Справа № 2А-671/08
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Ковель
08 грудня 2008 року
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
під головуванням судді
Бондара В.М.,
за участю секретаря
Рижко О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Ковелі справу за адміністративним позовом
ОСОБА_1
до управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради про перерахунок і стягнення недоплаченої щомісячної грошової допомоги, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1
звернулася до суду з адміністративним позовом до управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради про стягнення недоплаченої щомісячної грошової допомоги. На обґрунтування своїх вимог вказала, що вона є матір'ю малолітньої дитини
ОСОБА_2
,
ІНФОРМАЦІЯ_1
року народження, за якою вона здійснює постійний догляд. Згідно з положеннями ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», їй, як особі, що фактично здійснює догляд за дитиною, повинна надаватись допомога в розмірі встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Проте належна грошова допомога виплачувалася управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради протягом другого півріччя 2007 року у неповному розмірі. Вважає, що невиплата у повному обсязі зазначеної допомоги суперечить Рішенню Конституційного суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 року, якими визнані неконституційними положення п. 14 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» в частині зупинення на 2007 рік дії ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Просить зобов'язати відповідача провести перерахунок вказаної допомоги та стягнути з відповідача на її користь суму недоплаченої грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
В судове засідання позивач не з'явився, подав суду заяву, щоб справу слухали у її відсутності, позовні вимоги підтримує повністю.
Представник управління праці та соціального захисту населення виконкому Ковельської міської ради у відкрите судове засідання не з'явилась, подала суду заяву в якій просить справу слухати у відсутності представника відповідача та заперечує проти позову. Вважає, що державним бюджетом на 2007 рік не передбачено в повному об'ємі виплат на вказані цілі, тому управління виплатило позивачці тільки виділену суму. Просить в позові відмовити.
Суд, вивчивши доводи позивача і відповідача та дослідивши письмові докази по справі, приходить до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення.
Судом встановлені наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Копією свідоцтва про народження серії
НОМЕР_1
стверджується, що
ОСОБА_2
народився
ІНФОРМАЦІЯ_1
року та його батьками записані
ОСОБА_3
та
ОСОБА_1
, про що в Книзі реєстрації народжень
ІНФОРМАЦІЯ_2
року зроблено відповідний актовий запис
НОМЕР_2
.
( а.с.5 )
Довідкою
НОМЕР_3
від
ІНФОРМАЦІЯ_3
року Ковельського міського УПСЗН стверджується, що
ОСОБА_1
в період липня – грудня 2007 року отримала 1276.48 гривень допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку.
( а.с.6 )
Згідно зі ст.ст. 21, 22 Конституції України права та свободи людини є невідчужуваними, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Зупинення дії положення законів, якими визначено права та обов'язки громадян, їх зміст та обсяг є обмеженням прав і свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених Основним Законом України.
Встановлення окремими законами України певних пільг, компенсацій і гарантій є складовою конституційного права на соціальний захист, тому відповідно до ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 68 Конституції України вони є загальнообов'язковими, однаковою мірою мають додержуватись органами державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовими особами.
Згідно з вимогами ст.ст. 13, 14 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» особа, яка фактично здійснює догляд за дитиною, має право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яка виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку. Відповідно до вимог ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» (в ред. від 09.07.2007 року) допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається на кожну дитину незалежно від кількості народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім'ї, по догляду за якими надається допомога.
Як особа, що фактично здійснює догляд за дитиною, позивач протягом 2007 року отримувала щомісячну грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в таких розмірах: у липні - в розмірі 129.03 грн., в серпні – 132.64, грн., в вересні – 134.45, в жовтні – 289.49 грн., в листопаді – 293.41 грн., в грудні – 297.46 грн., що стверджується довідкою управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 визнані неконституційними вимоги п. 14 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» зупинення дії ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх положення, що визнані неконституційними втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином відповідно до вимог Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», починаючи з 09.07.2007 року і до 31.12.2007 року включно, розрахунок зазначеної допомоги, яка виплачувалась позивачу, повинен був проводитись у розмірі, встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Згідно з вимогами ст. 62 «Про Державний бюджет України на 2007 рік» розмір прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років: з 1 квітня 2007 року - 463 грн., з 1 жовтня 2007 року – 470 грн. Отже, розмір допомоги, яку позивач повинна була отримати з 09.07.2007 року по 1 жовтня 2007 року мав становити 463 грн. на дитину щомісячно, а починаючи з 1 жовтня 2007 року по грудень 2007 року включно – 470 грн. на дитину щомісяця.
За таких обставин суд приходить до висновку, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку позивачу
ОСОБА_1
відповідачем – управлінням праці та соціального захисту населення виконкому Ковельської міської ради – дійсно була виплачена не в повному обсязі, тому суд вважає, що останнього слід зобов'язати як орган, що відповідно до ст. 5 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» здійснює в
сі види державної допомоги сім'ям з дітьми, за місцем проживання батьків,
провести перерахунок зазначеної допомоги позивачу за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».
Судові витрати залишити за позивачем згідно клопотання останньої.
На підставі ст.ст. 8, 19, 21, 22, 55, 68, 152 Конституції України, ст.ст. 5, 13, 14, 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», ст. 62 «Про Державний бюджет України на 2007 рік», рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 та керуючись ст.ст. 6, 8-11, 94, 105, 158-163 КАС України, СУД , -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Ковельської міської ради провести перерахунок грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
ОСОБА_1
та виплатити її у розмірі, визначеному ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» за період з 09 липня 2007 року по грудень 2007 року включно.
Судові витрати залишити за позивачем.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Ковельський міськрайонний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення з наступним поданням апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження подано не було.
ГОЛОВУЮЧИЙ :
В.М.БОНДАР
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2008 |
Оприлюднено | 22.01.2009 |
Номер документу | 2760243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Бондар В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні