ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м.Вінниця 15 березня 2012 р. Справа № 2а/0270/540/12 Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Альчука Максима Петровича, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом: державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства "Ломбард Шостак і К" про стягнення штрафу ВСТАНОВИВ : До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства "Ломбард Шостак і К" про стягнення штрафу. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідача внесено до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та перебувають на обліку в Держфінпослуг України та він є суб'єктом нагляду Держфінпослуг. За порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" постановою про застосування штрафу до нього застосовано захід впливу у вигляді штрафу, який станом на день звернення до суду відповідачем добровільно не сплачено. Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи у відсутності представника. Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, причини неявки суду невідомі. Про день, час і місце розгляду справи його повідомлено належним чином, що підтверджується поштовим листом з рекомендованим повідомленнями про вручення, що повернулось з відміткою поштової установи за закінченням терміну зберігання, та телефонограмою. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Згідно із ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. З огляду на те, що відповідача повідомлено належним чином про судові засідання, його неявка за вказаних обставин не перешкоджає розгляду справи. Частиною 6 ст. 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження. Дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення з наступних підстав. Судом встановлено, що позивачем проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт про порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги від 26.07.2011 року № 227/41/05-ЛБ. Зі змісту вказаного акту перевірки, судом встановлено порушення вимог чинного законодавства, зокрема ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", п.п. 2.1, 2.2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг 04.11.2004 року за № 2740, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.112004 року за №1482/10081 щодо неподання звітних даних за 2010 рік та перший квартал 2011 року до Держфінпослуг. Відповідачу було надіслано листа (вих. №8961/41-8) щодо направлення акта про порушення законодавства про фінансові послуги №227/41/05-ЛБ від 26.07.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 11.08.2011 року. За наслідками розгляду акту перевірки позивачем прийнято постанову № 227/41/05/01-ЛБ від 05.08.2011 року, якою за порушення вимог законодавства про фінансові послуги до відповідача застосовано штраф у розмірі 2000 грн. Вказану постанову було надіслано разом з листом ( вих.№9480/41-8) від 08.08.2011 року на адресу відповідача, що підтверджується поштовим повідомленням. Як вбачається з резолютивної частини постанови відповідача зобов'язано повідомити Держфінпослуг в термін до 05.09.2011 року про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів. Доказів щодо оскарження постанови про застосування до відповідача штрафних санкцій, до суду не надано. Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 року № 157 (далі - Положення № 157) визначено, що державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством. Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від фінансова установа - фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг. Відповідно до пунктів 2.1 та 2.2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг 04.11.2004 року за № 2740, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за №1482/10081 щодо неподання звітних даних за 2010 рік та перший квартал 2011 року до Держфінпослуг, передбачено, що ломбарди складають та подають до Держфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард (додаток 1); звіт про склад активів та пасивів ломбарду (додаток 2); звіт про діяльність ломбарду (додаток 3). Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Держфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Звітність за квартал подається не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітність за рік - не пізніше 20-го лютого року, наступного за звітним. У разі якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день. Датою подання звітності вважається день фактичного її передання до Держфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. Відповідно до ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів. Статтею 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону. Згідно з п.2 та 3 ч.1 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання за відомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Частиною 3 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за порушення вимог законодавства про фінансові послуги визначено в Положенні про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 року № 125, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 року за № 1115/8436. Згідно з п.п.2.4. "Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу" затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату. Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ст. ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Відповідач не надав до суду доказів щодо сплати штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги у розмірі 2000 грн. За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ : Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з повного товариства "Ломбард Шостак і К" (21009, м. Вінниця, вул. Винниченко, 14, код ЄДРПОУ 30247455) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 2000 (дві тисячі) грн. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2012 |
Оприлюднено | 21.01.2013 |
Номер документу | 28682869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні