Ухвала
від 31.05.2012 по справі 2а/0270/540/12
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/540/12

Головуючий у 1-й інстанції: Альчук М.П.

Суддя-доповідач: Ватаманюк Р.В.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2012 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Смілянця Е. С. Сторчака В. Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Повного товариства "Ломбард Шостак і Ко" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 15 березня 2012 року у справі за адміністративним позовом державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Повного товариства "Ломбард Шостак і Ко" про стягнення штрафу , -

В С Т А Н О В И В :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства "Ломбард Шостак і К" про стягнення штрафу.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідача внесено до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та перебувають на обліку в Держфінпослуг України та він є суб'єктом нагляду Держфінпослуг. За порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" постановою про застосування штрафу до нього застосовано захід впливу у вигляді штрафу, який станом на день звернення до суду відповідачем добровільно не сплачено.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 15.03.2012 року адміністративний позов задоволено, стягнуто з повного товариства "Ломбард Шостак і К" (21009, м. Вінниця, вул. Винниченко, 14, код ЄДРПОУ 30247455) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 2000 (дві тисячі) грн.

Не погоджуючись із рішенням суду І інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 15.03.2012 року, з підстав викладених в апеляційній скарзі.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте надіслав до суду заяву, в якій просить розглянути апеляційну скаргу без його участі, вимог апеляційної скарги не визнає.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та дату слухання справи повідомлений належним чином. Причин неявки до суду не повідомив.

Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч.1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи, позивачем проведено перевірку діяльності відповідача, за результатами якої складено акт про порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги від 26.07.2011 року № 227/41/05-ЛБ.

Зі змісту вказаного акту перевірки вбачається порушення відповідачем вимог чинного законодавства, зокрема ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", п.п. 2.1, 2.2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг 04.11.2004 року за № 2740, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.112004 року за №1482/10081 щодо неподання звітних даних за 2010 рік та перший квартал 2011 року до Держфінпослуг.

Відповідачу було надіслано лист (вих. №8961/41-8) щодо направлення акта про порушення законодавства про фінансові послуги №227/41/05-ЛБ від 26.07.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 11.08.2011 року.

За наслідками розгляду акту перевірки позивачем прийнято постанову №227/41/05/01-ЛБ від 05.08.2011 року, та притягнуто відповідача до відповідальності за порушення законодавства про фінансові послуги, у вигляді штрафу в розмірі 2000 грн.

Вказану постанову було надіслано разом з листом ( вих.№9480/41-8) від 08.08.2011 року на адресу відповідача, що підтверджується поштовим повідомленням.

Як вбачається з резолютивної частини постанови, відповідача зобов'язано повідомити Держфінпослуг в термін до 05.09.2011 року про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів.

Докази про оскарження постанови про застосування до відповідача штрафних санкцій в матеріалах справи відсутні.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 року № 157 (далі - Положення № 157) визначено, що державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від фінансова установа - фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно до пунктів 2.1 та 2.2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг 04.11.2004 року за № 2740, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за №1482/10081 щодо неподання звітних даних за 2010 рік та перший квартал 2011 року до Держфінпослуг, передбачено, що ломбарди складають та подають до Держфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард (додаток 1); звіт про склад активів та пасивів ломбарду (додаток 2); звіт про діяльність ломбарду (додаток 3).

Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Держфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).

Звітність за квартал подається не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітність за рік - не пізніше 20-го лютого року, наступного за звітним.

У разі якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.

Датою подання звітності вважається день фактичного її передання до Держфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника.

Відповідно до ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Статтею 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно з п.2 та 3 ч.1 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання за відомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 3 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за порушення вимог законодавства про фінансові послуги визначено в Положенні про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 року № 125, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 року за № 1115/8436.

Згідно з п.п.2.4. "Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу" затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.

Враховуючи, що докази про сплату штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги у розмірі 2000 грн. в матеріалах справи відсутні, колегія суддів погоджується із висновком суду І інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Отже, доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийнята постанова відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для її скасування не вбачається.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.

На підставі наведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку, щодо задоволення заявлених вимог у спосіб та межах визначених законом.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Повного товариства "Ломбард Шостак і Ко", - залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 15 березня 2012 року, - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.

Головуючий Ватаманюк Р.В.

Судді Смілянець Е. С.

Сторчак В. Ю.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2012
Оприлюднено16.11.2012
Номер документу27446602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/540/12

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 15.03.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 31.05.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні