Постанова
від 07.11.2012 по справі 0870/7994/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2012 року 15:07 Справа № 0870/7994/12

м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Чернової Ж.М.

при секретарі судового засідання Батигіні О.В.

за участю представників:

від позивача: Деревянко Д.В.

від відповідача: Аксаріна Р.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп»

до: Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

про: визнання наказу та дій протиправними,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп» до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби, в якій позивач просить визнати протиправним наказ прийнятий відповідачем №228 від 20.02.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» та просить визнати протиправними дії відповідача з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача, результати якої оформлено актом №474/23-08/37300682 від 02.03.2012.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, в обґрунтування позову зазначає, що наказ, прийнятий відповідачем №228 від 20.02.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» є протиправним та підлягає скасуванню, у зв'язку з неправильним застосуванням норм права. Посилається на те, що у відповідача були відсутні будь-які правові підстави для проведення позапланової перевірки на підставі п.п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України, оскільки на письмовий запит податкового органу позивачем надано копії документів, які зазначені у запиті. Просить позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив в повному обсязі, зазначивши, що наказ, виданий ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя, регулює діяльність саме податкового органу, а звернення до суду з адміністративним позовом про визнання недійсним наказу, це втручання у внутрішню діяльність ДПІ. Крім того, зазначає, що на письмовий запит відповідача позивачем надані до ДПІ документи не в повному обсязі, що є підставою для проведення позапланової перевірки з підстав зазначених п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Таким чином, враховуючи зазначене, просить в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Відповідно до ст.160 КАС України, 07.11.2012 сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, прийшов до наступного висновку.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп» (код ЄДРПОУ 37300682) зареєстровано 27.09.2010 виконавчим комітетом Запорізької міської ради та взято на податковий облік в органах державної податкової служби 04.03.2010 за № 6148 та на момент підписання зустрічної звірки перебуває на обліку в ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя.

Листом від 12.01.2012 №296/10/23-08 ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя направлено до ТОВ «Дизель-Групп» запит «Про надання документів», в якому податковий орган, посилаючись на п.73.5 ст.73, п.п.20.1.1 п.20.1 ст. 20, п.п. 20.1.6 Податкового кодексу України, просить надати пояснення та їх документальне підтвердження стосовно взаємовідносин ТОВ «Дизель Групп» з ТОВ «Елаком Інвест» (код ЄДРПОУ 36844382) січень, лютий 2011 року, ТОВ «Запоріжіндустріалсервіс» (код ЄДРПОУ 37256293), ТОВ «Спецмасоптторг» (код ЄДРПОУ 35543005) за лютий 2011 року, ПП «Укрпромснаб» (код ЄДРПОУ 34202109), ТОВ «Дизсервіс Луганськ» (код ЄДРПОУ 37287613), ТОВ «Техноіновація» (код ЄДРПОУ 37232450) за березень 2011 року.

10.02.2012 листом №1-02-12 позивачем надано до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя: реєстри отриманих та виданих податкових накладних за січень-березень 2011 року; декларації по ПДВ за січень-березень 2011 року; виписки банку, що підтверджують сплату реалізованого товару; видаткові, товарно-транспортні накладні, податкові накладні; договір аренди складського приміщення; договори згідно яких придбавався товар; прибуткові, товарно-транспортні, податкові накладні, виписки банку на придбаний та в подальшому реалізований товар; наказ про призначення директора та гол. бухгалтера.

20.02.2012 Головою комісії з проведення реорганізації Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя, начальником ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя Гапоновою І.М. було видано наказ №228 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» на підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п. 78.1.1 п. 78.1 ст.78, п.79.1 ст. 79 Податкового кодексу України.

Відповідачем відповідно до наказу №228 від 20.02.2012 було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «Дизель Групп» з питань дотримання вимог діючого податкового, валютного та іншого законодавства при взаємовідносинах з ТОВ «Елаком Інвест» (код ЄДРПОУ 36844382) за період з 01.01.2011 по 28.02.2011, ТОВ «Запоріжіндустріалсервіс» (код ЄДРПОУ 37256293), ТОВ «Спецмасоптторг» (код ЄДРПОУ 35543005) за період з 01.02.2011 по 28.02.2011, ПП «Укрпромснаб» (код ЄДРПОУ 34202109), ТОВ «Дизсервіс Луганськ» (код ЄДРПОУ 37287613), ТОВ «Техноіновація» (код ЄДРПОУ 37232450) з 01.03.2011 по 31.03.2011, за наслідками якої, складено акт №474/23-08/37300682 від 02.03.2012.

Дослідивши акт перевірки, судом з'ясовано, що дана перевірка проведена на підставі даних нормативної справи, АІС «Аудіт», Бест Звіт, АІС «Перелік платників податків за результатами автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» та первинних документів наданих платником податків для проведення перевірки, тобто додатково ніякі документи податковим органом не витребовувалися, а наданих позивачем документів було достатньо для проведення перевірки та оформлення її результатів актом.

Не погоджуючись з правомірністю виданого податковим органом вищевказаного наказу та діями відповідача щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, позивач звернувся до суду, вважаючи, що товариством наданні документи зазначені у запиті, в повному обсязі, та звертає увагу суду на те, що навіть у випадку якщо позивачем надані не всі необхідні для проведення зустрічної звірки документи, у податкового органу були підстави для проведення виїзної перевірки, а не невиїзної, що передбачено п. 78.1.1 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, на яку відповідач посилається в спірному наказі.

Відповідач стверджує, що спірний наказ виданий ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя регулює діяльність саме податкового органу, а звернення до суду позивачем з адміністративним позовом про визнання недійсним наказу, це втручання у внутрішню діяльність ДПІ. Звертає увагу на те, що оскільки накази органу державної податкової служби не являються рішеннями про нарахування податкового зобов'язання, вони не підлягають оскарженню в судовому порядку, та можуть бути перевірені на їх законність разом з оскарженням податкового повідомлення-рішення. Крім того, щодо підстав винесення спірного наказу, вважає, що позивачем надано до податкового органу документи не в повному обсязі, що є підставою для проведення позапланової перевірки з підстав зазначених п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Однак, суд не може погодитися з такою думкою відповідача та вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

За приписами п.п. 75.1.2 п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Особливості проведення документальної невиїзної перевірки визначені ст.79 Податкового кодексу України, й, зокрема, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (п.79.2 ).

Пунктом 79.1. ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Таким чином, проведення документальної невиїзної перевірки можливо лише за наявності обставин визначених ст.ст. 77 та 78 Податкового кодексу України.

Згідно із п.п. 78.1.1. п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Дослідження змісту запиту від 12.01.2012 №296/10/23-08 свідчить про те, що податковим органом крім підстав для направлення запиту та переліку документів, які необхідно надати позивачем, додатково повідомлено товариство про те, що відповідно до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, ненадання пояснень та їх документальних підтверджень на запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки.

В подальшому, після надання позивачем 10.02.2012 листом №1-02-12 копій відповідних документів, податковим органом прийнятий наказ від 20.02.2012 №228, яким, у зв'язку з наданням документів не в повному обсязі, начальником ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.

Таким чином, у ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС були відсутні будь-які правові підстави для проведення позапланової невиїзної перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України.

Отже, у відповідача не виникло право на проведення позапланової невиїзної перевірки, а наказ ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя ДПС від 20.02.2012 №228 винесено з порушенням приписів ПК України в частині вимог щодо виникнення права на проведення саме невиїзної перевірки, а відтак він є протиправним тобто є таким, що вчинений з порушенням норм чинного законодавства та поза межами повноважень наданих органу ДПС.

Відовідно до листа Вищого адміністративного суду України від 24.12.2010 №1844/11/13-10 видання керівником податкового органу наказу про проведення позапланової перевірки безпосередньо призводить до виникнення певних обов'язків у платника податків, щодо якого прийнято рішення про проведення перевірки. Тому зазначений наказ є таким, що має правове значення, а отже, є актом у розумінні пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.2, 4 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп» підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним наказ Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя №228 від 20.02.2012 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп», результати якої оформлено актом №474/23-08/37300682 від 02.03.2012.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дизель Групп» сплачений судовий збір у розмірі 32,20 (тридцять дві) гривні 20 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М.Чернова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2012
Оприлюднено21.11.2012
Номер документу27536332
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/7994/12

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Постанова від 07.11.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 13.09.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 13.09.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні