ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 листопада 2012 року 13:13 № 2а-12208/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Майвін» доДержавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби провизнання протиправними дії по проведенню перевірки, за участю:
позивача -Бойко А.Д.
відповідач -Шило М.Ю.
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 8 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Майвін»(далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби (далі по тексту -відповідач) про визнання протиправними дії відповідача по проведенню зустрічної звірки, що оформлено актом №1024/23-6/36423962 від 27.02.2012р. про неможливість проведення зустрічної звірки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно проведено зустрічну звірку підприємства.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що під час проведення звірки, діяв в межах повноважень та у відповідності до вимог податкового законодавства України.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби 27.02.2012р. складено акт №1024/23-6/36423962 про неможливість проведення зустрічної звірки контрагента ТОВ «Майвін»(код ЄДРПОУ 36423962) щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Акура-Груп»(код ЄДРПОУ 35058976) за період з 01.07.2011р. по 31.07.2011р. та ТОВ «Захід-Уа»(код ЄДРПОУ 37567727) за період з 01.10.2011р. по 31.11.2011р. (далі по тексту -Акт).
З Акту вбачається, що зустрічну звірку позивача неможливо провести у зв'язку з тим, що підприємством не надана відповідь на письмовий запит ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС №45790/10/15-311 від 13.12.2011р. та у зв'язку з тим, що місцезнаходження підприємства не встановлено.
В ході організації проведення перевірки, з метою забезпечення проведення перевірки з питань підтвердження відомостей за результатами встановлених фактів здійснено та вжито такі заходи:
1. Здійснено вихід за юридичною адресою з метою проведення позапланової виїзної документальної перевірки.
2. Складено акт з питання перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження ТОВ «Майвін»(код ЄДРПОУ 36423962) №458/23-6/36423962.
3. Направлено запит до ГВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС №277/9/23-6 від 27.02.2012р. на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
4. Отримано акт ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС ТОВ «Акура-Груп»(код ЄДРПОУ 35058976) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень, липень, жовтень 2011 року від 22.02.2012р. №919/23-9/35058976.
5. Отримано акт ДПІ у Печерському районі м. Києва про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Захід-Уа»(код ЄДРПОУ 37567727) щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період 15.03.2011р. по 31.12.2011р. від 21.02.2012р. №912/23-7/37567727.
Відповідно до статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно -аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ, органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів.
Відповідно до п. 73.1 статті 73 Податкового кодексу України інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається органам державної податкової служби періодично або на окремий письмовий запит органу державної податкової служби у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.
Пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Абзацом 3 п. 73.3 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, у разі проведення зустрічної звірки.
Згідно з абз. 1 п. 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232 (далі по тексту -Порядок), зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до п. 4 Порядку, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Разом з цим, у випадку проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатором), відповідно до положень п. 3.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011р. №236, обов'язок здійснення відповідних заходів (направлення запитів, повторних запитів, здійснення моніторингу відповідей, що надходять, тощо) з метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення зустрічних звірок, у тому числі і по ланцюгу проходження ТМЦ (робіт, цінних паперів, нематеріальних активів тощо) покладається на орган ДПС -ініціатора. При цьому, обов'язок направлення запиту на адресу суб'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС -виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку (крім випадків, визначених у абзаці 6 п. 3.1 Методичних рекомендацій).
Представник позивача зазначив, що податковою службою не направлявся письмовий запит щодо надання інформації та її документального підтвердження з зазначенням підстав надання такої інформації.
В судових засіданнях представник відповідача не надав докази, які б підтверджували відправлення та отримання позивачем вказаного вище письмового запиту щодо надання інформації.
Висновок податкового органу щодо відсутності позивача за місцезнаходженням не відповідає дійсності, оскільки, відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»місцезнаходження юридичної особи -адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно з статтею 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до вимог статті 70 КАС України, лише факт внесення відомостей про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням до реєстру може слугувати доказом відсутності позивача за місцезнаходженням.
В матеріалах справи міститься копія Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, відповідно до якої станом на 15.08.2012р. місцезнаходження позивача є адреса, яка зазначена в Акті, а саме: м. Київ, вул. Мечнікова, 14/1.
Таким чином, вищезгадана перевірка призначена та проведена без дотримання (з порушенням) наведених вище норм законодавства, а відтак складений за її результатами акт перевірки є доказом здобутим з порушенням закону, у зв'язку з чим та на підставі ч. 3 ст. 70 КАС України судом до уваги, як підстава прийняття спірного рішення, не береться.
Оскільки акт перевірки є доказом здобутим з порушенням закону, зазначений акт, як і висновки акту перевірки, не можуть бути підставою для прийняття спірного рішення (покладені в основу спірного рішення), спірне рішення в даному випадку не ґрунтується на належних та допустимих доказах (акті перевірки), що зумовлює висновок про відсутність у ДПІ підстав для прийняття оскаржуваного рішення, а відтак спірне рішення не може бути визнано законним та обґрунтованим, тобто таким, що ґрунтується на належних та допустимих доказах, що зумовлює висновок про наявність достатніх підстав для скасування оскаржуваного рішення.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 56.1. Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи наведене в сукупності та виходячи із встановлених судом обставин, оцінивши надані сторонами докази в контексті наведених вище вимог законодавства, суд дійшов висновку, що відповідачем в порядку виконання обов'язку, визначеного ч. 2 ст. 71 КАС України, не доведено законності призначення та проведення перевірки позивача, яка за висновком суду призначена та проведена з порушенням закону, не доведено законності отримання акту перевірки, який є доказом здобутим з порушенням закону.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Майвін»задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби по проведенню зустрічної звірки, що оформлено актом №1024/23-6/36423962 від 27.02.2012р. про неможливість проведення зустрічної звірки.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 15.11.2012р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2012 |
Оприлюднено | 21.11.2012 |
Номер документу | 27537700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні