Постанова
від 29.10.2012 по справі 2а/0570/13362/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0570/13362/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Зеленова А.С.

при секретарі Афанасьєві Д.Б.

за участю:

представника позивача Кінаша В.М.,

представника відповідача Мамєєвої Ж.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Донецької області, третя особа без самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача - Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 16647,59грн.,

В С Т А Н О В И В:

Торезька об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Донецької області, третя особа без самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача - Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 16647,59грн./а.с.2-7/.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що станом на 20.09.2012 року у Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради є заборгованість перед бюджетом зі сплати податкового боргу у сумі 16647,59грн. Інспекцією було вжито ряд заходів по погашенню даного боргу, проте очікуваного результату вони не дали.

У зв'язку із чим податковий орган відповідно до приписів статті 96 Податкового кодексу України звернувся до суду із позовом про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, у управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Просив суд звернути стягнення податкового боргу Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради (ЄДРПОУ 04011696) у розмірі 16 647,59грн. (шістнадцять тисяч шістсот сорок сім)грн. 59коп. на кошти органу місцевого самоврядування - Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Донецької області (ЄДРПОУ 04053016) /а.с.2-7/.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні, викладеним в позовній заяві, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти позову посилаючись на те, що виконавчий комітет Сніжнянської міської ради не є належним відповідачем, оскільки не був засновником Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради. Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради є окремою юридичною особою, не знаходиться у підпорядкуванні виконкому міської ради. Крім того, виконком Сніжнянської міської ради не є органом, до сфери управління кого відноситься Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради.

Просив суд у задоволенні позову відмовити /а.с.49-51,76-77/.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився , про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином /а.с.85/, заяв про відкладення розгляду справи суду не надавав.

Відповідно до приписів ч.2 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу без участі представника третьої особи.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в України», завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Згідно п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Виконавчий комітет Сніжнянської міської ради зареєстровано в якості юридичної особи 21.05.1997 року , що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №292374 /а.с.31/.

Статтею 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №292333 Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради зареєстровано 20.03.1965 року Виконавчим комітетом Сніжнянської міської ради Донецької області за адресою : вул. Леніна, 39 м. Сніжне, Донецька область, 86500 /а.с.18/.

Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради перебуває на податковому обліку у Торезькій об'єднаній податковій інспекції Донецької області Державної податкової служби.

Відповідно до Положення про Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради, затвердженого 09 січня 1997 року Управлінням капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації, в своїй діяльності Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради підзвітний управлінню капітального будівництва ОДА. Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в банках , печатку/а.с.21-22/.

12 січня 2011 року податковим органом на адресу Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради направлялася податкова вимога №1/1 від 12.01.2011 про сплату суми боргу у добровільному порядку/а.с.23/.

14 березня 2011 року ДПІ у м. Сніжному (правонаступник якої є Торезька ОДПІ Донецької області ДПС) прийнято рішення про опис майна Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради та відповідно до приписів ст.89 Податкового кодексу України розповсюджено податкову заставу /а.с.24/.

Відповідно до довідки Торезької ОДПІ Донецької області ДПС та витягів з особового рахунку платника податків станом на 18.10.2012 року Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради має податковий борг у розмірі 16646,68( шістнадцять тисяч шістсот сорок шість)грн.68коп./а.с.58-68,69/.

Наявність даної суми податкового боргу відповідачем не заперечується.

Податковим органом було вжито заходів щодо стягнення коштів з рахунків платника податків Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради, однак платіжні вимоги повертались банківськими установами без виконання, у зв'язку із відсутністю коштів на рахунках/а.с.28-30/.

Відповідно до довідок: БТІ у м. Сніжне , ВРЄР м. Тореза при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради за Відділом капітального будівництва Сніжнянської міської ради не значиться нерухоме майно, автомобільний транспорт та земельні ділянки /а.с.25,26,27/.

У зв'язку із відсутністю майна у Відділу капітального будівництва Сніжнянської міської ради Торезька ОДПІ до суду із позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок платника податків, що перебуває у податковій заставі не зверталась.

Відповідно до положень ст.96 ПК України Торезька ОДПІ неодноразово зверталась до міського голови Дороніна О.О. з питанням щодо виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу /а.с.35,36,37,38/.

Листом від 12 березня 2011 року Мніжнянська міська рада повідомила податковий орган про можливість розгляду даного питання на найближчій сесії міської ради /а.с.89/.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пункт 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України (ПК України) визначає податковий борг як суму грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пункт 96.1 статті 96 Податкового кодексу України передбачає, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

- виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

- затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

- ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

- прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно пункту 96.3 ст.96 ПК України відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Згідно ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу та міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України (п. 1 ч. 1 ст. 9 КАС України).

Відповідно до Конституції України органи державної влади - це складові частини державного апарату, які наділені державновладними повноваженнями. Вони здійснюють певні функції і завдання в межах своєї компетенції. Державними органами - є органи державної влади; органи державного управління; суди; прокуратура. Зокрема до органів державної влади треба віднести міністерства, державні комітети (державні служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом, які можуть мати свої територіальні органи, що утворюються, реорганізовуються і ліквідуються в порядку, встановленому законодавством. Також необхідно віднести місцеві державні адміністрації, які здійснюють виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Згідно ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ст. 11 Закону).

Виходячи з вищевикладеного виконавчий комітет Сніжнянської міської ради не є державним органом, а є органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади міста.

Крім того, із спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 19.10.2012 року №14928195 станом на 19.10.2012 року не вбачається, що Відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради або його майно входить до сфери управління виконавчого комітету Сніжнянської міської ради /а.с.53-55/.

Разом з тим, чинне законодавство (п. 96.3 ПКУ) передбачає право на звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно, а не на кошти органу місцевого самоврядування, яким є виконавчий комітет Сніжнянської міської ради, у зв'язку з чим звернення стягнення боргу на кошти виконкому Сніжнянської міської ради суд вважає необґрунтованим. Суд не має повноважень тлумачити законодавчу норму таким чином, як бажає позивач, тобто, шляхом віднесення до поняття "державного органу" відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Торезькою ОДПІ Донецької області ДПС не надано суду доказів в обґрунтування вимоги на право звернення стягнення податкового боргу саме з виконавчого комітету Сніжнянської міської ради на підставі ст. 96 ПКУ.

Враховуючи наведене суд відмовляє у задоволенні даного позову.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Донецької області, третя особа без самостій1них вимог на предмет позову на стороні відповідача - відділ капітального будівництва Сніжнянської міської ради про стягнення податкового боргу у сумі 16647,59грн. - відмовити.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 29 жовтня 2012 року в присутності представників сторін.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 02 листопада 2012 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Зеленов А. С.

Дата ухвалення рішення29.10.2012
Оприлюднено05.11.2012
Номер документу27198546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13362/2012

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 29.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

Ухвала від 05.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні