Постанова
від 26.11.2012 по справі 2а-1870/8195/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 листопада 2012 р. Справа № 2a-1870/8195/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Сумській області до відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна фінансова інспекція в Сумській області, звернувся до суду з позовом до відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації (далі -відповідач, відділ освіти Тростянецької РДА), в якому просить зобов'язати Відділ освіти Тростянецької РДА (код ЄДРПОУ 02147842) виконати лист-вимогу від 10.08.2012 № 18-03-14-14/5894, а саме:

- пункт 2 -відобразити в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторську заборгованість по зайво нарахованій заробітній платі в сумі 4337,75 грн та вжити заходи щодо повернення зайво виплачених грошових коштів;

- пункт 3 -відобразити в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторську заборгованість по зайво нарахованій індексації в сумі 4444,19 грн та вжити заходи щодо повернення зайво виплачених грошових коштів;

- пункт 6 -відобразити в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторську заборгованість по утриманню понад нормативної одиниці в сумі 2200,95 грн, вжити заходи щодо її відшкодування та привести штатний розпис у відповідність до чинного законодавства;

- пункт 8 -відобразити в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторську заборгованість перед КП "Райкомунгосп" за завищення вартості ремонтних робіт в сумі 13089,60 грн та провести претензійно-позовну роботу з КП "Райкомунгосп" щодо відшкодування зайвих витрат.

Свої вимоги мотивує тим, що ревізією, проведеною з 11.06.2012 по 20.07.2012, встановлено ряд порушень законодавства з фінансових питань, що відображені в акті ревізії № 03-06-01/32 від 26.07.2012. Зокрема ревізією дотримання законодавства при встановленні, нарахуванні та виплаті посадових окладів і тарифних ставок педагогічному складу Гребиниківської ЗОШ, Жигайлівської ЗОШ, працівникам районного методичного кабінету та апарату відділу освіти встановлено, що в порушення п. 13 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 р. N 102, завідуючій районним методичним кабінетом ОСОБА_1 безпідставно підвищувався посадовий оклад на 10 відсотків ставки заробітної плати викладача вищої категорії, внаслідок чого їй зайво нараховано заробітної плати на загальну суму 4738,50 грн. Зайве нарахування та виплата заробітної плати у свою чергу призвели до зайвих перерахувань до державних цільових фондів на загальну суму 1721,62 грн. Внаслідок допущеного порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 6460,12 грн.

Ревізією дотримання порядку проведення індексації грошових доходів працівників районного методичного кабінету та педагогічних працівників Тростянецьких спеціалізованих шкіл I-III ступенів № 1, 2, 5, Боромлянського НВК та Буймерської ЗОШ протягом періоду, що підлягав ревізії, встановлено, що в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078, невірно визначений базовий місяць при індексації заробітної плати двох працівників районного методичного кабінету, що призвело до зайвого нарахування та виплати їм заробітної плати. Внаслідок порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 5794,24 грн.

Вибірковою ревізією наявності фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників встановлено, що в штатний розпис Кам'янського НВК введено 0,4 посади лаборанта при фактичній чисельності учнів менше 100, у той час, як посада лаборанта у школах з кількістю менше 100 учнів не вводиться. Внаслідок даного порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 5217,00 грн.

Крім того, у результаті включення підрядником КП «Райкомунгосп»в акт приймання виконаних підрядних робіт завищеної вартості прямих витрат за рахунок завищення транспортних витрат на доставку будівельних матеріалів до будови мало місце завищення вартості виконаних робіт на загальну суму 13089,60 грн, чим порушено п. 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 р. N 174. У ході зустрічної звірки підрядником було складено розрахунок на завищення виконаних робіт по об'єкту «Капітальний ремонт зовнішніх тепломереж Боромлянського НВК»з урахуванням транспортування зазначених матеріалів підрядником до місця їх укладки, тобто з м. Тростянець до с. Боромля Тростянецького району. Завищення договірної ціни склало в загальному розмірі 13089,60 грн (з ПДВ). Таким чином, оплата відповідачем завищеної підрядником вартості робіт призвела до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 13089,60 грн.

Станом на 17.09.2012 р. у Державної фінансової інспекції в Сумській області відсутня інформація разом із завіреними копіями підтверджуючих документів щодо повного усунення порушень, передбачених пунктами 2, 3, 6, 8 листа-вимоги від 10.08.2012 № 18-03-14-14/5894.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги з вищезазначених підстав підтримав у повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить розписка про отримання ним повістки про виклик, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без його участі до суду не подав. Тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні відповідача за наявними в ній доказами.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що з 11.06.2012 по 20.07.2012 Державною фінансовою інспекцією в Сумській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації за період з 01.01.2010 по 30.06.2012, якою встановлено ряд порушень, що відображені в акті ревізії № 03-06-01/32 від 26.07.2012 (а.с.13-54).

За результатами проведеної ревізії відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації листом від 10.08.2012 р. № 18-03-14-14/5894 було висунуто ряд вимог щодо усунення порушень законодавства з фінансових питань, виявлених в ході ревізії (а.с.8-12), проте відповідачем зазначений лист-вимога у повному обсязі не виконаний.

Так, ревізією дотримання законодавства при встановленні, нарахуванні та виплаті посадових окладів і тарифних ставок педагогічному складу Гребиниківської ЗОШ, Жигайлівської ЗОШ, працівникам районного методичного кабінету та апарату відділу освіти шляхом перевірки штатних розписів, тарифікаційних списків і карток-довідок з нарахування заробітної плати встановлено, що в порушення примітки 2 пункту 13 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 р. N 102 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 р. за N 56, якою передбачено підвищення посадового окладу тільки методистам, завідуючій районним методичним кабінетом ОСОБА_1 безпідставно підвищувався посадовий оклад на 10 відсотків ставки заробітної плати викладача вищої категорії, внаслідок чого їй зайво нараховано заробітної плати (посадового окладу, надбавки за вислугу років та надбавки за престижність з 01.09.2011) на загальну суму 4738,50 грн. Зайве нарахування та виплата заробітної плати у свою чергу призвели до зайвих перерахувань до державних цільових фондів на загальну суму 1721,62 грн. Внаслідок допущеного порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 6460,12 грн.

Ревізією дотримання порядку проведення індексації грошових доходів працівників районного методичного кабінету та педагогічних працівників Тростянецьких спеціалізованих шкіл I-III ступенів № 1, 2, 5, Боромлянського НВК та Буймерської ЗОШ протягом періоду, що підлягав ревізії, шляхом перевірки відомостей нарахування заробітної плати та карток-довідок, встановлено, що в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078, невірно визначений базовий місяць при індексації заробітної плати двох працівників районного методичного кабінету (не врахований вплив зростання їх грошових доходів за рахунок збільшення посадових окладів і збільшення надбавки за вислугу років), що призвело до зайвого нарахування та виплати їм заробітної плати. Внаслідок порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 5794,24 грн.

Вибірковою ревізією наявності фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників встановлено, що в штатний розпис Кам'янського НВК введено 0,4 посади лаборанта при фактичній чисельності учнів менше 100, у той час, як посада лаборанта у школах з кількістю менше 100 учнів не вводиться, як це передбачено Методичними рекомендаціями із питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів, які згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2001 р. N 1/9-234 розроблено та направлено для практичного використання в роботі до затвердження в установленому порядку нових типових штатних нормативів. Внаслідок даного порушення відповідачем завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 5217,00 грн.

Крім того, у результаті включення підрядником КП «Райкомунгосп»в акт приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в завищеної вартості прямих витрат за рахунок завищення транспортних витрат на доставку будівельних матеріалів до будови мало місце завищення вартості виконаних робіт на загальну суму 13089,60 грн, чим порушено п. 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 р. N 174. У ході зустрічної звірки підрядником було складено розрахунок на завищення виконаних робіт по об'єкту «Капітальний ремонт зовнішніх тепломереж Боромлянського НВК»з урахуванням транспортування зазначених матеріалів підрядником до місця їх укладки, тобто з м. Тростянець до с. Боромля Тростянецького району. Завищення договірної ціни склало в загальному розмірі 13089,60 грн (з ПДВ). Таким чином, оплата відповідачем завищеної підрядником вартості робіт форми № КБ-2в призвела до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 13089,60 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26 січня 1993 року N 2939-XII законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Вимога, яка надсилалася відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації, не була скасована чи визнана у встановленому порядку неправомірною, тому є законною та підлягає обов'язковому виконанню. Крім того, відповідач подав до суду клопотання (а.с.61), в якому просить суд зупинити провадження у справі на строк до двох місяців у зв'язку з добровільним виконанням листа-вимоги від 10.08.2012 № 18-03-14-14/5894, що фактично свідчить про згоду з пред'явленою вимогою щодо усунення виявлених порушень законодавства з фінансових питань та визнання ним адміністративного позову.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»органам державної контрольно-ревізійної служби надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

За таких обставин суд вважає, що за наведених обставин та правових норм вимоги позивача про зобов'язання відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації виконати лист-вимогу від 10.08.2012 № 18-03-14-14/5894 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції у Сумській області до відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії -задовольнити.

Зобов'язати Відділ освіти Тростянецької РДА (42600, Сумська область, м. Тростянець, вул. Червоноармійська, 53в, код ЄДРПОУ 02147842) виконати лист-вимогу від 10.08.2012 № 18-03-14-14/5894, а саме:

- пункт 2 - шляхом відображення в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторської заборгованості по зайво нарахованій заробітній платі та вжиття заходів щодо повернення зайво виплачених грошових коштів;

- пункт 3 - шляхом відображення в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторської заборгованості по зайво нарахованій індексації та вжиття заходів щодо повернення зайво виплачених грошових коштів;

- пункт 6 - шляхом відображення в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторської заборгованості по утриманню понад нормативної одиниці, вжиття заходів щодо її відшкодування та приведення штатного розпису у відповідність до чинного законодавства;

- пункт 8 - шляхом відображення в бухгалтерському обліку відділу освіти дебіторської заборгованості перед КП "Райкомунгосп" за завищення вартості ремонтних робіт та проведення претензійно-позовної роботи з КП "Райкомунгосп" щодо відшкодування зайвих витрат.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) Л.М. Опімах

З оригіналом згідно

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2012
Оприлюднено30.11.2012
Номер документу27720661
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/8195/12

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Постанова від 26.11.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 01.10.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні