Ухвала
від 15.11.2012 по справі 2а-2458/10/12/0170
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" листопада 2012 р. м. Київ К/9991/11305/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі

суддів: Островича С.Е., Федорова М. О., Степашка О.І.

розглянула в порядку попереднього провадження касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2010 року у справі за позовом Державного акціонерного товариства "Чорноморнафтогаз" до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим про визнання нечинним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИЛА

Державне акціонерне товариство "Чорноморнафтогаз" (далі -ДАТ "Чорноморнафтогаз") звернулось до суду з позовом Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим (далі -СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі) в якому просить визнати нечинним та скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17 червня 2010 року позов ДАТ "Чорноморнафтогаз" задоволено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2010 року апеляційну скаргу СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17 червня 2010 року -без змін.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями суду першої та апеляційної інстанцій СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі подала касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2010 року та прийняти нове рішення, яким відмовити ДАТ "Чорноморнафтогаз" у задоволені позову.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі проведено планову виїзну перевірку ДАТ «Чорноморнафтогаз»з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року по 31.03.2009 року, за результатами якої складено акт №6143/23-7/00153117 від 03.07.2009 року.

На підставі акту СДПІ по роботі з ВПП в м. Сімферополі 14.07.2009 року прийнято рішення №0000672200, яким до позивача застосовані штрафні санкції відповідно до ст. 4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»в сумі 112965,19 грн.

Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності мають право укладати будь-які види зовнішньоекономічних договорів, крім тих, які прямо та у виключній формі заборонені законодавством України (ч. 4 ст. 6 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність»).

Ч. 1 ст. 14 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» передбачено, що всі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності мають право самостійно визначати форму розрахунків по зовнішньоекономічним операціям, які не суперечать законам України та відповідають міжнародним правилам.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суду першої та апеляційної інстанцій, щодо обґрунтованості висновків відповідача щодо порушення встановленого Законом України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»термінів закінчення зовнішньоекономічних операцій.

Щодо застосування строків фінансових санкцій-пені за прострочення термінів розрахунків в іноземній валюті, суд першої та апеляційної інстанцій дійшли обґрунтованого висновку про те, що до порядку нарахування пені за порушення строків розрахунків в іноземній валюті застосовуються положення ст. 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України належним є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Судами попередніх інстанцій підтверджено, що розрахунки по зовнішньоекономічним операціям відбулись відповідно: 14.01.2008 року - з виконання Стандартного тайм-чартеру суден для роботи на шельфі SUPPLYTIME-89; 26.03.2008 року - з виконання Стандартного бербоут-чартеру »; 19.02.2008 року - з виконання угоди, укладеної з компанією Limsted».

Відповідно до оскаржуваного рішення фінансові санкції у вигляді пені до позивача застосовані 14.07.2009 року, тобто, більше ніж через один рік.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути засновані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Пеня за порушення встановлених ст. ст. 1, 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, нарахування якої передбачено ст. 4 цього Закону, підпадає під законодавче визначення адміністративно-господарської санкції та є такою санкцією за своєю юридичною сутністю.

Ст. 250 Господарського кодексу України визначено, що адміністративного-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Адміністративно-господарські санкції загалом і пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, є конфіскаційними.

Також колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суду першої та апеляційної інстанцій, що строк давності, встановлений п.п 15.1.1 п. 15.1 ст. 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», не може бути застосований при нарахуванні санкцій у вигляді пені за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, оскільки початок його перебігу не пов'язаний з граничним строком подання податкової декларації або днем її фактичного подання, так як сума пені не є сумою податкового зобов'язання.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанцій постановлені з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17 червня 2010 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2010 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді С.Е. Острович О.І. Степашко М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення15.11.2012
Оприлюднено26.11.2012
Номер документу27621067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2458/10/12/0170

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні