cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
12.11.12 Справа № 10/5014/887/2012.
Розглянувши заяву відповідача на дії органу Державної виконавчої служби від 01.10.2012 № б/н у справі за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Гріфон-Транс", м. Луганськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Бат", м. Луганськ
про стягнення 7529 грн. 69 коп.
Орган виконання судового рішення - Ленінський відділ Державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції
Суддя господарського суду Луганської області Вінніков С.В.
за участю представників:
від позивача - представник не прибув;
від відповідача - Міщенко М.М., генеральний директор, протокол наглядової ради від 29.03.2012 (посвідчення від 01.12.2008 № 01192);
від органу виконання судового рішення (Ленінського ВДВС Луганського МУЮ) - Фролова Н.В., старший державний виконавець, довіреність від 03.01.2012 № б/н.
в с т а н о в и в:
Рішенням господарського суду Луганської області від 10.05.2012 по справі
№ 10/5014/887/2012 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Гріфон-Транс" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Бат" про стягнення 7529 грн. 69 коп. задоволені частково.
На виконання вказаного рішення господарським судом Луганської області 05.06.2012 виданий відповідний наказ.
23.08.2012 постановою Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції ВП № 33023370 накладено арешт на кошти боржника, що містяться на розрахункових рахунках №№ 200312100765, 2604712100765, 26001121007659, 26002121007658, 26009121007651.
Відповідач -Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Бат" звернувся до господарського суду Луганської області з заявою від 01.10.2012 відповідно до статті 121-2 ГПК України, в якій просить скасувати арешт накладений Ленінським ВДВС Луганського МУЮ на спеціальний рахунок №2604712100765 відкритий в
ПАТ "Укркомунбанк", МФО 304988 призначений для зарахування страхових коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової непрацездатності.
Ленінський відділ державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції надав пояснення від 12.11.2012 № 16809, де вказав, що державним виконавцем накладено арешт на рахунок №2604712100765, проте оскільки він є спеціальним слід зняти з нього арешт, проте підстав для цього у виконавця на даний час немає.
Позивач правом на участь своїх представника у судовому засіданні не скористався, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
При цьому, позивач не заявив клопотання про відкладення розгляду справи з наведенням відповідного обґрунтування необхідності такого відкладення та доданням доказів поважності неприбуття у дане судове засідання.
Відповідно до ст.121-2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник та орган виконання судових рішень. Неявка боржника, стягувача чи представника органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.
Дослідивши матеріали справи, господарський суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до ст.124 Конституції України та ст. 115 Господарського процесуального Кодексу України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про виконавче провадження»примусове виконання рішень в Україні покладається на Державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний вживати заходів примусового виконання рішень, встановлених цим Законом, неупереджено, своєчасно, повно вчиняти виконавчі дії.
Державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення ( ст. 19 Закону України «Про виконавче провадження»).
За приписами ч.1 ст. 57 Закону України «Про виконавче провадження»арешт майна боржника застосовується для забезпечення реального виконання рішення.
Статтями 43, 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Ці права гарантуються як Конституцією України, так і законодавством про працю, загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створення мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Водночас, в Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, яка затверджена постановою Національного банку України від 21.01.04 № 22 (за реєстр. в Мін'юсті України 29.03.04 за № 377/8976) передбачено, що кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, спрямовуються тільки на: виплату застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, на поховання тощо.
Крім того, кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються тільки за цільовим призначенням. У разі їх невикористання в поточному році вони переходять на наступний фінансовий рік.
Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" забороняється використовувати страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону .
Щодо коштів, які знаходяться на рахунках для субвенцій з держбюджету місцевим бюджетам для надання пільг, субсидій та компенсацій, то ці кошти мають надходити за цільовим фінансуванням та згідно з вимогами Бюджетного кодексу України повинні бути використані за бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України.
Закон визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.
Згідно п.6 ст. 11 Закону, державний виконавець має право накласти арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають на рахунках і вкладах банках, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей.
Таким чином, державний виконавець діяв на підставі цього Закону.
Але, іншими законами про працю, про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Бюджетним кодексом України тощо забороняється використовувати страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону, забороняється використовувати кошти, які надходять з держбюджету, не за цільовим призначенням.
Виходячи з викладеного, положення Закону України "Про виконавче провадження" знаходяться у протиріччі з іншими законами України та Конституцією України.
Зокрема, Закон України "Про виконавче провадження" та Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" є нормативними актами однакової юридичної сили.
Однак, застосовується у першу чергу Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", який є спеціальним по відношенню до спірних правовідносин, та який забороняє стягнення на підставі виконавчих та інших документів коштів, які цільовим призначенням спрямовані для виплати матеріальної допомоги. Тому, цим спеціальним законом забороняється стягнення коштів з окремих рахунків, кошти яких спрямовуються тільки для оплати перерахованих Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності робітникам ТОВ «Укр-Бат».
Те саме стосується й інших законів, про які йдеться вище.
Відповідно до ст. 46 Конституції України має перевага норм спеціального закону перед положенням Закону України "Про виконавче провадження".
У разі, якщо закони знаходяться в протиріччі між собою, суд зобов'язаний застосувати закон, який є спеціальним законом по відношенню до іншого закону.
Виходячи з викладеного, арешт окремих рахунків зі спеціальним режимом використання порушує права і охоронювані законом інтереси робітників підприємства скаржника, порушує вимоги Бюджетного кодексу України щодо цільового використання грошових коштів.
Разом з тим, статтею 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" встановлено порядок фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальників та інших отримувачів страхових коштів.
Абзацом 5 частини 2 вказаної норми передбачено, що страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону.
До матеріалів справи відповідачем (заявником) додано договір № 19/765с від 18.03.2011 обслуговування окремого поточного рахунку страхувальника-роботодавця для зарахування страхових коштів, відповідно до п. 1.1 якого предметом договору є правовідносини, за якими банк відкриває клієнту окремий поточний рахунок
№ 2604712100765 для обліку та використання страхових коштів, зарахованих Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Так є доведеним той факт, що державним виконавцем необґрунтовано накладено арешт рахунок №26048090317831, оскільки вказаний рахунок є спеціалізованим, а саме є рахунком Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності, на якому обліковуються кошти, які надійшли боржнику від Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності для виплати коштів працівникам відповідача.
За вказаних обставин суд вважає, що заява ТОВ «Укр-Бат»підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 121-2 ГПК України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Бат»в порядку
ст. 121-1 Господарського процесуального кодексу України від 01.10.2012 № б/н задовольнити повністю.
2. Зняти арешт, накладений Ленінським ВДВС Луганського МУЮ постановою від 23.08.2012, зі спеціального рахунку №2604712100765, відкритого в
ПАТ "Укркомунбанк", МФО 304988, та призначеного для зарахування страхових коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової непрацездатності
Суддя С.В. Вінніков
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2012 |
Оприлюднено | 15.11.2012 |
Номер документу | 27438875 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Мінська Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні