Постанова
від 13.11.2012 по справі 2а-3401/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 листопада 2012 року № 2а-3401/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.;

при секретарі Мальчик І.Ю.,

за участю сторін:

представників позивача -Соколової О.В., Опірської М.Ю.,

представника відповідача -Кошелевої А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом дочірнього підприємства з іноземними інвестиціями "Сантрейд" до Окружної Державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Окружної Державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС про скасування податкових повідомлень-рішень , обґрунтовуючи свої вимоги тим, що оскаржувані податкові повідомлення -рішення прийняті з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки господарські відносини між ДП з іноземними інвестиціями "Сантрейд" та ТОВ «Меркаба», ТОВ «Оксамит Таврії», ТОВ «Алміс»були реально виконані сторонами, що підтверджується первинними документами.

В позовній заяві позивач просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення №0000990700 від 20.12.11 р., № 0001000700 від 20.12.11 р., видані Окружною Державною податковою службою -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав повністю та зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення -рішення прийняті відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства, оскільки угоди між позивачем та його контрагентами є нікчемними.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представників позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків:

Судом встановлено, що з 26.08.11 р. по 15.08.11 р. відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ДП з іноземними інвестиціями "Сантрейд" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за березень, квітень, травень 2011 року за результатами якої складено акт №799/40-4017125394566 від 22.09.11 р.

В ході перевірки встановлено порушення п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту на загальну суму 348 249,29 грн.;

п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 1 556 624,00 грн.;

п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України в результаті чого встановлено завищення залишку суми від'ємного значення за травень 2011 на суму 521 617 грн.

Відповідно до акту перевірки №799/40-4017125394566 від 22.09.11 р. та пояснень представника відповідача підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень стали використані під час перевірки Акт ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Меркаба»(код за ЄДРПОУ 35217624) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо відображення правових відносин з платниками податків контрагентами -постачальниками та контрагентами - покупцями з 01.05.11р. по 31.05.11р., результати якої оформлено актом від 22.08.2011р. № 1077/23-300/35217624;

Акт ДПІ у м. Нова Каховка про результати документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "Оксамит Таврії" (код за ЄДРПОУ 35994221) про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки суб'єкта господарювання ТОВ «Оксамит Таврії" (ЄДРПОУ 35994221) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків відомостей за травень 2011р., отриманий СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП листом від 10.08.2011р. №2472/7/15-215;

Акт ДПІ в Приморському районі м. Одеси про неможливість проведення документальної перевірки ТОВ "АЛМІС", (код за ЄДРПОУ 36344226), щодо підтвердження правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за період з 01.05.2011 по 01.05.2011 року, отриманий СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП листом від 08.08.2011р. №бн/7/23-513/11.

Із вищевказаних актів перевірки відповідачем встановлено, що в порушення ст. 203, 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині здійснення правочинів які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними, по правочинам здійснених ТОВ «МЕРКАБА»з контрагентами-постачальниками ТОВ «Трейд Сервіс Плюс»(код 35992112) та ТОВ «Юні Трейд Компані»(код 30533647) за період травень 2011 року та контрагентом - покупцем ДП «САНТРЕЙД»(код ЄДРПОУ 25394566) за період травень 2011 року. Згідно з поясненнями директора ТОВ «Меркаба»ОСОБА_5, наданими листами від 11.08.11 № 30 (вх. від 11.08.11 № 1389/10), від 19.08.11 №32 (вх від 19.08.11 № 11243/10), від 18.08.11 № 33 (вх. від 19.08.11 № 11242/10) та від 22.08.11 № 35, а також на підставі первинних документів, наданих до перевірки встановлено, що сільськогосподарська продукція (соя та насіння редьки олійної) у кількості 206,655 тон та послуги, які були придбані у травні 2011 року у контрагентів-постачальників ТОВ «Трейд Сервіс Плюс»та ТОВ «Юні Трейд Компані» на суму ПДВ 151 071,91 грн., були реалізовані в тому числі ДП «САНТРЕЙД»(код ЄДРПОУ 25394566).

Також Окружною Державною податковою службою -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС проведено аналіз звітності ДП з II „Сантрейд" та згідно даних реєстру виданих та отриманих податкових накладних, додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість відповідно до бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено, що ДП з II „Сантрейд" було включено до складу податкового кредиту суми ПДВ по нікчемних відносинах з ТОВ «Меркаба»за період з 11.05.2011р. по 31.05.2011р. на суму ПДВ в розмірі 165 612,50 грн.

Щодо ТОВ,, Оксамит Таврії" перевіркою встановлено відсутність необхідних умов для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою згідно до частини 1, 5 ст. 203, п. 1,2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, зазначена угода має ознаки нікчемності.

Враховуючи вищевикладене, відповідачем проведено аналіз звітності ДП з II „Сантрейд" та згідно даних реєстру виданих та отриманих податкових накладних, додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість відповідно до бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»встановлено, що ДП з II „Сантрейд" було включено до складу податкового кредиту суми ПДВ по нікчемних відносинах з ТОВ "Оксамит Таврії" за період з 11.05.2011р. по 31.05.2011р. на суму ПДВ в розмірі 116 228,00 грн.

Щодо контрагента ТОВ "Алміс" перевіркою встановлено, що документальну перевірку провести неможливо у зв'язку з тим, що ТОВ "Алміс" має стан «8»- до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням (Одеська обл., м. Одеса, вул. Успенська, буд. 40). Здійснено вихід 30.06.2011 року та встановлено що ТОВ "Алміс" за вказаною адресою не знаходиться. За результатами виходу за адресою підприємства складено акт від 30.06.2011 за №92/23-513/11 про неможливість вручення наказу та повідомлення про початок перевірки та 01.07.2011 року передано запит до відділу податкової міліції для розшуку та опитування фінансово-відповідальних осіб ТОВ "Алміс".

Згідно з даними податкової звітності (форма 1-ДФ), наданої підприємством до ДПІ у Приморському районі м. Одеси, загальна чисельність працюючих у ТОВ «АЛМІС»за І квартал 2011 року основних працівників 1 особа. Згідно даних податкової звітності з податку на прибуток за 2010 рік ТОВ «АЛМІС»відсутні власні основні фонди. Таким чином, за результатами аналізу документів, які є в обліковій справі підприємства, податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел не встановлено наявність у ТОВ «АЛМІС»власних, орендованих, одержаних по договорах лізингу, складських, торгівельних, виробничих та інших приміщень, які суб'єкт господарювання міг би використовувати при здійсненні фінансово - господарської діяльності.

Також перевіркою встановлено, що згідно з даними додатків №5 до податкових декларацій з податку на додану та даними «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»існують розбіжність між сумою задекларованого податкового кредиту ДП з II "Сантрейд" та сумою податкових зобов'язань ТОВ "Алміс" (до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням) за період з 01.02.11р. по 31.05.11р. в розмірі 66 508.48 грн.

Отже, з вищевикладеного Окружною Державною податковою службою - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС при проведенні перевірки ДП з іноземними інвестиціями "Сантрейд" зробила висновок, що в результаті виконання сторонами нікчемних угод, позивач отримував документи по придбанню ТМЦ і сплачувало кошти без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування та несплати податків.

На час проведення перевірки набрав чинності Податковий Кодекс України (далі ПК України), розділ V якого визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.

Відповідно до п.198.1 ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).

Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.198.6. ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Згідно п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

П. 200.2 ст. 200 ПК України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.200.3. ст.200 ПК України).

Відповідно до п.201.1. ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору.

Відповідно до п. 201.10. ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

Судом встановлено, що правовідносини між ДП з іноземними інвестиціями "Сантрейд" та ТОВ «Меркаба», ТОВ «Оксамит Таврії», ТОВ «Алміс» виникли на підставі договорів поставки сої.

На виконання зазначених договорів, ТОВ «Меркаба», ТОВ «Оксамит Таврії», ТОВ «Алміс»поставлено товар (послуги) та було виписано податкові накладні, а також перераховано грошові кошти у визначених розмірах. У ціні придбаного товару товариством сплачено суму податку на додану вартість, яку у подальшому включено до складу податкового кредиту.

При цьому, вказані податкові накладні, що містяться в матеріалах справи мають всі обов'язкові реквізити, визначені у п.201.1. ст.201 ПК України.

Також в підтвердження реальності господарських відносин здійснених між позивачем та ТОВ «Меркаба», ТОВ «Оксамит Таврії», ТОВ «Алміс»в матеріалах справи містяться рахунки-фактури; платіжні доручення; товаро-транспортні накладні; видаткові накладні.

За вимогами цивільного законодавства існує презумпція правомірності правочину (ст. 204 ЦК України). Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оскаржуваний правочин). До оскаржуваних правочинів належить зокрема фіктивний правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. Фіктивний правочин визнається судом недійсним (ст. 234 ЦК України).

Відповідно до статті 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

У складі цивільного правопорушення, передбаченого ст. 228 ЦК України міститься обов'язкова ознака -специфічна мета -порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Наявність мети, включеної до складу правопорушення підлягає обов'язковому доведенню.

Мета юридичної особи має бути доведена через мету відповідного керівника -фізичної особи, яка на момент укладання угоди виконувала представницькі функції за статутом (положенням) або за довіреністю. Слід зазначити, що наявність мети зазначеної в диспозиції ст. 228 ЦК України у фізичної особи тягне кримінальну відповідальність за відповідними статтями кримінального кодексу України за скоєний злочин, замах на злочин або готування до злочину. Такі обставши можуть бути доведені лише обвинувальним вироком.

Статтею 207 Господарського кодексу України передбачено, що господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині. Недійсною може бути визнано також нікчемну умову господарського зобов'язання, яка самостійно або в поєднанні з іншими умовами зобов'язання порушує права та законні інтереси другої сторони або третіх осіб. Нікчемними визнаються, зокрема, такі умови типових договорів і договорів приєднання, що: виключають або обмежують відповідальність виробника продукції, виконавця робіт (послуг) або взагалі не покладають на зобов'язану сторону певних обов'язків; допускають односторонню відмову від зобов'язання з боку виконавця або односторонню зміну виконавцем його умов; вимагають від одержувача товару (послуги) сплати непропорційно великого розміру санкцій у разі відмови його від договору і не встановлюють аналогічної санкції для виконавця.

Таким чином, необхідними умовами для визнання угоди недійсною є її укладання з метою, що завідомо суперечною інтересам держави і суспільства та наявність умислу хоча б у однієї із сторін щодо настання відповідних наслідків.

Відповідачем не надано суду жодних доказів, які б підтверджували те, що укладення договорів, на підставі яких виникли взаємовідносини між позивачем та контрагентами не відповідали дійсним намірам сторін щодо набуття цивільних прав та обов'язків, наявність будь-якої протиправної мети у представників сторін не встановлювалась, отже, доводи відповідача про те, що такі правочини суперечить інтересам держави і суспільства та не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними, судом до уваги не приймаються, оскільки зібраними під час перевірки та відображеними в акті доказами вони не підтверджуються.

Крім того, на виконання судових доручень постановлених ухвалами Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.04.12 р. Херсонським окружним адміністративним судом допитано у якості свідка директора ТОВ «Оксамит Таврії»- ОСОБА_6 та Миколаївським окружним адміністративним судом опитано у якості свідка директора ТОВ «Меркаба»- ОСОБА_5, які зазначили, що дійсно укладали та підписували як посадові особи договори на поставку сої, а також виписували та підписували податкові накладні.

Суд не бере до уваги доводи відповідача, сформовані на підставі Акту від 22.08.2011р. № 1077/23-300/35217624 ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Меркаба»з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо відображення правових відносин з платниками податків контрагентами -постачальниками та контрагентами - покупцями з 01.05.11р. по 31.05.11р.; Акту ДПІ у м. Нова Каховка про результати документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "Оксамит Таврії" про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки суб'єкта господарювання ТОВ «Оксамит Таврії" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків відомостей за травень 2011р.; Акту ДПІ в Приморському районі м. Одеси про неможливість проведення документальної перевірки ТОВ "АЛМІС" щодо підтвердження правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за період з 01.05.2011 по 01.05.2011 року, оскільки, інформація, викладена в зазначених документах була фактично переписана відповідачем в акт перевірки позивача №799/40-4017125394566 від 22.09.11 р., без належного дослідження та надання оцінки первинним документам, як того вимагають норми діючого податкового законодавства України.

Також, судом встановлено, що на час здійснення господарських операцій між ДП з іноземними інвестиціями "Сантрейд" та ТОВ «Меркаба», ТОВ «Оксамит Таврії», ТОВ «Алміс» останні були належним чином зареєстровані як платники податку.

Податковий кредит позивача за період, що перевірявся, сформований на підставі податкових накладних отриманих від контрагентів, що містяться в матеріалах справи, які були на момент їх видачі зареєстровані у встановленому податковим законодавством, як платник податку на додану вартість і їм відповідно до законодавства надано право на видачу податкових накладних.

Статтею 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»встановлено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, були внесені до нього, то вони вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до цього реєстру, є достовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні за винятком випадків, коли вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірним.

Частинами 1-3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Визнання фіктивним підприємства не тягне за собою недійсність угод, укладених з такими підприємствами з моменту його державної і до моменту виключення з державного реєстру, та не позбавляє правового значення виданих за такими господарськими операціями податкових накладних. Несплата податку продавцем при фактичному здійсненні господарської операції не впливає на податковий кредит покупця та суму бюджетного відшкодування. Податкові органи не можуть нараховувати податок на додану вартість та накладати штрафні санкції на покупця при несплаті сум податку продавцем, а також за можливу недостовірність відомостей про них, оскільки чинне законодавство не встановлює підстав для такого нарахування на накладання штрафних санкцій.

Відповідачем не спростовано доводи позивача про те, що на час здійснення господарських операцій (за якими податкова інспекція не визнала обґрунтованим віднесення позивачем до податкового кредиту сум податку на додану вартість) контрагенти були включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також мали свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість. За таких обставин позивач не може нести відповідальність ні за несплату податків контрагентів продавця, ні за можливу недостовірність відомостей про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.

Суд також враховує положення інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 № 742/11/13-11, яким визначено, що при дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

Чинним законодавством України, відповідач не наділений повноваженнями щодо визнання правочинів нікчемними (недійсними) із застосуванням відповідних наслідків їх нікчемності (недійсності).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі -Кодекс), він, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пп.21.1.1. п.21.1. ст.21 Кодексу посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Представник відповідача не надав суду належних доказів, які б підтверджували обґрунтованість висновків перевірки та правомірність винесених податкових повідомлень-рішень.

Враховуючи те, що Окружна Державна податкова служба -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС не надала доказів правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд вважає, що вони підлягають скасуванню як протиправні.

Керуючись ст.ст. 11, 94, 158-163 КАС України суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0000990700 від 20.12.11 р., № 0001000700 від 20.12.11 р., видані Окружною Державною податковою службою -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків ДПС.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови складений та підписаний суддею 14.11.12 р.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.11.2012
Оприлюднено19.11.2012
Номер документу27477267
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3401/12/2670

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 03.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 13.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні