Постанова
від 13.11.2012 по справі 2а-3185/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" листопада 2012 р. Справа № 2а-3185/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Главача І.А.,

за участю секретаря судового засідання - Куриша Р.В.,

представника позивача - Гливи-Ставенько Л.М.,

представника відповідача - Марценюк В.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державного комунального підприємства "Технічний центр "Сервіс-Авто"

до відповідача: Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області

про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-141/15 від 03.10.2012 року,-

ВСТАНОВИВ:

16.10.2012 року Державне комунальне підприємство "Технічний центр "Сервіс-Авто" (надалі -позивач, ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто") звернулося з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області (надалі - відповідач, УПФ України в м. Івано-Франківську) про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу № Ю-141/15 від 03.10.2012 року. Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувана вимога про сплату боргу винесена з порученням чинного законодавства.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві. Суду пояснила, що оскаржувана вимога про сплату боргу від 03.10.2012 року включає не тільки заборгованість зі сплати єдиного внеску, а й штраф у сумі 5 999,25 грн. та нараховану пеню у сумі 1 769,90 грн., однак на адресу позивача не надходило рішення УПФ України в м. Івано-Франківську про застосування штрафних санкцій. Вказала, що до даної вимоги не долучено картку особового рахунку платника єдиного внеску, а у самій вимозі не зазначено також дату набрання нею чинності. Звернула увагу суду на те, що оскаржувана вимога про сплату боргу не відповідає вимогам, які ставляться до виконавчих документів, оскільки у ній не вказано повне найменування юридичної особи (позивача). Добавила також, що відповідачем на час формування та виставлення оскаржуваної вимоги не було досліджено питання про отримання ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" коштів на виплату заробітної плати та сплати обов'язкових платежів з неї. А відтак висновки відповідача про те, що позивачем порушено вимоги законодавства щодо своєчасної сплати єдиного внеску, є помилковими, оскільки єдиним критерієм оцінки своєчасності сплати єдиного внеску є одночасність його сплати з отриманням коштів на оплату праці. З урахуванням наведеного, просила позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у запереченні на адміністративний позов від 29.10.2012 року. Суду пояснив, що відповідачем оскаржувану вимогу про сплату боргу винесено у відповідності до вимог чинного законодавства. Вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними, просив у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши представника позивача, представника відповідача, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних мотивів.

Судом встановлено, що ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" являється юридичною особою та відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»є платником єдиного внеску.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

У відповідності до вимог пункту 1 частини 2 статті 6 даного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Статтею 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (частина 8).

У відповідності до вимог підпункту «а»пункту 2.2 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року № 21-2, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 27.10.2010 року за № 988/18283, документами, на підставі яких здійснюється облік сум нарахованих платежів шляхом занесення інформації про суми, що підлягають сплаті платниками, до карток особових рахунків платників, є самостійно визначені платником: звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), які подаються платниками до органів Пенсійного фонду та на підставі яких здійснюється нарахування єдиного внеску.

Пунктом 2.3 вказаного Порядку встановлено, що внесення даних про нарахування, зменшення, списання сум платежів здійснюється відповідальними працівниками відділів обліку надходження платежів органів Пенсійного фонду у такому порядку, зокрема, на підставі документів, що підтверджують нараховані суми платежів, самостійно визначені платником у звітності, завантажуються до автоматизованої інформаційної системи в автоматичному режимі. З електронної бази звітності дані про нараховані суми платежів платника вносяться до карток особових рахунків платників в автоматичному режимі (підпункт 2.3.1).

У судовому засіданні встановлено, що ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто", шляхом подачі розрахунків суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2012 року, самостійно визначало суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підлягали сплаті до УПФ України в м. Івано-Франківську за вказаний період. Дана обставина не заперечувалася представником позивача.

На підставі поданих позивачем розрахунків щодо сум нарахованого єдиного внеску УПФ України в м. Івано-Франківську відповідно до Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів і здійснювало облік сум нарахованих платежів шляхом занесення інформації про суми, що підлягали сплаті ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто", до його карток особових рахунків.

Із наявних у матеріалах справи карток особового рахунку платника єдиного внеску - ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" за період з 01.09.2012 року по 29.10.2012 року вбачається, що у зв'язку із несвоєчасною сплатою відповідачем єдиного внеску за вересень 2012 року, недоїмка по внесках за вказаний період станом на 30.09.2012 року становить 121 808,94 грн. (а.с.21-28).

Статтею 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.

Згідно частини 11 статті 9 цього Закону у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Статтею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею (частина 2).

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів (частина 3).

Територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату (частина 4).

Порядок формування та направлення вимог про сплату боргу визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою Пенсійного фонду України за № 21-1 від 19.12.2003 року, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663.

Пунктом 8.2 цієї Інструкції встановлено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків (підпункт «б»); якщо страхувальник має на кінець звітного періоду борги зі сплати фінансових санкцій (штрафів) та пені (підпункт «в»).

У випадку "б" вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом. Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу.

Відповідно до абзацу 3 пункту 5.1.4 даної Інструкції базовим звітним періодом є календарний місяць.

Згідно картки особового рахунку платника єдиного внеску - ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" (юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників 36,76-49,7 %; 36,3 %; 5,3 %) та картки особового рахунку платника єдиного внеску - ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" (юридичної особи за працюючих інвалідів 8,41 %) за період з 01.09.2012 року по 29.10.2012 року вбачається, що за відповідачем на кінець звітного періоду, а саме станом 30.09.2012 року, залишається непогашеним борг по штрафних санкціях у сумі 5 999,25 грн. та борг по пені у сумі1 769,90 грн. (а.с.21, 23).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що УПФ України в м. Івано-Франківську правомірно сформовано та надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу № Ю-141/15 від 03.10.2012 року на загальну суму 129 542,45 грн., з яких 121 773,30 грн. -недоїмка зі сплати єдиного внеску, 5 999,25 - борг по штрафних санкціях та 1 769,90 грн. - борг по пені (а.с.7).

Відповідно до пункту 8.3 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, формується органами Пенсійного фонду за формою згідно з додатком 9 цієї інструкції (для страхувальника -юридичної особи).

Додатком 9 вказаної Інструкції передбачено, що у вимозі про сплату боргу органами Пенсійного фонду зазначається назва юридичної особи.

У судовому засіданні встановлено, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державне комунальне підприємство "Технічний центр "Сервіс-Авто (код ЄДРПОУ -23802618) має скорочене найменування, а саме ДКП ТЦ "Сервіс-Авто", про що не заперечувала представник позивача.

Із оскаржуваної вимоги про сплату боргу № Ю-141/15 від 03.10.2012 року вбачається, що у графі найменування юридичної особи значиться ДКП ТЦ "Сервіс-Авто" (код ЄДРПОУ -23802618). За таких обставин, посилання представника позивача про те, що оскаржувана вимога про сплату боргу не відповідає вимогам, які ставляться до виконавчих документів, оскільки у ній не вказано повне найменування юридичної особи, є безпідставними.

При цьому суд зазначає, що вказане у вимозі про сплату боргу скорочене, а не повне найменування юридичної особи, не може бути достатньою та вагомою підставою для визнання вимоги такою, що складена з порушенням вимог чинного законодавства.

Щодо посилання позивача з приводу того, що відповідачем не заповнено пункт 4 «дата набрання чинності вимоги про сплату боргу», суд зазначає наступне.

Згідно приміток додатку 9 до пункту 8.3 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, графи 4, 5 вимоги про сплату боргу заповнюються в разі формування узгодженої вимоги, яка підлягає направленню до органів державної виконавчої служби.

Оскільки, оскаржувана вимога про сплату боргу за № Ю-141/15 від 03.10.2012 року адресована позивачу, а не передавалися для стягнення до органу державної виконавчої служби, тому в ній і не заповнений пункт 4, тобто не вказана дата набрання нею чинності.

Посилання позивача з приводу того, що оскаржувана вимога про сплату боргу винесена з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки сума єдиного внеску, який підлягає сплаті, повинна визначатися за наслідками перевірки платника, якої у даному випадку не було, суд не приймає до уваги з наступних підстав.

Так, згідно пункту 8.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки у випадку, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності страхувальника свідчать про донарахування сум страхових внесків (підпункт «а»).

У випадку "а" вимога надсилається одночасно з актом документальної перевірки.

Як уже встановлено судом, відповідачем надіслано позивачу вимогу про сплату боргу № Ю-141/15 від 03.10.2012 року, яку сформовано на підставі даних картки особового рахунку ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто", у зв'язку із наявною у платника єдиного внеску на кінець звітного базового періоду (вересень 2012 року) недоїмкою зі сплати страхових внесків (підпункт «б»пункту 8.2 вказаної Інструкції) та непогашеним на кінець звітного періоду боргом зі сплати штрафних санкцій у сумі 5 999,25 грн. та боргом зі сплати пені у сумі1 769,90 грн. (підпункт «в»пункту 8.2 вказаної Інструкції). При цьому Інструкцією чітко встановлено, що у випадку "б" вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом, та формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу, що і мало місце у даному випадку.

Необгрунтованими також є посилання позивача з приводу того, що УПФ України в м. Івано-Франківську до оскаржуваної вимоги про сплату боргу не долучено картку особового рахунку ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто", оскільки ні Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ні Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України не передбачено надіслання органами Пенсійного фонду платнику єдиного внеску вимоги про сплату боргу разом із картку особового рахунку такого платника податків.

Твердження позивача про те, що оскільки єдиним критерієм оцінки своєчасності сплати єдиного внеску є одночасність його сплати з отриманням коштів на оплату праці, а відповідачем на час формування та виставлення оскаржуваної вимоги не було досліджено питання про отримання ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто" коштів на виплату заробітної плати та сплати обов'язкових платежів з неї, то висновки УПФ України в м. Івано-Франківську про те, що позивачем порушено вимоги законодавства щодо своєчасної сплати єдиного внеску, є помилковими, суд не приймає до уваги з огляду на наступне.

Суд зазначає, що Закон України "Про оплату праці" та Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»мають різний самостійний предмет регулювання, оскільки перший визначає основні засади оплати праці працівників, в той час, як другий визначає засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку. Із системного аналізу вказаних Законів випливає, що виплата заробітної плати працівникам та сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування жодним чином у залежність одна від одної не ставляться, а тому посилання позивача з цього приводу є необґрунтованими та безпідставними.

Крім того, абзацом 1 частини 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»чітко передбачено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому жодних застережень чи умов дана норма не містить. Таким чином, несвоєчасна виплата позивачем заробітної плати працівникам, не звільняє його від сплати єдиного внеску, нарахованого за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. А законодавчо встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

З урахуванням наведеного, суд прийшов до висновку про те, що оскаржувана вимога про сплату недоїмки є обґрунтованою, прийнята на підставі облікових даних карток особового рахунку страхувальника - ДКП "Технічний центр "Сервіс-Авто".

За таких обставин, у задоволенні позову слід відмовити.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Главач І.А.

Постанова складена в повному обсязі 15.11.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2012
Оприлюднено28.11.2012
Номер документу27665466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3185/12/0970

Постанова від 13.11.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Постанова від 13.11.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні