копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 листопада 2012 р. Справа № 2a-1870/8485/12
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Осіпової О.О.
за участю секретаря судового засідання - Фоменко О.В.,
представник позивача - Ткаченко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Буринського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 4586,38грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Буринський районний центр зайнятості, звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з відповідача, ОСОБА_2, на користь Білопільського районного центру зайнятості кошти, отримані як допомога по безробіттю, в сумі 4586,38грн.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримала, зазначивши, що під час перевірки розслідування страхових випадків та обґрунтованості матеріального забезпечення було виявлено, що ОСОБА_2 незаконно отримувала кошти, виплачені як допомога по безробіттю.
Відповідач, належним чином повідомлена про час і місце розгляду справи (а.с. 18), в судове засідання не з'явилася, всупереч вимог ч. 2 ст. 40 КАС України про причини неявки суд не повідомила.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступних підстав.
Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни, які мешкають на території України мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі безробіття з незалежних від них обставин.
Згідно ч. 2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 2 березня 2000 року N 1533-III, функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Судом встановлено, що відповідач - ОСОБА_2, 14.06.2011 року звернулася до Буринського районного центру зайнятості, де спеціалістом центру була заповнена персональна картка НОМЕР_2, а з 21.06.2012 року надано статус безробітної (а.с. 5).
У заяві про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю (а.с.9) ОСОБА_2 поставила свій підпис, підтвердивши, що вона на даний час не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, не займається видами діяльності, що визначені ч.3 ст.1 Закону України «Про зайнятість населення», в тому числі не є найманим працівником, не укладала договору цивільно-правового найму.
За ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року N 803-XII, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Відповідно до п. б ч. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року N 803-XII (далі за текстом - Закон) в Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".
Відповідно до ч. 1 Закону України "Про кооперацію" 10.07.2003 року N 1087-IV виробничий кооператив - це кооператив, який утворюється шляхом об'єднання фізичних осіб для спільної виробничої або іншої господарської діяльності на засадах їх обов'язкової трудової участі з метою одержання прибутку.
Згідно ч. 2 ст.2 Закону України "Про сільськогосподарську кооперацію" від 17 липня 1997 року N 469/97-ВР виробничі кооперативи здійснюють господарську діяльність на засадах підприємництва з метою отримання доходу.
Таким чином, за змістом чинного законодавства до зайнятого населення належать не тільки громадяни, які працюють на умовах трудового договору, отримуючи заробітну плату, а також і члени виробничих кооперативів, оскільки метою створення таких кооперативів є одержання доходу.
29.08.2012 року було виявлено, що ОСОБА_2 з 01.10.2011 року є членом сільськогосподарського виробничого кооперативу «Молоко-Ромни», де отримала дохід, не повідомивши про це спеціаліста центру зайнятості (а.с.13).
Факт отримання доходу та вступу до членів кооперативу підтверджується листом Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Молоко-Ромни» від 02.08.2012 року № 183/02 (а.с. 12).
Зі складеним актом про встановлення факту вступу до сільськогосподарського кооперативу від 29.08.2012 року та необхідністю повернути незаконно отримані кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в сумі 4586грн.38коп. відповідач була ознайомлена, що підтверджується її підписом (а.с.13).
Крім цього, 31.08.2012 року ОСОБА_2 направлявся лист про повернення у 15 денний термін коштів, виплачених як допомога по безробіттю (а.с. 15)
Відповідно до п. 8 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 за № 60/62, Постанови правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 № 7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 № 232/16248, у разі відмови особи повернути кошти, стягнення таких коштів здійснюється в судовому порядку.
Як вбачається з матералів справи, відповідач у визначений термін добровільно не повернула неправомірно отриману допомогу по безробіттю в сумі 4586 грн. 38 коп.
За наведених обставин та правових норм, вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, тому з ОСОБА_2 на користь Білопільського районного центру зайнятості необхідно стягнути кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в сумі 4586грн.38коп.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Буринського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 4586,38грн. -задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Буринського районного центру зайнятості (41700, місто Буринь, вул. Лесі України, буд.7, р/р 37175001000287, код 21113062, МФО 837013 ГУ ДКСУ у Сумській області) суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 4586 грн.38коп. (чотири тисячі п'ятсот вісімдесят шість грн. тридцять вісім коп.).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.О. Осіпова
З оригіналом згідно
Суддя О.О. Осіпова
Повний текст постанови складений та підписаний 20.11.2012 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2012 |
Оприлюднено | 27.11.2012 |
Номер документу | 27616407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні