ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2012 р. № 2а-6893/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Мричко Н.І.
за участю секретаря судового засідання Чернявської О.Д.
представника позивача Рісної Ю.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Альте»про застосування адміністративного арешту у вигляді арешту коштів на рахунку платника податків, -
встановив :
Державна податкова інспекція у Личаківському районі м. Львова звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Альте», в якому просить застосувати арешт коштів на рахунках Приватного підприємства «Альте».
В обґрунтування позовних вимог покликається на наступне. Відповідно до наказу ДПІ у Личаківському районі м. Львова від 10.06.2011 року № 523 на ПП «Альте»повинна бути проведена позапланова виїзна перевірка. На виконання вказаного вище наказу інспекцією виписано направлення на перевірку від 10.06.2011 року № 514, № 515 та № 516. Однак, посадовими особами Приватного підприємства «Альте»відмовлено у допуску посадових осіб ДПІ у Личаківському районі м. Львова до проведення перевірки, про що складено відповідний Акт. Вказує на те, що відповідач в порушення ст. 94 Податкового кодексу України відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення, тому просить застосувати арешт коштів на відкритих рахунках ПП «Альте».
В судове засідання представник позивача не з'явився.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. Вказав на те, що 03.04.2012 року Господарським судом Львівської області винесено постанову про визнання ПП «Альте»банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Зважаючи на викладене вважає, що у зв'язку із відкриттям ліквідаційної процедури ПП «Альте»в межах провадження у справі про банкрутство на даний час є неможливим застосування арешту коштів на рахунках ПП «Альте».
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити з огляду на наступне.
19.03.2010 року ПП «Альте»зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради як юридична особа.
Відповідач - ПП «Альте» 22.03.2010 року узятий на облік як платник податків за № 8523, що підтверджується довідкою № 233 від 14.06.2011 року.
10.06.2011 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова винесений наказ № 523 «Про проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Альте»».
На виконання вказаного вище наказу, 10.06.2011 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова виписані направлення на перевірку № 514, 515 та № 516.
Однак, посадова особа ПП «Альте»Хмелюк Л.А. відмовилась від отримання копій наказу та направлень на перевірку, а також від проведення документальної перевірки, про що складені Акти не допуску до перевірки № 180/23-2 від 10.06.2011 року.
10.06.2011 року посадовими особами ДПІ у Личаківському районі м. Львова складений Акт № 181/23-2 щодо неможливості проведення перевірки.
15.06.2011 року заступником начальника ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийнято Рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків ПП «Альте».
Поняття, підстави та порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків визначені статтею 94 Податкового кодексу .
Відповідно до пункту 94.1. статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків (далі -арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків згідно підпункту 94.6.2. пункту 94.6. цієї статті здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Права органів державної податкової служби закріплені статтею 20 Податкового кодексу, згідно підпункту 20.1.17 пункту 20.1 якої вони мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
При вирішенні даного спору по суті суд виходив з наступного.
Як вбачається із Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців 03.04.2012 року внесений запис про визнання ПП «Альте»банкрутом згідно постанови Господарського суду Львівської області.
03.04.2012 року Господарським судом Львівської області прийнята постанова у справі № 5015/7137/11), згідно якої визнано ПП «Альте»банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Пунктом третім резолютивної частини вказаної вище постанови зазначено, що накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
19.06.2012 року згідно з ухвалою Львівського апеляційного господарського суду (справа № 5015/7137/11) апеляційне провадження у справі № 5015/7137/11 на постанову господарського суду Львівської області від 03.04.2012 року порушене за апеляційною скаргою ДПІ у Личаківському районі . Львова -припинено. Згідно мотивувальної частини ухвали вбачається, що судова колегія дійшла висновку, що ДПІ у Личаківському районі м. Львова правом апеляційного о скарження постанови від 03.04.2012 року не наділена, а відтак апеляційне провадження підлягає припиненню як помилково порушене.
Слід звертати увагу, що нормою статті 85 ГПК України встановлений порядок набрання рішенням господарського суду законної сили. Спеціальний порядок набуття та постанови про визнання боржника банкрутом у законну силу чинним процесуальним законодавством не встановлений. У зв'язку з цим такі судові рішення набирають законної сили з моменту їх прийняття. Тому, постанова господарського суду Львівської області про визнання ПП «Альте»банкрутом набрала законної сили з моменту її прийняття, тобто з 03.04.2012 року.
Згідно до ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: підприємницька діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому цим розділом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом.
Позивач надав докази того, що 03.04.2012 року господарським судом Львівської області порушено провадження у справі про банкрутство ПП «Альте»та відкрито ліквідаційну комісію, а відтак, станом на день прийняття рішення у даній справі, в силу положень ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є таким, що не підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат згідно ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 01 жовтня 2012 року.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2012 |
Оприлюднено | 07.11.2012 |
Номер документу | 27011774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні