cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
20.11.12р. Справа № 25/5005/7616/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Чередко А.Є.
при секретарі судового засідання Штефан В.П.
за участю представників сторін:
від кредитора та ліквідатора - Коваль І.О. - дов. №08/11 від 08.11.2012р.
від боржника - не з'явився
розглянувши справу
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Авангардпласт", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лавіс-Сервіс", 52070, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Новоолександрівка, вул. Сонячна, буд. 11, порушено 06.09.2012р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Авангардпласт", м. Дніпропетровськ відповідно до процедури, передбаченої статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є несплачена заборгованість боржника перед кредитором за простим векселем серії АА № 2310862 від 31.10.2011р. в розмірі 14 409, 24 грн. та відсутність боржника за місцезнаходженням, що підтверджується матеріалами справи.
Отже, заявником доведено належними доказами, як відсутність боржника за місцезнаходженням так і його неплатоспроможність та безспірність вимог ініціюючого кредитора.
На підставі викладеного постановою господарського суду від 18.09.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю "Авангардпласт" (49020, м. Дніпропетровськ, вул. Фронтова, буд. 3, ЄДРПОУ 34366714, директор Цебро В.А.).
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника кредитора-ліквідатора, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута та ліквідаційний баланс станом на 06.11.2012р., суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" № 972/01-13 від 08.10.2012р., Дніпропетровської регіональної філії ДП „Центр Державного земельного кадастру" № 4-3/3155 від 30.10.2012р., Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 ДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-4702 від 26.09.2012р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 1858/05/1 від 09.10.2012р., Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області № 05-14/3273 від 10.10.2012р. за боржником транспортних засобів і механізмів, великовантажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 38009039 та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна № 38008740 станом на 27.09.2012р. в зазначених реєстрах інформація щодо арештів або обтяження майна банкрута відсутня.
Також, на запит ліквідатора Дніпропетровською митницею Державної митної служби України надано відповідь за № 17-14-3/8316 від 24.09.2012р., згідно з якою банкрут не знаходиться на обліку у Дніпропетровській митниці як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності та не здійснював митного оформлення товарів в зоні діяльності митниці за період з 01.01.2007р. по 20.09.2012р., згідно бази даних митної статистики станом на 20.09.2012р.
Відповідно до довідки Публічного акціонерного товариства "Національний депозитарій України" № 1450/06 від 17.10.2012р. станом на 17.10.2012р. документи системи реєстру власників іменних цінних паперів банкрута на зберігання Національним депозитарієм України не приймались.
Суд, також враховує, що ліквідаційна процедура здійснюється за процедурою ст. 52 Закону, яка передбачає особливості банкрутства відсутнього боржника, а місцезнаходження керівних органів банкрута, як вбачається з матеріалів справи не встановлено. Отже ліквідатор позбавлений можливості отримання наявної будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та як наслідок не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, в тому числі виявлення дебіторів банкрута.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Відповідно до п. 5 ст. 52 Закону, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Отже, відповідно до ст. 52 Закону, якою передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів, та яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства, під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Так, 24.10.2012р. в газеті "Голос України" № 200 (5450) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
Також, на виконання вимог зазначеного положення Закону, ліквідатором направлено запити до Дніпропетровського районного центру зайнятості Дніпропетровської області, УПФУ в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Дніпропетровський ВДВС Дніпропетровського міського управління юстиції, Головного управління статистики у Дніпропетровській області.
На запити ліквідатора отримані відповіді Дніпропетровського районного центру зайнятості Дніпропетровської області № 836 від 25.09.2012р., УПФУ в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 8307/02-25 від 15.10.2012р., Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 01-24-1201 від 27.09.2012р., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області № 5625ю від 01.10.2012р., ВДВС Дніпропетровського районного управління юстиції № 03-14/16663 від 05.11.2012р., Головного управління статистики у Дніпропетровській області № 5/3-75/982 від 04.10.2012р. про відсутність заборгованості банкрута перед вищенаведеними фондами, відсутність виконавчих документів щодо банкрута на виконанні та відсутність відокремлених підрозділів, для яких банкрут є головним підприємством.
На запит ліквідатора Дніпропетровською МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби надано відповідь за № 18591/9/10-016 від 29.10.2012р. та довідку про стан розрахунків з бюджетом, згідно з якою станом на 18.10.2012р. заборгованість банкрута перед бюджетом відсутня, переплата складає 5, 58 грн.
Таким чином в ході ліквідаційної процедури були виявлені майнові активи банкрута у сумі 5, 58 грн. Інших майнових активів не виявлено.
Ліквідатор не звертався до податкової інспекції з вимогою виплатити йому вказані кошти, оскільки зняття вказаних коштів потребує виготовлення дублікату печатки банкрута, а витрати на здійснення вказаних дій будуть перевищувати розмір коштів, що залишилися на рахунку банкрута.
Також, Дніпропетровською МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби надіслано суду лист № 19719/9/10-017 від 13.11.2012р. з додатком (реєстр рахунків), згідно з яким товариство з обмеженою відповідальністю "Лавіс-Сервіс" не має відкритих розрахункових рахунків в установах банків.
Таким чином, в результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено та визнано вимоги наступних кредиторів:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Авангардпласт" на суму 5 365,00 грн. (5 365,00 грн. - судовий збір) - 1 черга задоволення та на суму 14 409,24 грн. (14 264,24 грн. - згідно простого векселя серії АА № 2310862 від 31.10.2011р.; 145,00 грн. - витрати пов'язані з опротестуванням векселю) - 4 черга задоволення, а всього 19 774,24,00 грн.
Встановлені вимоги кредитора залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство не звертались.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Також, під час розгляду справи до суду надійшло клопотання Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби за № 16515/10/10-016 від 03.10.2012р. про зобов'язання ліквідатора банкрута надати до ДПІ документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку банкрута та про не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до проведення перевірки банкрута.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторони у справі про банкрутство - кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут).
Відповідно до ст. 22 ГПК України правом на звернення до суду з клопотаннями у справі наділені лише сторони справи.
Як вбачається з матеріалів справи, Дніпропетровська МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби не є кредитором банкрута, та відповідно і стороною у даній справі, що унеможливлює розгляд судом вищенаведених клопотань та прийняття відповідних процесуальних рішень.
Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України, строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Ухвала суду про порушення провадження у справі про банкрутство боржника та постанова про визнання боржника банкрутом були направлені на адресу Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби, що зокрема підтверджується поштовим повідомленням про вручення від 11.09.2012р. та 25.09.2012р. Направлено було судом ДПІ і ухвалу про призначення підсумкового засідання у справі.
На час розгляду справи Дніпропетровською МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
З матеріалів справи, також вбачається звернення ліквідатора до керівника боржника з вимогою надати бухгалтерську та іншу документацію боржника, на яку відповіді не одержано, як і відповідних документів, про що ліквідатором листом повідомлено Дніпропетровську МДПІ Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
З огляду на усе вищевикладене правові підстави для не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у суду відсутні.
Натомість, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо їх затвердження.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно з п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
З підстав наведеного та керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22, 32, п. 6 ст. 40, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лавіс-Сервіс", 52070, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Новоолександрівка, вул. Сонячна, буд. 11, (ЄДРПОУ 37160329).
Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Лавіс-Сервіс", 52070, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Новоолександрівка, вул. Сонячна, буд. 11, (ЄДРПОУ 37160329).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя А.Є. Чередко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 22.11.2012 |
Номер документу | 27564247 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні