ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2270/5375/12
Головуючий у 1-й інстанції: Козачок І.С.
Суддя-доповідач: Мельник-Томенко Ж. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2012 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Мельник-Томенко Ж. М.
суддів: Білоуса О.В. Залімського І. Г.
при секретарі судового засідання: Лукашик М.О.
за участю представників сторін:
позивача - Ратушний С.М., представник на підставі довіреності
відповідача - Коноплянко О.А., представник на підставі довіреності
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень , -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Полонне Траузес Фекторі» (далі - ТОВ «Полонне Траузес Фекторі») у липні 2012 року звернулось до суду з позовом до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.08.2012 року адміністративний позов задоволено. Визнано неправомірним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Полонському районі Хмельницької області від 27.03.2012 року № 0000152301, визнано неправомірним та скасовано податкове повідомлення-рішення Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції (Полонське відділення) Хмельницької області Державної податкової служби від 18.06.2012 року № 0000422301.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції. У своїй апеляційній скарзі апелянт вказує, що у випадку коли від'ємна різниця між сумою зобов'язання та сумою податкового кредиту у звітному (податковому) періоді виникла за рахунок проведення коригування (зменшення) податкових зобов'язань платника такого звітного періоду, у платника відсутні підстави для включення такої від'ємної різниці до розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ у наступному податковому періоді. Таким чином, податкові повідомлення-рішення №0000152301 від 27.09.2012 р. та №0000422301 від 18.06.2012 року винесені правомірно.
У судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги.
Представник відповідача підтримав вимоги викладені в апеляційній скарзі та просив її задоволити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Як вірно встановлено судом першої інстанції обставини справи полягають у наступному.
ТОВ "Полонне Траузес Фекторі"(код ЄДРПОУ - 34847670) є юридичною особою, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, перебуває на податковому обліку у Шепетівській об'єднаній державній податковій інспекції (Полонське відділення) Хмельницької області Державної податкової служби.
З 23 березня по 26 березня 2012 року відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок в банку за січень 2012 року.
Під час перевірки встановлене порушення платником абзацу "а" п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що виявилось у завищенні заявленої суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за січень 2012 року на 20 531 грн., про що складений акт № 320/231/34847670 від 26 березня 2012 року. На підставі вказаного акту ДПІ у Полонському районі винесено податкове повідомлення-рішення №0000152301 від 27.03.2012 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за січень 2012 року у розмірі 20531 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 10265 грн.
Судом першої інстанції по вказаним правовідносинам було досліджено копії податкових накладних за господарськими операціями, які були проведені у грудні 2011 року, реєстр виданих та отриманих у грудні 2011 року податкових накладних, завірені належним чином копії виписок банківських установ про перерахування коштів за отримані товари (роботи, послуги), реєстр платежів по сплаті ПДВ постачальникам товарів (робіт, послуг) за грудень 2011 року, довідка за січень 2012 року про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, розрахунок суми бюджетного відшкодування, заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з яких видно, що податковий кредит та податкові зобов'язання грудня 2011 року визначені позивачем правильно (що підтверджується актом), які у підсумку підтверджують суму бюджетного відкодування за січень 2012 року.
З 11 червня по 13 червня 2012 року відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок в банку за квітень 2012 року.
Під час перевірки встановлене порушення платником п. 200.4 ст. 200, п. 201.10, ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого зроблений висновок про завищення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок в розмірі 7 207 грн., про що складений акт № 278/22/34847670 від 15 червня 2012 року. На підставі вказаного акту Шепетівською об'єднаною ДПІ (Полонське відділення) прийнято податкове повідомлення-рішення №0000422301 від 18.06.2012 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за квітень 2012 року у розмірі 7207 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 3603 грн.
Судом першої інстанції по вказаним правовідносинам було досліджено копії податкових накладних за господарськими операціями, які були проведені у березні 2012 року, реєстр виданих та отриманих у березні 2012 року податкових накладних, завірені належним чином копії виписок банківських установ про перерахування коштів за отримані товари (роботи, послуги), реєстр платежів по сплаті ПДВ постачальникам товарів (робіт, послуг) за березень 2012 року, довідка за квітень 2012 року про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, розрахунок суми бюджетного відшкодування, заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з яких видно, що податковий кредит та податкові зобов'язання березня 2012 року визначені позивачем правильно (що підтверджується актом), які підтверджують суму бюджетного відшкодування за квітень 2012 року.
Таким чином суд дійшов висновку, що позивач із дотриманням вимог податкового законодавства України визначив суму бюджетного відшкодування з ПДВ у декларації за квітень 2012 року, обґрунтовано відобразивши її у заяві про повернення бюджетного відшкодування, що випливає із встановлених обставин та досліджених в судовому засіданні доказів.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції вказав, що досліджені судом обставини та докази свідчать про те, що податковий орган дійшов хибних висновків про наявність у діях позивача порушень вимог законодавства України з питань оподаткування, відтак прийняті протиправні податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Податкове повідомлення-рішення № 0000152301від 27.03.2012 року винесено на підставі акта від 26.03.2012 р. №320/231/34847670 про результати позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У вказаному акті податковий орган дійшов висновку, що позивачем порушено абз. «а» п. 200.4 ст. 200 ПК України, а саме завищено суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за січень 2012 року на 20531 грн.
У акті перевірки податковий орган зазначив, що платником задеклароване бюджетне відшкодування у січні 2012 року на рівні залишку від'ємного значення червня 2009 року та грудня 2011 року у розмірі 103 864 грн., за даними платника від'ємне значення за червень 2009 року складає 1 892 210 грн. За наслідками проведеної попередньої виїзної позапланової перевірки від 17.11.2009 року № 1551/7/231-34847670 підтверджено правомірність визначення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість за червень 2009 року у сумі 1 892 210 грн.
Крім того, за наслідками проведеної попередньої виїзної позапланової перевірки від 13.03.2012 року № 278/231/34847670 підтверджено правомірність визначення показника від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість за грудень 2011 року у сумі 20 531 грн.
Таким чином, актом № 278/231/34847670 від 13.03.2012 року підтверджений зазначений показник в розмірі 20 531 грн., проте встановлено, що на формування цього показника декларації за грудень 2011 року переважно вплинуло коригування податкових зобов'язань грудня 2011 року в сторону їх зменшення.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивач із дотриманням вимог податкового законодавства України визначив суму бюджетного відшкодування з ПДВ у декларації за січень 2012 року.
На підставі акту від 15.06.2012 року № 278/22/34847670 про результати позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, винесено податкове повідомлення-рішення №0000422301 від 18.06.2012 року. У акті від 15.06.2012 року вказано, що позивачем в порушення п. 200.4 ст. 200, п. 201.10 ст. 201 ПК України завищено суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок на суму 7207 грн.
Так, у акті від 15.06.2012 року зазначено, що фактично, за результатами звірки даних, зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування податку на додану вартість, із даними первинних документів, що підтверджують факт оплати платником товарів/послуг загальна сума оплаченого податку на додану вартість постачальникам та до Державного бюджету, що не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування складає 185 468 грн. Відхилення склало 7 207 грн., тому дане порушення вплинуло на заявлену суму бюджетного відшкодування.
Як видно з податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2012 року позивач у рядку 9 задекларував 9 297 грн. податкових зобов'язань, а у рядку 17 - 20 305 грн. податкового кредиту та зазначив у рядку 19 - 11 008 грн. від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.
У податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2012 року даний показник знаходиться у рядку 21.1, а сума, яка підлягає бюджетному відшкодуванню визначена в сумі 192 675 грн.
У акті від 15.06.2012 року, в березні 2012 року за даними платника від'ємне значення складає 11 008 грн. За результатами попередньої перевірки (акт № 182/22/34847670 від 16.05.2012 року) підтверджено правомірність визначення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість за березень 2012 року в сумі 11 008 грн.
Як свідчать надані позивачем документи, показник від'ємного значення у березні 2012 року, а також показник бюджетного відшкодування у квітні 2012 року сформовані не за рахунок коригувань податкових зобов'язань, а у зв'язку з тим, що податковий кредит звітного періоду перевищив податкові зобов'язання позивача.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивач із дотриманням вимог податкового законодавства України визначив суму бюджетного відшкодування з ПДВ у декларації за квітень 2012 року.
Відповідно до п. 200.1. статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з п. 200.2. статті 200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Відповідно до п. 200.3. статті 200 ПК України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пункт 200.4. статті 200 ПК України передбачає, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
За таких обставин суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0000152301 від 27.03.2012 року та №0000422301 від 18.06.2012 року винесені з порушенням норм ПК України, а тому позивачем правомірно заявлено суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за січень 2012 року та квітень 2012 року згідно податкових декларацій з ПДВ.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області Державної податкової служби, - залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 серпня 2012 року, - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 08 листопада 2012 року .
Головуючий Мельник-Томенко Ж. М.
Судді Білоус О.В.
Залімський І. Г.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27250578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні