Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-15299/10/1/0170
02.10.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Горошко Н.П.,
суддів Лядової Т.Р. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Романенко Г.О.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське науково-виробниче підприємство "Ефірмасло"- Ісаєва Юлія Олександрівна, довіреність №б/н від 02.10.12,
представник відповідача, Сімферопольської міжрайонної Державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим Державної податкової служби- Одабаші Алі Ахтемович, довіреність №10/9/10-0 від 10.07.12,
розглянувши матеріали справи № 2а-15299/10/1/0170 за апеляційною скаргою Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 09.07.12
до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. Белова, буд.2, с.Мирне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97503)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське науково-виробниче підприємство «Ефірмасло»звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Білогірському районі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ДПІ в Білогірському районі від 12 листопада 2010 року №0000702301/0.
Позивач не згоден з висновками акту перевірки, вважає такі висновки не відповідають документам бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «СНВП «Ефірмасло», у зв'язку з чим податкове повідомлення - рішення від 12 листопада 2010 року № 0000702301/0, прийняте податковим органом на підставі зазначеного акту перевірки, на думку позивача, є протиправним та має бути скасовано.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.07.12 у справі № 2а-15299/10/1/0170 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське науково-виробниче підприємство "Ефірмасло" до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, задоволено.
Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в Білогірському районі від 12 листопада 2010 року № 0000702301/0.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "сільськогосподарське науково-виробниче підприємство "Ефірмасло" судовий збір в розмірі 3,40 гривень шляхом безспірного списання із рахунку Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське науково-виробниче підприємство "Ефірмасло" судові витрати на проведення судово - економічної експертизи в сумі 20000,00 грн. шляхом безспірного списання із рахунку Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби.
Не погодившись з даною постановою, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні 2 жовтня 2012 року з апеляційною скаргою не погодилася, просила постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Представник відповідача у судовому засіданні 2 жовтня 2012 року підтримав апеляційну скаргу з підстав, викладених у ній.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що за період з 28.09.10 по 27.10.10 податковою інспекцією була проведена планова виїзна перевірка ТОВ «СНВП»«Ефірмасло»з питань дотримання вимог податкового законодавства.
За результатами перевірки був складений акт від 03.11.10 №2413/23-92/31156469. На підставі висновків акту прийнято податкове повідомлення-рішення №0000702301/0 про донарахування податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 774042,00 грн. в т.ч. 199040,00 грн. основного зобов'язання та 575002,00грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Перевіркою встановлено порушення п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.п. 7.3.1 п.7.3, п.п.7.4.1 п.7.4., п.п.7.5.1 п.7.5, пл.7.7.1 п.7.7 ст.7, ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість»№168 від 03.04.97 (далі Закон) за період з липня 2009 року по червень 2010 року, що призвело до заниження ПДВ до сплати в бюджет на 199040,00грн. у зв'язку з незаконним оподаткуванням за спеціальним режимом оподаткування ПДВ, що передбачено ст.8 Закону №168, операції з поставки ефірних масел, вироблених із власної сільськогосподарської продукції (ефіроолійних рослин).
З 01.01.09 на підставі Закону України «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»введений в дію Спеціальний режим оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського і лісового господарства та рибальства за статтею 8 1 Закону України «Про податок на додану вартість».
Відповідно до п. 8 1. 2. ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість»(що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Закон України «Про податок на додану вартість») сутність Спеціального режиму полягає у тому, що ПДВ, нарахований за таким режимом, не сплачується до бюджету, а залишається у платника для відшкодування сум ПДВ, сплачених при придбанні виробничих факторів.
Обрати Спеціальний режим може лише сільськогосподарське підприємство, яке відповідає критеріям, встановленим п.8 1б. ст.8 1 . Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: основною діяльністю такого підприємства повинна бути поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах; питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) повинна становити не менше 75 відсотків вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно. Відповідно до п. 8 1 . 10 ст. 8 1 Закону України «Про податок на додану вартість»реєстрація сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування здійснюється у відповідному податковому органі за правилами та у строки, що визначені ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість»для реєстрації платників податку на додану вартість, та засвідчується свідоцтвом про реєстрацію суб'єкта спеціального режиму оподаткування.
Згідно з п. 27.1 Наказу ДПАУ «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»від 01.03.2000 р. №79 заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість має бути подана (надіслана) сільськогосподарським підприємством до органу державної податкової служби згідно з додатком №6 (форма N 1-РС) не пізніше двадцяти календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи бажають перейти на застосування спеціального режиму оподаткування, та у місяці, який передує початку такого податкового періоду.
Відповідно до абз.1 п. 27.3 Наказу ДПАУ «Про затвердження положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»від 01.03.00 №79 заява має містити виключний перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства, що підпадають під дію статті 8 і Закону України «Про податок на додану вартість»та входять до переліку таких видів діяльності, визначеного та оприлюдненого Кабінетом Міністрів України.
Згідно з абз.2 п. 27.3 Наказу ДПАУ «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»від 01.03.00 №79 достовірність відомостей про види діяльності сільськогосподарського підприємства підтверджується витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який містить відомості про основні види діяльності сільськогосподарського підприємства за КВЕД та який сільськогосподарське підприємство додає до заяви.
Відповідно до п. 27.4 Наказу ДПАУ «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»від 01.03.00 №79, абз.2 п. 8 1 .10 ст. 8 1 Закону України «Про податок на додану вартість»за результатами розгляду заяви про реєстрацію за формою №1-РС орган державної податкової служби протягом 10 робочих днів видає Свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою №2-РС, у якому повинен міститися перелік видів діяльності такого сільськогосподарського підприємства.
Судом встановлено, що 19 січня 2009 року ТОВ «СНВП «Ефірмасло»подало, а ДПІ в Білогірському районі АР Крим прийняло за №167/10 заяву про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою №1-РС, що підтверджується вхідним штампом та печаткою ДПІ в Білогірському районі АР Крим на лицьовій стороні заяви.
У заяві ТОВ «СНВП «Ефірмасло»вказало перелік видів діяльності, оподаткування яких воно бажає здійснювати за спеціальним режимом, передбаченим ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість», у т.ч.: вирощування зернових та технічних культур (код КВЕД 01.11.0); надання послуг у рослинництві (код КВЕД 01.41.0); виробництво ефірних олій (код КВЕД 24.63.0).
Станом на 19.01.09 зазначені у заяві види діяльності входили до переліку видів діяльності, на які розповсюджується дія ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість».
Також, вказані види діяльності є основними видами діяльності позивача, відповідно довідки з ЄДРПОУ №05.3-06-19/47 від 18.01.07 є виробництво ефірних олій (код КВЕД 24.63.0); вирощування зернових та технічних культур (код КВЕД 01.11.0); надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (код КВЕД 01.41.0).
09 лютого 2009 року ТОВ «СНВП «Ефірмасло»отримало Свідоцтво про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ №100193171 за формою №2-РС з датою реєстрацією платника суб'єкта спеціального режиму - 01.01.09, початок дії свідоцтва-09.02.09.
Однак, у вказаному Свідоцтві №100193171 ДПІ в Білогірському районі АР Крим зазначила лише один вид діяльності з тих, які ТОВ «СНВП «Ефірмасло»вказало у заяві, а саме - вирощування зернових та технічних культур (код КВЕД 01.11.0).
Суд першої інстанції дійшов висновку про технічну помилку допущену ДПІ при видачі свідоцтва про реєстрацію, як суб'єкта спеціального режиму оподаткування, оскільки ті види діяльності, що податковий орган не зазначив у Свідоцтві, входили до переліку видів діяльності, на які розповсюджується дія ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість»і підстав не вказувати їх у Свідоцтві позивача у податкового органу не було.
Крім того, ДПІ не повідомляло позивача про наявність відмови у можливості застосування спеціального режиму.
Також, в акті перевірки податковий орган враховує операції ТОВ «СНВП «Ефірмасло»з поставки послуг у рослинництві (КВЕД 01.41.0) та з поставки ефірної олії (КВЕД-24.63.0) у складі поставок, на які розповсюджується дія Спеціального режиму до липня 2009 року.
Таким чином, спеціальний режим оподаткування, встановлений ст.8 1 Закону України «Про податок на додану вартість», з початку дії Спеціального свідоцтва (09.02.09) поширювався на наступні види сільськогосподарської діяльності ТОВ «СНВП «Ефірмасло»: вирощування зернових та технічних культур (код КВЕД 01.11.0); надання послуг у рослинництві (код КВЕД 01.41.0); виробництво ефірних олій (код КВЕД 24.63.0).
Згідно висновків судово-економічної експертизи проведеної щодо обґрунтованості висновків акту перевірки, то експертом встановлено, що вирощування зернових та технічних культур (шавлії мускатної, лаванди, пшениці озимої, ячменю ярого) ТОВ «СНВП «Ефірмасло»здійснювало з використанням наступних земельних ділянок: шавлії - поля №31, №51, №53; лаванди - поля №177, №33, №100, №179, №176, №175, №58, №174, №33, №100/2, №58, №97; ярого ячменю - поле №30; пшениці озимої - поле №51 (до жовтня 2007 року).
За період з 2003 року по 2007 року між ТОВ «СНВП «Ефірмасло»(Орендар) та фізичними особами (Орендодавцями) укладено договори оренди на земельні ділянки - поля. №31, №51, №53 (п.п.1 договорів), на яких вирощувалась шавлія мускатна.
Показники витрат ТОВ «СНВП «Ефірмасло»з вирощування шавлії узагальнені в попередніх калькуляціях вартості виробництва продукції від 31.07.09
Отримання сировини шавлії вагою 2 069030,00 кг в результаті збору врожаю відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ «СНВП «Ефірмасло»за липень 2009 року за дебетом рахунку №27 «Продукція сільськогосподарського виробництва»в кореспонденції з кредитом рахунку №23 «Виробництво».
Експертом встановлено, що ТОВ «СНВП «Ефірмасло»власними силами виростило та зібрало у липні 2009 р. врожай лаванди у кількості 385450 кг, що підтверджується даними бухгалтерського обліку ТОВ «СНВП «Ефірмасло» за липень 2009 року за дебетом рахунку №27 «Продукція сільськогосподарського виробництва» в кореспонденції з кредитом рахунку №23 «Виробництво».
Експерт за результатами проведеного дослідження дійшов висновку, що ТОВ «СНВП «Ефірмасло»власними силами виростило та зібрало у вересні 2009 року врожай саджанців лаванди у кількості 420 000,00 шт., що підтверджується актами по вирощуванню та збору саджанців лаванди та оприбуткування врожаю саджанців лаванди відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ «СНВП «Ефірмасло»за вересень 2009 року за дебетом рахунку №27 «Продукція у сільськогосподарського виробництва» в кореспонденції з кредитом рахунку №23 «Виробництво».
У серпні 2009 року ТОВ «СНВП «Ефірмасло»передало робітникам у рахунок заробітної платні солому у кількості 24 500 кг на загальну суму 2 858,33 грн. без ПДВ.
Солома була отримана ТОВ «СНВП «Ефірмасло»в результаті сортування ячменю ярого, що підтверджується даними Акту на сортування і сушіння продукції б/н за липень 2009 року у кількості 24 500 кг.
Оприбуткування соломи в результаті сортування відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ «СНВП «Ефірмасло»за липень 2009 р. за дебетом рахунку №27 «Продукція сільськогосподарського виробництва» в кореспонденції з кредитом рахунку №23 «Виробництво».
За період вересень-жовтень 2009 р. ТОВ "СНВП "Ефірмасло" реалізувало ПП "Агробудінвест"та передало Орендодавцям у рахунок орендної плати ячмінь ярий у кількості 125 636,7 кг на суму 74 310,13 грн. без ПДВ.
Оприбуткування ячменю, соломи та відходів ячменю в результаті вирощування відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за липень 2008 року, січень, липень 2009 року, лютий 2010 року за дебетом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва" в кореспонденції з кредитом рахунку №23 "Виробництво".
У вересні 2009 року та березні 2010 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло" передало Орендодавцям у рахунок орендної плати та робітникам у рахунок заробітної платні пшеницю озиму у кількості 1 308,17 кг на загальну суму 1 090,14 грн. без ПДВ.
Вказана пшениця озима була вирощена ТОВ "СНВП "Ефірмасло" на полі №51 та зібрана у липні 2006 року, що підтверджується даними Журналу вагаря за 2006 року, Реєстрами відправки зерна та іншої продукції з поля та Реєстрами прийому зерна та іншої продукції.
Оприбуткування врожаю пшениці відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за липень 2006 р. за дебетом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва" в кореспонденції з кредитом рахунку №23 "Виробництво".
У вересні 2009 року та квітні 2010 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло" передало Орендодавцям у рахунок орендної плати та робітникам у рахунок заробітної платні відходи ячменю у кількості 19 963 кг на загальну суму 8 501,13 грн. без ПДВ, ячмінь ярий було вирощено ТОВ "СНВП "Ефірмасло" на полі №30 та зібрано у липні 2008 року, липні 2009 року, що підтверджується даними Журналу вагаря за 2008 - 2009 р.р., Реєстрами відправки зерна та іншої продукції з поля, Реєстрами прийому зерна та іншої продукції.
Оприбуткування відходів ячменю в результаті сортування відображено в регістрі бухгалтерського обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за січень, липень 2009 року, лютий 2010 року за дебетом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва"в кореспонденції з кредитом рахунку №23 "Виробництво".
В результаті сортування ячменю ярого, зібраного ТОВ "СНВП "Ефірмасло"у липні 2008 року, липні 2009 року, отримало відходи ячменю у кількості 19 963 кг.
За період липень - листопад 2009 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"включило до податкових декларацій зі спеціального режиму оподаткування операції з поставки конкрету шавлії мускатної на суму 1 466 875,00 грн. без ПДВ, з яких:
- 625 000,00 грн. без врахування ПДВ по операціях отримання передплати від ТОВ "Арома-Трейд"за конкрет шавлії кількістю 3 571,426 кг.
Станом на 30.05.2011 р. за дебетом бухгалтерського рахунку №681 "Розрахунки за авансами одержаними"обліковується кредиторська заборгованість ТОВ "СНВП "Ефірмасло"перед ТОВ "Арома-Трейд"в сумі 625 000,00 грн. (без врахування ПДВ) за одержаний аванс, тобто, поставка до 30.05.2011 р. не здійснена, але аванс одержаний за товар, який дійсно виробляється ТОВ "СНВП "Ефірмасло"із власної сировини.
- 841 875,00 грн. без врахування ПДВ по операціях відвантаження конкрету шавлії кількістю 4 041,00 кг
Конкрет шавлії мускатної кількістю 4041,00 кг, який відвантажений ТОВ "СНВП "Ефірмасло"у листопаді 2009 року на суму 841 875,00 грн. без ПДВ, був вироблений ТОВ "СНВП "Ефірмасло"в липні-серпні 2009 року із рослин шавлії вагою 2289000,00 кг, що підтверджується даними Журналу обробки та відображено в регістрах бухгалтерського обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за рахунками №23 "Виробництво"та №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва".
Вказана сировина (рослини шавлії) вагою 2 289000,00 кг, отримана ТОВ "СНВП "Ефірмасло"наступним чином: самостійно вирощена та зібрана ТОВ "СНВП "Ефірмасло"в липні 2009 р. у кількості 2 069 030,00 кг (90,4% від загальної кількості), що підтверджується даними Журналу вагаря за 2009 рік та іншими документами (докладніше по епізоду 2.1.1.); придбана ТОВ "СНВП "Ефірмасло"у ПСП "Агрофірма "Зеленогорск" в липні 2009 року у кількості 219 970,00 кг (9,6% від загальної кількості), що підтверджується накладною №РН-0002116 від 28.07.09 та бухгалтерською проводкою за Дебетом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва" в кореспонденції з Кредитом рахунку №631 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками".
За липень-серпень 2009 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"виробило методом екстракції із рослин шавлії мускатної готову продукцію у вигляді конкрету шавлії мускатної у кількості 4041 кг, що підтверджується даними Журналу обробки, у т.ч.: з покупної сировини отримано конкрет шавлії мускатної у кількості 387,94 кг (9,6% від загальної кількості); з вирощеної та зібраної власними силами сировини отримано конкрет шавлії мускатної у кількості 3653,06 кг (90,4% від загальної кількості).
Екстракція конкрету шавлії мускатної була здійснена на універсальних установках "Фенікс".
Зазначені установки були внесені МПП "Фенікс"(Учасником) в статутний фонд ТОВ "СНВП "Ефірмасло"у вигляді цілісного майнового комплексу з переробки ефіроолійної сировини на суму 89 749,38 грн., що підтверджується даними Акту прийому-передачі майна до статутного фонду №2 від 16.02.01.
Установки "Фенікс"введені в експлуатацію 01.10.01 ТОВ "СНВП "Ефірмасло"на підставі Актів введення у експлуатацію основних засобів та обліковуються у регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку №10 "Основні засоби".
Експерт дійшов висновку, що в липні-серпні 2009 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"здійснило виробництво конкрету шавлії у кількості 4 041,00 кг, у т.ч.: 387,94 кг з покупної сировини (реалізаційна вартість 96 985,00 грн. з ПДВ); 3 653,06 кг з вирощеної та зібраної власними силами сировини (реалізаційна вартість 913 265,00 грн. з ПДВ).
За період жовтень 2009 року, травень 2010 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"включило до податкових декларацій зі спеціального режиму оподаткування операції з поставки ефірної олії лаванди органік на суму 966 833,33 грн. без ПДВ, з яких:
- 638 333,33 грн. без врахування ПДВ по операціях отримання передплати від ТОВ "Арома-Трейд"за олію ефірну лавандову органік кількістю 1665,225 кг
Станом на 30.05.11 за дебетом бухгалтерського рахунку №681 "Розрахунки за авансами одержаними"обліковується кредиторська заборгованість ТОВ "СНВП "Ефірмасло"перед ТОВ "Арома-Трейд"в сумі 638 333,33 грн. (без врахування ПДВ) за одержаний аванс, тобто, поставка до 30.05.11 не здійснена, але аванс одержаний за товар, який дійсно виробляється ТОВ "СНВП "Ефірмасло"із власної сировини.
- 328 500,00 грн. без врахування ПДВ по операціях відвантаження ефірної олії лаванди органік ТОВ "Арома-Трейд"кількістю 1 095,00 кг
Вказана олія лаванди вагою 1095,00 кг була вироблена ТОВ "СНВП "Ефірмасло"із сировини, що вирощена та зібрана власними силами.
Так, в липні 2009 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"здійснило збирання сировини лаванди у кількості 385 450 кг, що підтверджується даними Журналу вагаря за 2009 року.
Зібрана сировина лаванди була списана у виробництво в кількості 385 450,00 кг, що підтверджується даними Журналу переробки.
Списання сировини лаванди на виробництво відображено в бухгалтерському обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за дебетом рахунку 23 "Виробництво"в кореспонденції з кредитом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва"(в б/о списана лаванда кількістю 384730,00 кг, що є меншим від даних Журналу переробки на 720,00 кг).
За період з 02.07.09 по 14.07.09 ТОВ "СНВП "Ефірмасло"здійснило переробку сировини лаванди вагою 385450,00 кг методом парового перегону у олію-сирець лаванди загальною вагою 1128,20 кг, що підтверджується даними Журналу обробки.
Паровий перегін олії - сирцю лаванди було здійснено на установках з переробки ефіроолійних культур.
Зазначені установки були внесені МПП "Фенікс"(Учасником) в статутний фонд ТОВ "СНВП "Ефірмасло"у вигляді цілісного майнового комплексу з переробки ефіроолійної сировини на суму 89749,38 грн., що підтверджується даними Акту прийому-передачі майна до статутного фонду №2 від 16.02.01.
Установки з переробки ефіроолійних культур введені в експлуатацію 09.07.01 ТОВ "СНВП "Ефірмасло"на підставі Актів введення у експлуатацію основних засобів та обліковуються у регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунка №10 "Основні засоби".
Відповідно даних Акта про приведення ефірної олії-сирцю лаванди органік в товарний вигляд від 28.09.09 у результаті проведення вакуум-сушки олії-сирцю у кількості 1128,2 кг було отримано 1095 кг олії ефірної лаванди органік.
Отже, олія-сирець лаванди у кількості 1 095 кг є продукцією власного виробництва, що оприбуткована в бухгалтерському обліку ТОВ "СНВП "Ефірмасло"за дебетом рахунку №27 "Продукція сільськогосподарського виробництва"у кореспонденції з кредитом рахунку №23 "Виробництво"за вересень 2009 року.
За період липень 2009 року -червень 2010 року ТОВ "СНВП "Ефірмасло"надало МПП "Фенікс", робітникам у рахунок заробітної плати та Орендарям у рахунок орендної плати послуги у сфері сільського господарства на суму 185 537,12 грн. без ПДВ, що підтверджується даними Актів здачі - прийомки робіт (надання послуг).
Сільськогосподарські послуги були надані МПП "Фенікс"(за винагороду або на договірній основі та з використанням сільськогосподарської техніки разом з обслуговуючим персоналом) безпосередньо ТОВ "СНВП "Ефірмасло", що підтверджується даними Облікових листів тракториста - машиніста та подорожними листами трактору за липень 2009 року -червень 2010 року.
Сільськогосподарські послуги з оранки городів були надані робітникам у рахунок заробітної плати та Орендодавцям у рахунок виплати орендної плати за земельну ділянку безпосередньо ТОВ "СНВП "Ефірмасло", що підтверджується даними Відомості на оранку городів у рахунок заробітної плати робітникам ТОВ "СНВП "Ефірмасло"та Відомості на оранку городів у рахунок виплати орендної плати за земельну ділянку за 2009 року.
На підставі документів бухгалтерського обліку експерт дійшов висновку, що товари (послуги) вартістю 2 172 380,19 грн. за період липень 2009 року -червень 2010 року : в сумі 2091559,37 грн. без ПДВ відповідають поняттю сільськогосподарських товарів (послуг), тобто, є такими що власними силами: вирощені та зібрані (пшениця, ячмінь, саджанці лаванди, солома); вирощені, зібрані та перероблені (олія лаванди, конкрет шавлії); надані (послуги); в сумі 80820,82 грн. без ПДВ (конкрет шавлії) не відповідають поняттю сільськогосподарського товару, яке визначено п.81.7. ст.81 Закону України "Про податок на додану вартість"у зв'язку з тим, що вироблені із покупної сировини.
Питома вага товарів (послуг), що відповідають поняттю сільськогосподарських, тобто, є такими, що вирощені, зібрані, перероблені чи надані (послуги) безпосередньо ТОВ "СНВП "Ефірмасло", сукупно за дванадцять місяців, що передують липню 2009 року - червню 2010 року, завжди є більшою 75,0% у загальній вартості поставлених товарів.
Щодо висновків ДПІ про неможливість ТОВ "СНВП "Ефірмасло"в липні 2009 року застосувати Спеціальний режим оподаткування ПДВ до операцій з поставки ефірних олій власного виробництва, то відповідно до п. 8 1 .6 Закону України "Про податок на додану вартість"сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Норми п.8 1 .15.2 ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачають, що діяльністю у сфері сільського господарства є виробництво продукції рослинництва, а саме рослинних культур, а також вирощення фруктів та овочів, квітів та декоративних рослин (у відкритих або закритих ґрунтах), грибів, насіння, прянощів, саджанців та водоростей, а також їх обробка, переробка та/або консервація.
Відповідно до п.п.8 1 .15.6. п.8 1 .15. ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість"обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільського та лісового господарства і рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови, якщо така продукція вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку.
Отже, норми п.8 1 .15. ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість" однозначно свідчать про те, що будь-яка діяльність з обробки та переробки продукції рослинництва є діяльністю у сфері сільського господарства за умови, що така продукція вирощується безпосередньо платником податку.
Будь-які інші обмеження в пункті 8 1 .15. ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість"відсутні.
Вид діяльності ТОВ "СНВП "Ефірмасло"по "виробництву ефірних олій"(обробці, переробці ефіроолійних рослин) повністю відповідає п.8 1 .15. ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість".
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.09 № 23 затверджено перелік видів діяльності, на які поширюються норми ст. 81 Закону України "Про податок на додану вартість", включено вирощування зернових та технічних культур, у т.ч. вирощування ефіроолійних культур; надання послуг у рослинництві; облаштування ландшафту.
В Переліку видів діяльності, на які поширюються норми ст. 8 1 Закону України "Про податок на додану вартість", затвердженого постановою кабінету міністрів України від 21.01.09 № 23, зроблено примітку стосовно того, що у цьому переліку обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності у сфері сільського господарства, та обробка чи переробка та/або консервація продукції, одержаної в результаті діяльності у сфері сільського (в частині тваринництва) та лісового господарства, рибальства і рибництва, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства.
Вказаний перелік був чинний до 03.07.09.
Постановою Кабінету міністрів України № 648 від 01.07.09 "Про внесення змін до переліку видів діяльності, на які поширюються норми статті 81 Закону України "Про податок на додану вартість", яка набрала чинності з 03.07.09 (з моменту її офіційного опублікування) внесено зміни до Постанови Кабінету міністрів України від 21.01.09 №23 "Про затвердження переліку видів діяльності, на які поширюються норми статті 8 1 Закону України "Про податок на додану вартість" шляхом обмеження вже існуючого переліку видів діяльності, на які поширюється ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість".
Такими чином, оскільки Кабінет Міністрів України не виключив вирощування ефіроолійних культур з Переліку видів діяльності, на які поширюються норми статті 8 1 Закону України "Про податок на додану вартість"(в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 648 від 01.07.09), то і діяльність з обробки та переробки ефіроолійних культур є сільськогосподарською та підпадає під статтю 81 Закону України "Про податок на додану вартість".
Стосовно висновків податкового органу про невідповідність позивача умовам Спеціального режиму оподаткування ПДВ з серпня 2009 року та неможливості його застосувати за період з серпня 2009 року по червень 2010 року. то проведеною по справі експертизою встановлено, що ефірна олія самостійно виробляється позивачем із ефіроолійних рослин, що самостійно вирощуються ТОВ "СНВП "Ефірмасло", а оскільки ефірна олія у повній мірі відповідає поняттю сільськогосподарського товару, що наведено у п.8 1 .7. ст.8 1 Закону України "Про податок на додану вартість", і підлягає врахуванню при розрахунку питомої ваги поставлених сільськогосподарських товарів (послуг) у загальній вартості поставлених товарів (послуг) за період з серпня 2009 року по червень 2010 року.
З урахуванням операцій з поставки ефірної олії питома вага поставлених сільськогосподарських товарів (послуг) у загальній вартості товарів (послуг), поставлених ТОВ "СНВП "Ефірмасло", сукупно за дванадцять місяців попередніх липню 2009 року -червню 2010 року становить більше 75%, отже, ТОВ "СНВП "Ефірмасло" обґрунтовано здійснювало оподаткування операцій з поставки сільськогосподарських товарів (послуг) за спеціальним режимом в липні 2009 року -червні 2010 року.
З висновку експертизи вбачається, що податковий кредит в сумі 17 050,00 грн. за операцією придбання сировини шавлії був нарахований ТОВ "СНВП "Ефірмасло"в листопаді 2008 року на підставі податкової накладної №311 від 19.11.08, що виписана постачальником (ПСП "Агрофірма "Зеленогорськ") по факту оплати авансу в сумі 102 300,00 грн. з ПДВ (виписка банку від 19.11.08 ).
Судом встановлено, що вказаний податковий кредит був необґрунтовано включений ТОВ "СНВП "Ефірмасло"до скороченої податкової декларації за спеціальним режимом оподаткування за листопад 2008 року та повинен бути перенесений до загальної податкової декларацією за листопад 2008 року в сумі 17 050,00 грн., в результаті вказаних порушень ТОВ "СНВП "Ефірмасло"занижений податковий кредит з ПДВ за листопад 2008 року на 17 050,00 грн. та занижені податкові зобов'язання з ПДВ за листопад 2009 року на 16164,18 грн., заниження податкового кредиту за листопад 2008 року на 17 050,00 грн. призвело до переплати ПДВ за період листопад 2008 року -жовтень 2009 року в сумі 7024,00 грн., заниження податкових зобов'язань за листопад 2009 року на 16 164,18 грн. призвело до недоплати за листопад 2009 року в сумі 6 138,00 грн.
Однак, донарахування податкових зобов'язань з ПДВ за вказаними порушенням відсутнє, так як переплата перевищує недоплату на 886,00 грн. (7024,00-6138,00).
Податковий орган дійшов висновку, що з липня 2009 року (03.07.09 ) після внесення постановою кабінету Міністрів України від 01.07.09 №648 змін до переліку видів діяльності, на які поширюються норми статті 8 1 Закону України "Про податок на додану вартість", ТОВ "СНВП "Ефірмасло" не мало права оподатковувати за спеціальним режимом операції з поставки ефірних олій, мав право лише на оподаткування за спеціальним режимом операції з вирощування ефіроолійних культур та надання послуг у рослинництві; облаштування ландшафту.
Але, на думку судової колегії суд правомірно зробив висновок, що податковий орган, здійснюючи податковий контроль щодо використання позивачем податкової пільги, встановивши неправомірність включення позивачем до податкової декларації за Спеціальним режимом операції з поставки ефірних олій, мав, керуючись п.п.17.1.6 1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) згідно з правами, визначеними у п. п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"щодо звернення до суду, звернутись з позовом про стягнення з платника податків сум, що не сплачені ним до бюджету внаслідок застосування податкової пільги не за призначенням, а не приймати податкове повідомлення -рішення з цього приводу.
Також, оскільки базою для нарахування штрафних санкцій за п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) є сума недоплати (заниження суми податкового зобов'язання), визначена податковим органом, а судом встановлено необґрунтованість визначення податковим органом позивачеві суми податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 199040,00 гривень за основним платежем, відповідно, безпідставним є і нарахування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 176 922,00 грн.
Щодо обґрунтованості штрафних санкцій в сумі 398080,00 грн., що нараховані за п.п.17.1.6 1 п.17.1. ст.17. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на час виникнення спірних правовідносин), то підставою для нарахування штрафних санкцій є сума донарахованого податкового зобов'язання зі сплати до бюджету ПДВ у розмірі 199040,00 грн., що виникла за період з липня 2009 року по листопад 2009 року, а застосовуватись п.п.17.1.6 1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) повинен за податкові правопорушення, які скоєні після 01.01.10, то є правомірними висновки суду, що податковий орган необґрунтовано застосував штрафні санкції, введені в дію з 01.01.10, до податкових правовідносин, які виникли в 2009 році.
Виходячи з вищенаведеного суд першої інстанції прийшов до обґрунтованих висновків про наявність підстав для задоволення вимог.
Враховуючи обставини справи постанова суду першої інстанції прийнята з додержанням норм процесуального та матеріального права, підстав для скасування і ухвалення нового рішення не вбачається.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційна скарга без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
З урахуванням викладеного, судом першої інстанції винесене законне і обґрунтоване рішення, постановлене з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.07.12 у справі № 2а-15299/10/1/0170 - залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.07.12 у справі № 2а-15299/10/1/0170- залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 8 жовтня 2012 року.
Головуючий суддя підпис Н.П.Горошко
Судді підпис Т.Р.Лядова
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Н.П.Горошко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2012 |
Оприлюднено | 30.10.2012 |
Номер документу | 26812726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні