Ухвала
від 09.11.2012 по справі 2а/1270/5172/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Гончарова І.А.

Суддя-доповідач - Гайдар А.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2012 року справа №2а/1270/5172/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів в складі

головуючого судді Гайдара А.В.

суддів Бадахової Т.П.

Лях О.П.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2012 р. у справі № 2а/1270/5172/2012 (головуючий І інстанції Гончарова І.А.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральна збагачувальна фабрика «Штерівська» до Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.03.2012 року № 0000062310,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.03.2012 року № 0000062310.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2012 р. у справі № 2а/1270/5172/2012 адміністративний позов задоволено частково, скасовано податкове повідомлення-рішення № 0000062310 від 19.03.2012 року.

Не погодившись з таким рішенням, відповідач - Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби - подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права у зв'язку з чим підлягає скасуванню та просив прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

У відповідності до пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Згідно з ст. 20 Податкового кодексу України визначаються права органів державної податкової служби.

Відповідно до п. 20.1 цієї статті органи державної податкової служби, зокрема, мають право:

- запрошувати платників податків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, дотримання вимог іншого законодавства, здійснення контролю за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків);

- проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом;

- для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Наказом голови комісії з проведення реорганізації ДПІ в м.Красний Луч - начальника ДПІ в м.Красний Луч від 01.12.2011 р. №391 на підставі п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України, призначено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» з питання дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Дельфа ІНГ» (код за ЄДРПОУ 37288372) за період з 01.05.2011 року по 31.07.2011 року (арк. справи 74).

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1, ст.79 Податкового кодексу України, постанови слідчого з ОВС СВ ПМ ДПА в Луганській області Шершенькова Д.М. від 30.11.2011 року, наказу ДПІ в м.Красний Луч від 01.12.2011 р. №391 головним державним податковим ревізором-інспектором відділу податкового контролю та аналітичної роботи управління податкового контролю юридичних осіб Гапоненко О.М. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» з питання дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Дельфа ІНГ» (код за ЄДРПОУ 37288372) за період з 01.05.2011 року по 31.07.2011 року.

За результатами перевірки ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» відповідачем складено акт №595/23-35958904 від 09.12.2011 року, у якому зафіксовано порушення позивачем п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України щодо завищення за період з 01.05.2011 року по 30.07.2011 року податкових зобов'язань у сумі 58627 грн., у тому числі по періодам: за травень 2011 року в сумі 39478 грн., за червень 2011 року - 8150 грн., за липень 2011 року - 10999 грн., порушення п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України щодо завищення суми податкового кредиту з податку на додану вартість в розмірі 873786 грн., в тому числі: за травень 2011 року в сумі 13225 грн., за червень 2011 року - 548893 грн., за липень 2011 року - 311668 грн.

Таким чином, відповідачем за результатами перевірки ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» встановлено заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 815159 грн., у тому числі, завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 26253 грн., в тому числі, за травень 2011 року в сумі 26253 грн. та занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 841412 грн., в тому числі: за червень 2011 року - 540742 грн., за липень 2011 року - 300670 грн.

Із матеріалів справи вбачається, що Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області складено податкове повідомлення-рішення від 19.03.2012 року за №0000062310 на підставі акта перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року, яким встановлено порушення позивачем п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст.187, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» нараховано суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 815159 грн. та штрафні санкції - 75168 грн. 50 коп.

Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що складене на підставі акту перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню як протиправне з огляду на таке.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 08.02.2012 року по справі № 2а/1270/150/2012, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012 року, позовні вимоги ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» задоволено частково: визнані протиправними дії ДПІ в м.Красний Луч щодо викладення в акті перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року висновків про завищення ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» за період з травня по липень 2011 року податкових зобов'язань з ПДВ на суму 58627 грн., завищення податкового кредиту з ПДВ на суму 873786 грн. та заниження ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 815159 грн., зобов'язано ДПІ у м.Красний Луч відобразити в АС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» самостійно задекларовані ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» за податковими деклараціями з ПДВ за травень-липень 2011 року суми податкових зобов'язань та податкового кредиту. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено за необґрунтованістю.

В постанові суду від 08.02.2012 року зазначено, що висновки акту перевірки стосовно порушення позивачем вимог податкового законодавства фактично ґрунтуються лише на змісті акту перевірки контрагента ТОВ «Дельфа ІНГ» та відповідного висновку про неспроможність здійснення господарських операцій цією юридичною особою (що у сукупності вказує на «нікчемність» правочинів), інших підстав для зменшення сум податкового кредиту в акті перевірки від 09.12.2011 року не зазначено. Крім того, в постанові зазначено, що в судовому засіданні досліджено первинну документацію, що свідчить про здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ «Дельфа ІНГ», податкові накладні, оформлені належним чином, отже, позивач мав право віднести до складу податкового кредиту суми ПДВ зазначені в них. За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій ДПІ в м.Красний Луч щодо викладення в акті перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року висновків про завищення позивачем податкових зобов'язань, податкового кредиту та заниження суми ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 815159 грн. (арк. справи 28-37).

Із наведеного вбачається, що зобов'язання з податку на додану вартість, нараховані Антрацитівською ОДПІ Луганської області у податковому повідомленні-рішенні від 19.03.2012 року за №0000062310 на підставі висновків, зроблених в акті перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року. Таким чином, враховуючи те, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 08.02.2012 року по справі № 2а/1270/150/2012, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012 року, визнані протиправними дії ДПІ в м.Красний Луч щодо викладення в акті перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року висновків про завищення ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» за період з травня по липень 2011 року податкових зобов'язань з ПДВ на суму 58627 грн., завищення податкового кредиту з ПДВ на суму 873786 грн. та заниження ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 815159 грн., зазначене податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно зі ст.114 КПК України постанови слідчого, винесені відповідно до закону у кримінальній справі, яка перебуває в його провадженні, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами і громадянами.

Відповідно до п.п. 79.1 документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Зокрема, пунктом 78.1 цієї статті передбачено, що зазначена перевірка здійснюється за наявності, зокрема, такої обставини, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Відповідно до п.86.9 ст.86 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Із наведених норм закону вбачається, що за результатами перевірок платників податків, призначених в рамках порушеної кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, контролюючий орган визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Відповідно до ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій Антрацитівської об'єднаної Державної податкової інспекції у Луганській області Державної податкової служби з самостійного визначення сум грошових зобов'язань ТОВ «Центральна збагачувальна фабрика «Штерівська», визнання протиправними дій Антрацитівської об'єднаної Державної податкової інспекції у Луганській області Державної податкової служби із застосування до ТОВ «Центральна збагачувальна фабрика «Штерівська» штрафних санкцій, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Постанова суду від 08.02.2012 року, якою визнані протиправними дії ДПІ в м.Красний Луч щодо викладення в акті перевірки №595/23-35958904 від 09.12.2011 року висновків про завищення ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» за період з травня по липень 2011 року податкових зобов'язань з ПДВ на суму 58627 грн., завищення податкового кредиту з ПДВ на суму 873786 грн. та заниження ПДВ, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 815159 грн., зобов'язано ДПІ у м.Красний Луч відобразити в АС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» самостійно задекларовані ТОВ «ЦЗФ «Штерівська» за податковими деклараціями з ПДВ за травень-липень 2011 року суми податкових зобов'язань та податкового кредиту, станом на дату винесення податкового повідомлення-рішення №0000062310 від 19.03.2012 року, не набрала законної сили, тобто, не була обов'язкова до виконання податковим органом, оскільки на неї відповідачем було подано апеляційну скаргу.

Дії податкового органу по складанню податкового повідомлення-рішення на підставі акту перевірки є способом реалізації наданих суб'єкту владних повноважень компетенції та самі по собі не тягнуть для особи будь-яких правових наслідків.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому підстав для скасування постанови не має.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 195-198, п.1 ч.1 ст. 199, 200, 205, 206 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2012 р. у справі № 2а/1270/5172/2012- залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2012 р. у справі № 2а/1270/5172/2012 - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: А.В. Гайдар

Судді: Т.П.Бадахова

О.П. Лях

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2012
Оприлюднено15.11.2012
Номер документу27443022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5172/2012

Ухвала від 19.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 19.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Постанова від 12.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

Ухвала від 07.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні