cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ОКРЕМА УХВАЛА
05 листопада 2012 року справа № 5020-1118/2012
Господарський суд міста Севастополя у складі судді Алсуф'єва В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі господарську справу
за позовом Севастопольського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері
(99011, м. Севастополь, вул. Балаклавська, 8)
в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в місті Севастополі
(99011, м. Севастополь, вул. Хрустальова,83)
до Комунального підприємства "Севастопольський комбінат благоустрою" Севастопольської міської Ради
(99008, м. Севастополь, вул. Пожарова, 7)
про стягнення 8 926,00 грн,
за участю представників:
позивача -Брюханова К.В. -головний юрисконсульт, довіреність від 10.10.2012,
відповідача -Філіппова Н.О. -представник, довіреність 04.01.2011, Степаненко О.Б. -представник, довіреність від 04.01.2011;
прокурора -Почка А.А. -прокурор відділу прокуратури міста Севастополя, посвідчення від 25.09.2012 № 005826
Севастопольський міжрайонний прокурор з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в місті Севастополі (надалі - позивач) звернувся до господарського суду міста Севастополя із позовною заявою до Комунального підприємства "Севастопольський комбінат благоустрою" Севастопольської міської Ради (надалі - відповідач) про стягнення 8 926,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані порушенням екологічних інтересів держави з боку Комунального підприємства "Севастопольський комбінат благоустрою" Севастопольської міської Ради, зумовлених самовільним знищенням до ступеню припинення росту дерев та чагарників.
Судом встановлено, що 27.08.2012 Державною екологічною інспекцією в місті Севастополі проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства території прилягаючій до військового містечка №400 (КЕЧ Морська), про що складений відповідний Акт (а.с. 10). Як вбачається з цього Акту, підставою проведення перевірки послужили наказ №666-п від 16.08.2012, направлення №534 від 17.08.2012 до цього наказу, лист Севастопольської міжрайонної природоохоронної прокуратури (вх. №1824 від 21.08.2012) та заява громадянки Костькіної Ю.Н. (№ 63-К від 13.08.2012).
Проте, із зазначених наказу та направлення вбачається, що на їх підставі мали бути проведені перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства «в межах територіально-адміністративного утворення міста Севастополь з 17.08.2012 по 31.08.2012 включно на підставі плану заходів на 3 квартал 2012 року»без зазначення найменування суб'єкта господарювання, щодо якого мав здійснюватися відповідний захід та предмета такого заходу, що суперечить ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у відповідності з якою для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформлюється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. Аналогічні вимоги містять і пункти 2.2, 2.3 і 3.8 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.09.2008 № 464 та п. 4 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04.11.2011 № 429.
З вимоги Севастопольського міжрайонного природоохоронного прокурора, яка була зареєстрована позивачем 21.08.2012 вх. № 1824 вбачається, що прокурор витребовував у позивача матеріали перевірки, проведеної за колективною скаргою громадян Тарасова О.Г., Горбачової Г.Ю та мешканців військового містечка №400 стосовно проведення будівельних робіт з розширення території цвинтаря у районі 5 км Балаклавського шосе. Наведене унеможливлює співставлення цієї вимоги прокурора з проведеною позивачем перевіркою.
До того ж направлення №534 від 17.08.2012 не містить переліку питань, які державним інспекторам потрібно було з'ясувати під час перевірки, тоді як абзацом восьмим частини першої ст. 6 вказаного Закону визначено, що під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення державного нагляду (контролю).
Наданий суду акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства суперечить вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»та вищевказаного Порядку, а саме: не містить дати його складення, найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання, щодо діяльності якого проводилась відповідна перевірка, даних щодо присутності чи щонайменше повідомлення керівника, його заступника або уповноваженої особи суб'єкта господарювання, діяльність якого перевірялась, даних щодо вручення чи направлення цій особі акту, складеного за наслідками перевірки. Ані з акту, ані з наданих позивачем у ході розгляду справи документів неможливо встановити, яким чином державні інспектори встановлювали наявність обставин, зафіксованих в акті, зокрема, встановлювали належність території, на якій проведено перевірку саме суб'єктові, зазначеному в Акті та до якого пред'явлено позовні вимоги про відшкодування шкоди, як визначали заподіювача шкоди, його посадове становище та вчинення ним відповідних дій саме під час виконання посадових обов'язків.
У відповідності з Положенням про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04.11.2011 № 429, Державна екологічна інспекція в місті Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується (п. 1), у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його першого заступника та заступника - керівника апарату, наказами Держекоінспекції України, дорученнями Голови Держекоінспекції України, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням (п. 2). Основними завданнями Держекоінспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції України у межах відповідної території (п. 3 Положення).
У відповідності з п.п. 3 п. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011 Держекоінспекція України з метою організації своєї діяльності контролює діяльність територіальних органів Держекоінспекції України.
Відповідно до статті 90 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.
Зважаючи на наявність вищевказаних порушень Державною екологічною інспекцією в місті Севастополі вимог законодавства, суд вважає за необхідне направити відповідну окрему ухвалу на адресу Державної екологічної інспекції України, як органу, який має здійснювати відповідний контроль.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 86, 90 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Державній екологічній інспекції України розглянути дану окрему ухвалу, вжити заходів щодо організації належного контролю за діяльністю Державної екологічної інспекцією в місті Севастополі стосовно дотримання нею вимог чинного законодавства під час організації та проведення перевірок дотримання природоохоронного законодавства.
2. Окрему ухвалу надіслати на адресу Державної екологічної інспекції України для відповідного реагування.
Суддя В.В. Алсуф'єв
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2012 |
Оприлюднено | 09.11.2012 |
Номер документу | 27323288 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Алсуф'єв Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні