cpg1251
Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/7663/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: Бояринова В.М. (довіреність від 20.03.2012 № 230/100),
відповідача: Жарікової Т.В. (розпорядження від 04.03.2011 № 54),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Ровеньках Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 122 904,70 грн., -
ВСТАНОВИВ:
01 жовтня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Ровеньках Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 122 904,70 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що станом на 27.09.2012 податковий борг відповідача, який виник в результаті несплати поточних податкових зобов'язань та донарахованих штрафних санкцій по ПДВ, складає 122 904,70 грн., з яких: 112 973,71 грн. - недоїмка по ПДВ, 9 930,99 грн. - нарахована пеня.
Податковим органом з метою погашення податкового боргу 01.07.2009 було вручено директору відповідача першу податкову вимогу № 1/129 від 01.07.2009. Другу податкову вимогу № 2/154 від 31.07.2009 було вручено головному бухгалтеру відповідача 31.07.2009.
У Державному реєстрі обтяжень рухомого майна внесено запис про реєстрацію податкової застави КП «ЖЕК» під № 8883263.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові, просив суд стягнути кошти відповідача за податковим боргом в сумі 122 904,70 грн.
Відповідач в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі, просив розстрочити суму боргу у розмірі 122 904,70 грн. на 36 місяців згідно наданого ним графіку розстрочення. В обґрунтування своїх вимог зазначив, що КП «ЖЕК» Ясенівської селищної ради є неприбутковим підприємством і знаходиться у скрутному фінансовому становищі. Виплата заробітної плати, яка ледве досягає мінімальної ставки, несвоєчасно виплачується працівникам. Адміністрація працює по скороченому графіку. Підприємству не відшкодовується різниця в тарифах і не підвищується тариф. У зв'язку з викладеним зростає від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту. Сума заборгованості складає 490,0 тис. грн.
Вислухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради (далі - КП «ЖЕК») зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Ровеньківської міської ради Луганської області, ідентифікаційний код 36338123.
Згідно свідоцтва № 100223869 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 23.04.2009, КП «ЖЕК» є платником податку на додану вартість.
Відповідача перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Ровеньки, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 19.03.2011 № 92.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для подання податкової декларації.
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що станом на 27.09.2012 податковий борг КП «ЖЕК» становить 122 904,70 грн., який складається з недоїмки по ПДВ в сумі 112 73,71 грн. та пені в сумі 9 930,99 грн.
Заборгованість відповідача по сплаті податку на додану вартість в сумі 112 73,71 грн. підтверджується податковими деклараціями з податку на додану вартість за березень 2012 року від 11.04.2012 № 9018147884 (20.846,00 грн.), за квітень 2012 року від 18.05.2012 №9027734083 (21 699,00 грн.), за травень 2012 року від 12.06.2012 № 9032782690 (20 892,00 грн.), за червень 2012 року від 09.07.2012 № 9039135804 (18 333,00 грн.), за липень 2012 року від 17.08.2012 № 9049766423 (23 620,00 грн.), поданими відповідачем до податкового органу, та податковим повідомленням-рішенням від 06.09.2012 № 0000391640 на суму 18 390,40 грн., винесеним податковим органом на підставі акту перевірки від 31.08.2012 №336/1640/36338123.
Згідно п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129 Кодексу адміністративного судочинства України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Матеріалами справи підтверджується, що станом на 27.09.2012 відповідачу нараховано пеню у розмірі 9 930,99 грн.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків проводилися заходи, передбачені Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових вимог), а саме: 01.07.2009 було вручено директору відповідача першу податкову вимогу № 1/129 від 01.07.2009, другу податкову вимогу № 2/154 від 31.07.2009 було вручено головному бухгалтеру відповідача 31.07.2009, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Матеріалами справи підтверджується, що до Державного реєстру обтяжень рухомого майна внесено запис про реєстрацію податкової застави КП «ЖЕК» під № 8883263 від 15.07.2009. Термін дії застави - 15.07.2014.
Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.
Крім того, в судовому засіданні відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі.
Згідно ч. 1 ст. 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Відповідно до ч. 3 ст. 136 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно ч. 3 ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України при повному визнанні відповідачем адміністративного позову і прийнятті його, судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову.
Судом встановлено, що дії відповідача не суперечать закону та не порушують нічиїх прав, свобод та інтересів, тому суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову.
Оскільки у судовому засіданні було встановлено наявність у відповідача податкової заборгованості в сумі 122 904,70 грн., яка на день розгляду справи є непогашеною, а також те, що відповідачем адміністративний позов визнано у повному обсязі, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо клопотання відповідача про розстрочення податкового боргу на 36 місяців, суд вважає, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Як вбачається із зазначеної норми, заява про розстрочення виконання судового рішення може бути подана до суду лише після набрання рішенням законної сили та відкриття виконавчого провадження.
Оскільки постанова по даній справі не набрала законної сили, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання відповідача про розстрочення податкового боргу.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 05.11.2012.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Ровеньках Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 122 904,70 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора» Ясенівської селищної ради (адреса: 94781, Луганська область, м. Ровеньки, смт. Ясенівський, вул. Леніна, 7, код ЄДРПОУ 36338123) з рахунків у банках, що його обслуговують, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 122 904,70 грн. (сто двадцять дві тисячі дев'ятсот чотири гривні 70 коп.), в тому числі 112 973,71 грн. (сто дванадцять тисяч дев'ятсот сімдесят три гривні 71 коп.) - сума основного боргу, 9 930,99 грн. (дев'ять тисяч дев'ятсот тридцять гривень 99 коп.) - пеня, на р/р 3111902970059, код платежу 14010100, банк ГУДКСУ в Луганській області, МФО 804013, отримувач УДКСУ м.Ровеньки, код 37953384 (державний бюджет).
Відмовити у задоволенні заяви відповідача про розстрочення податкового боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 05.11.2012.
СуддяТ.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27236397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні