Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8215/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Лагутіна А. А.,
при секретарі судового засідання: Рязанській Є. О.,
за участю представників сторін:
від позивача: Волкової Т. С. (довіреність № 13218/10 від 15.10.2012 року),
від відповідача: Самохвалова О. С. (довіреність № 24/1-423 від 01.11.2012 року),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Лутугінському районі Луганської області Державної податкової служби до Лутугінської районної ради Луганської області про звернення стягнення податкового боргу в сумі 29406,26 грн.,
В С Т А Н О В И В :
24 жовтня 2012 року державна податкова інспекція у Лутугінському районі Луганської області Державної податкової служби (далі - Позивач) звернулась до суду з позовом до Лутугінської районної ради Луганської області (далі - Відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 29406,26 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на таке.
Згідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до п.п. 168.4.3. п. 168.4 ст. 168 ПК України контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу. Пунктом 57.1 ст. 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Оскільки добровільно відповідач не сплатив заборгованість, позивач просив стягнути з відповідача зазначену суму боргу в судовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, надав письмове заперечення (аркуш справи 31-34).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, та підтверджується матеріалами справи, що Лутугінська районна рада Луганської області (код ЄДРПОУ 25368971) зареєстрована Лутугінською районною державною адміністрацією Луганської області 21.05.1997 року (аркуш справи 6).
В управлінні Лутугинської районної ради знаходиться Лутугинське районе комунальне підприємство «Райсількомунгосп» (далі - ЛРКП «Райсількомунгосп») яке є об'єктом загальної власності територіальних громад Лутугинського району, що підтверджується п.1.1 Статуту ЛРКП «Райсількомунгосп» (аркуші справи 8-9).
ЛРКП «Райсількомунгосп» зареєстроване Лутугинською районною державною адміністрацією в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 16.09.2002 року за № 04051543Ю0010152, що підтверджується свідоцтвом від 16.09.2002 року, та 19.09.2002 року внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 01236851, згідно довідки з ЄДРПОУ №29136 (аркуш справи 10).
ЛРКП «Райсількомунгосп» знаходиться на обліку в ДПІ у Лутугинському районі з 19.08.1992 року за № 64, що підтверджується довідкою від 02.11.2011 року №321/10/29-031 (аркуш справи 12).
ЛРКП «Райсількомунгосп» має податкову заборгованість перед бюджетом в загальному розмірі 29406,26 грн., яка складається із заборгованості з податку на прибуток в сумі 9847,36 грн., з податку з власників транспортних засобів в сумі 96,74 грн., з податку на додану вартість в сумі 19287,48 грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі, 14,74 грн., з часткового прибутку в сумі 130,59 грн., з комунального податку в сумі 29,35 грн.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 року №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Проте, оскільки правовідносини щодо наслідків несплати платником податків - відповідачем у даній адміністративній справі - податкового боргу, який виник до набрання чинності Податковим Кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI, суд приходить до висновку, що в даному випадку при розгляді справи слід застосувати як норми раніше діючого законодавства, так і норми Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI.
Згідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 168.4.3. п. 168.4 ст. 168 ПК України контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.
Відповідно до п.п. 14.1.175 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 57.1 ст. 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 59.1. ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 передбачає, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем вживались заходи щодо погашення платником податків заборгованості, а саме на адресу ЛРКП «Райсількомунгосп» направлялись податкові вимоги № 1/43 від 26.10.2001 року та № 2/192 від 03.12.2001 року, виносились податкові повідомлення-рішення № 0001691501 від 17.02.2012 року, № 0000112301 від 19.09.2011 року, № 0001971501 від 19.09.2011 року, № 0000651501 від 16.02.2012 року, № 0000881501 від 22.02.2012 року, № 0000871501 від 22.02.2012 року (аркуші справи 14-21).
Відповідно до вимог п. 95.1 ст.95 ПКУ орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст. 95 Кодексу визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Станом на 11.10.2012 року у ЛРКП «Райсількомунгосп» відсутні розрахункові рахунки та майно, за рахунок реалізації якого можливо погасити наявний податковий борг платника податків, що підтверджується довідкою ВРЕВ м. Луганська УДАІ УМВС України Луганській області від 26.04.2012 року № 58, довідкою Лутугинського РКП «БІТ» від 10.05.2012 року № 1018, актом податкового керуючого від 16.10.2012 року № 13233-19 про обстеження території та виявлення активів, можливих для реєстрації податкової застави (аркуші справи 22-24).
Відповідно до п. 96.1. ст.96 ПКУ у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення, зокрема, про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради.
На виконання зазначеної норми позивачем листом від 14.08.2012 року № 10539/19 звернулося до Лутугинської районної ради з пропозицією розглянути на черговій сесії Лутугінської районної ради питання щодо виділення коштів та/або майна в рахунок погашення маткового боргу ЛРКП «Райсількомунгосп» (аркуш справи 25).
Лутугинська районна рада листом від 20.08.2012 року № 11/1-322 повідомила про необхідність звернення із зазначеним питанням звернутися до Лутугинської районної державної адміністрації (аркуш справи 26).
Абзацом 2 п. 96.3. ст. 96 ПКУ передбачено, що у разі отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Суд дійшов висновку, що лист Лутугинської районної ради від 20.08.2012 року № 11/1-322 є фактичною відповіддю про відмову у задоволенні вимог подання органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу ЛРКП «Райсількомунгосп».
Оскільки ЛРКП «Райсількомунгосп» було самостійно визначено суму податкового боргу, вимоги про сплату податкового боргу та податкові повідомлення-рішення не були оскаржені, суму заборгованості у повному обсязі у добровільному порядку сплачено не було, відповідач фактично відмовив у задоволенні вимог подання органу державної податкової служби щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу ЛРКП «Райсількомунгосп», суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги державної податкової інспекції у Лутугінському районі Луганської області Державної податкової служби та звернути стягнення податкового боргу в сумі 29406,26 грн. з Лутугінської районної ради Луганської області.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги державної податкової інспекції у Лутугінському районі Луганської області Державної податкової служби до Лутугінської районної ради Луганської області про звернення стягнення податкового боргу в сумі 29406,26 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Лутугінської районної ради Луганської області (92000, Луганська область, Лутугінський район, м. Лутугіне, вул. Леніна, 83, код ЄДРПОУ 25368971) податкову заборгованість Лутугинського районого комунального підприємства «Райсількомунгосп» (код ЄДРПОУ 01236851) в сумі 29406,26 грн.(двадцять дев'ять тисяч чотириста шість гривень двадцять шість копійок) шляхом звернення стягнення податкового боргу в дохід Державного бюджету України на кошти Лутугінської районної ради Луганської області, в управлінні якої перебуває Лутугинське районне комунальне підприємство «Райсількомунгосп».
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 19 листопада 2012 року.
СуддяА.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2012 |
Оприлюднено | 21.11.2012 |
Номер документу | 27536886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні