.09.11 вих. № 03/13-3445, Державне підприємство «Кримські генеруючі системи»входить до складу вказаного переліку.

Виходячи з вищенаведеного суд першої інстанції прийшов до обґрунтованих висновків про наявність підстав для задоволення вимог.

Враховуючи обставини справи постанова суду першої інстанції прийнята з додержанням норм процесуального та матеріального права, підстав для скасування і ухвалення нового рішення не вбачається.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційна скарга без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З урахуванням викладеного, судом першої інстанції винесене законне і обґрунтоване рішення, постановлене з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

1.Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.07.12 у справі № 2а-4466/12/0170/3 - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 02.07.12 у справі № 2а-4466/12/0170/3- залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення виготовлений 10 вересня 2012 року.

Головуючий суддя підпис Н.П.Горошко

Судді підпис А.С. Цикуренко

підпис Т.Р.Лядова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Н.П.Горошко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2012
Оприлюднено30.10.2012
Номер документу26812607
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4466/12/0170/3

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 07.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні