cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-1795/12/2770
14.03.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дадінської Т.В.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Дугаренко О.В.
секретар судового засідання Самбурська Т.В.
за участю сторін:
представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнівер"- Смирнова Натялья Романівна, довіреність № б/н від 15.01.2013
представник відповідача - Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби- Ксенз Олексій Миколайович, довіреність № 1873/9/10-0 від 14.09.2012
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Прохорчук О.В. ) від 17.10.12 по справі № 2а-1795/12/2770
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнівер" (вул. Правди, 10, м. Севастополь, 99014)
до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби (вул. 7-го Листопада, буд. 3, м. Севастополь, 99042)
про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 17 жовтня 2012 року у справі № 2а-1795/12/2770 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер» до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги було задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в Балаклавському районі м. Севастополя ДПС № 0004911503 від 27.03.2012 року в частині визначення грошового зобов'язання ТОВ «Юнівер» з орендної плати з юридичних осіб за основним платежем у розмірі 2808,86 грн., за штрафними санкціями у розмірі 469,15 грн.; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в Балаклавському районі м. Севастополя ДПС № 0001111500 від 01.06.2012 року про визначення грошового зобов'язання ТОВ «Юнівер» з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3278,01 грн.; визнано протиправним та скасовано податкову вимогу ДПІ в Балаклавському районі м. Севастополя ДПС № 47/2 від 03.08.2012 року про сплату ТОВ «Юнівер» податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3234,84 грн. У задоволенні решти позовних вимог позивачу було відмовлено. Судом також вирішено питання щодо розподілу судових витрат по справі.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 21 серпня 2012 року, прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову позивачу відмовити у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст. 9, 274, 289 Податкового кодексу України, ст. 21 Закону України «Про оренду землі», ст.ст. 69, 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
У судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, вважав, що судове рішення суду першої інстанції відповідає вимогам закону та ухвалено при повному з'ясуванні обставин справи, що мають значення для справи. Представник позивача просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги та залишити судове рішення суду першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом м. Севастополя норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини у справі виникли у зв'язку із збільшенням позивачу суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю у розмірі 2808,86 грн. - за основним платежем та 937,3 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями та у розмірі 2808,86 грн. - за основним платежем та у розмірі 469,15 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями, про що відповідачем було прийнято податкові повідомлення-рішення від 27.03.2012 року за № 0004911503 та від 01 01.06.2012 року за № 0001111500 відповідно. Податковою вимогою від 03.08.2012 року за № 47/2 відповідач повідомив позивача про наявність у нього станом на 03 серпня 2012 року суми податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням у сумі 3234,84 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб.
Вказані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на підставі висновків акту «Про результати невиїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Юнівер», ЄДРПОУ 32747791, з питання повноти нарахування і сплати до бюджету орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної форми власності за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2011р.» від 12.03.3012 року за № 20/193/1503/32747791 про заниження позивачем орендної плати за землю за квітень - грудень 2011 року на суму 2808,86 грн.
У акті перевірки зазначено, що ТОВ «Юнівер» до ДПІ була надана податкова декларація з орендної плати за землю за 2011 рік на загальну суму 9222,31 грн. Сума орендної плати обчислена Товариством на 2011 рік самостійно за нормативною грошовою оцінкою землі, виданої Управлінням земельних ресурсів 24.03.2005 року на період будівництва із застосуванням півтора відсотків від грошової оцінки земельної ділянки (згідно п. 4.1 договору оренди), не дивлячись на те, що з 2006 року рішенням Севастопольської міської Ради ХХІУ скликання № 4046 від 19.10.2005 року «Про введення в дію нормативної грошової оцінки земель Севастополя в адміністративних межах міста» в адміністративних межах міста Севастополя введена нова нормативна грошова оцінка землі.
З ату перевірки вбачається, що підставою для збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю сталися дані Головного управління Держкомзему у м. Севастополі, що викладені у листі від 10.02.2012 року за вих. .№ 8-2.1-1/948 із зазначенням розміру коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки.
Так, листом від 10.02.2012 року за № 8-2.1-1/948 (а.с. 47) Головне управління Держкомзему у м. Севастополі повідомило податкову інспекцію про те, що достовірною є нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що передана у оренду ТОВ «Юнівер», що вказана у листі ГУ Держкомзему № 8-2.1.1/11625 від 16.11.2011 року, яка станом на 01.01.2011 року складає 432248 грн. (у відповідності із постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011 року по справі № 2а-2598/09/2770).
У листі від 16.11.11 року № 8-2.11.1/11625 ГУ Держкомзему у м. Севастополі повідомило податкову інспекцію про те, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 630 кв.м., що розташована по вул. Каліча, 13 та передана рішенням Севастопольської міської Ради від 02.03.3005 року № 2809 у оренду ТОВ «Юнівер» для реконструкції будівлі у готельному комплексі та його обслуговування станом на 01.01.2011 року складає 432248 грн. з урахуванням коефіцієнту функціонального призначення «для земель комерційного призначення» та уточненим коефіцієнтом км.2, який для 97-ї економіко-планувальної зони складає 1,58 (а.с. 48).
З наявних у матеріалах справи Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (а.с. 24) та відомостей із договору оренди землі (а.с. 25) вбачається, що розмір річної суми орендної плати за землю 9222,31 грн. визначений позивачем виходячи із суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки 236830,00 грн., що відповідає сумі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що вказана у Договорі оренди земельної ділянки від 12.05.2005 року (а.с. 18-22). Щомісячний розмір суми орендної плати визначений позивачем у розмірі 768,53 грн., в той час як на думку податкової інспекції щомісячний розмір суми орендної плати за землю повинен складати 1080,62 грн. Тобто саме розбіжності у сумі нормативної грошової оцінки земельної ділянки сталися підставою для збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю, оскільки за даними позивача така сума дорівнює 236830,00 грн., а за даними податкової інспекції - 432248 грн.
Відповідно до пунктів 286.1., 286.2 статті 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
не може бути меншою: зокрема для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; та не може перевищувати: для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Згідно до статті 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Таким чином, відповідно із вищевказаними положеннями Податкового кодексу України та Закону України «Про оцінку земель» відповідним документом щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ «Юнівер» повинен бути Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а ні лист ГУ Держкомзему у м. Севастополі від 10.02.2012 року за № 8-2.1-1/948, як то указано у акті перевірки відповідача. Відповідний Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі ТОВ «Юнівер» не наданий а ні під час розгляду справи у суді першої інстанції а ні під час апеляційного розгляду справи.
Крім того, відповідно до пункту 4.7 Договору оренди земельної ділянки від 12.05.2005 року по вул. Каліча, 13 у м. Севастополі розмір орендної плати переглядається у разі збільшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, але в матеріалах справи відсутні докази того, що позивачу доводилася нова нормативна грошова оцінка земельної ділянки та її збільшення сталося підставою для перегляду сторонами по договору розміру орендної плати за землю.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до статті 13 Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно до статті 15 Закону істотними умовами договору оренди землі є, зокрема: орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до статті 21 Закону орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Відповідно до статті 30 Закону зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивач у період з квітня по грудень 2011 року не здійснює користування земельною ділянкою, що розташована у м. Севастополі по вул. Каліча, 13, тому що згідно нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу від 17.12.2010 року нерухоме майно - будівлю готельного комплексу з баром та рестораном літ. А, прибудовою літ. А, що знаходиться за адресою м. Севастополь, вул. Каліча, 13 було продано позивачем ТОВ «Латоніка» код ЄДРПОУ 37335076, майно передано ТОВ «Латоніка» згідно акту прийому-передання від 17.12.2010 року, а нотаріально посвідченою заявою від 18.01.2011 року позивач повідомив Севастопольську міську Раду про добровільну відмову від користування земельною ділянкою площею 0,0630 га, кадастровий номер № 8536300000:01:008:0061 у зв'язку із продажем будівлі готельного комплексу ТОВ «Латоніка» (а.с. 81-84).
Саме земельна ділянка площею 0,063 га по вул. Каліча, 13 у м. Севастополі була отримана позивачем для реконструкції будівлі у готельному комплексі.
Оскільки податкова вимога № 47/2 від 03.08.2012 року направлена відповідачем на підставі неправомірних податкових повідомлень-рішень, то така податкова вимога також підлягає визнанню протиправною та скасуванню.
При таких обставинах справи у судової колегії відсутні правові підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 17.10.12 по справі № 2а-1795/12/2770 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 19 березня 2013 р.
Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис О.В.Дугаренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.В. Дадінська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2013 |
Оприлюднено | 26.03.2013 |
Номер документу | 30143130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні