ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 липня 2012 р. Справа №2а-6103/12/0170/30
Судова колегія Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., суддів Ольшанської Т.С., Шкляр Т.О., в письмовому провадженні розглянувши адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВС Євпаторійський"
до Міністерства оборони України
про визнання протиправним та скасування наказу.
Суть спору: до Окружного адміністративного суду АР Крим 07 червня 2012 року звернулося Товариство з Обмеженою Відповідальністю «ВС «Євпаторійський» до Міністерства Оборони України про визнання протиправними та скасування наказу № 27 від 17.01.2012 року «Про скасування наказу Міністра оборони України від 08.09.2009 р. № 451».
Ухвалою суду від 08 червня 2012 року закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 09.07.2012 р., а також залучено до участі у справі Державне підприємство Міністерства Оборони України «Військовий радгосп Євпаторійський» у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
В судове засідання 09.07.2012 року представник позивача просив відкласти розгляд справи на більш пізніший строк.
Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Судовою колегією відкладено розгляд справи на 13.07.2012 року.
У призначений час відповідач та третя особа в судове засідання не з'явилися, повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили, відгук на позов суду не надали. Представник позивача надав суду письмову заяву, якою просить розглянути справу в письмовому провадженні.
Відповідно до частини 4 статті 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно з частиною 6 статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і бели належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи повторну неявку відповідача та третьої особи, на підставі письмової заявипредставника позивача, судова колегія розглянула справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, судова колегія, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з Обмеженою Відповідальністю «ВС «Євпаторійський» є юридичною особою (ідентифікаційний номер 32945562) зареєстрованою Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим за місцезнаходженням: 97401, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Чапаєва, буд. 85, кв. 161, про що видано Свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 442187.
Державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «ВС Євпаторійський» проведено 16.02.2011 року, про що є штамп державного реєстратора на Статуті Товариства.
Відповідно до пункту 1.1. Статуту, Товариство з Обмеженою Відповідальністю «ВС Євпаторійський» створено у відповідності до Конституції України, Цивільного Кодексу України, Господарського Кодексу України, Закону України «Про господарські товариства», Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та іншими законодавчими актами України, з метою одержання прибутку. Товариство є правонаступником прав та обов'язків Військового радгоспу «Євпаторійський».
Станом на 12.07.2012 року Військовий радгосп «Євпаторійський» зареєстрований в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за адресою: 97402, АР Крим, м. Євпаторія, ГСП-2, ділянка Нова, про що видано Витяг.
08.09.2009 року Наказом Міністерства Оборони № 451 (далі - наказ № 451) припинена діяльність державного підприємства «Військовий радгосп «Євпаторійський», ідентифікаційний номер 08413983, шляхом його реорганізації через приєднання до орендаря - товариства з обмеженою відповідальністю «ВС «Євпаторійський», ідентифікаційний номер 32945562, яке є правонаступником прав та обов'язків підприємства відповідно до договору оренди.
Як вказано в Наказі № 451, його прийнято відповідно до Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України «Про управління об'єктами державної власності», «Про оренду державного та комунального майна», Постанови Господарського Суду Автономної Республіки Крим від 11.06.2007 року № 2-29/7144-2006А та на виконання постанови про відкриття виконавчого провадження від 19 травня 2009 року № 12859131 про зобов'язання Міністерства оборони України видати наказ про ліквідацію державного підприємства «Військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС «Євпаторійський».
Постановою Господарського Суду АР Крим від 16.07.2007 р. по адміністративній справі № 2-29/7144-2006А, залишеною без змін Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду 22.12.2008 року, визнано протиправною бездіяльність Міністерства оборони України щодо невидачі наказу про ліквідацію державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський»; зобов'язано Міністерство оборони України видати наказ про ліквідацію державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС Євпаторійський»; зобов'язано Міністерство Оборони України здійснити дії і заходи щодо ліквідації державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС «Євпаторійський».
Постановою від 19.05.2009 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень департаменту державної виконавчої служби Писарчук М.Б. відкрито виконавче провадження.
Отже, на виконання рішень судів першої та апеляційної інстанцій, Міністерством оборони України був прийнятий наказ № 451, але з підстав його невиконання, Міністерство оборони України скасувало цей наказ іншим наказом № 27 від 17.01.2012 року, з чим позивач не погоджується та просить визнати протиправним і скасувати Наказ Міністерства оборони України № 27 від 17.01.2012 року «Про скасування наказу Міністра оборони України від 08.09.2009 року № 451».
Дослідивши матеріали справи судова колегія дійшла до висновку про обґрунтованість позовних вимог та їх задоволення у повному обсязі.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Пунктами 1 та 2 Положення про Міністерство оборони України та Положення про Генеральний штаб Збройних Сил України, затвердженого Указом Президента України № 406/2011 від 06.04.2011 р. (далі - Положення), Міністерство оборони України (Міноборони України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міноборони України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва.
Міноборони України є органом військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України (далі - Збройні Сили).
Міноборони України у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України, а також цим Положенням.
Відповідно абзацу 4 пункту 13 вищенаведеного Положення, Міноборони України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
У відповідності зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України на законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Згідно з пунктом 4 підпункту 69 Положення, Міноборони України відповідно до покладених на нього завдань: утворює, ліквідує, реорганізовує підприємства, установи та організації, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звільняє з посад їх керівників, формує кадровий резерв на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міноборони України;
Статтею 10 закону України «Про оборону України» встановлено, Міністерство оборони України здійснює управління переданим Міністерству оборони України військовим майном та майном підприємств, установ та організацій, що належить до сфери його управління.
Як встановлено Постановою Господарського суду АР Крим від 16.07.2007 р. по справі № 2-29/7144-2006А, залишеною без змін Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду 22.12.2008 року, Міністерство оборони України зобов'язано видати наказ про ліквідацію державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС Євпаторійський» та зобов'язано здійснити дії і заходи щодо ліквідації державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС «Євпаторійський».
Відповідно до частини 2 статті 14 КАС України, Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України, ч. 1 ст. 255 КАС України, ч. 2 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
Судове рішення про визнання протиправною бездіяльність Міністерства оборони України щодо невидачі наказу про ліквідацію державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський»; про зобов'язання Міністерства оборони України видати наказ про ліквідацію державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС Євпаторійський»; про зобов'язання Міністерства Оборони України здійснити дії і заходи щодо ліквідації державного підприємства військовий радгосп «Євпаторійський» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «ВС «Євпаторійський» набрало законної сили 22.12.2008 р.
На виконання судового рішення Міністерство Оборони України прийняло Наказ № 451 від 08.09.2009 року «Про припинення діяльності державного підприємства «Військовий радгосп «Євпаторійський». До того ж, Міністерство оборони України діяло відповідно до покладених на нього пунктом 4 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Указом Президента України № 297/94 від 13.06.1994 р. завдань встановлених підпунктом 16, відповідно до якого, Міністерство оборони України здійснює функції з управління майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства; приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ і організацій, заснованих на загальнодержавній власності.
Прийнятий Міністерством оборони України Наказ № 27 від 17.01.2012 року «Про скасування наказу Міністерства оборони України від 08.09.2009 року № 451» порушує статтю 19, ч. 5 ст. 124 Конституції України, ч. 2 ст. 14 та ч. 1 ст. 255 КАС України, ч. 2 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", та не відповідає Положенню про Міністерство оборони України та Положенню про Генеральний штаб Збройних Сил України, затвердженого Указом Президента України № 204/2011 від 06.04.2011.
Відповідно до пункту 9 Положення, Міністр у межах повноважень, на основі та на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Накази Міноборони України, прийняті в межах його повноважень, обов'язкові для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим,
органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності і громадянами.
Міністр підписує накази Міноборони України (пункт 10 підпункт 22 Положення).
Міністр скасовує повністю чи в окремій частині акти підпорядкованих Міноборони України органів військового управління, що суперечать Конституції України, іншим актам законодавства України та актам Міноборони України (пункт 10 підпункт 29 Положення).
Отже, відповідно до Положення, у Міністерства оборони України відсутні повноваження скасовувати прийняті самим міністерством оборони накази.
Таким чином, прийнятий Міністерством оборони України наказ є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, у Наказі Міністерства оборони України № 27 від 17.01.2012 року зазначено, що він прийнятий з підстав нереалізованості Наказу № 451 від 08.09.2007 року, в чому й полягало скасування останнього. Інших підстав скасування Наказу № 451 від 08.09.2007 року Міністерства оборони України не визначило, тобто, законних підстав скасування наказу № 451 від 08.09.2009 року у відповідача не було.
Судова колегія погоджується з доводами позивача, що оскаржуваний наказ зачіпає законні права та інтереси ТОВ «ВС «Євпаторійський», оскільки він є правонаступником Військового радгоспу «Євпаторійський».
У відповідності зі статтею 160 КАС України, постанова суду складена 17.07.2012 року.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, судова колегія-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати Наказ Міністерства Оборони України № 27 від 17 січня 2012 року «Про скасування наказу Міністра оборони України від 08.09.2009 р. № 451».
3.Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ «ВС «Євпаторійський» суму сплаченого судового збору в розмірі 32,82 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Суворова С.В.
Т.С. Ольшанська
Т.О. Шкляр
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27746650 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні