Копія
Справа № 2270/433/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 жовтня 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіТарновецького І.І. при секретарі Човган Д.В. за участі:представників позивача Дороніна П.М., Калякіна О.В. представника відповідача Харламова А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика" до Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що йому безпідставно визначено порушення норм Податкового кодексу України податковим повідомленням - рішенням № 0002991600/1917 від 30.05.2012 року, яким визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 20643 грн. з чим він не погоджується та просить суд задоволити його позовні вимоги в повному обсязі .
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 березня 2012 року зупинено провадження по даній справі до набрання законної сили судовим рішенням по справі № 2270/2225/12 в якій розглядаються вимоги про оскарження наказу № 740 від 09.09.2011 року на проведення перевірки, направлення на перевірку від 09.09.2011 року № 54, а також дії посадових осіб по проведенню та складанню акту перевірки № 628150105516346 від 20.09.2011 року, який став підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року по даній справі.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.03.2012 року адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика" до Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування наказу від 09.09.2011 року № 740 та визнання протиправними дій : по складанню та видачі направлення №54 від 09.09.2011 року, а також по складанню акту перевірки від 29.09.2011 року №628/50105516346 - залишено без задоволення.
Вказана постанова суду вступила в законну силу на підставі ст.254 КАС України та згідно ухвали Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.06.2012 року по справі №2270/2025/12.
У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали та просили суд їх задовольнити, посилаючись на викладені в позовній заяві обставини.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, зазначивши, що податкове повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року винесене відповідно до вимог чинного законодавства, а тому просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Летичівська меблева фабрика» зареєстроване Летичівською районною державною адміністрацією Хмельницької області 26.04.2000 року, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Судом встановлено, що на підставі направлення № 54 від 09.09.2011 року та наказу від № 740 від 09.09.2011 року посадовою особою Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика", код за ЄДРПОУ 05516346, з питань проведених фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Ільфаком», код ЄДРПОУ 37166048, за період з грудня 2010 року по березень 2011 року про що складено акт № 628150105516346 від 20 вересня 2011 року. Перевіркою встановлено порушення п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 - ВР від 03.04.1997 року; п. 198.1, п. 198.6 ст. 198, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями.
На підставі матеріалів перевірки Летичівською міжрайонною державною податковою інспекцією Хмельницької області прийнято податкове повідомлення - рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року, яким визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 20643 грн.
З матеріалів справи вбачається, що позивач мав взаємовідносини з Товариством з обмеженою відповідальністю «Ільфаком», код ЄДРПОУ 37166048 зареєстрованим Виконавчим комітетом в Голосіївському районі в місті Києві, № 10711070008027384 від 29.07.2010 року, перебуває на обліку в ДПІ у Подільському районі міста Києва, стан платника податків «місцезнаходження не встановлено».
Судом встановлено, що між позивачем - ТОВ «Летичівська меблева фабрика» та ТОВ "Ільфаком" 26.11.2010 року укладено Договір купівлі-продажу № 26/11 відповідно до якого ТОВ "Ільфаком" (Продавець) зобов'язується продати та передати у власність ТОВ «Летичівська меблева фабрика» (Покупець) товар, а покупець зобов'язується прийняти товар від Продавця та оплатити його на умовах цього Договору. Асортимент, ціна на товар вказується у рахунку - фактурі, який виставляється продавцем, ціна Договору становить суму всього поставленого за цим Договором товару. Товар поставляється на умовах самовивозу автотранспортом Покупця. Термін дії Договору до 31.12.2010 року, договір вважається продовженим на той самий строк та на тих самих умовах, якщо одна із сторін не заявить про його розірвання.
На виконання вказаного Договору для Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика " оформлено видаткові накладні та податкові накладні № 34 від 15.12.2010 року, № 45 від 17.01.2011 року, № 47 від 17.01.2011 року, № 48 від 24.01.2011 року, № 16 від 23.02.2011 року, № 28 від 24.03.2011 року, № 21 від 26.11.2011 року на загальну суму 123855,42 грн., крім того сума ПДВ 20642,57 грн., в яких зазначено номенклатуру поставки: дошка дубова не обрізна. Дані накладні підписані ОСОБА_6 та скріплені печаткою ТОВ "Ільфаком".
Також ТОВ «Ільфаком» оформлено для Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика " рахунки - фактури.
Відповідно до п.п. 4.3 п. 4 Договору купівлі-продажу № 26/11 від 26.11.2010 року товар поставляється на умовах самовивозу автотранспортом Покупця.
Згідно із ст.. 11 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363 (далі по тексту - Правила) основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.
Виходячи з вимог Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст. 1, п. 2.1 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88.
Таким чином, товарно-транспортна накладна відноситься до первинної звітності транспортної документації, застосування якої для всіх суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.
Згідно пункту 1.4 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість"№168/97-ВР від 03.04.1997р., із змінами і доповненнями, поставка товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 ст. 3 Закону України „Про податок на додану вартість" визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України.
Позивачем включено до складу податкового кредиту суми ПДВ отримані від ТОВ "Ільфаком " за січень-квітень 2011 року в сумі 20643,00 грн.
Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно п.1.6, 1.7 ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість", податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом.
Податковий кредит -сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.7.7.1 ст.7 вказаного Закону, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається, як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
Зазначені вимоги визначені і в ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ.
Згідно п.198.6. ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому, відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання прибутку і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Статею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-XIV зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством. Пунктом 3.2 ст. 3 цього ж Закону зазначено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 9 Закону встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Суд погоджується із позицією відповідача про відсутність настання реальних наслідків, що випливають із укладеного договору із зазначеним вище контрагентом.
Позивачем не надано документів, що підтверджують транспортування продукції від Постачальника до Продавця, якій згідно п4.3. договору Купівлі-продажу № 26/11 здійснює самовивоз товару. Пояснення представника позивача, щодо усної домовленості транспортування продукції продавцем продукції судом не беруться, так як останні не підтверджуються будь-якими фактичними обставинами по справі.
Матеріалами справи встановлено, що до видів діяльності ТОВ "Ільфаком" належить будівництво будівель, монтаж системи опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та енергопостачання, інші види оптової торгівлі, монтаж металевих конструкцій.
Суд не бере до уваги надану позивачем складську та технічну документацію, так як остання не дає можливості ідентифікувати, продукцію придбану у ТОВ "Ільфаком" із матеріалами використаними у виробництві відповідно до актів переробки.
Суд зазначає, що відповідно до постанови про призначення документальної позапланової перевірки від 21.10.2011 року в провадженні СВПМ ДПІ у Подольському районі м. Києва знаходиться кримінальна справа № 77-00199 порушена в тому числі і за фактом підроблення документів і використання підроблених документів ТОВ "Ільфаком". Встановлено, що службові особи ТОВ "Лайн Сервіс ЛТД" (код ЄДРПОУ 36016774), ТОВ "Ільфаком" (код ЄДРПОУ 37166048) незаконно формували податковий кредит для ТОВ "Летичівська меблева фабрика", шляхом лише документального оформлення операцій без їх фактичного виконання. Матеріали справи містять пояснення ОСОБА_8, який згідно спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є керівником ТОВ "Ільфаком", який вказав, що не має жодного відношення до реєстрації та господарської діяльності підприємства.
Крім цього представником відповідача також надано матеріали кримінальної справи порушені стосовно керівника ТОВ "Летичівська меблева фабрика", якими встановлено, що останнім, підписано договір та первинні бухгалтерські документи, із ТОВ "Ільфаком ", яким ніколи не поставлялись на ТОВ "Летичівська меблева фабрика" дошки дубової.
Отже, фактично перевіркою, проведеною посадовими особами відповідача, було виявлено лише документування операцій, на підставі інформації, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, які не дають повного і достатнього підтвердження фактичного здійснення господарської операції.
Наявність у ТОВ " Летичівська меблева фабрика "документів, які відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість" є необхідними для формування податкового кредиту - податкових накладних, виданих ТОВ "Ільфаком" не є безумовною підставою для віднесення сум до податкового кредиту, у зв'язку з тим, що відомості, які містяться в таких податкових накладних неможливо ідентифікувати як такі, що призначені для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Оскільки судом встановлено відсутність реального характеру господарської операції по придбанню позивачем товару у ТОВ "Ільфаком", тому висновки відповідача викладені в акті перевірки № 628150105516346 від 20 вересня 2011 року, щодо безпідставного включення позивачем до податкового кредиту податку на додану вартість в сумі 20643,00 грн., за вказаною операцією суд вважає обґрунтованими.
Частиною першою ст. 55 ГК України передбачено: суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
Суд зазначає, що наслідки в податковому обліку платника податків створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах. Наявність цивільно-правового договору не є безумовним свідченням правомірності вчиненої платником податку господарської операції у тому разі, якщо такий договір не визнаний недійсним у судовому порядку.
Наявність законодавчо визначених обставин для формування податкового кредиту, зокрема податкових накладних, виписаних платником податків є обов'язковою, але, не є безумовною підставою для визнання правомірності формування податкового кредиту за умови, якщо податковий орган доведе, що відомості в таких документах не відповідають дійсності, в тому числі, коли господарські операції не мали реального характеру через їх безтоварність
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
У відповідності до ст.42 Господарського Кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем правомірно та обґрунтовано встановлено порушення позивачем вимог Податкового кодексу України, законно винесено податкове повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року (на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України) та в межах компетенції Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції у Хмельницькій області, підстав для його скасування судом не встановлено.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94 , 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівська меблева фабрика" до Летичівської міжрайонної державної податкової інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0010621501 від 30.09.2011 року - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 12 жовтня 2012 року
Суддя /підпис/І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2012 |
Оприлюднено | 13.11.2012 |
Номер документу | 27374479 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні