Копія
Справа № 2270/4578/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 жовтня 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретарі Бачку А.М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції , Головного управління Державної казначейської служби у Хмельницькій області про стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
товариство з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" звернулось з позовом до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції, Головного управління Державної казначейської служби у Хмельницькій області про стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що 10.09.2009 р. Державною податковою інспекцією у Полонському районі проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.12.2007 року по 30.06.2009 року. За результатами перевірки ДПІ у Полонському районі складено акт № 947/231-3487670 від 10.09.2009 року та прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002512301/0 від 18.09.2009 року, яким підприємству зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 369807 грн. за червень 2009 року.
Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" оскаржило рішення до Хмельницького окружного адміністративного суду справа № 2270/8074/11. Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21.03.2012 року у справі № 2270/8074/11 податкове повідомлення-рішення ДПІ у Полонському районі № 0002512301/0 від 18.09.2009 року визнано протиправним та скасовано. Постанова набрала законної сили.
ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" декларацію з ПДВ за червень 2009 року надано ДПІ у Полонському районі у строки, встановлені діючим законодавством, та заявлено про отримання бюджетного відшкодування з ПДВ.
Вважає, що підстави для зменшення сум від'ємного значення і відшкодування ПДВ є надуманими, не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства і не відповідають фактичним обставинам. Просить позов задоволити, стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" (код ЄДРПОУ 34847670, місцезнаходження: 30500 Хмельницька область, Полонський район, м. Полонне, вул. Привокзальна, буд. 68А) суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість згідно декларації з ПДВ за червень 2009 року в розмірі 369807 грн. та судовий збір в сумі 2146 грн. 00 коп.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, подав письмове заперечення проти позову в якому вказує, що після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п`яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов`язаний подати органу Державного казначейства висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Проте, на дату поновлення провадження у справі, процедура судового оскарження не закінчилась, про що свідчить подана ОДПІ касаційна скарга на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду по справі № 2270/8074/11. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
Представник ГУДКСУ у Хмельницькій області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав суду заперечення проти позову, в якому вказує, що Головне управління ДКСУ у Хмельницькій області не вчиняло жодних протиправних дій, які могли призвести до порушень прав та обов'язків позивача. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що згідно податкової декларації з ПДВ за червень 2009 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" визначено суми ПДВ, що підлягають бюджетному відшкодуванню, та подано до Державної податкової інспекції у Полонському районі Хмельницької області, правонаступником якої є Шепетівська об`єднана державна податкова інспекція Хмельницької області Державної податкової служби, заяву на повернення таких сум на розрахунковий рахунок підприємства. Заява подана до ДПІ у Полонському районі разом з податковою декларацією з ПДВ за червень 2009 року 07 липня 2009 року.
Державною податковою інспекцією у Полонському районі проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 04.12.2007 року по 30.06.2009 року. За результатами перевірки ДПІ у Полонському районі складено акт № 947/231-3487670 від 10.09.2009 року та прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002512301/0 від 18.09.2009 року, яким підприємству зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 369807 грн. за червень 2009 року.
Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" оскаржило рішення до Хмельницького окружного адміністративного суду справа № 2270/8074/11. Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21.03.2012 року у справі № 2270/8074/11 податкове повідомлення-рішення ДПІ у Полонському районі № 0002512301/0 від 18.09.2009 року визнано протиправним та скасовано. Постанова набрала законної сили.
Відповідно до абз. 1 пп.7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», який діяв на момент заявлення позивачем сум до бюджетного відшкодування, (далі - Закон), платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.
Підпунктом 7.7.6 п.7.7 ст.7 Закону передбачено, що на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після втримання висновку податкового органу.
Відповідно пп.7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону встановлено, що протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
По закінченні законодавчо встановлених строків невідшкодовані платнику податків суми вважаються бюджетною заборгованістю. Платник податків має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів з бюджету.
Відповідно до діючого на сьогоднішній день Податкового Кодексу України, зокрема п. 200.15 ст. 200, у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган Державного казначейства України. Орган Державного казначейства України тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.
Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п`яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов`язаний подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Строки проведення бюджетного відшкодування органами Державного казначейства визначені в п.200.13 ст.200 Податкового кодексу України, згідно якого на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.
Пунктом 200.18 статті 200 Податкового Кодексу встановлено, що платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті, подали відповідну заяву та відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 цієї статті, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку.
Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки, яка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації, та відповідно до вимог, визначених статтею 76 цього Кодексу.
Посадові особи органів державної податкової служби та органів Державного казначейства України в разі порушення визначених у пункті 200.18 цієї статті термінів відшкодування несуть відповідальність відповідно до закону.
З аналізу вказаних норм законодавства слідує, що правовідношення щодо повернення з бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) з підстав, передбачених законом, виникає між платником податків та державою в особі відповідного органу податкової служби, та відповідного територіального органу Державного казначейства України з огляду на запроваджену Бюджетним кодексом України казначейську форму обслуговування Державного бюджету.
Пунктом 200.23 статті 200 Податкового Кодексу України встановлено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням наведеного суд вважає, що бюджетна заборгованість з ПДВ в розмірі 369807 грн. згідно податкової декларації з ПДВ за червень 2009 року ТОВ "Полонне Траузес Фекторі" не відшкодована, а позивачем дотримано всіх умов, встановлених законодавством, щодо порядку бюджетного відшкодування надміру сплаченого ПДВ, що підтверджується матеріалами справи. Позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню, а сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 369807 грн. - стягненню.
Керуючись ч.2 ст. 71, ст.ст. 158 - 163, 254 КАС України, ст.19 Конституції України, ст. 200 ПКУ, ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» -
П О С Т А Н О В И В:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі" задоволити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі", код 34847670, суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за червень 2009 року в розмірі 369807 (триста шістдесят дев'ять тисяч вісімсот сім) грн. 00 коп.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Полонне Траузес Фекторі", код 34847670, витрати по сплаті судового збору в розмірі 2146 (дві тисячі сто сорок шість) грн. 00 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 16 жовтня 2012 року
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2012 |
Оприлюднено | 22.11.2012 |
Номер документу | 27562710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні