Постанова
від 17.10.2012 по справі 2а-1795/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.10.12 місто Севастополь Справа №2а-1795/12/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорчук О.В.;

секретар судового засідання -Олійник С.О.,

за участю представників:

позивача -Смирнова Наталя Романівна, довіреність б/н від 11.01.2011,

відповідача -Никольська Ксенія Борисівна, довіреність № 177/10-026 від 22.05.2012,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер»до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнівер»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 29.08.2012, просить визнати протиправними та скасувати: податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 000491503 від 27.03.2012 про визначення грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3746,16 грн., з яких за основним платежем -2808,86 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -937,30 грн.; податкове повідомлення-рішення № 0001111500 від 01.06.2012 про визначення грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3278,01 грн., з яких за основним платежем -2808,86 грн., за штрафними санкціями -469,13 грн.; податкову вимогу № 47/2 від 03.08.2012 про сплату податкового боргу у розмірі 3234,84 грн.

Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем вимог Закону України «Про оренду землі», Податкового кодексу України, Конституції України, що виразилося у порушенні підстав та порядку проведення перевірки та необґрунтованому визначенні грошового зобов'язання з орендної плати за землю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 15.08.2012 відкрито провадження у справі. Іншою ухвалою суду від 15.08.2012 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Під час судового розгляду представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, наполягав на задоволенні позову.

Представник відповідача позов не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях та додаткових письмових поясненнях.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 12.03.2012 Державною податковою інспекцією у Балаклавському районі міста Севастополя на підставі статті 79 Податкового кодексу України проведено документальну невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер»з питання повноти нарахування і сплати до бюджету орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної форми власності за квітень-грудень 2011 року, про що складено акт № 20/193/1503/32747791 від 12.03.2012.

Під час вказаної перевірки встановлено порушення позивачем статей 274, 289 Податкового кодексу України, статті 21 Закону України «Про оренду землі», що призвело до заниження розміру орендної плати за земельну ділянку за квітень-грудень 2011 року у сумі 2080,86 грн.

На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.03.2012 № 0004911503 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Юнівер»грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3746,16 грн., з яких: за основним платежем -2808,86 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -937,30 грн.

Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач 05.04.2012 звернувся зі скаргою до Державної податкової служби у місті Севастополі.

Рішенням Державної податкової служби у місті Севастополі від 01.06.2012 1239/10/10-225 скаргу задоволено частково, податкове повідомлення-рішення № 0004911503 від 27.03.2012 скасовано в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 468,15 грн., в інший частині рішення залишено без змін.

На підставі вказаного рішення 01.06.2012 Державною податковою інспекцією у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001111500 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Юнівер»грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3278,01 грн., з яких: за основним платежем -2808,86 грн., за штрафними (фінансовими) санкціям - 469,15 грн.

Не погодившись з рішенням Державної податкової служби у місті Севастополі від 01.06.2012 та податковим повідомлення-рішенням № 0001111500 від 01.06.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнівер»11.06.2012 та 19.06.2012 звернулось зі скаргами до Державної податкової служби України.

Рішенням Державної податкової служби від 06.07.2012 № 12253/6/10-2215 за результатами розгляду повторних скарг податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 0004911503 від 27.03.2012 (з урахуванням рішення Державної податкової служби України у місті Севастополі від 01.06.2012 № 1239/10/10-225) та податкове повідомлення-рішення № 0001111500 від 01.06.2012 залишено без змін.

Судом встановлено, що 12.05.2005 між Севастопольською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Юнівер»укладено договір оренди земельної ділянки, яка розташована за адресою: місто Севастополь, вул.Каліча, 13, для реконструкції існуючої будівлі у готельний комплекс з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та громадської забудови. Договір укладено строком на 25 років. Визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки на період будівництва та на наступний період. Також встановлено розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою у розмірі 1,5% від грошової оцінки.

Згідно з частиною 1 статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

20.01.2011 Товариством з обмеженою відповідальністю «Юнівер»до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя надано податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011, згідно з якою загальна річна сума грошового зобов'язання з орендної плати за землі склала 9222,31 грн., щомісячний платіж за період з січня по листопад складає 768,53 грн., у грудні -768,48 грн.

Частиною 1 статті 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV цього Кодексу.

Об'єктами оподаткування згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 цього Кодексу є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Статтею 274 Податкового кодексу України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 286.2 статті 286 цього Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до статті 289 цього Кодексу для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Згідно зі статтею 21 Закону України «Про оренду землі»орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Як зазначено в пункті 3 акту перевірки Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя № 20/193/1503/32747791 від 12.03.2012 Головним управлінням Держкомзему у місті Севастополі була перерахована грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 0,063 га, яка складає 432248,00 грн. (відповідно до постанови Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011 у справі № 2а-2598/09/2770).

Сума орендної плати за землю на 2011 рік обчислена платником податку самостійно за нормативно-грошовою оцінкою землі, виданої Управлінням земельних ресурсів 24.03.2005 на період будівництва із застосуванням 1,5% від грошової оцінки земельної ділянки, не дивлячись на те, що з 2006 року рішенням Севастопольської міської ради № 4046 від 19.10.2005 «Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста»в адміністративних межах міста Севастополя введена нова нормативна грошова оцінка землі.

Згідно з даними Головного управління Держкомзему у місті Севастополі від 10.02.2012 № 8-2.1-1/948 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, переданої у користування позивача, з урахуванням коефіцієнта функціонального використання, складає станом на 01.01.2011 - 432248,00 грн.

Разом з тим, відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

У судовому засіданні встановлено, що сторони договору не вносили будь-яких змін до договору, у тому числі щодо зміни грошової оцінки земельної ділянки.

Також слід зазначити, що Севастопольський апеляційний адміністративний суд під час прийняття постанови 29.03.2011 у справі № 2а-2598/09/2770 не приймав рішення про перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки по вул.Каліча, 13 в місті Севастополі. Більш того, суд відмовив у задоволенні позовних вимог про зобов'язання Головного управління Держкомзему в місті Севастополі здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки вказані дії не відносяться до повноважень даного органу.

Крім цього, згідно зі статтею 13 Закону України «Про оцінку земель»нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 15 цього Закону встановлено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Згідно з частинами 1, 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель»за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 23 цього Закону технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

З аналізу вказаних законодавчих норм суд робить висновок про неправомірне використання відповідачем під час визначення позивачу грошового зобов'язання з орендної плати за землі неналежного документу, а саме -листа Головного управління Держкомзему у місті Севастополі № 8-2.1-1/948 від 10.02.2012, яким податковому органу повідомлено про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2011.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, про протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, у зв'язку з чим вони підлягають скасуванню.

Разом з тим, суд задовольняє позов в цій частині частково, оскільки податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 0004911503 від 27.03.2012 скасовано рішенням Державної податкової служби у місті Севастополі № 1239/10/10-225 від 01.06.2012 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 468,15 грн.

Таким чином, оскільки податкове зобов'язання позивача не є узгодженим до набрання рішенням суду законної сили, суд визнає протиправним та скасовує податкову вимогу Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 47/2 від 03.08.2012 про сплату податкового боргу у розмірі 3234,84 грн.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 0004911503 від 27.03.2012 в частині визначення грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер»з орендної плати з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 2808,86 грн., за штрафними санкціями -у розмірі 469,15 грн.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 0001111500 від 01.06.2012 про визначення грошового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер»з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3278,01 грн.

4. Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Державної податкової інспекції в Балаклавському районі міста Севастополя Державної податкової служби № 47/2 від 03.08.2012 про сплату Товариством з обмеженою відповідальністю «Юнівер»податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3234,84 грн.

5. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

6. Зобов'язати Головне управління державної казначейської служби в місті Севастополі повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Юнівер»(99014, місто Севастополь, вул.Правди, 10, код 32747791) з Державного бюджету України витрати по сплаті судового збору у розмірі 107,30 грн. (сто сім гривень тридцять копійок).

Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя копіяО.В. Прохорчук Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 22 жовтня 2012 року.

З оригіналом згідно.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Прохорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення17.10.2012
Оприлюднено08.11.2012
Номер документу27013505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1795/12/2770

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 17.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні