cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 0670/797/12
категорія 8.2.9
11 жовтня 2012 р. м. Житомир
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Фещук А.В.,
при секретарі судового засідання Гнітецькій Т.Ф.,
за участю:
представників позивача: Волокової Н.І. (за довіреністю від 03.04.2012 р.) та Пашинської Т.В. - директор (розпорядження №29 від 02.08.2004 р.);
представника відповідача - Заболоцького О.А. (за довіреністю №61/10 від 12.03.2012р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом Підприємства Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" до Державної податкової інспекції у Андрушівському районі Житомирської області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р.,-
встановив :
У лютому 2012 року Підприємство Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції в Андрушівському районі Житомирської області, в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р.
В обґрунтування позову зазначає, що оскаржувані рішення були прийняті податковим органом у зв'язку з порушенням позивачем вимог п.57.1 ст.57 на підставі ст.126 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим позивачу нараховані штрафні санкції за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з земельного податку.
Вказане рішення прийняте на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності №19/1801 від 23.01.2012 р. з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з земельного податку.
Перевіркою було встановлено, що позивачем порушено термін сплати самостійного визначеного грошового зобов'язання з податків та зборів протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
В січні 2012 року підприємством Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" було подано податкову декларацію з плати за землю, де помилково було зазначено, що підприємство є платником земельного податку, та помилково нараховано земельний податок за 2011 рік в сумі 18060,29 грн.
17 серпня 2011 року підприємство подало уточнюючу податкову декларацію з плати за землю, якою зменшило податкове зобов'язання по земельному податку за 2011 рік.
Посилаючись на зазначені обставини, позивач просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, з підстав, викладених у адміністративному позові, просили їх задовольнити.
Відповідач надав письмові заперечення проти адміністративного позову та пояснення, за змістом яких просить відмовити у його задоволенні.
Вказує, що згідно з Податковим кодексом України при зміні розміру земельної ділянки платник земельного податку протягом 20 календарних днів, що настає за місяцем, в якому він втратив право власності на земельну ділянку, подає податкову декларацію зі змінами, в порушення вказаної статті підприємство подало уточнюючий розрахунок по земельному податку 17.08.2011 р., в якому відображено зміни площ земельної ділянки.
Зазначив, що підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є порушення позивачем термінів подання звітності, підприємству до серпня 2011 року згідно з поданою податковою декларацією 31.01.2011 р. №873, щомісяця нараховувався земельний податок в сумі 1505,03 грн., який підприємство зобов'язано було сплачувати.
У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Підприємство Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" (далі - Підприємство "Коопзаготпром") є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 01783286, перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції в Андрушівському районі Житомирської області (далі - ДПІ у Андрушівському районі ).
Відповідно до положень 41.1.1 Податкового кодексу України, контроль за справлянням платежів до бюджету здійснюється органами, які повинні забезпечувати їх надходження.
Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1. ст. 57 цього Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
В січні 2011 року Підприємством "Коопзаготпром" до податкового органу була подана податкова декларація з плати за землю від 31.01.2011 р., в якій зазначено, що підприємство є платником земельного податку, та самостійно обчислено земельний податок на 2011 рік в сумі 18060,29 грн.
17 серпня 2011 року позивачем до податкового органу подано уточнюючу податкову декларацію з плати за землю, в якій зменшено податкове зобов'язання по земельному податку на 2011 рік, а саме у 2011 році підлягало сплаті 884,74 грн., по 73,73 грн. щомісячно.
Підприємством здійснено платежі на суму 1257,58 грн., що підтверджується платіжними дорученнями, копії яких долучено до матеріалів справи.
Згідно з довідкою №680 про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами ДПІ в Андрушівському районі, станом на 03 жовтня 2011 року відповідач не має заборгованості зі сплати плати за землю, в якій також зазначено, що в особовому рахунку платника рахується не застосована довідково нарахована штрафна санкція по платі за землю в сумі 1655,55 грн.
23 січня 2012 року ДПІ в Андрушівському районі здійснено камеральну перевірку податкової звітності з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з земельного податку, за наслідками якої складено акт від 23.01.2012 р. № 19/1801 (далі - акт перевірки).
Зазначеним актом перевірки зафіксовано порушення підприємством терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податків та зборів протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки відповідачем прийняті оскаржувані податкове повідомлення-рішення:
- №00001215501/0 від 23.01.2012 р. про застосування штрафу в розмірі 10% (162,07 грн.) за затримку на 26 календарних днів сплати земельного податку в сумі 1620,69 грн.;
- №0000131501/0 від 23.01.2012 р. про застосування штрафу в розмірі 20% (1505,05 грн.) за затримку на 168 календарних днів сплати земельного податку в сумі 7525,25 грн.
Перевіряючи оскаржувані рішення на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, суд не може визнати їх такими, що узгоджуються з правовими положеннями законів України, зважаючи на наступне.
Відповідно до п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п.287.1. ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України визначено, що У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку. Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що Підприємство "Коопзаготпром" вчасно подало уточнюючу податкову декларацію з плати за землю, не має земельних ділянок ні на праві власності, ні на праві постійного користування, то суд приходить до висновку про неправомірність застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, а також враховуючи приписи чинного податкового законодавства, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає, що позовні вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Андрушівському районі Житомирської області №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р. підлягають задоволенню.
Відповідно до вимог ст.94 КАС України судові витрати позивача зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок державного бюджету.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд, -
постановив :
Позов Підприємства Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" до Державної податкової інспекції у Андрушівському районі Житомирської області про скасування податкових повідомлень-рішень №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р., - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Андрушівському районі Житомирської області №0000121501/0 та №0000131501/0 від 23.01.2012 р.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Підприємства Андрушівської райспоживспілки "Коопзаготпром" судові витрати зі сплати судового збору у сумі розміром 107 (сто сім) грн. 30 (тридцять) коп.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 11 жовтня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя А.В. Фещук
Повний текст постанови виготовлено 16 жовтня 2012 року.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2012 |
Оприлюднено | 23.11.2012 |
Номер документу | 27586431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Фещук Анна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні