Ухвала
від 14.05.2013 по справі 2а-6602/12/0170/10
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-6602/12/0170/10

14.05.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кукти М.В.,

суддів Кучерука О.В. ,

Єланської О.Е.

секретар судового засідання Єрохіна Д.Д.

за участю сторін:

представник позивача, Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою"- Ходоровська Лілія Олександрівна, довіреність № 9 від 08.01.13

представник позивача, Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою"- Єгорова Наталія Василівна паспорт серія НОМЕР_1, виданий Джанкойським МРВ ГУ МВС України в Криму, від 13.06.97 р.; наказ (розпорядження) № 315 від 03.10.11,

представник позивача, Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою"- Хаведжі Наталя Олексіївна распорядження від 20.09.12 № 387-р,

представник відповідача, Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим- Матвиєнко Юрій Георгійович, довіреність № 13 від 21.02.13

представник відповідача, Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим- Мартинюк Тетяна Володимірівна, довіреність № 33 від 17.01.13

розглянувши апеляційну скаргу Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М. ) від 14.08.12 по справі № 2а-6602/12/0170/10

за позовом Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" (вул. Першотравнева, 66,Джанкой,Автономна Республіка Крим,96100)

до Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим (вул. Леніна, 20/4,Джанкой,Автономна Республіка Крим,96100)

про скасування рішення № 2 від 06.06.2012 року,

ВСТАНОВИВ:

02.07.12 Комунальне підприємство "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим про скасування рішення Джанкойської виконавчої дирекції № 2 від 06.06.2012 року та прийняття нового обґрунтованого відповідно до діючого законодавства.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.08.12 року у задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" до Джанкойської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим про скасування рішення № 2 від 06.06.2012 року - відмовлено.

Не погодившись з даною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.08.12 року та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Представники відповідача у судовому засіданні 14.05.2013 з апеляційною скаргою не погодилися, просили постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали апеляційну скаргу з підстав, викладених у ній.

Вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Джанкойською районною виконавчою дирекцією відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим проведено перевірку Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" щодо дотриманням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, за результатами якої складено акт № 02-25/53 від 29.03.2012 року, яким зафіксовано наступні порушення: ч. 1 ст. 4, ч. 1 та ч. 2 ст. 35 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" (зі змінами та доповненнями); ч. 1 ст. 23 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасосою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" в редакції до 01.01.2011 року; п. 4, п. 14, п. 20 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат з загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 року № 1266; ст. 2 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-ІІІ "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" зі змінами та доповненнями, діючого до 01.01.2011 року.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням здійснюється, зокрема, за принципом цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно зі ст. 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно виплачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі акту перевірки № 02-25/53 від 29.03.2012 року прийнято рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, яким зобов'язано Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" повернути: неправомірно витрачені страхові кошти (до 01.01.2011 року) в розмірі 4700,95 гривень; неправомірно витрачені страхові кошти, надані страхові послуги (до 01.01.2011 року) в розмірі 526,57 гривень.Також нараховані фінансові санкції в розмірах: пеня - 0,30 гривень; штраф за несвоєчасну сплату страхових внесків - 131,18 гривень; штраф за порушення порядку використання страхових коштів - 2350,48 гривень; штраф за порушення порядку використання страхових коштів - 263,29 гривень.

Таким чином, відповідно до рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року, загальна сума страхових внесків, яка підлягає стягненню з Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" складає 7972,77 гривень.

Не погодившись із вищевказаним рішенням, КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" звернулось до Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим із скаргою від 26.04.2012 року вих. № 520, в якій опротестовує рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року в частині повернення неправомірно витрачених страхових внесків в сумі 3917,17 гривень з виплат допомоги за листками непрацездатності ОСОБА_8 з кодом захворювання - 4 (травма на виробництві).

Джанкойська районна виконавча дирекція відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим розглянувши скаргу позивача по справі, прийняла рішення № 02-29/1 від 15.05.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року", яким залишила скаргу КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" від 26.04.2012 року вих. № 520 без задоволення, зазначивши, що відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, пов'язаними із похованням" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві. Однак, перевіркою встановлено, що ОСОБА_8 - машиніст насосної станції подачі холодної води - отримала травму на виробництві, а листки непрацездатності з кодом 4 (травма на виробництві) не підлягають сплаті за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Не погодившись із рішенням № 02-29/1 від 15.05.2012 року, КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" звернулось до Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим із скаргою від із скаргою від 22.05.2012 року вих. № 644.

Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, розглянувши скаргу КП "Житлово-експлуатаційне об'єднання міста Джанкоя" від 22.05.2012 року вих № 644, прийняло рішення від 06.06.2012 року "Про результати розгляду скарги на Рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим від 15.05.2012 року № 02-29/1", яким залишило скаргу позивача по справі без задоволення. Рішенням встановлено, що сума допомоги з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_8 (листки тимчасової непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 з кодом 4 "нещасний випадок на виробництві та його наслідки"), яка була сплачена за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розглядається як неправомірно витрачені страхові кошти та підлягає сплаті до бюджету Фонду.

Таким чином, відповідно до оскаржених рішень, сума штрафних санкцій в частині повернення неправомірно витрачених страхових внесків у сумі 3917,17 грн. складає з виплат допомоги за листками непрацездатності ОСОБА_8

Актом перевірки № 02-25/53 від 29.03.2012 року встановлено, що допомога по соціальному страхуванню робітнику - ОСОБА_8 на підставі листків непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 нарахована та виплачена з порушенням ч.1 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", оскільки нещасний випадок відповідно до листків тимчасової непрацездатності № 455682, № 455887, № 575590, № 575971 з кодом 4, стався на виробництві. Окрім того, отримання травми ОСОБА_8 на виробництві підтверджується табелями обліку робочого часу за лютий-травень 2010 року, пояснювальною запискою ОСОБА_8

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві.

Представники позивача посилаючись на висновки комісії з розслідування нещасного випадку та пункт 18 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві № 1112, наполягають на тому, що нещасний випадок, який стався з ОСОБА_8 не є нещасним випадком, пов'язаним з виробництвом.

Відповідно до пункту 18 Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року, відсутні умови, які дають можливість стверджувати, що нещасний випадок, який стався з ОСОБА_8 під час виконання робочих обов'язків в робочий час, на робочому місці, є нещасним випадком, який не пов'язаний з виробництвом.

Територіальне управління держгірпромнагляду в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі за результатами аналізу актів з розслідування (форми Н-5 та НПВ) виявило порушення вимог Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року, при розслідуванні нещасного випадку з машиністом насосних установок ОСОБА_8, якій стався 05.02.2010 року, та запропонувало провести додаткове розслідування даного нещасного випадку, про що виклало у листі від 05.06.2012 року за № 05/13757-2 "Про розслідування нещасного випадку з машиністом насосних установок ОСОБА_8".

У зв'язку з чим, судом не приймаються до уваги твердження позивача що травма, отримана ОСОБА_8 не пов'язана з виробництвом, які засновані на висновках комісії з розслідування нещасного випадку (форми Н-5 та НПВ), які складені з порушенням вимог Порядку розслідування ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві НПАОП 0.00-6.02-04, затвердженого постановою КМ України № 1112 від 25.08.2004 року.

З наведеного можливо зробити висновок, що нещасний випадок з машиністом насосних установок ОСОБА_8 стався під час виконання нею робочих обов'язків, в робочий час, на робочому місці, а тому є нещасним випадком, який пов'язаний з виробництвом.

Таким чином, суд першої інстанції вірно вважає законним рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК від 12.04.2012р. № 02-26/20 в частині визначення сум, що підлягають поверненню до Фонду та штрафних санкцій з Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою", а також зобов'язання Комунальне підприємство "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" відобразити у звіті про нарахування внесків та витрат, пов'язаних з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, у розмірі 7972,77 гривень, що стосується оплати листків непрацездатності ОСОБА_8

Також, оскаржувані позивачем рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 02-29/1 від 15.05.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення № 02-26/20 від 12.04.2012 року" та рішення Виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 2 від 06.06.2012 року "Про результати розгляду скарги на рішення Джанкойської районної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АРК № 02-29/1 від 15.05.2012 року, є обґрунтованими та правомірними.

Судова колегія погоджується з рішенням суду першої інстанції, щодо відмови у задоволенні позовних вимог.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Комунального підприємства "Житлове-експлуатаційне об'єднання міста Джанкою" - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.08.12 по справі № 2а-6602/12/0170/10 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 20 травня 2013 р.

Головуючий суддя підпис М.В. Кукта

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.В. Кукта

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2013
Оприлюднено07.06.2013
Номер документу31658051
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6602/12/0170/10

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 14.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні