ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 листопада 2012 р. № 2а-7313/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд,
у складі:
головуючого-судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання Андрушакевич Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Агробудзахід»до Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування акту про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість , -
в с т а н о в и в :
Приватне підприємство «Агрорбудзахід»звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Першого заступника Державної податкової інспекції у м.Чуркаси Черкаської області Державної податкової служби Гребенюка О.С. про визнання протиправним та скасування акту про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ПП «Агробудзахід»від 07.05.2012 року та зобов'язати Державну податкову інспекцію у м.Черкаси поновити реєстрацію ПП «Агробудзахід»платника ПДВ та видати свідоцтво. За заявою позивача проведено заміну відповідача на Державну податкову інспекцію у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби.
Посилається на те, що підприємство отримало лист від 26.07.2012 року № 16502/28-033 від 26.07.2012 року про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ПП «Агробудзахід»07.05.2012 року, проте не було повідомлено причини анулювання свідоцтва. Вважає, що вказані дії відповідача є протиправними, рішення підлягає скасуванню, а відповідач зобов'язаний відновити реєстрацію та свідоцтво платника податку на додану вартість. Просить позов задоволити в повному обсязі.
Відповідач в письмовому запереченні проти позовних вимог заперечив , вказавши, що в позовній заяві позивач не наводить жодних доводів щодо порушення податковим органом процедури анулювання свідоцтва платника ПДВ, а тому позовна вимога про визнання протиправними дій ДПІ про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ є необґрунтованою.
Сторони явку уповноважених осіб в судове засідання не забезпечили, від позивача та представника відповідача надійшли заяви в яких вони просять розглядати справу без їх участі, а відтак суд ухвалив здійснювати розгляд справи без участі представників сторін.
Дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що ПП «Агробудзахід»зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради 04.02.2004 року, місцезнаходження підприємства зареєстроване за адресою: 79038, Львівська область, м.Львів, Личаківський район, вулиця Пасічна, будинок 59, квартира 36.
Зареєстрований як платник податку на додану вартість з 17.03.2004 року, йому видано свідоцтво платника ПДВ за №18079303.
ДПІ у м.Черкасах 07.05.2012 року винесено рішення за №3/15-610 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, згідно якого свідоцтво платника ПДВ за №18079303 анульоване на підставі п.п. «ж»п.184.1 ст.184 ПК України , у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису № 10261440009011500 від 27.04.2012 року щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.
Дане рішення та запис позивач вважає протиправним та просить їх скасувати.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з положень Розділу V Податкового кодексу України (далі - ПК України ), яким врегульовані питання реєстрації юридичної особи платником податку та анулювання такої реєстрації.
Так, відповідно до абз. "ж" п.184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податків і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість регулюється Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон України № 755-IV) та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України № 978 від 22.12.2010 р ., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. за № 1400/18695 (далі - Положення).
Анулювання реєстрації визначено в п.2 розділу V Положення і здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Відповідно до п.п. 5.1,5.2 вказаного вище Положення податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей).
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження позивача до 05.06.2012 року було Черкаська область, м.Черкаси, Придніпровський район, вул.Гагаріна, буд.45, кв.233.
Так як поштові відправлення, що скеровувались позивачу повертались на адресу відповідача, відділом податкової міліції проведено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження ПП «Агробудзахід», за результатами яких встановлено відсутність вищезазначеного підприємства за адресою: м.Черкаси, Придніпровський район, вул.Гагаріна, буд 45, кв.233, про що складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 30.01.2012 року № 2959.
На підставі вищенаведеного відповідачем сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням форми № 18-ОПП від 29.02.2012 року №679/29-012 та направлено його державному реєстратору для прийняття рішення у відповідності із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Згідно п.5 ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»- місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Пунктом 11 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Державним реєстратором внесено запис від 27.04.2012 року № 10261440009011500, назва реєстраційної дії: «внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу».
Згідно п.14 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Також, згідно до п.3.1 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом ДПА України від 17.05.2010 р. № 336 (далі - Положення № 336), встановлено, що до кожного платника податків, якій відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
Пунктами 4.5 та 4.8 вказаного Положення передбачено, що за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності, і про кожний проведений захід оформлюються відповідні документи (довідка або рапорт).
Стаття 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України , є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України , полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу , а суд згідно ст. 86 цього Кодексу , оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи з вищенаведеного, суд вважає, що відповідач діяв відповідно до норм законодавства. Таким чином, позовні вимоги Приватного підприємства «Агробудзахід»щодо визнання протиправним та скасування акту про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість поновлення ПП «Агробудзахід»у реєстрі платників податку на додану вартість задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Приватного підприємства «Агробудзахід»до Державної податкової інспекції у м.Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування акту про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови виготовлено02.11.2012 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2012 |
Оприлюднено | 07.11.2012 |
Номер документу | 27260235 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні