ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 серпня 2012 р. Справа №2а-6602/12/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Ждані В.Є.,
за участі представників сторін:
від позивача - Ходорковська Л.О., довіреність від 03.01.2012 року,
від відповідача - Сидоренко О.І., Матвієнко Ю.Г., довіреність № 1 від 14.08.2012 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою"
до Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим
про скасування рішення № 2 від 06.06.2012 року,
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим про скасування рішення Джанкойської виконавчої дирекції № 2 від 06.06.2012 року та прийняття нового обґрунтованого відповідно до діючого законодавства.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.07.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно.
Від позивача 25.07.2012 року надійшли уточнення позовних вимог, в яких відповідачем зазначено - Джанкойську виконавчу дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, а вимоги викладені в наступній редакції:
- скасувати рішення Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим № 2 від 06.06.2012 року,
- скасувати рішення Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим № 02-26/20 від 12.04.2012 року,
- скасувати рішення Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим № 02-29/1 від 15.05.2012 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.08.2012 року допущена заміна відповідача по справі Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим - його правонаступником - Джанкойською виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим.
Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, наполягав на їх задоволенні, вказавши, що рішення відповідача про повернення коштів та застосування фінансових санкцій прийнято відповідачем без врахування того, що, на думку позивач, ОСОБА_4 отримала травму не пов'язану з з нещасним випадком на виробництві, а тому кошті фонду позивачем були витрачені відповідно до діючого законодавства.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог, зазначивши, що оскаржувані рішення прийняті законно та обґрунтовано, тому що нещасний випадок стався з ОСОБА_4 у робочий час, на робочому місці та пов'язаний з виробництвом, у зв'язку з чим ОСОБА_4 отримала листок непрацездатності із зазначенням причини непрацездатності - нещасний випадок на виробництві та його наслідки.
Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.
Стаття 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" передбачає, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст. 9 Закону Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Фонд є некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду. Фонд не може провадити будь-яку іншу діяльність, крім зазначеної в частині першій цієї статті, та використовувати страхові кошти не за цільовим призначенням.
Згідно до статті 10 Закону управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду.
Робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Статутом Фонду може бути передбачено створення виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення. Виконавчі дирекції відділень Фонду вирішують покладені на них завдання у тісній взаємодії з профспілковими органами, роботодавцями та місцевими органами виконавчої влади.
Статтею 13 Закону передбачені функції Виконавчої дирекції Фонду, а саме:
1) забезпечує акумуляцію внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
2) здійснює оперативне розпорядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду;
3) здійснює матеріальне забезпечення та надає соціальні послуги за цим Законом;
4) забезпечує цільове використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
5) представляє інтереси страховика в судових та інших органах;
6) готує та подає на розгляд правління: пропозиції щодо розміру страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням на наступний рік; проект бюджету Фонду та звіт про його виконання; пропозиції щодо розміру резервних коштів;
7) виконує інші функції відповідно до положення про виконавчу дирекцію Фонду;
8) у разі незатвердження правлінням Фонду до 1 вересня року, що передує плановому, бюджету Фонду на наступний рік на реальній бездефіцитній основі подає в тижневий строк проект бюджету Фонду Кабінету Міністрів України для затвердження.
Відповідно до ст. 17 Закону державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. Метою державного нагляду є контроль за дотриманням страхувальниками та страховиками законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням. Страхувальники та страховик зобов'язані надавати посадовим особам органу державного нагляду всі документи та інформацію, необхідні для здійснення ними функцій державного нагляду.
Підпунктом 3 п. 3 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001 року №2240-ІІІ на Фонд покладено обов'язок здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року №2464 (далі закон № 2464) передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за Фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені набрання чинності цим Законом.
Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, народженням дитини та необхідністю догляду за нею, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" № 2240-ІІІ від 18.01.2001 року.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" страхувальниками є:
а) роботодавець - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону;
б) особи, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону.
Відповідно до положень ч.1 ст. 4 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи і час випробування та день звільнення), якщо інше не передбачено законодавством.
Частиною 1 ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" передбачено, що загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, підлягають:
1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах;
2) члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів.
Порядок і строки сплати страхових внесків були передбачені ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", відповідно до якої страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону.
Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
У разі нестачі у страхувальників-роботодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітної плати.
Якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені статтею 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", якою передбачалось, що страхувальник - роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання страхових коштів.
Ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" було передбачено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" (ідентифікаційний код 03360704, адреса: 96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Первомайська, 66) зареєстровано Виконавчим комітетом Джанкойської міської ради АР Крим 25.11.1994 року в якості юридичної особи, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 242030 (а.с. 52).
Джанкойською районною виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим проведено перевірку Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" щодо дотриманням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, за результатами якої складено акт № 02-25/53 від 29.03.2012 року, яким зафіксовано наступні порушення:
- ч. 1 ст. 4, ч. 1 та ч. 2 ст. 35 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасосою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" (зі змінами та доповненнями),
- ч. 1 ст. 23 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасосою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" в редакції до 01.01.2011 року,
- п. 4, п. 14, п. 20 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат з загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 року № 1266,
- ст. 2 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-ІІІ "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" зі змінами та доповненнями, діючого до 01.01.2011 року.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням здійснюється, зокрема, за принципом цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно виплачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Як свідчать матеріали справи на підставі акту перевірки № 02-25/53 від 29.03.2012 року прийнято рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, яким зобов'язано Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" повернути:
- неправомірно витрачені страхові кошти (до 01.01.2011 року) в розмірі 4700,95 гривень,
- неправомірно витрачені страхові кошти, надані страхові послуги (до 01.01.2011 року) в розмірі 526,57 гривень;
а також нараховані фінансові санкції в розмірах:
- пеня - 0,30 гривень,
- штраф за несвоєчасну сплату страхових внесків - 131,18 гривень,
- штраф за порушення порядку використання страхових коштів - 2350,48 гривень,
- штраф за порушення порядку використання страхових коштів - 263,29 гривень.
Таким чином, відповідно до рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року, загальна сума страхових внесків, яка підлягає стягненню з Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" складає 7972,77 гривень.
Не погодившись із вищевказаним рішенням, КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" звернулось до Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим із скаргою від 26.04.2012 року вих. № 520, в якій опротестовує рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року в частині повернення неправомірно витрачених страхових внесків в сумі 3917,17 гривень з виплат допомоги за листками непрацездатності ОСОБА_4 з кодом захворювання - 4 (травма на виробництві).
Розглянувши скаргу позивача по справі Джанкойська районна виконавча дирекція відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим прийняла рішення № 02-29/1 від 15.05.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року", яким залишила скаргу КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" від 26.04.2012 року вих. № 520 без задоволення, зазначивши, що відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві. Однак, перевіркою встановлено, що ОСОБА_4 - машиніст насосної станції подачі холодної води - отримала травму на виробництві, а листки непрацездатності з кодом 4 (травма на виробництві) не підлягають сплаті за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Не погодившись із рішенням № 02-29/1 від 15.05.2012 року, КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" звернулось до Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим із скаргою від із скаргою від 22.05.2012 року вих. № 644.
Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, розглянувши скаргу КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" від 22.05.2012 року вих № 644, прийняло рішення від 06.06.2012 року "Про результати розгляду скарги на Рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим від 15.05.2012 року № 02-29/1", яким залишило скаргу позивача по справі без задоволення. Рішенням встановлено, що сума допомоги з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_4 (листки тимчасової непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 з кодом 4 "нещасний випадок на виробництві та його наслідки"), яка була сплачена за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розглядається як неправомірно витрачені страхові кошти та підлягає сплаті до бюджету Фонду.
Таким чином, відповідно до оскаржених рішень, сума штрафних санкцій в частині повернення неправомірно витрачених страхових внесків в сумі 3917,17 гривень складає з виплат допомоги за листками непрацездатності ОСОБА_4
Актом перевірки № 02-25/53 від 29.03.2012 року встановлено, що допомога по соціальному страхуванню робітнику - ОСОБА_4 на підставі листків непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 нарахована та виплачена з порушенням ч.1 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", оскільки нещасний випадок відповідно до листків тимчасової непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 з кодом 4, стався на виробництві. Окрім того, отримання травми ОСОБА_4 на виробництві підтверджується табелями обліку робочого часу за лютий-травень 2010 року, пояснювальною запискою ОСОБА_4
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві.
Позивач, посилаючись на висновки комісії з розслідування нещасного випадку та пункт 18 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві № 1112, наполягає на тому, що нещасний випадок, який стався з ОСОБА_4 не є нещасним випадком, пов'язаним з виробництвом.
Однак, суд не може погодитись з цим твердженням з наступних підстав.
Відповідно до пункту 18 Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року, не визнаються пов'язаними з виробництвом нещасні випадки, що сталися з працівниками:
- за місцем постійного проживання на території польових і вахтових селищ;
- під час використання ними в особистих цілях транспортних засобів, машин, механізмів, устаткування, інструментів, що належать або використовуються підприємством (крім випадків, що сталися внаслідок їх несправності);
- унаслідок отруєння алкоголем, наркотичними засобами, токсичними чи отруйними речовинами, а також унаслідок їх дії (асфіксія, інсульт, зупинка серця тощо), за наявності відповідного медичного висновку, якщо це не пов'язане із застосуванням таких речовин у виробничих процесах чи порушенням вимог безпеки щодо їх зберігання і транспортування або якщо потерпілий, який перебував у стані алкогольного, токсичного чи наркотичного сп'яніння, до нещасного випадку був відсторонений від роботи відповідно до вимог правил внутрішнього трудового розпорядку підприємства або колективного договору;
- у разі підтвердженого відповідним медичним висновком алкогольного, токсичного чи наркотичного сп'яніння, не зумовленого виробничим процесом, яке стало основною причиною нещасного випадку за відсутності технічних та організаційних причин його настання;
- під час скоєння ними злочину, що встановлено обвинувальним вироком суду;
- у разі смерті або самогубства (крім випадків, зазначених у пункті 15 цього Порядку).
Як вбачається, в п. 18 цього Порядку відсутні умови, які дають можливість стверджувати, що нещасний випадок, який стався з ОСОБА_4 під час виконання робочих обов'язків в робочий час, на робочому місці, є нещасним випадком, який не пов'язаний з виробництвом.
При цьому, суд враховує, що Територіальне управління держгірпромнагляду в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі за результатами аналізу актів з розслідування (форми Н-5 та НПВ) виявило порушення вимог Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року, при розслідуванні нещасного випадку з машиністом насосних установок ОСОБА_4, якій стався 05.02.2010 року, та запропонувало провести додаткове розслідування даного нещасного випадку про що виклало у листі від 05.06.2012 року за № 05/13757-2 "Про розслідування нещасного випадку з машиністом насосних установок ОСОБА_4.", у зв'язку з чим суд не може прийняти до уваги твердження позивача що травма, отримана ОСОБА_4 не пов'язана з виробництвом, які засновані на висновках комісії з розслідування нещасного випадку (форми Н-5 та НПВ), які складені з порушенням имог Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року.
За таких обставин, суд вважає, що нещасний випадок з машиністом насосних установок ОСОБА_4 стався під час виконання нею робочих обов'язків, в робочий час, на робочому місці, а тому є нещасним випадком, який пов'язаний з виробництвом.
Таким чином, вбачається порушення КП "ЖЕО міста Джанкою" законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, за яке передбачена відповідальність в вигляді штрафу.
Враховуючи викладене, суд вважає законним рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК від 12.04.2012р. № 02-26/20 в частині визначення сум, що підлягають поверненню до Фонду та штрафних санкцій з Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою", а також зобов'язання Комунальне підприємство "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" відобразити у звіті про нарахування внесків та витрат, пов'язаних з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, у розмірі 7972,77 гривень, що стосується оплати листків непрацездатності ОСОБА_4
Позивачем оскаржується рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 02-29/1 від 15.05.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року" та рішення Виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 2 від 06.06.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 02-29/1 від 15.05.2012 року, якими залишені без задоволення скарги Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою".
Враховуючи, що рішення про результати розгляду скарг прийняти з тих самих підстав, що встановлені судом при наданні правової оцінки законності рішення відповідача від 12.04.2012 року № 02-26/20, відтак, оскаржувані позивачем рішення від 15.05.2012 року та від 06.06.2012 року є обґрунтованими та правомірними.
За таких обставин суд вважає, що у задоволенні позовних вимог повинно бути відмовлено.
Відповідно до статті 94 КАС України якщо судовим рішенням позивачеві відмовлено у задоволенні позову повністю, сплачений ним судовій збір не повертається.
Під час судового засідання, яке відбулось 14.08.2012 року проголошені вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови складено 17.08.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 05.12.2012 |
Номер документу | 27754236 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні